علوم پایه ریاضی

تدریس معادله خط در سال اول دبیرستان

faaliyate_chalesh_barangiz_avale_dabirestan

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تدریس معادله خط در سال اول دبیرستان”

تدریس معادله خط در سال اول دبیرستان

اسلاید 1: فعاليت چالش برانگيز براي تدريس معادله خط در سال اول دبيرستان سوالهاي تحت عنوان فعاليت عملكردي استفاده از خطا در يادگيري رياضي تشويق بحث ها و نوشته ها استفاده از تكنولوژي

اسلاید 2: فعاليتی چالش برانگيز، برای تدريس معادله خط در سال اول دبيرستانتحقيقات نشان داده که طرح سئوالات غير معمول درک دانش آموزان را قوي تر مي کند . يکي از معمول ترين تکنيک ها اين است که عکس سؤال هاي استاندارد را طرح کنيم ، مثلاً به دانش آموز يک نمودار بدهيم و بگوييم معادله آن را بنويس يا يک معادله بدهيم و بگوييم نمودار آن را رسم کنيد .مثال: معادله کلمه دوست را بنويسيد.

اسلاید 3: سؤال هايي تحت عنوان پروژه يا فعاليت عملكردي طرح اين سؤال ها پس از هر مبحث تدريس شده در كلاس، براي تعميق يادگيري آن مبحث ، مفيد و مؤثر است . زيرا نشان مي دهد كه با پايان يافتن يك مبحث، كارتمام نشده، بلكه آن ها با برخور داري از افق ديد بهتري، و با استفاده از آن مباحث ، پاسخگوي سؤال هاي متنوع تر و جذاب تري باشند. البته اين در صورتي اتفاق مي افتد كه سؤال ها ، دربر گيرنده سؤال هايي باشد كه هدف آن ها توسعه و تعميق ياد گيري رياضي آن باشد.

اسلاید 4: مثال: حاصل عبارات را با ذكر دليل ، بنويسيد : 2)در تقسيم چندجمله اي بر يك جمله اي ، آيامي توانيد غيراز روش تقسيم معمولي ، باقيمانده را به روش ديگري نيز به دست آوريد؟(برای حل اين سئوال، دانش اموز بايد برای خودش سئوالات متعددی را طرح نمايد تا به جواب برسد.اين يعنی ياددادن جستجوگری برای دانش آموزان)كارهاي پروژه اي نيز ، دانش آموزان را به بحث و نوشتن نتيجة بحث ، تشويق مي كرد . براي انجام اين كار سعی کنيد ًبه هر گروه، يك پروژة متفاوت ، اما با مضمون مشترك ، بدهيد. به طور مثال ، با توجه به يكي از ديوارهاي كلاس ، ازيكي از گروه ها بخواهيد تا مختصات رئوس يكي از قطرها ، طول قطر، معادله قطر ، شيب قطر ، وضعيت قطرها نسبت به هم ، و فاصلة يكي از رئوس را از محل تقاطع ، را به دست آوريد. در حالي كه براي گروه هاي بعدي به جاي ديواركلاس درس ، تخته سياه، ديوارحياط مدرسه ، كاغذ 4A و مشابه آن ها انتخاب شد.الف )ب)

اسلاید 5: مثالي از فعاليت عملكردي : در حياط دبيرستان ، درخت چنار بزرگي وجود داشت كه از دانش آموزان خواسته شد تا ارتفاع درخت را با توجه به نسبت هاي مثلثاتي ، به دست آورند . ا بتكار و تنوع راه حلي هايي كه دانش آموزان براي اين فعاليت ارايه داده بودند ، شعف انگيز بود . MNACB

اسلاید 6: تنوع راه حل ها2- به كمك سايه اشياء در يك روز آفتابي و استفاده ازنسبت تشابه سايه درختBACجسم

اسلاید 7: 3- قطعه چوبي كه طول آن از قد خودشان بيشتر است.CBA

اسلاید 8: 4- با استفاده از دفترچه يادداشت و مداد يا خودكارCBA

اسلاید 9: 5- با استفاده از آينهCBA

اسلاید 10: ا ستفاده از خطا در يادگيري رياضيدر موقع تدريس ، بعضي از مطالب را عمداً اشتباه حل كنيد تا دانش آموزان باوركنند موقعي كه مسأله اي را اشتباه حل كرده اند ، به پايان خط نرسيده اند . بلكه با كمي دقت و بررسي راه حل و مختصر تغييري درآن ، مي توانند اشتباه خود را تصحيح نمايند . مثلا،ً به تجزيه عبارت زيرتوجه کنيد؛

اسلاید 11: تشويق بحث ها و نوشته ها توضيح يك ايده حل به صورت شفاهي يا كتبي ، يادگيرنده را وادار مي كند كه آن قدر با آن ايده كلنجار برود تا واقعاً ، نسبت به آن احساس تملك كند و شخصاً ً، آن را بفهمد . در مورد تبديل اعداد اعشاري متناوب ، براي خودتان مسأله اي مطرح كنيد و آن را حل كنيد .مثال دانش آموز:راه حل دانش آموز:

اسلاید 12: استفاده از تکنولوژی تکنولوژي جسارت دانش آموزان را براي يادگيري افزايش مي دهد و قناعت آن ها را نسبت به علم آموزي کم مي کند. توانايي هاي حدسيه سازي ، مدل سازي ، استدلال کردن به روش هاي مختلف و حل مساله در يک پارادايم تکنولوژي به خوبي قابل ايجاد هستند . در چنين پارادايمي ، يادگيري ديگر حفظ کردن ، دريافت و پس دادن آن مطالب نيست . يادگيري به معني درگير شدن ، ساختن ، اشتباه کردن ، دوباره ساختن و توليد دانش است

اسلاید 13: معلم : يک به يک بودن تابع را بررسی نماييد . دانش آموزا ن : در نتيجه تابع يک به يک نيست .معلم : چه قدر مطمئن هستيد ؛دانش آموزان برای اطمينان از درستی جواب به کامپيوتر متوسل می شوند .

اسلاید 14: با مشاهده رسم تابع در محيط maple دانش آموز پی می برد که در جايي اشتباه کرده ، و با مراجعه به راه حل به اشتباه خود پي می برد ، که در عبارت بايد هر دو طرف هم علامت باشند لذا پس تابع يک به يک است.

اسلاید 15: باعرض خسته نباشيد خدمت همكاران ارجمند

9,900 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید