سایرتحقیق و پژوهش

تدوین گروههای آموزشی

صفحه 1:
Jamileh Mokhtari Nori, MSN, PhD candidate, Nursing Faculty , Nursing Dept., Baqiyatallah Medical

صفحه 2:

صفحه 3:
Performance Evaluation

صفحه 4:
Potiical & proPessiocd agenda O° Okeoges tt hedthoure delivery ‏تن ات۴‎ ۲ ‏سوه سین‎ ۱۳ daorewwsed cucbers oP studeuts ‏مم‎ ۲ ® ‏لاب میب‎ ® Oewurd Por high qucliy core

صفحه 5:
Evaluation tools 360 8 5 Mini Cex ef Portfolio Logbook se ee a a

صفحه 6:
Miller’s triangle 360° Mini CEX Performance pops portfolio Competence Knowledge

صفحه 7:
PERFORMANCE ASSESSMENT TOOL

صفحه 8:
Logbook ‏کتابچه ای است که دانشجویان تجربیات‎ ‏آموزشی خود را در آن ثبت می کنند.‎ ‏(دفترچه حداقل واجب یادگیری)‎

صفحه 9:
‎Logbook cx5i‏ گروههای آموزشی از محورهای کاری ‎EDO‏ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 10:
Medical Logbook = 2 ی ههد | ل ‎fcc medial‏ ل نأك بجعت اد نم وه | ۱ 0 ‎١>‏ الح عقي ‎:.. 213 ‎

صفحه 11:
صفحه (الق ) عنو ان مفحه : مشخصات دستیاد دانشج نام و نام خانوادگی دستیار: دکتر ‎gle " ۳ 3‏ الصاق تاريخ تولد : اعكى 3 5 ‏محل تولد : ‏نظام يزشكى : زمان و تام داتشكاه قارغ التحصيلى عمومى : ‎(otek ‏عنوان صبحه 2 خوقامد يا خير مقدم توسط اخضاي گروه‎

صفحه 12:
1 [ | صفحه (ج) ۱ | عنوان مفحه : معرفی رشته تمس 1 | شامل طول دوره » ادامه ‎Sua‏ + چرخشها و ارتباطات بین رفته ‎a!‏ | | متررات آموزشی گروه مربوطه نظیر حضور و غیاب و کلیه قوانین | | أموزشى و رفتارى . حتى مواردى که ‎pee oe alas‏ به نظر ی رمند و | | ذكر اين نكته كه يكى از روشهاى مهم ارزيابى عملكرد دانشجويان | ‎loge: | |‏ می باشد فروری می باشد. | ‎

صفحه 13:
اطلاعات عمومی عتو ان صتحه اطلاعات عمومی از بیمارستان و دانشگاه در این قسمد حتی مواردی تظیر حل پارک عودرو . رستوران و موارد اس و شاخصهای قرمتگی شهر ذکر می گردد.

صفحه 14:
صقحه ( ۰ ) روش تكهدارى و تكميل ‎log book‏ سس دستيار كرامى در آموزش پزشکی توین درگیرغودن قراكيران در امر بم يادكيرى يكى از اصول يايه مى ياشد. تظارت بير يادكيرى ازطريق ارزشیایی و کاریرد 0۵۶ ع10 از جایگاه خاص برخورد ار است و نظر به ایتکه این کتایچه قعالیتهای یادگیری . آموزش و پژوهشی شا دا تا حد زیادی در طول دوره دستیاری تقان می دهد قمن تگهداری و حویل آن در زمان های مشخس در گروه آموزشی تسبد یب تکمیل دقیق و صادقاته آن در بایان عملیات و تسبت به تأیید آن توسط اصاتید مربوطه اقدام قرمایتند. عتاوین ذکر شده در ايتلااى هر قصل يياتكر الزام در عملکرد بالیتی می باشد که هر دستیار یم از كسب مهارتهای ذکر شده موقق يه كذراتدن دوره خواهد شد و ازطرقى يأاكيره خذارو) حيد اقرارق جوا واد

صفحه 15:
I Timesheet Record. ۱ Pleace use this page to cecard your shifts and hours worked. Each chift must be signed off by the shift supervisor. ee StartTime [End Time Breaks [Total Hous | Approved

صفحه 16:
Personal Care Checklist Item Makes bed without changing the linen Makes a bed witha complete set of fresh linen (Makesa bed that has been soiled/wet ‘Makes bed witha reidentint Assists feeding a resident who is independent Assists feeding a resident who is partialy independent Assists feeding a resident who is totally dependent ‘Assists showering an independent resident Assists showering partially independent resident ntresident Acsist showering a totally depen« ‘Assists dressing a resident who is totally dependent Assists dressing a resident whois partially independent Assists dressing a resident who is tally dependent Assists continent residents with toileting Assists incontinent residents with personal hygiene Assists residents who are going on eave Assists residents who have farmlly coming ‏اناه‎ ‎Shaves a male resident Assists with halr and makeup of afemae resident

صفحه 17:
Administration Checklist Item Aitends shift handaver meetings Contributes to discussions about residents Reports observations to a seniox staff member Reports incidents to supervisor or buddy Practices OHBS conscious activities throughout shift Obseres facility infection control polices Washes hands before and after touching residents ‏هریم‎ for shifts on time Volunteers fr jobs when itis quiet Tidy up linen or consumables area satsfectriy Disposes of bed pan contents hygencaly Documents resident notes concisely and clearly Uses fecity forms correctly and when appropriate ‘Answers the phne poltelyandis hpi to caller Assists with resin actuties proactively Reports unusual resident activities or behaviours Ensures work area is free of citter and havards| Completes tasks given by superiors Assists with resident transfers

صفحه 18:
Self Medication Checklist Item Maintains securty of medication Observes residents being assisted with medication Checks the amount of medication tobe administered Checks the type of medication to be administered Check the time that medication is tobe administered Check the route in which medication sto be adminstered Check for any alterations to medication administration Discusses medication administration wth resident Aststs resident with needs associated with mediation Ensures correct resent is taling medication Reports issues found with medication — i: open betile Ensures privacy for resident taking or applying medication Assists with medication required —ie-eye drops Observes resident for signs of reaction to medication Reports when medication hs been taken Ensures securty in returning residents medication Ensures resident has taken or used medication Reports refusal of resident to take or use medication * Reports missing medications or completion of mecication *

صفحه 19:
9 دانشگاه تهراز ۱

صفحه 20:
استادارتهاى لازم بعنظور كسب كقايت بالبنى هر يرستارى مراقبت ويزة لق مهت يقي ‎hae ote‏ ‎Pelee hee‏ ‎oh Eee‏ ع نولت كل كرو حا ميات زهو ee hacen la ‏رای نی‎ sus PP Ina ban stele ای مربوط به تيوه مكفيك بايش متك تقس eo alates ea sence پاش دش ‎ob‏ ibe

صفحه 21:
برنامه کارآموزی بالینی نام و نام خانوادکی دانشجو: شعاره دانشجونی: ‎I‏ بخش وه ریخ شروع تاريخ اتام نام سر برستار بخشٍ

صفحه 22:
کسب مهارتهای پرستاری اختصاسی در اه خدمات بالنی بد سماران مستری در بخش های مرقست ویژه مکی از انتظاراتی ست که امد است دانشچوین کارشناسی ارشد در پابان این دورهبمنظوراتجام تانک خود در سطوح پیشرفته پرستاری به آن دست. اند عبرم تصویب و پذیرش دانشجو در رشتهکارشناسی ارشد برستلری در سال ۱۳۸۷, دستوراممل مشکصی جهت ارزشمایی مهارت بالیتی داننجویان در علول کارآموزی یالتی آنن وجود تداشت. این کنیچد خر سل ۱۳۸۸ بر اسلس ام تاندردهای لاوز بمتظورارزییی کقایت بافینی! دانشجویانکارشناسی ارشد برستاری ویژه با تیاس از آخرین نستد. ۵۴ ‎Australian Collage‏ ‎Care Nurses (ACCCN)‏ لههاتت عدوين شده است.لازم یه تکر است که در وین این استتداردا. گرومهای زیادی از لزان و هتفگان ری وب ترا و تروف عر موعت حاسم ف ‎bomen GUST al,‏ كتليجه بمنوان استاتداردحلى للاتى در ارزييى كقايت بالينى و كسب مهارتهاى بالينى يرستاران خش ويؤه محسوب مى كردد كر این نکته در یا زامی است که کسب 211110111111100 ايه قعاليت عستند.الزامی نمی باشد. پرستاران می تون بر اس مهاتهای کسب شده و کایتالیتی خود در لوح مختلف خر یخش صای ویزه اه خدمات نمیند. هر چند کسب کلیه استاناردهای ذکر شده در این کتابچه برای دانشجویان کارشناسی. ارهد يرستارى مراقيت ويزه در يليان دوره مى توائد. ضرورى باد اين كتايجه يكونه ى هبيه و تدوين شده است تا عملكرد بالينى دانشجويان را يطور مستمر در طول شوره تحصيلى أنها مورد ارزياى قرار دهد. بايراين كليه فعاليتهاى بالينى و عملكرد دانشجويان در طول دوره كارآموزى باليتى در لين كتاب تيت و تهدارى مى موه اين قعاليتها شامل: كسب تتفايت يالينى و مهارتهاى لازم در انجام يرستارى مراقيت ويزة. © هيشرفت مهارتهاى بالينى در طول هوره كاراموزى ‎LER‏ اين كتايجه داراى دو يخش عمده مى ياشد: * بخش اول: لين يخش بر روى ارزيامى مهارتهاى بالينى عمومى و استانداردهاى 866618 بمنظور كسب كقايت لازم شر اراته خدمات بالينى يه بيماران در يخش مواقيت ويزه توسط دانشجويان متمركز شده است. * بخش هوم: در اين بخش توجه بيشترى به كسب مهارتهاى بالينى اختصاصى توسط دانشجويان شده است.

صفحه 23:
نشكا ‎plats MEAS Sik‏ يران ‎Bue gests‏ Reference: Australian College of Critical Care Nurses 2002, Competency Standards for Specialist Critical Care Nurses, 2ed Ed., Australian College of Critical Care Nurses, Australia

صفحه 24:
mee eee ee ‏بغش اول‎ ٩_بخش‏ ول كتايجه شامل اسثانداردهائى لسث كه دانشجويان كارشناسى ارشد برستارى مراقيث ويزه بايستى هر طول دوره كارأموزى خود بمنظور كسب كفايث باليتى الازم به آنها دست بابند. تكميل ابن بخش از كتايجه بمنزله رضايت بخش بودن عملكرد دانشجو در دستيابى به استانداردهلى مورد تباز مى باشد. إين بخش از كتايجه توسط سر برستاران بخش ويزه ويا مربيان باليتى تكميل و أمضاء مى "كردده 59 *._تظرك مربوط به عملكرد كلى دانتجو در طول دوره رمزی در هر يك از بخش هلى ذيريط د گرآموزی توسط سر پرسترن در این af ۳ ‏ادر مقحات اهداف دانشجو از تجوبيات بالينى» داننجوبان مى تونند اتظارات و اهداق خود را لز بخش‎ * سريرستار بخش مربوطه در شروع دوره كلرأموزى در ميان كذاشته و تسبت به فراهم تمودن شرابط لازم در لين زمينه برنامه ريزى مناسب را تدوين مى تعايتد. ‎٠.‏ ‏قشنم ‏* دراين يخش كقايت مهارت بليتى دانشجو در هر يك از مهلرهاى اليتى اختصاصى توسط مربيان ‎pee SS hag re tind‏ أنها مورد ۰ تأبيد سريرستار بخش بود و تجريه كافى در أموزش دانتجويان رادار هستند) مورد ‎Ail‏ قرا مى ‎Sof‏ ۱ © لازم لسث در بان حوره كلرأموزى ‎ALD‏ ترم “0 كتايجه دانشجو توسط مدير كوه داخظي و جراحى بورسى و اتعام دوره كارأموزى به تأبيد مدير كروه داخلى و جراحى رسائقه شود ل ا ل ل لس ل ل اج لس ۳

صفحه 25:
بخش اول استانداردهای لازم بمنظور کسب کفایت بالینی در پرستاری مراقبت ویژه الف) مهارت بالینی ب) مهارت حل مشکل در بالين ‎(e‏ مهارت حرفه ای اخلاقی د) مهارت داشتن تفکر خلاق ج) مهاریت کارگروهی د) مهارت رهبری

صفحه 26:
الغ مهارت باليتى ١ محیط روا اجتماعى و فيزيكى امن و بى خطر كه منفسب وايده آل باى اتقاء سلامت بيمارباشده را فرئهم مى تعابي. ‎١‏ بطور مستمر ودقيق موقعيت ‎sl‏ خطرتاك رأ شناستى و بطور متاسب در جهت رفع وت انم میناد ‎١‏ از تازه فردى بيماران أكاهى داشته و تسبت به فرلهم نمودن اين تيلزها امه ريز مناسب را اتجام مى هده ‎١١‏ رابطه درماتى- مراقبنى مناسب با بيعاان و كلركنان تبم درمتى برقرار مى كند. ۴ خر جه قولهم كرهن محيط درم متسب علاش ‎AS‏ ‏در جهت حقظ وارتقاء شان ومنزلت انسانى بيعاران تلاش مى تمايد. ‎gin gl 3‏ امه ریب شرکت می ‎AS‏ ‏۴ به اداب و رسوم. ارزشها و اعتفادات مذهبى بيمار احترام قاشته و أنها را در مه موقتی وی مد نظر فا می دهد ‎whee BE ea Baste dey a‏ ۴ مرفمیت هی را که می تون شان و مزلت پعر را هدید ‎le‏ مورد شناسالیقرا داد و بمنظور قرلهم كردن محيطى امن و بى خطر بر بيعار تداير ‎ack‏ من ههد موجبات تسهبل در فرأبند تصميم كبرى مسئولين و سيلست كذاران بخش مراقبت ويزه ا فواهم مى سازده ‎"٠‏ بطور مستمر اطلاعات مناسبه دقيق و جامع در مورد خدمات ارائه شده به بيعاران را جمع أورى نموده و در اختيار مسئولين بخش قرار مى دهده در اه ات برستارى از روشهلى اتباطى موثر در جيهت حصول به تتايع درماتى ايده آل استفلده مى كن ١1ب‏ بيمران و كاركتان تيم درمقى ارتباط متاسب ير قرا مى زد ‎ln ae i‏ را بر اسلس لولويت تدوين و مداخلات برستارى مربوط رابر لسلس اولويت انجام مى ده ‎١‏ له میتی بان را بر اسلس حجم ‎ha, JS‏ أولويت بندى م ‎AS‏ ‏۳ در صورت ني ده رای برستارى به بيماران از همكاائى كد دارلى مهارت ببشترى مى باشندء درخواست كمك مى تماد ".2 تظارت جامع و كامل بر مداخلائى كه توسط اعضلى ديكر تيم درمتى لز قببل فيزيوترابيسته كفتار درمان و كارشنلس تفذيه نجام مى كيرد دارد. 2.9 باتوجه به لمكفات و محدوديتهاى مركز هرمانىء ازيم هاق مخخلف درماتى بمتظور ارال خدمات مطلوب و كاهش خطرت بالقوه ‎fl ge i‏ اطاعات كافى در مورد امكانات و تيروى السانى مركز درمائى مربوطه را حاشته و درجت استقاده از أها رمه ريزى لازم ‎ell,‏ مى دهد. ۶.۱ دانش واطلاعات كلقى در زميته تحوه استقاده صحبح از وسائل موجود را دارا مى باشفا. ".ناز وسائل: نيروى انساتى بطو مناسب درارائه خدمات مطلوب به بيماان استقاده مى تمايد ‎

صفحه 27:
ب) مهارت حل مشكل در لین يمتظو, لاله خدمات ايده آل و مطلوب, يبملوا بطور كامل و جامع بررسى تموده و مهارت كاقى در تفسیر یقن های حاصل از بروسى و شتاخت 3 اطلاعات مور نز از منابع منختلف جمع أورى و تجزيه و تحليل تموده و از اعميت ججامع بودن اطلاعات أكلعى لازم رأ دار مى بأشد. ؟. به تغييرات بالبنى إيجاد شده هر بيار بطور متسب واكتش نشان داد و اقدامت لازم را ام نی دهد 13 در صورت ‎ae ate ae ina‏ آنا ا شتاساقى تمده و قدامات لازم را شووع مى نعايد. 11 تغبيرات علائم حياتى بيماران را تزيه و تحليل تحوده و دما مناسب ام می دهد 1 شرابط حاد وفورى را در بيماران قبل از وقوع ان بيش بينى و شناسائى مى تمابد ‎٠١‏ براه مراقبتى بيمار رابو اسلى نتايج قبل اننظار تدوين مى تمايد. ١٠٠ب‏ هر كبرى از دائش بوستارى مراقبت ويزه. برنامه مراتبثى بيمار رابر لاس تناج قابل انتظار تدوين و يكثر مى "كيرد ‎٠٠.1‏ اقدامات اتجام شده را رزيبى تعوده و از حصول تتايج اطمينان حاصل مى كند. در صورت تيا بر اساس ‎ls)‏ انم شده 7 اتظر قور مى دهده ۳.+ نراقت را انس لاف عوتی منت تین می دا ت) مهارت حرفه لىااخلاقي ‎١١‏ مايق باقوانين و حستور العمل هلى حرقه برست ى ب برستارى مراقبت ويزه عمل مى تكند. ‎Rae) Sidi ai)‏ سان مووود عزيامعن جوري زا راسي يله اقبت وي ارد خارد اطع نی اش وین وین را در حبطه مسئوليت خود مد تظر قار مى فهد. ‏ورد شناسالى قرار اه و در چهت تدوین دمنور ال مناسب فدام میناد ‎٠.5‏ در مواردى كه دستورالسل ب قانون مخصى وجود تدارد. ازبى خطر بودن اقدامات خود لطمينان حال مى تمليد ‎

