سایر تحقیق و پژوهش

تدوین گروههای آموزشی

tavine_gorohhaye_amozeshi_edo

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تدوین گروههای آموزشی”

تدوین گروههای آموزشی

اسلاید 1: .به نام قرار هستی1OSCE workshop mokhtari Jamileh Mokhtari Nori, MSN, PhD candidate, Nursing Faculty , Nursing Management Dept., Baqiyatallah Medical Sciences University.

اسلاید 2: السلام علیک یا ابا صالح المهدی

اسلاید 3: WhyPerformance Evaluation

اسلاید 4: Political & professional agendaChanges in healthcare deliveryIncreased of patientsClinical targetsIncreased numbers of studentsConsumerism Patient knowledgeDemand for high quality care

اسلاید 5: Evaluation tools

اسلاید 6: Miller’s triangleDoesShows howKnows howKnowsPerformanceCompetenceWorkplace Based Assessment (WPBA)360˚Mini CEXDOPSportfolioKnowledge

اسلاید 7: Log=ثبت وقایع، کارنامه Log book دفترچه فعالبت وقایع Log of clinical procedures evaluation کتابچه ارزشیابی رویه های بالینی PERFORMANCE ASSESSMENT TOOL

اسلاید 8: Logbookکتابچه ای است که دانشجویان تجربیات آموزشی خود را در آن ثبت می کنند.(دفترچه حداقل واجب یادگیری)

اسلاید 9: تدوین Logbook گروههای آموزشی از محورهای کاری EDO

اسلاید 10: Medical Logbook

اسلاید 11: صفحاتدانشجو

اسلاید 12:

اسلاید 13:

اسلاید 14:

اسلاید 15:

اسلاید 16:

اسلاید 17:

اسلاید 18:

اسلاید 19: کتابچه ارزشیابی بالینی دانشجویان کارشناسی ارشد پرستاری مراقبت ویژه 1388-1389 دانشگاه تهران

اسلاید 20:

اسلاید 21:

اسلاید 22:

اسلاید 23:

اسلاید 24:

اسلاید 25: الف) مهارت بالینیب) مهارت حل مشکل در بالینج) مهارت حرفه ای اخلاقید) مهارت داشتن تفکر خلاقج) مهارت کارگروهید) مهارت رهبری

اسلاید 26:

اسلاید 27:

اسلاید 28:

اسلاید 29:

اسلاید 30:

اسلاید 31:

اسلاید 32:

اسلاید 33:

اسلاید 34:

اسلاید 35:

اسلاید 36: مهارت های بالینی اختصاصی در پرستاری مراقبت ویژه بررسی و شناخت و مراقبت از بیماران بستری با در د قفسه سینه مهارت های مربوط به مراقبت از راه هواییمهارت های مربوط به تهویه مکانیکیپایش دستگاه تنفسدرن های فضای جنبیمداخلات تشخیصی و درمانی قلبیپایش گردش خونضربان ساز قلبمراقبت از بیماران با وضعیت قلبی عروقی ناپایدارنقل و انتقال بیماران بدحالآزمایشات و مداخلات قلبی – عروقیاحیای قلبی ریوی پیشرفته

اسلاید 37: احیای قلبی ریوی پیشرفته

اسلاید 38:

اسلاید 39:

اسلاید 40:

اسلاید 41:

اسلاید 42: Research: Interactive logbooks for medical students: are they useful?Conclusion:Continuous assessment of small group learning Encouraged immediate and ongoing interaction between tutors and students

اسلاید 43: PortfolioPort از ریشه لاتین Portare= حمل کردنFolio از ریشه Folium= کاغذ و برگهبازتاب مستند مجموعه عملکردDossier

اسلاید 44: پورت فوليو (كار پوشه، کاربرگ): در اصطلاح لغوي اين كلمه به يك كيف چرمي پهن كه براي حمل برگه هاي كاغذ ، صفحات پيش نويس يك نمايشنامه، يا مجموعه نقاشي هاي يك فرد بكار مي رود.پورت فوليو عبارت است از مجموعه اي خاص از مدارك كه نشان دهنده ي سئوالات پياپي درباره ي مهارتها ،دانش، گرايشها، فهم ،موفقيتها و پيشرفتهاي دانشجو ، به همان ميزان كه به گذشته وآينده توجه دارد؛ وضعيت كنوني و فعاليتهاي شخصي را نيز مد نظر قرار مي دهد.پورت فوليو بعنوان مجموعه ي كامل هدفداري از كار دانشجو كه نشان دهنده ي تلاشهاي او است نمونه: پوشه های اساتید راهنما تعاریف پورت فوليو

