کسب و کار استارتاپ و کارآفرینی

تدوین طرح کسب و کار

tadvine_tarhe_kasb_va_kar

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تدوین طرح کسب و کار”

تدوین طرح کسب و کار

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیمدوره تربيت مربيان كارآفرينيجهاد دانشگاهی مشهدکارگاه آموزشی:تدوین طرح کسب و کار Business Planning مجري:دكتر علي نقي مصلح شيرازيدانشيار بخش مديريت دانشگاه شيراز17 و 18تیرماه 1389

اسلاید 2: خوش آمديدWELCOME

اسلاید 3: تعريف BP يك طرح كسب و كار نوشته اي توصيفي و جامع در مورد كسب و كار يك مؤسسه است.

اسلاید 4: چرا به نوشتن طرح كسب و كار نياز است؟ Why BP?تعريف و درك اينكه در چه كسب و كاري هستيد (تعريف رشته فعاليت(ايجاد نقشه مسيري به سمت يك كسب و كار مخاطره‌آميز موفقبراي يك بررسي واقعيبراي فراهم كردن يك تست امكان‌پذيريبراي گرفتن تصميمات بهتربه عنوان راهنما و ابزار اندازه‌گيريبه عنوان ابزار فروش مالييك طرح كسب و كار مانند داشتن يك نقشه است

اسلاید 5: گروههای علاقه مند به طرح کسب و کار سرمایه گذاران مخاطره آمیز (VC’s) و شرکای اولیه سرمایه گذاران بخش خصوصی دستگاههای اجرائی و برنامه ریزان اقتصادی کشور موسسات وام دهنده

اسلاید 6: انواع طرح های کسب و کارطرح های کسب و کار را از نظر میزان پرداختن به جزئیات یا محتوای اطلاعاتی می توان به سه دسته زیر تقسیم نمود : طرح کسب و کار یک صفحه ای طرح کسب و کار معمولی طرح توجیه فنی- اقتصادی (طرح امکان سنجی)

اسلاید 7: مخاطبان اصلی هر نوع طرح: طرح یک صفحه ای VC’s ، شرکای اولیه طرح معمولی سرمایه گذاران ، بانک ها طرح توجیهی دستگاههای اجرائی ، موسسات وام دهنده

اسلاید 8: پژوهش‌هاي طرح كسب و كاراطلاعات لازم براي تدوين طرح:الف- اطلاعات اوليه: اطلاعاتي كه محقق خود براي موضوع خاص خود بطور مستقيم كسب مي‌كندمنابع اصلي اطلاعات اوليه:پژوهش هاي ميداني و تكميل پرسشنامهجمع بندي نظرات خبرگان نمونه گيري كالا يا خدمات (تست بازار(ب- اطلاعات ثانويه: آمار و اطلاعات منتشر شده را گويندمنابع اينگونه اطلاعات بسيار متنوع هستند:از كتاب و كتابخانه تا اينترنت و 000

اسلاید 9: فعاليت : بحث كلاسي پيرامون مفاهيم و مطالب

اسلاید 10: محتويات يك طرح كسب و كار يك صفحه اي چشم انداز: يك تصوير ذهني از كارتان در آيندهماموريت(رسالت):فلسفه وجودي شما چيست ؟ و چه كاره ايد ؟اهداف: مقاصد ويژه و قابل اندازه گيري كه به دنبال رسيدن به آن ها هستيد.استراتژي ها: چگونه اين كسب وكار راه اندازي واداره مي شود و رشد خواهد كرد.برنامه ها: كارهاي مشخصي كه بايد انجام پذيرند تا به اهداف خود برسيد.

اسلاید 11: بخش های طرح كسب و كارمعمولیبخش معرفيخلاصه مديريتيتجزيه و تحليل صنعتدورنماي شركت / طرح كسب و كارمعرفي محصول / خدمتبرنامه اجرايي(توليد و عمليات)برنامه بازاریابی

اسلاید 12: بخش های طرح كسب و كارمعمولی... ساختار سازمانيبرنامه زمان بندي و عملياتارزيابي ومديريت ريسكبرنامه ماليبرنامه هاي طرح و توسعه پيشنهاد هاارزيابي كسب و كار ضمائم

اسلاید 13: بخش معرفي هدف از اين بخش ارائه مشخصات مهم و كليدي طرح كسب و كار است

اسلاید 14: خلاصه مديريتيخلاصه مدیریتی(اجرائی) يكي از دو صفحه مقدمه طرح كسب وكار شما است. خلاصه مديريتي فرصت هاي شما را توصيف مي كند و تاييد مي كند كه سرمايه گذاري در اين كسب و كار مخاطره آميز بازگشت خوبي خواهد داشت. خلاصه مديريتي مروري بر كل طرح كسب و كار است لذا پس از نوشتن بقيه قسمت هاي طرح نوشته مي شود.