صفحه 28:
ج)مهارتداشتن نکر خلاق .از ميزان مهارت و سطح كقايت خود در رابطه بالكسب مهارتهلى بلينى اه درد 10.3 مهارت بلينى خود را مستقلا بطور مسثمر و جام مورد زيب فرار دده وخر محدوده كفيك بلينى كسب شده قدا به الله خدمات ‎١0.1‏ در فعاليتهائى كه موجب افزايش سطع مهارت باليتى و أفزابش كيفين خدمات اراله شده به بيعار مى شوده مشتاقافه شركت مى كند. *در قنوين اصول مراقبت مبتنى بر ‎Evidence Based Practice) aul‏ 252 و همكارى مى تعايد. مبتتی بر شواهد را در لین ‎ue olden‏ گیرد. ۲ اجام ژوهش درارقء رای بلینیبهره‌می گید ۴ب گروههای مختلف در زمینهاتجام پژوهش همکاری می کند. ۳ تایج ‎el?)‏ پرستری مرانبت ‎ ‎323177 1 ‎ ‏أت در لرالة مراقبت هاى باليتى برستارى ويزه بهره مى كبرد ‎

صفحه 29:
ع) مهارت كار كروقى ‎ISIS io J ye as Gal‏ تيم درمان فر بخشن ويزه نهمكارى مى كتف. تقش اعضلى تيم درماتى أكلهى كلفى داشته و به انان احترام مى كناد .در برقوارى و حفظ تباط و همكارى با اعضلى تيم درمانى تلاش مى نمابد. ۳ در کتفرانس های آموزشی بخش فعلامه شرکت می تماید 5.١ب‏ اعضلى ديكر تيم درمان در ارقباط ب تصميماتى كه برلى بيعار كرفته مى شوده مشورت مى تايد. 11 .در جيث فراهم كردن محيط حمايتى متاسب برلى همكاران اعضای تیم درمانی تلاش می کند. ج) مهارت رهبری 5 در هت ارتفاء دانش و مهارت خود و همكلران تلاش مى كندد ١9ب‏ استفله از تكرش حرقه لى. خود و ديكران را لرزيايى مى كتف ۲ ماد اتحرق إز استاتشاردها را هرارق خنماك شتاخته و بمتظور ارقا كيقيت خنات ير ‎AT‏ به آموزش مناوم معن خدمث خود وهمكاران تنهد كاقى تنان مى ده ‏های علمی و دانشچوئی در بخش مراقبت ویزهاشتیای و همکاری لزم را درا میباشد. 0 |بطور فالاته در جلسات نجمن ها و كرو ههلى مراقبت ويزه شركت مى كند 5:9 اسريرستى و نظت دانشجويان و يرستل كم تجربه را بعهده مى كيرد. ‎cis) V+‏ روزاته توانقى و قابليت .بای اف ‎ ‏۴ص زمینه برگزاری و ‎ ‎ ‏ای رهبری راز خود شا می دهد. ‎ ‏رماتی و مسئولن بخش نقشی سازند و مبت راز خود نشان می دهد ‎ ‏'.* بعنوان مشاور و صاحب نظر براى بخش هلى ديكر (قبر از بخش ويزه) مى باشد ‎goon pts MAY‏ در جهت فراهم كردن محيط حمايتى اسنقاده تموده و در صدد رفع موقبعت هاى تهديد كننده شأن و منزلت همكاران تلاش مى تعايد. ‎BF ‏رابا مسكولين ذيربط در ميان مى‎ he olla ‎2 ‏یی وس بو موس ییوس م ی سس‎ a ‎

صفحه 30:
ثبت استانداردهای لازم بعنظور کسب کفایت بالینی در پرستاری مراقبت ویژه إين قرم بابستى قبل ازاتعام كار أموزى توسط سريرسنار بش و با مربين بالبتى تايبد و قكميل كردد. مهارت بالينى شناساتى و در جهت استفاده از آهارنامه آله يعار أ يطور كامل و جامع بورسى تموده و مهارت كافى در تفسيرياتة هاى حاص دامات لازم را نجام مى دهد ‎ally Ja op iy‏ تتاج قل التظار تدوين مى تعايد ‎ ‎sabe alsa ke oe ‎ ‎ ‎coe‏ را دا میبشد ‎ ‎ ‎eye al‏ يا مربى بالبنى ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 31:
|ازربابى كلى فعاليت های بالینی دانشجو در طول دوره کار آموزی تام ونامانودگی دانشچو ‎on‏ ‏شمارهدانشجوئی: آيا اراثه اقدامات يرستارى توسط دانشجو براى بيمار يدون خطر مى باشد؟ بلى © نظرات موبی امضاء مربي ام هر ست که ان قم میبیست ترس انشجو و مب لیاف رد

صفحه 32:
آهداف دانشجو در کارآموزی بالیتی" ‎I‏ شماره دانشجولی: هو احساس تبازبيشترى به أموزش آن را در طول دوره كارأموزى خود دارد ذا ين قرم انتجويان حر شروع كا أموزى خود در عر يك لز يخش على موبوطه مى توقند تيازعاى أموزشى خود رابا به اهداق تعيين شدهء اين فرم توسط سربرستار يخش امضاء و در كناجه ازرشييى بالمنى دانشجو تيت و تكهدارى خواهد شد ين لو ‎ahh eS dB pce Gta 4 ghee‏ تختيزية تاوف مهارت بالينى مورد نياز دانشجو ]ریخ وامضاء سرپرستار | اهداف مورد اننظار دانشجودر دوره كارآموزى سام م ‎me‏ مم اه

صفحه 33:
بخش دوم مهارت بالینی اختصاصی در پرستاری مراقبت ویژه

صفحه 34:
میارئهای بالیتی اختصاصی در پوستاری مراقبت ویژء لين بخش شامل مهارتهاى اختصاسى در برستارى مواقبت ويزء لست كه فتظار مى رود تا دانشيجويان در بايان حوره كارآموزى خو كفليت كافى در يام آن را داشته بلشعد مسكن انشجوبان در برخى از سهارتها كفايت بالينى حرفه اى (51411 36 9981204 را كسب تتمايند. اما حستبابى دانشجويان به سطلح كقايت انجام مهارت بطور مستقل ‎ll Competent to practice skill independently,‏ و شرورى مى باشد كنابت داتعجو در نجام هر يك از مهارتهلى ‎de iy lle lens etl‏ سريرستاران ويا مربيان اليتى انتما و تاليد خواهد شد دانشجويان بإيستى توه حاشته باشتد كه كقايت باليتى حداقل در سبلح نجام مهارت بطور مسقل در هر يك از مهارتهای بالیتی اختصاصی در پرستاری مراقبت ویژه را تا قبل از بايان دوره کارموزی كسب تمايند. بتابر اين مشاهده يا تعزين مهارت بمتظور كسب كقايت بالينى دانشجويان دز أن مهارت كفى تجده ب داتشجريان بايستى به يكى از سعليج انجام مهارت بطور مستقل با انجام مهارت بصورت حوفه اى دست يبند دستبابى دانتجويان به يكى از سطوح كر شه شرط الزلمى برلى فارغ التحصيل شدن آنها مى بلشد لذا دانشجويان بايستى تلاش تمابتد تا كقايت بالينى نان در یل در ار وى توسط سر يوستاان ويا مودبان باليتى عورد ارزشياى قرار كيرد معيارعلى لرزشيابى عر يك از مهارتهاى بالينى اختصاصى بطور كامل در ين كتابجه توضيح ‎asl‏ ‏لول هوره كلرأموزى بشرح قبل مى بلشده مشاهده مهارت بالينى: مشاهده مهارت ممكن است توسط نانتحوو يا يكى از يرستاران بغش لمقاء تعرين مهارت بالينى: تمرين مهارت بإيسنى تحت تر يكى أذ برستاران بخ لنجام كرفتة و عورد تابد قور كيرد أتجام مهارت بالبنى بطور مستقل: فقط توسط س برستل و يا مربيان باليتى لمفاء كوهد أنجام مهارت بالبنى يصورت حرفه لى: ققط توسط سريرستار و مین بت امه کرد تبصره 1: در صورتبكه مربان البنى و با سربرستران در لبتدلى كاراموزى تشخيص دهند كه دانشجو در جام مهارتى كفابت بالينى لازم در سطوح انجام مهارت به انجام مهارت بصورت حرفه اى رادار مى باشد. مى توتند كفايت مهارت بألينى دانشجو را تاييد تيد تبصوه ؟: برستااتى (ترجيحا داراى مدرك كار شناسى ارشد بستارى ويزه) كه كفابث باليتى أنهامورد تابيد سربرستاران و دانشتكده برسئارى و ملمائى مى باشد ممكن انث الرزشيائى كقايت مهارت بای دلتجوین را هه داشته اد

صفحه 35:
oe ee ee ‏كفايت بالينى به معنى تونائى دانشجو در ره خدمات يرستارى ويزه بطور صحيح و بدون خطر و با برامه ريزى مناسب به بيعاران بخش مراقبت‎ Competence) al als ‏مهارت‎ HE hs ‏زه بنتظلون كسب درجه كارشناسى أرشد بوستارى مواقبت ويزه لست فانشيجواتى‎ یمان بد ال واه بخش هلى مراقبت ويؤه رخا مى باشتد نهر جند سرحت عمل وأتعطاف يذيرى أنها در اه خددا الينى اختصاضى فر يرستارى مزاقبت ويزه هستنده توا مراقبث از رستلرى مراقبت ويزه در سطح حرفه أ تمى باشد أكفيت حرفه اى (97088611): كفايت حرفه لى بدين معتى است كه دانشجو مهارت باليتى خره را نا سطوح بيشرقته بوستارى مراقبت ويزه رتقاء داه لست. دانشجوبقى كه أكفايت بالينى حرفه لى را بدست مى لور تكرشى 15016ة! به موقديتهاى برستارى مراقبت ويزه فاشته و تعلمى مال ‎stig 21, Sa lsh‏ مشکلات بخش مرقیتویژه را صورت کل در غر گرقنه خود در مى دهند. إين دسته از دانشجوان, توانئى بيش بينى موقعيتهاى بالينى بيماران را بر اسلس تجربيات قبلى خود دا أصدد بيشكيرى و تغبير در بتامه مراقبتى ببمارلن بر لساس علاتم بالينى أنان بر مى ايند همجنين دانشجويقى كقايت حرفه لى را كسب مى تماينده تانائى شناسائى بي را يشتاستد و مى توانتد موقبتهلى خطرناكى را كه طتوز بارز نشده ا تست و تست و تست و تست لصت Jol, Sti la

صفحه 36:
5 5 5 6 هم هم ممه مام ماه مهارت های بالینی اختصاصی در پرستاری مراقبت ویژه بررسی و شناخت و مراقبت از بیماران بستری با در د قفسه سینه مهارت های مربوط به مراقبت از راه هوایی مهارت هاى مربوط به تهویه مکانیکی بايش دستكاه تنفس درن هاى فضاى جنبى مداخلات تشخيصى و درمانى قلبى بايش كردش خون ضربان ساز قلب مراقبت از بیماران با وضعیت قلبی عروقی ناپایدار نقل و انتقال بیماران بدحال آزمایشات و مداخلات قلبی - عروقی احیای قلبی ریوی پیشرفته

صفحه 37:
احیای قلبی ریوی پیشرفته رو و fet ies sl seri bola 3 Weare at | peas GS | ake ee at (Seat |e ts ‏مقلع‎ ‏انجام مهارت _ |__ موبی این‎ sen

صفحه 38:
Precordial tn ستگاه کته شوک

صفحه 39:
هدف: حر بان حوره كارأموزى بالبنى انتظار استفاده از دستکاه الکترو شوک قلبی gash مود پیت ‎Sp gs isl‏ را ین تمد از دستاه اقتر شوک بطور صحیح و بر سس دستورلمل بخش مربظه ستفاده تمد خطرات باقوه استفاده از دستكاه الكترو شوك را يشناسد تابر لازم بمنظور كاهش خطرات در استفاده از دستكا الكترو شوك بكار كيرد دانشجو قادر است: مهارت کافی در شناخت تاكيكاردى بطنى ‎Tachycardia (VI)‏ 125 « شب بلاسین بطتی [10۳) ۳011301 30001 ,دار میباشد. ‎gst Se a> Ble ty pe Sars EN lad‏ ار می دهد © ازدست دادن ‎whet phe‏ * عدم بالخ به تحريكات © تقيير در الكوى تتقسى (تنفس قير طبيعى) = هم عات بيعار را ا سطوح خيس و فلزى جابجا مى تمابد. ب خارج كردن لباسهاى بيهار دسترسى به قفسه سيته ببعار ا قراهم مى تمايد. در صورت وجود هر كوته 08160 أنها را از روى قغسه ميته بر مى دارهد الكثرودهاى جند متظوره يا ينالهاى دستعاه الكترو شوك را در محل مناسب قوار مى دهد * تدابير لازم بمنظور خا كردن هوا مايين يوست ببمار و الكترود دستكاد الكثرو شوك قلبى را بكار مى كبر ‎٩‏ تدبير لازم بمنظور اجتحلب از قرار كرفتن سيم ها مليين يوست يمل و الكترود دستكاء الكترو شوك قلبى را بكار مى كيرد احستكله را روشن كرده واتوذى مورد تيار را تنظيم مى تمايد الها در محل متاسب در صورت استقاده از بدالهاى دسنى

صفحه 40:
شوک قلبی هماهنگ شده Elective Cardioversion) يليان دور كارأموزى بالبتى انتظار سبرود تا دان جو. )= بیمر و وسائل مورد نياز برلى انجام شوك قلبی هماهنگ شده انتخلى را أماده تاد ۴ شوک قلبی هماهنگ شده رابطور صحيح و بر اساس دستورالسل بشش مویوطه ایا انشجوقادر است: ۱ موارد ستقاده اشوک قلبی هماهنگ شده را ذکر می کند. ۲ مهارت لارم جهت آماده کدن وسائل مورد تیار ادا می باشد. ۳ مهارت لازم هت آمدهکردن بیمر را درا می باشد © توضيح روش انجام كار به بيمار © حصول اطمیتن از رابت بیمار + ثبت نوار قلبى بيمار و كنتول علاقم حياتى قبل از اتجام كار © اتجام ‎Ott‏ تشخيصى از قببل ميزان بتاسيم خون و 10016 قبل ازاتجام كار ® حصول اطميتان ازناشتا بودن بيمار © حصول اطميتان از دسترسی به را بریدی متاسب © قرار خلدن بيمار در وضعيت مناسب بر روى تخت و حصول اطميتان از عدم تملس بدن بيمار با فسمتهاى فلزى تخت ‎ake.‏ * كنار زدن لباس بيمار از روى قفسه سيته و تراشيدن موهاى قفسه سينه در © جسبائدن الكترودهاى توار قلب بر روى قفسه سيته بيمار © دوشن كردن دستكلد مانيتور و انتخلب ليد مناسب 1 عماصتكى لازم بمتظور سشور متسس بيهوشى حر بالين بيار وا ينام مبى عد . بمنطور بيشكيرى از كاهش اكسيزن خونء قبل از انجام كار اكسيزن ‎/٠٠١‏ به ببمار تجوبز مى كند. ‎F‏ داروهاى أرامبخش و مسكن را طبق دستور به بيعلر she

صفحه 41:
رح رح رح رح رح رح رح رح لحم ارزشیابی نهائی دانشجو توسط مدیر گروه توجه تكميل اين قسمت از كتابجه در هفته آخر كارآموزى الزامى مى باد لازم به ذكر ست که نام دورهکرشناسی رشد وفارع التحصيل شدن دانتجو مر ط بر تكميل إبن كتايجه و نايبد آن توسط مدير كروه مريوطه خواهد يود نام ونام خاودگیدانشجو کواهی می کردد که نامبرده در طول تحصیل دورهکارتناسی ارشد... پرستاری مرقبت ویژه پیش از +۵۶ ساعت کارآموزی بالینی در بش های مراقبت ویژه را با موفظيت به اتمام رسائده است. لذا اين كواهى بمتزله قاييد كقايت بالينى فافبرده فر يرستارى هراقبت ويزء وكسب مهارتهاى لازم بر اساس اهداف از پیش تععین شده در مقطع كارشناسى ارشد يرستارى مراقبت ويزه مى باشد. aad ‏مدير ثرو تاريخ‎ FO aig

صفحه 42:
11 ات۱ Interactive logbooks for medical students: are they useful? Conclusion: ’ Continuous assessment of small group learning ’ Encouraged immediate and ongoing interaction between tutors and students

صفحه 43:
Portfolio ۹ ‎١01‏ از سيشه لشسقين© 201131 - حمل‌کرشن ‎FOliO‏ ازجيشه انا أ |0 - كاغذ و بسركه بازتاب مستند مجموعه عملكرد ‎Dossier‏

صفحه 44:
تعاریف پورت فولیو ‎ry‏ *#*پورت فولیو (کار پوشه» کاربرگ): در اصطلاح لغوي اين کلمه به يك کیف چرمي بهن كه براي حمل برگه هاي کاغذ » صفحات پیش نویس يك نمایشنامه؛ یا مجموعه نقاشي هاي يك فرد بكار مي رود. *#*پورت فولیو عبارت است از مجموعه اي خاص از مدارك که نشان دهنده ي سئوالات پياپي درباره ي مهارتها ,دانش» كرايشهاء فهم »موفقيتها و پيشرفتهاي دانشجو » به همان میزان که به گذشته وآینده توجه دارد؛ وضعیت کنوني و فعاليتهاي شخصي را نیز مد نظر قرار مي دهد. **پورت فولیو بعنوان مجموعه ي کامل هدفداري از کار دانشجو که نشان دهنده ي تلاشهاي او است نمونه: پوشه های اساتید راهنما

صفحه 45:
پورت فولیو بعنوان نوعي از ارزشيابي؛ قادر به بالا بردن توانايي يادگيري دانشجویان است. پورت فولیو شامل موضوعات جمع آوري شده بوسیله ي یادگیرنده در بیش از يك دوره ي زماني است. این مجموعه باید دربرگیرنده ي مشارکت دانش آموز در انتخاب محتواي كاريوشه؛ دستورالعمل انتخاب »معیار قضاوت درباره ي شايستگي و شواهد مربوط به فعالیت فكري دانش آموز باشد. پورت فولیو شامل مدارک و مستندات نوشته شده است اما می توان فیلم ‎ash ee AS AA aie‏ مك ريز لدراغ اطلاحات را از أن قرا ‎a‏

صفحه 46:
:پورت فولیو می تواند شامل کارنامه يا کتابچه رویه های ‎Log of Clinical ith‏ ‎Procedures‏ ‏كپي هاي از جزئیات رويدادهاي آموزشي و گواهینامه هاء تقدیر نامه ها انعكاسي از گزارش هاي روزانه و دفتر خاطرات روزانه 7" بخش هاي انتخابي از کار مثل گزارش هاي انتخابي انعكاسي از تفاسیر رويدادهاي مهم ثبت وقایع روزانه و چك ليستهايي از پروسيجرهاي باليني» شرایط ومشكلات 7" كپي هاي از انواع ارزشيابي و بازخورد باشند» دستاوردهاي باليني و كار آزمايشگاهي مشاوره های انجام شده

صفحه 47:
اهداف استفاده از پورت فولیو ارایه ي بهترین کارها نشان دادن پیشرفت تحصيلي یادگیرنده

صفحه 48:
نحوه ارزشیابی بورت فوليو ‎SHS AMG‏ I A wld ony

صفحه 49:
6- اسان دسر تج وت ور ‎١5‏ باد تتكل وه أن تنوع زم يد كر كرهته ده اس ‎ ‎Tey Aer RA Rage ‎ ‏ود ‎ ‎ ‏رزشیایی پورت قولیو ‎ ‎ ‎ ‎x ‎+ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 50:
مزایای پورت فولیو ۲7 استفاده از پورت فولیوهای آموزشی موجب ارتقای آموزش و دانش پژوهی در آموزش پرستاری می شود (2009 ۲20۲۲۷). 1 نقش فعال دانشجو در پیشرفت سنجش خود 7" کمک به سنجش بهتر توسط معلم 7" کاربرد توام در سنجش آموزش 7 افزایش مسئولیت پذیری دانشجو 7 ارتباط موثراستاد و خانواده دانشجو ۲ فراهم کردن اطلاعات از راه های مختلف

صفحه 51:
Research: students’ attitudes " Objective of the Study To measure nursing students’ attitudes towards portfolio use. Susing a 5 point Likert response format (strongly disagree, disagree, uncertain, agree, strongly agree). An exploration of the current use and benefit of nursing student portfolios Fiona Timmins *, Pa’ draig J. Dunne Nurse Education Today (2009) 29, 330-341

صفحه 52:
Table 4 Students views on the benefits of the portfolio: areas of largely neutral response (2.5-3.5). ‘Mean score 349 3.49 3.49 3.34 3.45, 3.43 ود 337 3.32 3.32 3.29 3.22 3.16 3.12 3.32 3.29 3.08 3.07 3.03 3.01 3.00 2.99 236 234 2.69 2.67 2.63 2.62 2.61 | think that my reflections | think putting in articles and. The portfolio helped me to promote my artical thinking ability The portfolio helped me to identify areas where my skills are good The portfolio helped me to identify areas where my skills are weak The portfolio helped me to improve myself-esteem | like the portfolio as a tool to assess my learning and competence. The portfolio helped me to promote my critical thinking ability The portfolio helped me to identify areas where my skills are good The portfolio helped me to become aware of my weaknesses My reflective writing skills are very good The portfolio helped me to become aware of my strengths Having the content of my portfotio both summatively and formatively assessed increases the learning value me get from using a portfolio 1 would like to discuss articles and procedures in more detail The portfolio helped me to improve my confidence in my abilities Portfolios are very effective in assessing my learning | think that my reflections should refer to research Ihave received clear guidelines on what the purpose of the portfolio is It is clear to me how much evidence I need to include in my portfotio Portfolios are very effective in assessing my competence It is clear to me which evidence | need to include in my portfolio The use of portfolios helps me to be prepared for practice

صفحه 53:
Results Nursing students: ۲ the portfolio helped me to link theory and practice. » the portfolio helped me to identify areas where my knowledge is good. » the portfolio helped me to identify areas where my knowledge is weak.

صفحه 54:
خود ارزشیابی معلمان توسط يورت فولیو © Excellent nursing teachers engage in a self- evaluative process regarding their teaching. ۲ This can be established and verified through a teaching dossier or portfolio. توسعه فرایند خود ارزشیابی معلمان از تدریس توسط پورت فولیو ‎TEACHING EXCELLENCE IN NURSING EDUCATION: A‏ ‎CARING FRAMEWORK‏ ‎Journal of Professional Nursing, Vol 25, No 5‏ ‎(September-October), 2009: pp 260-266‏

صفحه 55:
پورت فولیوی استاد: ثبت دانش پژوهی تدریس "A faculty teaching portfolio is one mechanism for explicating,communicating, and enhancing the scholarship of teaching. Reece S.M., et al, The Faculty Portfolio: Documenting the Scholarship of Teaching, Journal of Professional Nursing, Vol 17, No 4 (July-August), 2001: pp 180-186.