اسلاید 45: پورت فوليو بعنوان نوعي از ارزشيابي، قادر به بالا بردن توانايي يادگيري دانشجويان است.پورت فوليو شامل موضوعات جمع آوري شده بوسيله ي يادگيرنده در بيش از يك دوره ي زماني است.اين مجموعه بايد دربرگيرنده ي مشاركت دانش آموز در انتخاب محتواي كارپوشه، دستورالعمل انتخاب ،معيار قضاوت درباره ي شايستگي و شواهد مربوط به فعاليت فكري دانش آموز باشد.پورت فولیو شامل مدارک و مستندات نوشته شده است اما می توان فیلم ویدیویی، نوار صدای ضبط شده، عکس و سایر انواع اطلاعات را در آن قرار داد.تعاریف پورت فولیو

اسلاید 46: پورت فوليو مي تواند شامل:کارنامه یا کتابچه رویه های بالینی Log of Clinical Proceduresكپي هاي از جزئيات رويدادهاي آموزشي و گواهينامه ها، تقدیر نامه هاانعكاسي از گزارش هاي روزانه و دفتر خاطرات روزانهبخش هاي انتخابي از كار مثل گزارش هاي انتخابيانعكاسي از تفاسير رويدادهاي مهمثبت وقايع روزانه و چك ليستهايي از پروسيجرهاي باليني، شرايط ومشكلاتكپي هاي از انواع ارزشيابي و بازخورد باشند، دستاوردهاي باليني و كار آزمايشگاهيمشاوره های انجام شده

اسلاید 47: اهداف استفاده از پورت فوليوارایه ي بهترين كارهانشان دادن پيشرفت تحصيلي يادگيرنده

اسلاید 48: نحوه ارزشیابی پورت فولیو ارزشيابي تكويني پورت فولیو ارزشيابي تراكمي

اسلاید 49:

اسلاید 50: مزایای پورت فولیواستفاده از پورت فولیوهای آموزشی موجب ارتقای آموزش و دانش پژوهی در آموزش پرستاری می شود (Corry 2009).نقش فعال دانشجو در پیشرفت سنجش خودکمک به سنجش بهتر توسط معلمکاربرد توام در سنجش آموزشافزایش مسئولیت پذیری دانشجوارتباط موثراستاد و خانواده دانشجوفراهم کردن اطلاعات از راه های مختلف

اسلاید 51: An exploration of the current use and benefit of nursing student portfolios Fiona Timmins *, Pa`draig J. Dunne Nurse Education Today (2009) 29, 330–341Objective of the StudyTo measure nursing students’ attitudes towards portfolio use.using a 5 point Likert response format (strongly disagree, disagree, uncertain, agree, strongly agree).Research: students’ attitudes

اسلاید 52:

اسلاید 53: ResultsNursing students: the portfolio helped me to link theory and practice.the portfolio helped me to identify areas where my knowledge is good. the portfolio helped me to identify areas where my knowledge is weak.

اسلاید 54: TEACHING EXCELLENCE IN NURSING EDUCATION: A CARING FRAMEWORK Journal of Professional Nursing, Vol 25, No 5 (September–October), 2009: pp 260–266Excellent nursing teachers engage in a self-evaluative process regarding their teaching.This can be established and verified through a teaching dossier or portfolio.توسعه فرایند خود ارزشیابی معلمان از تدریس توسط پورت فولیوخود ارزشیابی معلمان توسط پورت فولیو

اسلاید 55: پورت فولیوی استاد: ثبت دانش پژوهی تدریسA faculty teaching portfolio is one mechanism for explicating,communicating, and enhancing the scholarship of teaching.Reece S.M., et al,The Faculty Portfolio: Documenting the Scholarship of Teaching, Journal of Professional Nursing, Vol 17, No 4 (July–August), 2001: pp 180-186.

