صفحه 1:
بسم الله الرحمن الرحيم

صفحه 2:
لوو سس مباحث تربیت فرزند 1° کلیات تربیت مفاهیم صحیح و غلط ۴ 2. ملاحظات پیش از تولد آمادگی 6 صفر تا دو سالگی (شیرخوار) بستر سازی 6 دو تا شش سالگی (خردسال) ‎sb al‏ یادگیری 46. شش تا دوازده سال (کودک - دبستان) يادكيرى ©5. دوازده تا هجده سال (نوجوان - دبیرستان) شکل گیری 6 هجده تا ... (جوانی) استقلال * بزرگسالی , میان سالی , کهن سالی ثمردهی

صفحه 3:
کلیات تربیت تلقى رايج تربیت: ©اعمال كردن و ايجاد كردن است. #نتيجه: تقابل و كريز #تلقی صحیح: #تربیت زمینه سازی پروش استعدادهای درونی کس یا چیزی است. #قرآن فقط برای خداوند از واژه رب استفاده کرده است. #پیامبر خدا هم سیطره ندارد. 55350 الما آنت مُدَکر (21) لشت عَلَبْهِمْ يِمُصَيْطِرٍ (22)غاشیه "خود خمد» خود

صفحه 4:
خب ۱7 تعاريف غلط تربيت #تعاریف غلط از تربیت: ایجاد كردن 19 ارام بودن #آثار منفى جسمى: © افت رشدىء كم اشتهايى. ضعف جسمى #روانی:عدم رشد, کم شدن هوشء ترس از بروزء عدم اعتماد به نفس ©2. اطاعت محض, انفعال #از بين رفتن قدرت «نه» كفتن #تبدیل به موجود بى اراده و ظرف محض

صفحه 5:
خب ۱7 تعار یف غلط تربیت 6 تجونل دادن اظلاعات #ایجاد خود رایی و ریا کاری ©5. شيك و با كلاس بودن رات بى يايان و سعى بر جلوه دادن ©6. رفتارهاى دينى © برحسب سطح توقع و سطح فشار: #دين ستيزى #دين كريزى ©#دين سستى ۴8 درس خوان #تک بعدی بار آمدن

صفحه 6:
خب ۱7 يايه هاى ترييت صحيح ©1. مهر ماذرى و يدرى ©منزل بايد زاز محبت صادقانه نه هوى و هوسى ©2. اقتدار يدر © استفاده غلط: ايجاد سلطه و زور © استفاده صحيح: تكيه كاه #عامل ایجاد:_مادر #نشانه مرد مقتدر: *#محکم #امن #فشار و تهدید ندارد #دستور نمی دهد

صفحه 7:
لوو سس پایه های تربیت صحیح 38 استقلال و شفحصیت #ابزار: #توانایی انجام کار #حق رای #در صورت شخصیت ندان دنبال: 8 جایگزین: شهرت, ثروت, جلوه گری, رفتارهای خطرناک, مواد مخدر و... 6.آزادگی (قدرت عبور) 9 ‎ee‏ ‏*- وَ يُطْعِمُونَ الطعامَ على حُبّهِ مشکیناً و تتیماً و آسیراً (8) انسان *- بدی را با خوبی جواب دادن

صفحه 8:
پایه های تربیت صحیح 8 شتاخت: تحلیل و تفکر #اجازه مواجهه بدهیم. #روش ترساندن موجب اختلال فوبیا © رشد همه جانبه ©. حيا (كنترل درونى) #در پوشش, کلام نگاه

صفحه 9:
خب ۱7 ملاحظات پیش از تولد *. نگاه به فرزند دار شدن: #غلط: دوست دارم #صحیح: نشاندن پایه یک انسان بلکه یک نسل 29. يذيرش و شوق 3 هفاسكى والدين و برنامه ‎pil ety‏ ©4. يشتيبانى و تامين مرد: اقتصادى و عاطفى ©5. مراقبت هاى دوران باردارى #جسمی: ضعف, کمردرد, پا درد, واریس, ضایعات پوستی,تنگی نفس, سوزش سر دل, سردرد ۴روحی: ویار, افسردگی,زود رنجی, خلق ناپایدار, جنون

صفحه 10:
س = ‎ee -‏ صفر تا دو سالكى (شيرخوار) ‎i ‏حرکتی‎ یسح٩‎ ‏1° طراحی خداوند را خراب نکنیم: طفل در آغوش مادر ‏#تامین امنیت و عاطفه ‏6 دادن ابزار لازم برای مکیدن و چنگ زدن ‏۴قطع شیرنوشی: از شیر گرفته شود نه از سینه

صفحه 11:
ee سي = دو تا فش سالگی (خردسال) #دوره یادگیری و تمرکز 6. فرزند در کانون عاطفه و توجه اناد مسائلی که مرکز توجه و عاطفه بنشود. 6. تقلید از والدین 3° تشویق و تنبیه موثر و بر مبنای کودک ‎Slop a‏ نفس ©- دريافت نتيجه نه ماندكارى در ذهن و كرفتن اقرار ©- عدم ضرب ‎٠.‏

صفحه 12:
لوو سس دو تا فش سالگی (خردسال) ©4. شخصيت دادن #اهمیت دادن به «نه» گفتن بچه 8 شناسایی جنسیت «سه تا سه و نیم سال» #برخورد متناسب با جنسیت: اسباب بازی, هم بازی, پوشش و.. 8 یادگیری و تمرکز: #همه چیز در حین بازی

صفحه 13:
خب ۱7 گرزند دوم و سوم و... #بهترین فاصله #در سن دو تا شش سالگی فرزند قبلی است. © ملاحظات: ©1. موكول به نظر فرزند قبلى باشد. ©2. بى خبر نباشد و او منتظر باشد. ©3. افزايش. توجه به فرزندان قبلى

صفحه 14:
جند مسئله © بيش فعالى ©1. فعاليت بيش از حد ©2. نداشتن تمركز ©3. بازى خشن ©4. نكّه نداشتن حريم #درمان: متخصص و استفاده دارو #لجبازی: #تا فشار نیاورد به خواسته اش نمیرسد. #سن جدا خوابی: #با امنیت و استقلال باشد.

صفحه 15:
حند مسئله 0 #غذا نخوردن بچه: © . ریزه خواری کافی است. .با غذا از بازی جدا نشود. فعالیت متناسب ایجاد نیاز میکند . حجم مهم نیست , کیفیت مهم است. تخم بلدرچین # تلوزیون: © نشستن با بچه و از بين بردن التهبات زیاد نباشد ‎٩‏ دروغگو بودن: ‏#برای رسیدن به نیاز ‏#نگران تنبیه

صفحه 16:
خب ۱7 1" 3 سه ذوره ثربيت © دليل رفتارهاى انسان: #يك: لوسك دار #دو: احساس تكليف ميكند © سه: تشخيص عقلى ميدهد. © امام صادق عليه السلام فرموده اند:« دع يلعب سَبع سنین و بُودّب سبع سنین و الزمة تفسک سیع سنین» ‎i‏ © فرريد خود را در هنت سال آراد بگذار تا بازی کند ودهفت سال:او را با داب و روش های مفید کن و در هفت سال سوم مانند یک رفیق صمیمی مصاحب و ملارمش باش (وسائل. 2 5 ص 125) © تا هفت سال: بازى با دوست داشتنى ها #هفت نا چهارده سال: ادبستان- تکلیف # چهارده تا بیست و یکسال: شکل گیری شخصیت و رفتن به سمت استقلال

صفحه 17:
شش تا دوازده سال (کودک - ‎(lined‏ ‏#دوران ادب و مدیریت یادگیری #. آشنایی با واقعیتی به نام رنج و سختی ۴ منظم شدن قانون پذیز حتى .اكز آن را دوست ندارد و عقلش هم قبول تكند: فرزندیداند که: هرچه را که بخواهد نخواهد رسید. Stall LSU ‏الْمُسْتَسْلِم‎ : ak د الوم ما لا بثرک. قرهیته الایام. ‎eso j5‏ وعریم التبا وأسیر المَوّت. ‎als‏ آلهموم. : وقرین الآخْرَّانِء ‎LVI Gals.‏ وصَريع الشَّهَوَاتِ, وَحَلِيِقَهِ الاقوات . نامه 31

صفحه 18:
خب ۱7 شش تا دوازده سال (کودک - دیستان) #دوران ادب و مدیریت یادگیری . دوران ورود از محیط آزاد و عاطفی والدین به محیط منظم و محدود ضرورت پیش دبستانی: محیط نیمه آزاد , نیمه محدود 6 قدرت ارزیابی را رشد دهید 6 کمک به اجتماعی شدن کودک نه مراقبت کامل 4° عرضه و بروز مناسب #وگرنه: اعتماد به نفس پایین #اضطراب #لکنت ‎obj‏ ‏#پرهیز از جمع: ‎wiles‏

صفحه 19:
شش تا دوازده سال (کودک - دیستان) ©5. عطش فراگیری *عدم منع #عدم تحقیر ©6. ايجاد زمينه دوره نوجوانى با: © شخصيت دادن به كودك: #توانایی انجام كار #حق رای (کیف الموت...)