صفحه 56:
Research: Contents of a Teaching —Portfolio———__ ~ Each teaching portfolio is unique and represents the special attributes of the individual faculty member. The Faculty Portfolio: Documenting the Scholarship of Teaching SUSAN MCCLENNAN REECE, DNSC,* 7 ‏ما۸0‎ ۱۷۰ PEARCE, PHD, KAREN DEVEREAUX MELILLO, PHD, AND MARY BEAUDRY, EDD§ Journal of Professional Nursing, Vol 17, No 4 (July-August), 2001: pp 180-186

صفحه 57:
Sample Portfolio Contents © Philosophy of teaching © Goals, objectives, evaluative mechanisms © Course materials (syllabi, case studies, samples of student work) © Research and publications | Faculty member practice Practice expertise Certification Continuing education © Awards Teaching excellence Clinical excellence © Additional evaluation of teaching effectiveness (students, peers, preceptors, program) © Student advisement

صفحه 58:
Conclusion © the portfolio as “evidence of suitability” for job positions. " Yet, there is a lack of research among nursing educational programs demonstrating the effectiveness of portfolio review for evaluating student performance compared to other measurement methods. Moyer, Newborn and Infant Nursing Reviews, Vol 2, No 4 (December), 2002: pp 254-258

صفحه 59:
Conclusion بهترین روش برای ارزشیابی میزان يادكيرى و ارتقا 5 پورت فولیو

صفحه 60:
000 1

صفحه 61:
D O ۳ 5 (Directly Observed Procedural Skills) skills

صفحه 62:
ا ذ[ز[ذز [ز زذز ‎oe eae. ee‏ ‎bey» 100000000‏ نمت ص01 ‏"۲ يى روش براى ارزشيابى و دادن بازخورد درباره مهارت هاى عملى مانند تزريق داخل جلدى است. ‏7 در هر کار ارزشیاب متفاوت است. ‏۲7 هر مورد از آزمون در باره ی یک مهارت ع ضروری 3 7آزمان آز مون ۱۵ دقیقه. '' زمان بازخورد 0 دقيقه. ‏نع تا۶ بار در سال. ‎

صفحه 63:
۰ Direct Observation of Procedural Skills in Sure (Surgical DOPS). femme NS OY Please conte the quentons using ‏لكا عمدت د‎ Pisane use Host ink and CAPITAL LETTERS) سس ]1 11111111 1111111111111111 ‏سر‎ COUT) >> CECE)

صفحه 64:
OOPG ۲7 ‏دع ورد‎ ۲ ‏هر و مومجوووو)‎ prance ® Oovers ‏وم ه‎ of procicd/ procedural shi ® (@eedback is inteyrc to the provess 9 Oisedvaotages ® Gower isoppropride shils ure tested ® Ow weess cowpetewe un DOT ‏مور‎ ‎13 Ow be abet to bias

صفحه 65:

صفحه 66:
MINI - CEX Mini-Clinical Evaluation Exercise

صفحه 67:
آزمون ارزشیابی بالینی کوقاه_ _ ‎Mini-Clinical Evaluation Exercise‏ 7" آزمونی برای ارزشیابی مهارت های بالینی و دادن بازخورد بر روی عملکرد در همان زمان. لآ استاد فراگیر را حین انجام عمل مشاهده می کند. *" فراكير از بيمار شرح حال مى كيرد و وى را معاینه می کند. 7" تشخیص و برنامه درمانی خود را می گوید ( در پرستاری تشخیص و مداخلات پرستاری) ==

صفحه 68:
سح " استاد و دیگران با استفاده از یک فرم ساختار دار به عملکرد او نمره می دهد " بازخورد " آزمون ۱۵ دقیقه و ارزیابی ۵ دقیقه طول می کشد. " مقیاس ‎٩‏ درجه ای (نمره او۲ کمتر از حد انتظار . لب مرزی »در حد انتظار . ۵و ‎٩‏ بالاتر از حد انتظار است)

صفحه 69:

صفحه 70:
موارد استفاده 7 شرح حال كرفتن ۲7 معاينه فيزيكى 7 رفتارحرفه ای ۲7 قضاوت بالینی ۲ مهارت برقرار نمودن ارتباط 7 سازماندهی کردن و کار آمدی ۲7 مراقبت بالینی به طور کلی

صفحه 71:
Mini-clinical Evaluation Exercise (CEX) ‎he queens wong cous ill Flesse use Hoskin and GAPITAL LETTERS‏ ملم مده عتما ‏تربار ایا ال || سس لااااراا الا الاراالاا ال ] ‎ ‎ ‏تیا ‎oem‏ 300 578 558 ممه مسد ‎SEED SRO‏ تا سید ‎comers no ohh ‏يلم 8ه‎ eB ‏شرح حال گرفتن معاينه فيزيكي رفتارحرفه اي قضاوت باليتي مهارت برقرار نمودن آرتباط سازماندهي کردن و کارآمدي ‎pill castle‏ به طور کلی ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎7B 58 :8 8 ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 72:
Evaluation Exercise (Mini- CEX) " Ask a trainee to present findings to the assessor in the presence of the patient (unless it is regarded to be too sensitive). This encourages the trainee to be stay focused.

صفحه 73:
کیفیت روان سنجی ‎ow yy‏ های روان سنجی این آزمون را مورد تایید قرارداده اند .

صفحه 74:
THE HALO EFFECT Rating forms are considered relatively easy to use, but are plagued with the ‘halo’ effect.

صفحه 75:
THE HALO EFFECT The halo effect results when: Failing to see deteriorating performance because of a good past record or personal friendship. Believing that, because performance is outstanding in one area, there are no problems in other areas.

صفحه 76:

صفحه 77:
ee A. ۹ ‏كدر‎ ۳ رو 5

51,000 تومان