اسلاید 15: تجزيه و تحليل صنعت بررسي و مطالعه اجمالي : *ت.ت محيط *ت.ت بازار *ت.ت فناوري

اسلاید 16: دورنماي طرحچشم انداز: يك تصوير ذهني از كارتان در آيندهماموريت(رسالت):فلسفه وجودي شما چيست ؟ و چه كاره ايد ؟اهداف: مقاصد ويژه و قابل اندازه گيري كه به دنبال رسيدن به آن ها هستيد.استراتژي ها: چگونه اين كسب وكار راه اندازي واداره مي شود و رشد خواهد كرد.برنامه ها: كارهاي مشخصي كه بايد انجام پذيرند تا به اهداف خود برسيد.

اسلاید 17: تعريف چشم انداز (Vision) يك تصویر ذهني از اينكه سازمان به چه شكلي در آينده توسط علاقه مندانآن ديده خواهد شد و با آنان چگونه رفتار خواهد كرد .مربوط مي شود به اينكه : چه مي تواند باشد ؟بهتر است چه چيزي باشد ؟چشم انداز وضعيت و موقعيت شرکت را در محيط آينده آن تعريف مي كند .

اسلاید 18: استادمديرقاضيچشم انداز شما چه بوده است ؟ …...

اسلاید 19: رسالت Mission رسالت يك مؤسسه ، منظور اساسي و منحصر به فردي است كه آن مؤسسه را از مؤسسات مشابه متمايز مي سازد و دامنه عمليات آن رابر حسب كالا - منطقه تعيين مي كند . رسالت سازمان جهت گيري آن را در آينده براي تحقق چشم انداز تعريف شده مشخص مي كند دستور العملي كلي براي اينكه در بيانيه رسالت سازمان ها چه موضوع هايي گنجانده شود ، يا اينكه مختصر باشد يا مشروح ، وجود ندارد . در عمل سازمان ها بيانيه رسالت خود را با شكل و محتواي گونه گون تهيه مي كنند ، ولي دست كم شامل دو جزء مهم است :فلسفه سازماني و مقصود سازماني

اسلاید 20: فلسفه سازماني : بيانگر ديدگاه و باور هاي اساسي ، ارزشها ، آرزوها و اولويت هاي مديران استراتژيك سازمان است . مقصود سازماني : شامل نوع فعاليت هايي است كه سازمان انجام مي دهد يا تمايل به انجام آن ها دارد و نوع سازماني كه هست يا تصميم دارد كه باشد . بيانيه رسالت (Mission Statement ) سندي است رسمي شامل گزاره هايي روشن درباره باور هاي اساسي ، ارزش ها ، اولويت هاي هدف گذاري و جهت گيري فعاليت هاي جاري و آينده سازمان كه براي تحقق يافتن چشم انداز مورد نظر‌سازمان‌و‌علاقه‌ مندان به آن تنظيم مي شود . رسالت

اسلاید 21: كار گروهي كاربرگ 1و2 تدوين چشم اندازتدوين رسالت

اسلاید 22: درباره اهداف سازماني Organizational Objectivesتعريف : اهداف سازماني آندسته از پايانه ها (مقاصد ) است كه هر سازماني با ”بودن“ و ” فعاليت هاي“ ‌خود مي خواهد به آن ها دست يابد . در زبان انگليسي واژگاني نظير , Objectives , Goals , Ends, Target , Aims , Purposes وجود دارد كه البته در مفهوم و در عمل با هم تفاوت دارند . در زبان فارسي اغلب “ اهداف ” و گاهي هم “ مقاصد ”‌ گفته مي شود. در گفتمان فارسي از ديگر واژگان مانند : غايي و نهايي و اساسي و اجرايي و … همراه با واژه “ اهداف ” براي رساندن بهتر منظور كمك گرفته مي شود مثال : اهداف نهايي ، اهداف اجرايي

اسلاید 23: چند تقسيم بندي ديگر اهداف: بلند مدت، ميان مدت، كوتاه مدت استراتژيك، تاكتيكي، اجرايي اهداف خارجي،اهداف داخلياهداف كلي، اهداف مشخص هدف اساسي اغلب سازمان ها: بقا (Survival) * توجيه بقاي سازمان ها چگونگي دست يابي به اهداف آن ها است. براي بعضي سازمان ها، چگونگي دستيابي به اهداف خارجي آن مهم ترين توجيه كننده بقاي آن است.

اسلاید 24: چند نمونه اهداف ”خوب و درست“ رساندن صادرات شركت به مرز 500000 دلار در سال تا پايان سال 1389 داير كردن دفتر نمايندگي عرضه و توزيع كالا هاي شركت در آلمان در نيمه اول سال 2010 معرفي يك محصول جديد در هر سال اخذ گواهينامه ISO 9002 تا پايان سال 1390

اسلاید 25: استراتژي (راهبرد) چيست ؟يك برنامه فراگير سازماني است شامل اقداماتي كه بايد صورت پذيردتا سازمان به اهداف كوتاه مدت خود دست يافته و مطمئن شود كه نهايتا به اهداف اساسي و بلند مدت خود نايل مي شود . برنامه ريزي استراتژيك (راهبردي) به فرايندي از تفكر و عمل گفته مي شود كه به تدوين يك استراتژي موثر مي انجامد مفاهيم كليدي