صفحه 20:
مسائل #تکلیف گریزی: مین بازی کودک و عدم قطع آن © مشق با بازى © ترس بيجا: © دادن شناخت از محيط اطراف © عدم انكار: ينهان ميكند © لجبازى: © رسيدن به نياز بدون فشار #بالا نبردن آستانه کودک © دروغكو بودن: * براى رسيدن به نياز #نگران تنبیه

صفحه 21:
دوازده تا هجده سال (نوجوان - دبیرستان) © شروع دوره نوجوانی: #یسرها: 12 تا 15 سال #دختر: از 11تا 14 سال #دوره نوجوانی: برزخ 68 دوره بحران است. © بحران هويت © بحران بلوغ © بحران شخصيت

صفحه 22:
۰ ۰ نوجوانی دوره بحران فيكم رات سويت © کپسول سوال است در مورد: © - جيستى خودش جرايى رفتارها انسان بى هويت هر كارى سر خواهد زد. فتار غلط: محدودیت و ممنوعیت فتار صحیح: 6 شناخت ضحیح این دوران # پذیرش عوارض این دوران #هدایت به راه صتی به صیرت: © - تشكيل جلسات خانوادگی و پاسخ به پرسش ها ‎٩‏ - معرفی منایع: نامه های بلوغ, پرسمان, پرسش و پاسخ های دینی ‏۴ شما هدایت نکنید. هستند کسانی که ضلالت کنند! ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 23:
خب ۱7 ۰ ۰ ۰ نوجوانی دوره بحران #دو: بحران بلوغ * تغییرات جسمی: قد, صداء موی زائد. جوش, بزرگ شدن دست و پا و بینی و.. © تغییرات روانی: تحریک پذیری بالاء حساسیت بالاء بهانه جویی, كج خلقی, تمایل به جنس مخالف و گاهی موافق, توجه افراطی به خود, پرخاش ؟ گروه گرایی و گاهی طرد خانواده * رفتار غلط: پرهیز و پاک صورت مسئله # رفتار صحیح © همراه دنا فرزند و ایجاد آگاهی #راه حل : © - جشن تكليف *- تقویت کنترل درونی بچای کنترل بیرونی

صفحه 24:
خب ۱7 نوجوانی دوره بحران #سوم: بحران استقلال و شخصیت #رفتار غلط: *- تذکرات مکرر: درس, غذاء نماز و... * امام علی علیه السلام : . 5 * لانقیروا آولادکم علی آدایکُم قََهُم مخلوقون لِرّمان عبر زمانکم؛ © شرح نهج البلاغه ابن ابى الحديد ج20. ص 267 102 ©- ندادن حق راى © رفتار صحيح: ©1. مالك كردن فرزند ©2. دادن توانايى انجام كار © 3. مسئوليت دهى ©4. دادن حق راى و انتخاب

صفحه 25:
خب ۱7 خوراک #خوراک: #جسمی: سالم و حلال 8- حق الناس نداشته باشیم. ©- حق الله نداشته باشيم. #روجى: ياكه و حلال © ديدنى ها وشنيدنى ها #گوشی و فضای مجازی: #داشتن + امکان استفاده برای همه+ بدون رمز © ماهواره: ©اصلا

صفحه 26:
خب ۱7 شاک و #دادن حق راى همراه با راهنمايى به سمت صحيح © حيا و يوشش 2 2 0 © امام صادق عليه السلام :لا إِيِمَانَ لِمَنْ لا حَيَاءَ له © كافي (ط - الإسلامية) ج2, ص106 , ج5 © لباس تنگ: لباس اهل ذلت © الملهوف : قال الحْسَينْ عليه السلام : ايتوني توب لا يُرِعَبُ فيه ؛ أجقلة ‎a si yl‏ لباسن من طرتت ‎did ls .‏ 89255 الزامئ نيست اما توضيه اكيد ميشود.

صفحه 27:

صفحه 28:
الحمدلله رب العالمین از حسن توجه شما متشکرم ‎andishehdini@‏

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
29,000 تومان