علوم انسانی و علوم اجتماعیرسانه و شبکه‌های اجتماعی

تربیت رسانه - مقدمه بر آموزش و سواد رسانه‌ای

صفحه 1:
= ره

صفحه 2:

صفحه 3:
۱-ارسانه چیست؟ ۷-۷پیش به جلو:تعلیم وتعلم: ۲-۲ اموزش رسانه چیست؟ ۸-۸پیش به جلو:تصوبری بزرگتر ۳-۳ امورش رسانه برای چیست؟ ٩-۹داستانی‏ دنباله دار ۴-۴ تحول اموزش رسانه در بربتانیا ۵-۵ دموکراتیزه وحمایت گری ۶-۶ به سوی پارادایمی نو

صفحه 4:
ارابه فرود ** رسانه به عنوان ابزار وسیله برای معرفی یک نهاد **رسانه مجموعه ای وسایل برای انتقال یافته ها واطلاعات *رسانه ها ی مربوطه به وسایل ارتباط جمعی رسانه های مربوط به تعداد یا کروه خاص

صفحه 5:
*#رسانه های جمعى ‏ رايانه وتلويزيونوروزنامهوراديووبازى.... **رسانه براى تعداد وكروه خاص -- سبايت يك دانشكاه وبا شبكه شركت * نکته: تمامی رسانه ها ارزش یکسانی برای مطالعه وتحقیق دارند ونباید به طور جداگانه برسی شوند.

صفحه 6:
۹ زش رسا 0 متون رسانه به صورت های کوناگونی ارتباط برقرارمی کند: “تصاويريصرى ...سس م ”تركيب جند مورد بالا

صفحه 7:
اموزش رسانه: <اموزش رسانه:فرایندی جهت تعلیم,اموزش وفراگیری درباره ی رسانه هاست. <سواد رسانه ای:برابند ونتایج بدست امده از فرایند های اموزش رسانه ای است. <هدف اموزش:رشد وارتقای فهم انتقادی و مشارکت فعال می باشد.

صفحه 8:
چرا باید اموزش رسانه فرا بگیریم: مثال اموزش کودکان واوقات فراغت ...رایانه,تلویزیون,بازی فرصتهای شغلی وبا استخدامی کار کنای صدا سیما ومجلات ارتباط جمعی ونمود فرهنگی موبایل ویا نرم افزار های ارتباطی پویایی وپیشرفت جامعه کلیه وسایل وابزارهای رسانه ها ۱ علط 826 9 0

صفحه 9:
ا **فرق گذاری:مبداشروع اين تحول را می توان دراثر اف ار لیویس وشاگردش دنیس يافت.ماموريت اصلى لويس حفط ميرا ث ادبی رارزش هاوسلامت ملت بود.رسانه ها از نظر ايشان اثر مخرب دارند جون لذت هاى سطحى را جايكزين ارزش هاى ا صل ادبیات وهنر کبیر می کنند پس هدف از تدریس واموزش پیرامون فرهنگ عامه پسند ترغیب دانش اموزان به فرق گذاری ومقاومت است . **انجه در اين ميان از نظر اموزش قابل توجه است خود اشکاری ویابداهت غیر معمول ا 826 ‏علط‎ ‎Ls 9 ان است.

صفحه 10:
71 مطالعات فرهنگی وهنرهای عامه پسند: اواخر دهه ی ۱۹۵۰و اوایل۱۹۶۰زمانه ی شکل گیری مطالعات فرهنگی بریتانیا است. * تعبیر لیویسی فرهنگ را به چالش می کشاند در این جا فرهنگ به مثابه مجموعه ای ثابت نه بلکه به مثابه کل شیوه ی زندگی دیده می شود گراهام در تحقیق خود از دبیرستان دریافت که رهیافت لیویسی پیوسته زمیته های خویش را از دست می دهد به گونه ای که معلمان جوان تر سعی در شناخت ومطمئن ساختن شاگردان خویش از تجربیات فرهنگی روز مره دارند. es i 8

صفحه 11:
اموزش از طریق نمایش تصویر وراز زدایی:در دهه ی ۱۹۷۰تحول پارادایم دیگری را شاهدیم که منشا ان باز هم دانشگاه است. * نمایش تصویرمهم ترین اثباب پیشرفت های فوین را در نشانه شناسی,ساختار گرایی وپسا ساختار گرایی فراهم کرد وفرق گذاری با تکیه بر زمینه های ارزش فرهنگی به طور موفقیت امیزی جای خود را به گونه ای رمز زدایی با ابهام زدایی سیاسی و با ایدئولوژیک سپرد.

صفحه 12:

صفحه 13:
Bay * شناخت نوعی دفاع گری ی حمایت گری سیاسی **اكاه كردن دانش اموزان از حقيقت ايدئولوزى ها وعقايد نادرست فكته: اموزش رسانه وسيله اى جهت بى اثر كردت جذبه ولذت اشكار | علط 826 9 0 رسانه ها براى كودكان مى باشد * تحول اموزش رسانه وتاریخ به دوگرایش *-اتوسعه ورشد اموزش رسانه به سوی دموکراتیزه: لاحرکتی وسیع به سوی مردم سالار کردن ‎Sia $01‏ پذیری مدارس ‎oye‏ شدن فرهنک های اجنماعی ‏لأوفرهنگ های خارج از مدرسه معتبر شناخته شده

صفحه 14:
در دهه های اخیر اموزش رسانه در بریتانیا ودر بسیاری از دیگر کشور ها بسوی موحله نو اغاز کرده است این تغیرات متاثر از: 0 تغییر روابط جوانان با رسانه ها هم در پژوهش دانشگاهی وهم در مباحث عمومی است. 0 اين تغیبر تاحدی می توان نتیجه تغییبر نسلی هم در نظر گرفت. ۵ عقاید ونگرش های ازاد تر معلمان جوانی که همراه با رسانه الکترونیکی رشد یافته اند. نکته:هدف نخست اموزش رسانه تعلیم تریبت روزنامه نکاران اینده نیست که این وظیفه ی آموزش عالی ومربوط به خوده صنایع رسانه ای استد

صفحه 15:
در ده سال گذشته معلمان رسانه به طور فزاینده سعی در بازتاب عمل شخص خود بوده در اینجا پرسش هایی مطرح شده که تا اندازه ای به مباحث نظری در مطالعات اکادمیک رسانه ای مرتبط مى شود مثلا: ۲"چگونه می توانیم بفهمیم که دانش اموزان اماده شناخت وفهم رسانه ها يند؟ ""چگونه می توانیم مطمئن شویم که اموزش رسانه واقعاتفاوت ایجاد می کند؟

صفحه 16:
اين تحقيقات ادعاهاى يراب و تاب رهیافت های پیشین امورش رسانه را زیرسوال برد.هدف در اینجا صرفا وا سازی اصول قطعی نسل های پیشین وفرضا معلمان رادیکال نیست بلکه همچنین بنیانی جهت مفهومی دقیق وفراگیر از انچه که به عنوان یاد گیری به حساب می اید فراهم می اورد.

صفحه 17:
ازدیاد فناوری های رسانه ای رتجاری ساری وجهانی شدن بازارهای رسانه هاهمه ازاساس تجربیات روزمره ی جوانان را ازرسانه ها دگر گون میکنند. کودکان امروزه به رسانه های بز رکسالان ازطریق تلویزیون کابلی با ویدیوویا انترنت اسانتر از والدینشان درزمانه ی خود امکان دسترسی داشته واقدام میکنند.بااین ‎JE‏ هنوز برای عمده کودکانی که به چنان فرصتها دست نیافته اندخطرافزایش طردشدگی ومحرومیت از حقوقشان وجود دارد.

صفحه 18:
اکنون تاکید براین نکته که جوانان به اسانی توسط سلطه ی رسانه ها محدود و محبوس نخواهند شد اهمیت دارد.این پیشرفت ها دارای معانی نهفتهی نامعلومی برای اموزش هم هست معلمان دیگر خودرا ب عنوان قانون گذاران هنجارهای فرهنگ رسمی معرفی نمی کنند سس بلكه خالق واقعيات جندكانه و دریافت دانش هستند.

صفحه 19:
ف تباي تسيا ۹۷ ee ۳3 و iste | FS beat , a... sate Dorr i, slag

صفحه 20:
داستانی دنباله دار: <مطرح چکیده ای از تاریخ اموزش رسانه ها <مورد انتقاد قرار دادن موضوع کنار گذاشتن ایده های کهنه گذشته به نفع ایده های کنونی <امادکی معلمان برای پاسخ به چالش های نو * به هر حال انکونه که این کتاب روشن می سازد داستان متحول اموزش رسانه تازه اغاز شده است.

صفحه 21:

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
19,000 تومان