اسلاید 26: معمولا در اجراي هر استراتژي تعدادي برنامه (Tactical Plans) و براي اجراي هر برنامه چندين پروژه (طرح) و براي اجراي هر طرح چندين برنامه اجرايي (Action Plans) بايد تعريف شوند . مفاهيمرسالتاستراتژيبرنامهطرحبرنامه اجراييبرنامه اجرايي

اسلاید 27: تدوين برنامه ها و طرح ها لازمه اجراي هر استراتژي مجموعه كارهايي است كه بايد انجام شود . انجام اين كارها به مقداري پول و زمان نياز دارد . براي اينكه صرف وقت و هزينه بدرستي و در راستاي اهداف صورت پذيرد ، لازم است مجموعه كارهاي ضروري به شكل طرح ها و برنامه هاي زمان بندي شده مدون شوند . در تدوين هر طرح و برنامه بايد جمله پر سئوال زير را همواره مد نظر قرار داد : 1 - چه كاري ؟ 2 - توسط كدام واحد يا فرد ؟ 3 - با چه روشي ؟ 4 - با استفاده از چه منابعي ؟ 5 - در چه مدتي؟ 6 - براي چه نتيجه اي ؟ بايد انجام پذيرد .

اسلاید 28: برنامه اجرايي Action Plansبرنامه هاي عملياتي و اجرايي كوتاه مدت كه به منظور مشخص كردن فعاليت ها ، نتايج ، افراد مسئول اجرا و تاريخ هدف (مهلت) براي اجرا و هر نوع اقدامي كه بايد صورت پذيرد ، تدوين مي شود .

اسلاید 29: شكل يك برنامه اجرايي (Action Plan)فعاليت Activityتاريخ هدف (مهلت)Target Dateتوسط : شخص مسئولBy Whomنتايج (مراحل)Outcomesكدتاريخ تنظيم : پروژه : كد برنامه اجرايي :

اسلاید 30: كار گروهي كاربرگ3 تعيين و اولويت بندي اهدافتدوين استراتژي هاتدوين برنامه ها

اسلاید 31: معرفي محصول / خدمت * معرفي محصولات * مزيت هاي رقابتي * معرفي آميخته بازاريابي محصولات

اسلاید 32: برنامه اجرايي(توليد و عمليات) ارائه توضيحات و گزارش كتبي مراحل مختلف توليد محصول

اسلاید 33: برنامه بازاريابيa)مرور صنعتb) محصول / خدماتd)تحليل رقابتيc) بازار هدفe) تركيب بازاريابي (4 P`s) 1)پيشبرد2) محل4) محصول3) قيمت

اسلاید 34: ساختار سازماني توضيحاتي در باره : * تيم مديريت * منابع انساني * حدود و اختيارات * شرح وظائف

اسلاید 35: تيم مديريت /منابع انسانيثابت كنيد كه شركت شما نيروي انساني مورد نيازبرايموفقيت را دارد. تيم خود را با رزومهكامل اريه ومعرفي كنيد.

اسلاید 36: برنامه زمان بندي و عمليات گام هاي اصلي و زمان برداشتن هر گام تا راه اندازي پروژه را نشان دهيد

اسلاید 37: فعاليت : بحث كلاسي پيرامون مفاهيم و مطالب

اسلاید 38: ارزيابي ومديريت ريسك موانع و زمينه هاي آسيب پذيري كسب و كار را شناسائي و براي برون رفت از مشكلات برنامه ريزي مناسب داشته باشيد

اسلاید 39: برنامه ماليمديريت ماليبه نظر مي رسد مديريت مالي يكي از بهترين راه هايي است كه به وسيله آن كسب و كار شما سودده و توانمند باقي مي ماند.طرح مالي شامل صورت حساب هاي زير مي باشد :صورت حساب جريان نقديترازنامهصورت حساب درآمد

اسلاید 40: برنامه هاي طرح و توسعه توضيحاتي در مورد: * فعاليت هاي R&D * مرحله فعلي توسعه محصول * شاخص هائي در باره: - توانائي ها - هزينه هاي مرتبط

اسلاید 41: پيشنهاد ها ارائه هر گونه پيشنهادي در باره : * سرمايه مورد نياز * نحوه تامين مالي * مجوزها * جذب نيرو * مشاركت * ...

اسلاید 42: ارزيابي كسب و كار * ارزيابي فني * ارزيابي اقتصادي و بازار * ارزيابي مالي

اسلاید 43: برای مطالعه بیشتر : کارآفرینی گام به گام ، ... ، محمد کیا و دیگران ، تهران: سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی ، 1386 کارآفرینی و امکان سنجی طرح های سرمایه گذاری صنعتی ، علی نقی مصلح شیرازی ، تهران: انتشارات دانشگاه تهران ،1385

اسلاید 44: از توجه شما متشكرم

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید