سایرتحقیق و پژوهش

تدوین و نگارش پایان نامه

صفحه 1:
مهارتهاي تدوین و نگارش پایان ون ‎alla,‏ هاي دانشكاهي: ویژه دانشجویان تحصیلات ات تكميلي

صفحه 2:
سرفصل مطالب ؟ کلیات و تعاریف #تعریف پایان نامه و رساله ® جایگاه پایان نامه در تولید دانش # هش استاد راهتماء مشاور و داور #اصول يايه در نگارش علمی ‎exe?‏ به رويكرد علمی

صفحه 3:
ادامه سرفصل مطالب #رعایت بی طرفی در نگارش #ایجاز و خلاصه گویی در نگارش #ساده نویسی در نگارش #شناف سازى و يرهين از ابهام امانت داری و رعایت حقوق مولف انتقاد پذیرری در نگارش علمی مراحل اصلي تدوین و نگارش پایان نامه

صفحه 4:
ده محور اصلي پحث 1) انتخاب موضوع 2 تدوین و نگارش پروپوزال ‎(S‏ تدوین پيشینه پژوهش 4( گردآوری و تحلیل داده ها 5) ارائه يافته ها و تفسیر نتايج

صفحه 5:
ادامه ده محور اصلي 6 نگارش متن اصلي 7( حضور در جلسه دفاع 8) پس از جلسه دفاع 9 اخلاق يزوهش 0) ساير موارد ( مديريت زمان و ...)

صفحه 6:
انتخاب موضوع # آیا منابع هسته و افراد هسته در حوزه کار خود را مي شناسید؟ آیا شماره هاي اخیر مجلات مطرح در رشته خود را مرور کرده اید؟ ؟آیا خلاصه مقالات ارائه شده در كنفرانسهاي اخیر رشته را دیده اید؟ آیا پایان نامه هايي که به تازگي دفاع شده اند را در کتابخانه دیده اید؟ آیا مي توانید نقشه اي موضوعي محدوده رشته خود را ترسیم کنید؟

صفحه 7:
ادامه انتخاب موضوع ؟آیا كتابهاي روش پژوهش در حوزه هاي مرتبط را مطالعه کرده اید؟ ‎ule‏ زمینه هاي پژوهشي مورد علاقه خود را مي شناسید؟ ‏#آيا به رويكرد كمّي علاقه مند هستيد يا رویکرد كيفي را مي پسندید؟ ‏* آيا به مباحث نظري كرايش داريد يا موضوعات كاربردي را ترجيح مي دهيد ‎LIP‏ در محل كار يا تحصیل خود با مشکل یا مسئله اي واقعي روبرو هستید. که مبنايي براي پژوهش شما قرار گیرد؟ 0 ‎

صفحه 8:
تدوین و نگارش پروپوزال #آیا مي توانید مسئله اصلي پژوهش را به روشني تبیین کنید؟ #آيا مي توانید هدفهاي اصلي و انوبه پژوهش را نشان دهید؟ ؟آیا مي توانید اصالت و ارزش موضوع را با اطمینان ثابت کنید؟ #آيا مي توانید پیوند موضوع را با مباحث مرتبط ترسیم کنید؟ #آیا برنامه زمان بندي شده براي انجام پژوهش تدوین کرده اید؟

صفحه 9:
ادامه تدوین و نگارش پروپوزال #آیا پرسشهاي اصلي پژوهش را به روشني تدوین نموده اید؟ #آیا روش مناسبي براي پاسخ به پرسشهاي پژوهش یافته اید؟ *رویکرد شما در پژوهش استقرايي است يا قياسي؟ ‎ure‏ وجه متمایز کننده اي در کار شما وجود دارد که قابل ذکر با آیا محدوده و محدوديتهاي پژوهش خود را مي شناسید؟

صفحه 10:
تدوين پیشینه پژوهش 2 *آيا در پايگاههاي اصلي رشته خود به جستجو پرداخته اید؟ | #آیا استراتژي جستجوي شما از جامعیت لازم برخوردار است؟ #آیا بهترین کلید واژه ها را در اصطلاحنامه ها یافته اید؟ #آيا نتایج بازيابي اطلاعات را نقادانه ارزيابي نموده اید؟ #آیا در مرور پیشینه. رویکردی تحلیلی و انتقادی داشته اید؟

صفحه 11:
ادامه تدوین پیشینه پژوهش ©آيا ييوند مناسبي ميان منابع مورد بررسي ترسیم نموده ايد؟ | #آیا مرور پيشینه نقاط خالي حوزه پژوهشي را نشان مي دهد؟ #آیا پژوهش شما مي تواند به نحوي نقاط خالي را ترمیم کند؟ ‎ule‏ مق توانيق تصويري از روندهاي حاکم حوزه را نشان دهید؟ *آيا بيشينه پژوهش از جامعیت و انسجام كافي برخوردار است؟

صفحه 12:
گردآوری و تحلیل داده ها #آيا روش پژوهش با رویکرد و هدف اولیه همخواني دارد؟ ‎ule‏ روش شناسی مورد استفاده با نوع پرسشها تناسب دارد؟ ‏©آيااز روايي 5 پايايي ابزار مورد استفاده اطمینان دارید؟ ‏*آيا جامعه يرُوهش و ويزكيهاي آن به خوبي توصيف شده است؟ ‏*آيا روش نمونه كيري با يرسشهاي يزوهش متناسب است؟

صفحه 13:
ادامه گردآوري و تحلیل داده ها #آیا حجم و کیفیت داده هاي گردآمده براي تحليل مناسب است؟ 1 3 * ینار گردآوري و تحلیل داده ها از سوگيري پرهیز شده است؟ #آیا تاثیرعوامل خطا در گردآوري و تحلیل به حداقل رسیده است؟ ‎ufe‏ داده هاي گردآوري شده پاسخگوي پرسشهاي پژوهش است؟ #آیا در گردآوري داده ها اصول اخلاق پژوهش رعایت شده است؟

صفحه 14:
ارائه پافته ها و نفسپر ننایج ‎LIP‏ یافته هاي پژوهش پاسخگوي پرسشهاي اولیه است؟ ‏#آیا در ارائه یافته ها ازسطح توصیف به مرحله تحلیل رسیده اید؟ #آیا یافته هاي پژوهش هدف اولیه را محقق ساخته است؟ نتایج حاصل چگونه در عرصه نظر و عمل مفید خواهد بود؟ ‏آیا مي توانید جالبترین بخش یافته ها را مشخص سازید؟

صفحه 15:
ادامه ارائه پافته ها و تفسیر نتایچ #آيا خواننده پایان نامه مي توانید به راحتي نتیجه اصلي را ببیند؟ ب ‎LT®‏ در ارائه یافته ها از ابزارهاي ترسيمي استفاده شده است؟ *آيا سهم شما در تفسیر نتایچ به اندازه كافي پررنگ است؟ آیا يافته ها را با نتایج آثار معرفی شده در پیشینه مقایسه کرده ايد؟ 7 #آيا پيشنهادهايي براي پژوهشهاي بعدي مطرح ساخته ايد؟

صفحه 16:
* ۹ ارش متن اصلي 5 ‎ule‏ عنوان يايان نامه منعكس كننده محتواي آن است؟ #آیا چکیده پایان نامه آیینه تمام نمایی از متن اصلی است؟ * آیا تعاریف عملیاتی مفاهیم مهم به روشنی ارائه شده است؟ #آيا متن پایان نامه از انسجام و يكدستي لازم برخوردار است؟ ‎Lye‏ پایان نامه بدون حضور نویسنده آن ‎ay‏ اندازه كافي گویاست؟ ‎

صفحه 17:
a Ie ‏اصلي‎ cr? ‏ادامه نگار ش‎ 5 ‏*آيا به تمام منابع مورد استفاده به دقت استناد شده است؟‎ ‏*آيا در استناد به منابع از الكويى واحد استفاده شده است؟‎ ‏©آيا ساختار يايان نامه از الكويي منطقي بيروي مي كند؟‎ ‏#آیا نکات دستوري نكارش در تدوين متن رعايت شده است؟‎ ‎LIP‏ ييوستهاي مورد نياز خواننده در انتهاي متن اصلي آمده است؟ ‎

صفحه 18:
حضور در چلسه دفاع ۰ #آیا حجم مطالب براي ارائه در جلسه با وقت آن تناسب دارد؟ = ‎uie‏ جلسه دفاع روايتي ساده از فرایند پژوهش شما و نکات مهم است؟ ©آيا قبلا در جلسه هاي دفاع دوستان خود شرکت داشته اید؟ ©آيا قبل از جلسه اصليء جلسه دفاع آزمايشي داشته ايد؟ #آیا از پرسشهاي احتمالي داوران و چگونگي پاسخگويي آگاه هستيد؟

صفحه 19:
۰ 2 ‎sul go LIP‏ جلسه دفاع بر خلاف عنوان آن فقط محل دفاع ‎Ses‏ ‏*آيا مي دانيد نظرات داوران آخرين فرصت براي اصلاح كار شماست؟ *آيا مي دانيد جكونكي بيان مطالب در جلسه دفاع بخشي از مهارتهاي يزوهشي شماست و در تعيين امتياز نهايي موثر است؟ © آیا قبل از شروع جلسه از درستی وسایل ارائه مطالب اطمینان یافته اید؟ #آیا از همه کساني که در این تحقیق به شما ياري رسانده اند تشکر کرده اپد؟

صفحه 20:
پس از چلسه دفاع *آیا نظرات شفاهي داوران را در جلسه دفاع با دقت ثبت کرده اید؟ ‎ule‏ مي دانيد يس از تحویل پایان نامه به کتابخانه دانشگاه دیگر امکان آن را نخواهید داشت؟ ‏؟آیا مي توانید حداقل یک مقاله پژوهشي از متن اصلي استخراج کنید؟ #آیا پایان نامه را پاین مسیر مي دانید یا آغازي براي پژوهشهاي بعدي؟ ‏#اگر دوباره اين پژوهش را انجام دهید از چه كاري پرهیز خواهید کرد؟ ‎

صفحه 21:
ادامه پس از جلسه دفاع |= slp sul ‏بدون حضور شما پایان نامه مي تواند تمام مسيري را که پیموده‎ LTP ۱ ‏خوانندگان ترسیم کند؟‎ آیا مي توانید نقاط قوت و نقاط ضعف کار خود را به روشني معرفي کنید؟ آیا مي توانید به دوستانتان موضوعي براي ادامه پژوهش خود توصیه کنید؟ آیا مي توانید مهارتهايي که در حین انجام این پژوهش آموخته ايد بازگو کنید؟ آیا مي توانید این پژوهش را مبناي كارهاي آتي خود قرار دهید؟

صفحه 22:
اخلاق پژوهش ‎Lie‏ در استفاده از منابع و آثار دیگران امانت دار بوده اید؟ ‏#آیا در استناد به منابعي كه استفاده كرده ايد دقت كافي داشته اید؟ ‎fe‏ به نقش همه كساني كه به شما کمک کرده اند اذعان کرده اید؟ ‎gli?‏ گردآوري داده هاء اصول اخلاقي ۳ مبناي کار قرار داده اید؟ ‏آیا در انتقاد از آثار دیگران کاملاً منصف و بی طرف بوده اید؟ ‎

صفحه 23:
ادامه اخلاق پژوهش #آیا در گزارش يافته ها و نتایج تحقیق, کاملاً صادق و دقیق بوده اید؟ # آیا مطمئن هستید که در گردآوری و تحلیل داده ها سوگیری نداشته اید؟ ‎Sy OLS LIE‏ پیش فرضهای خود نبوده اید و فقط ‎ay‏ داده ها توجه داشته اید آیا اطلاعات محرمانه نمونه مورد آزمايش را محرمانه نگه داشته اید؟ ‏آیا مطمئن هستید پژوهش شما منجر به رنجش جامعه پژوهش نشده است:

صفحه 24:
ساپر موراد * آیا نظرات اساتید راهنما و مشاور را در کار خود اعمال کرده اید؟ ۴ آیا پژوهش را فرصتي ارزشمند براي يادگيري تلقي مي کنید؟ ؟ آیا از انجام پژوهش لذت مي برید. یا آن را دشوار مي پندارید؟ #آیا بیش از آنکه نگران يادگيري باشید به فکر دفاع از پایان نامه هستید؟ آیا اگر لازم باشد. براي ویرایش دوباره متن پایان نامه آمادگي دارید؟

صفحه 25:
ادامه ساپر موارد ِ #آيا در طول ترم وقت کافی به پژوهش خود اختصاص داده اید؟ . |- ©آيا انديشه ها و امور مربوط به پایان نامه را مستند ساخته اید؟ *آيا با دوستان خود در مورد موضوع يايان نامه صحبت مي كنيد؟ #آیا علاوه بر اساتید راهنما و مشاور از سایر اساتید گروه و دانشکده راهنمایی خواسته اید؟ #اگر بخواهید دوباره تحقیق کنید. آیا همین مسیر را طي خواهید کرد؟

مهارتهاي تدوين و نگارش پايان نامه ها و رساله هاي دانشگاهي :ويژه دانشجويان تحصيالت تکميلي سرفصل مطالب ‏کليات و تعاريف ‏تعريف پايان نامه و رساله ‏جايگاه پايان نامه در توليد دانش ‏نقش استاد راهنما ،مشاور و داور ‏اصول پايه در نگارش علمي ‏پايبندي به رويکرد علمي ادامه سرفصل مطالب ‏رعايت بي طرفي در نگارش ‏ايجاز و خالصه گويي در نگارش ‏ساده نويسي در نگارش ‏شفاف سازي و پرهيز از ابهام ‏امانت داري و رعايت حقوق مولف ‏انتقاد پذيري در نگارش علمي ‏مراحل اصلي تدوين و نگارش پايان نامه ده محور اصلي بحث )1انتخاب موضوع )2تدوين و نگارش پروپوزال )3تدوين پيشينه پژوهش )4گردآوري و تحليل داده ها )5ارائه يافته ها و تفسير نتايج ادامه ده محور اصلي )6نگارش متن اصلي )7حضور در جلسه دفاع )8پس از جلسه دفاع )9اخالق پژوهش )10ساير موارد ( مديريت زمان و )... انتخاب موضوع آيا منابع هسته و افراد هسته در حوزه کار خود را مي شناسيد؟ آيا شماره هاي اخير مجالت مطرح در رشته خود را مرور کرده ايد؟ آيا خالصه مقاالت ارائه شده در کنفرانسهاي اخير رشته را ديده ايد؟ آيا پايان نامه هايي که به تازگي دفاع شده اند را در کتابخانه ديده ايد؟ آيا مي توانيد نقشه اي موضوعي محدوده رشته خود را ترسيم کنيد؟ ادامه انتخاب موضوع آيا کتابهاي روش پژوهش در حوزه هاي مرتبط را مطالعه کرده ايد؟ آيا زمينه هاي پژوهشي مورد عالقه خود را مي شناسيد؟ کم ي عالقه مند هستيد يا رويکرد کيفي را مي پسنديد؟ آيا به رويکرد ّ آيا به مباحث نظري گرايش داريد يا موضوعات کاربردي را ترجيح مي دهيد؟ آيا در محل کار يا تحصيل خود با مشکل يا مسئله اي واقعي روبرو هستيد، که مبنايي براي پژوهش شما قرار گيرد؟ تدوين و نگارش پروپوزال آيا مي توانيد مسئله اصلي پژوهش را به روشني تبيين کنيد؟ آيا مي توانيد هدفهاي اصلي و ثانويه پژوهش را نشان دهيد؟ آيا مي توانيد اصالت و ارزش موضوع را با اطمينان ثابت کنيد؟ آيا مي توانيد پيوند موضوع را با مباحث مرتبط ترسيم کنيد؟ آيا برنامه زمان بندي شده براي انجام پژوهش تدوين کرده ايد؟ ادامه تدوين و نگارش پروپوزال آيا پرسشهاي اصلي پژوهش را به روشني تدوين نموده ايد؟ آيا روش مناسبي براي پاسخ به پرسشهاي پژوهش يافته ايد؟ ‏رويکرد شما در پژوهش استقرايي است يا قياسي؟ آيا وجه متمايز کننده اي در کار شما وجود دارد که قابل ذکر باشد؟ ‏آيا محدوده و محدوديتهاي پژوهش خود را مي شناسيد؟ تدوين پيشينه پژوهش ‏آيا در پايگاههاي اصلي رشته خود به جستجو پرداخته ايد؟ ‏آيا استراتژي جستجوي شما از جامعيت الزم برخوردار است؟ ‏آيا بهترين کليد واژه ها را در اصطالحنامه ها يافته ايد؟ ‏آيا نتايج بازيابي اطالعات را نقادانه ارزيابي نموده ايد؟ ‏آيا در مرور پيشينه ،رويکردي تحليلي و انتقادي داشته ايد؟ ادامه تدوين پيشينه پژوهش آيا پيوند مناسبي ميان منابع مورد بررسي ترسيم نموده ايد؟ آيا مرور پيشينه نقاط خالي حوزه پژوهشي را نشان مي دهد؟ آيا پژوهش شما مي تواند به نحوي نقاط خالي را ترميم کند؟ آيا مي توانيد تصويري از روندهاي حاکم حوزه را نشان دهيد؟ آيا پيشينه پژوهش از جامعيت و انسجام کافي برخوردار است؟ گردآوري و تحليل داده ها آيا روش پژوهش با رويکرد و هدف اوليه همخواني دارد؟ ‏آيا روش شناسي مورد استفاده با نوع پرسشها تناسب دارد؟ آيا از روايي و پايايي ابزار مورد استفاده اطمينان داريد؟ آيا جامعه پژوهش و ويژگيهاي آن به خوبي توصيف شده است؟ ‏آيا روش نمونه گيري با پرسشهاي پژوهش متناسب است؟ ادامه گردآوري و تحليل داده ها ‏آيا حجم و کيفيت داده هاي گردآمده براي تحليل مناسب است؟ آيا در گردآوري و تحليل داده ها از سوگيري پرهيز شده است؟ ‏آيا تاثيرعوامل خطا در گردآوري و تحليل به حداقل رسيده است؟ ‏آيا داده هاي گردآوري شده پاسخگوي پرسشهاي پژوهش است؟ ‏آيا در گردآوري داده ها اصول اخالق پژوهش رعايت شده است؟ ارائه يافته ها و تفسير نتايج ‏آيا يافته هاي پژوهش پاسخگوي پرسشهاي اوليه است؟ ‏آيا در ارائه يافته ها ازسطح توصيف به مرحله تحليل رسيده ايد؟ ‏آيا يافته هاي پژوهش هدف اوليه را محقق ساخته است؟ ‏نتايج حاصل چگونه در عرصه نظر و عمل مفيد خواهد بود؟ ‏آيا مي توانيد جالبترين بخش يافته ها را مشخص سازيد؟ ادامه ارائه يافته ها و تفسير نتايج آيا خواننده پايان نامه مي توانيد به راحتي نتيجeه اصلي را ببيند؟ آيا در ارائه يافته ها از ابزارهاي ترسيمي استفاده شده است؟ ‏آيا سهم شما در تفسير نتايج eبه اندازه کافي پررنگ است؟ آيا يافته ها را با نتايج آثار معرفي شده در پيشينه مقايسه کرده ايد؟ ‏آيا پيشنهادهايي براي پژوهشهeاي بعدي مطرح ساخته ايد؟ نگارش متن اصلي ‏آيا عنوان پايان نامه منعکس کننده محتواي آن است؟ آيا چکيده پايان نامه آيينه تمام نمايي از متن اصلي است؟ آيا تعاريف عملياتي مفاهيم مهم به روشني ارائه شده است؟ ‏آيا متن eپايان نامه از انسجام و يکدستي الزم برخوردار است؟ آيا پايان نامه بدون حضور نويسنده آن به اندازه کافي گوياست؟ ادامه نگارش متن اصلي ‏آيا به تمام منابع مورد استفاده به دقت استناد شده است؟ ‏آيا در استناد به منابع از الگويي واحد استفاده شده است؟ ‏آيا ساختار پايان نامه از الگويي منطقي پيروي مي کند؟ ‏آيا نکات دستوري نگارش در تدوين متن رعايت شده است؟ ‏آيا پيوستهاي مورد نياز خواننده در انتهاي متن اصلي آمده است؟ حضور در جلسه دفاع ‏آيا حجم مطالب براي ارائه در جلسه با وقت آن تناسب دارد؟ ‏آيا جلسه دفاع روايتي ساده از فرايند پژوهش شما و نکات مهم است؟ ‏آيا قبال در جلسه هاي دفاع دوستان خود شرکت داشته ايد؟ ‏آيا قبل از جلسه اصلي ،جلسه دفاع آزمايشي داشته ايد؟ ‏آيا از پرسشهاي احتمالي داوران و چگونگي پاسخگويي آگاه هستيد؟ ادامه حضور در جلسه دفاع آيا مي دانيد جلسه دفاع بر خالف عنوان آن فقط محل دفاع نيست؟ آيا مي دانيد نظرات داوران آخرين فرصت براي اصالح کار شماست؟ آيا مي دانيد چگونگي بيان مطالب در جلسه دفاع بخشي از مهارتهاي پژوهشي شماست و در تعيين امتياز نهايي موثر است؟ آيا قبل از شروع جلسه از درستي وسايل ارائه مطالب اطمينان يافته ايد؟ آيا از همه کساني که در اين تحقيق به شما ياري رسانده اند تشکر کرده ايد؟ پس از جلسه دفاع آيا نظرات شفاهي داوران را در جلسه دفاع با دقت ثبت کرده ايد؟ آيا مي دانيد پس از تحويل پايان نامه به کتابخانه دانشگاه ديگر امکان اصالح آن را نخواهيد داشت؟ آيا مي توانيد حداقل يک مقاله پژوهشي از متن اصلي استخراج کنيد؟ آيا پايان نامه را پايان مسير مي دانيد يا آغازي براي پژوهشهاي بعدي؟ اگر دوباره اين پژوهش را انجام دهيد از چه کاري پرهيز خواهيد کرد؟ ادامه پس از جلسه دفاع آيا بدون حضeور شما پايان نامه مي تواند تمام مسيري را که پيموده ايد براي خوانندگان ترسيم کند؟ آيا مي توانيد نقاط قوت و نقاط ضعف کار eخود را به روشني معرفي کنيد؟ آيا مي توانيد به دوستانتان موضوعي براي ادامه پژوهش خود توصيه کنيد؟ آيا مي توانيد مهارتهايي که در eحين انجام اين پژوهش آموخته ايد بازگو کنيد؟ آيا مي توانيد اين پژوهش را مبناي کارهاي آتي خود قرار دهيد؟ اخالق پژوهش ‏آيا در استفاده از منابع و آثار ديگران امانت دار بوده ايد؟ ‏آيا در استناد به منابعي که استفاده کرده ايد دقت کافي داشته ايد؟ ‏آيا به نقش همه کساني که به شما کمک کرده اند اذعان کرده ايد؟ ‏آيا در گردآوري داده ها ،اصول اخالقي را مبناي کار قرار داده ايد؟ ‏آيا در انتقاد از آثار ديگران کام ً ال منصف و بي طرف بوده ايد؟ ادامه اخالق پژوهش آيا در گزارش يافته ها و نتايج تحقيق ،کام ً ال صادق و دقيق بوده ايد؟ آيا مطمئن هستيد که در گردآوري و تحليل داده ها سوگيري نداشته ايد؟ آيا نگران ر ّد پيش فرضهاي خود نبوده ايد و فقط به داده ها توجه داشته ايد؟ آيا اطالعات محرمانه نمونه مورد آزمايش را محرمانه نگه داشته ايد؟ آيا مطمئن هستيد پژوهش شما منجر به رنجش جامعه پژوهش نشده است؟ ساير موراد آيا نظرات اساتيد راهنما و مشاور را در کار خود اعمال کرده ايد؟ آيا پژوهش را فرصتي ارزeشمند براي يادگيري تلقي مي کنيد؟ آيا از انجام پژوهش لذت مي بريد ،يا آن را دشوار مي پنداريد؟ آيا بيش از آنکه نگران يادگيري باشيد به فکر دفاع از eپايان نامه هستيد؟ آيا اگر الزم باشد ،براي ويرايش دوباره متن پايان نامه آمادگي داريد؟ ادامه ساير موارد ‏آيا در طول ترم وقت کافي به پژوهش خود اختصاص داده ايد؟ ‏آيا انديشه ها و امور مربوط به پايان نامه را مستند ساخته ايد؟ ‏آيا با دوستان خود در مورد موضوع پايان نامه صحبت مي کنيد؟ ‏آيا عالوه بر اساتيد راهنما و مشاور از ساير اساتيد گروه و دانشکده راهنمايي خواسته ايد؟ ‏اگر بخواهيد دوباره تحقيق کنيد ،آيا همين مسير را طي خواهيد کرد؟

51,000 تومان