اسلاید 56: The Faculty Portfolio: Documenting the Scholarship of Teaching SUSAN MCCLENNAN REECE, DNSC,* CAROLE W. PEARCE, PHD, KAREN DEVEREAUX MELILLO, PHD, AND MARY BEAUDRY, EDD§ Journal of Professional Nursing, Vol 17, No 4 (July–August), 2001: pp 180-186Each teaching portfolio is unique and represents the special attributes of the individual faculty member.Research: Contents of a Teaching Portfolio

اسلاید 57: Sample Portfolio Contents Philosophy of teachingGoals, objectives, evaluative mechanismsCourse materials (syllabi, case studies, samples of student work)Research and publicationsFaculty member practice Practice expertise Certification Continuing educationAwards Teaching excellence Clinical excellenceAdditional evaluation of teaching effectiveness (students, peers, preceptors, program)Student advisement

اسلاید 58: Conclusionthe portfolio as “evidence of suitability” forjob positions.Yet, there is a lack of research among nursing educational programs demonstrating the effectiveness of portfolio review for evaluating student performance compared to other measurement methods.Moyer, Newborn and Infant Nursing Reviews, Vol 2, No 4 (December), 2002: pp 254–258

اسلاید 59: Conclusion

اسلاید 60:

اسلاید 61: DOPS (Directly Observed Procedural Skills) Assessment of procedural skills

اسلاید 62: مشاهده مستقیم مهارت های عملی (مهارت های تشخیصی درمانی) یک روش برای ارزشیابی و دادن بازخورد درباره مهارت های عملی مانند تزریق داخل جلدی است.در هر کار ارزشیاب متفاوت است. هر مورد از آزمون در باره ی یک مهارت عملی ضروری زمان آزمون 15 دقیقه. زمان بازخورد 5 دقیقه. 4 تا 6 بار در سال.

اسلاید 63:

اسلاید 64: DOPSAdvantagesAssessment in real practiceCovers a range of practical/procedural skillsFeedback is integral to the processDisadvantagesSome inappropriate skills are testedMay assess competence and NOT performanceMay be subject to bias

اسلاید 65:

اسلاید 66: Mini-Clinical Evaluation ExerciseMINI - CEX

اسلاید 67: آزمون ارزشیابی بالینی کوتاه Mini-Clinical Evaluation Exerciseآزمونی برای ارزشیابی مهارت های بالینی و دادن بازخورد بر روی عملکرد در همان زمان.استاد فراگیر را حین انجام عمل مشاهده می کند.فراگیر از بیمار شرح حال می گیرد و وی را معاینه می کند.تشخیص و برنامه درمانی خود را می گوید ( در پرستاری تشخیص و مداخلات پرستاری)

اسلاید 68: استاد و دیگران با استفاده از یک فرم ساختار دار به عملکرد او نمره می دهدبازخورد آزمون 15 دقیقه و ارزیابی 5 دقیقه طول می کشد.مقیاس 6 درجه ای(نمره 1و2 کمتر از حد انتظار ، 3لب مرزی ،4در حد انتظار ، 5و 6 بالاتر از حد انتظار است)

اسلاید 69: استادبيمارميزآزمون شوندهشيوه ي چيدمان صندلي ها در آزمون mini-CEX به گونه اي است كه استاد هم به بيمار و هم به آزمون شونده اشراف دارد.

اسلاید 70: موارد استفاده شرح حال گرفتن معاينه فيزيكي رفتارحرفه اي قضاوت باليني مهارت برقرار نمودن ارتباطسازماندهي كردن و كارآمدي مراقبت باليني به طور كلی

اسلاید 71: شرح حال گرفتن معاينه فيزيكي رفتارحرفه اي قضاوت باليني مهارت برقرار نمودن ارتباطسازماندهي كردن و كارآمدي مراقبت باليني به طور كلی

اسلاید 72: Tip for using Mini Clinical Evaluation Exercise (Mini-CEX) Ask a trainee to present findings to the assessor in the presence of the patient (unless it is regarded to be too sensitive). This encourages the trainee to be stay focused.

اسلاید 73: كيفيت روان سنجيبررسي هاي روان سنجي اين‌آزمون را مورد تاييد قرارداده اند .

اسلاید 74: Rating forms are considered relatively easy to use, but are plagued with the ‘halo’ effect.THE HALO EFFECT

اسلاید 75: The halo effect results when:Failing to see deteriorating performance because of a good past record or personal friendship.Believing that, because performance is outstanding in one area, there are no problems in other areas.THE HALO EFFECT

اسلاید 76: آموزش دادنِ ارزشيابان، فراگيران، و مسئولين آموزشي بسيار اهميت دارد.

اسلاید 77: Thank youمتشکرم

16,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید