پزشکی و سلامت بیماری‌ها

تریاژ ESI ویرایش چهارم

ESI

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تریاژ ESI ویرایش چهارم”

تریاژ ESI ویرایش چهارم

اسلاید 1: کارگاه تریاژ ESI ویرایش چهارمسینا شکورزادهبیمارستان سیدالشهدا(ع)

اسلاید 2: Emergency Severity Index معیار شدت اورژانس ESI تاریخچه ومعرفی سیستم تریاژ

اسلاید 3: ESI تاریخچه ومعرفی سیستم تریاژواژه تریاژ اولین بار توسط یکی از پزشکان ارتش ناپلئون به نام دکتر دومنیيک جان لري براي طبقه بندي سربازان مصدوم در جنگ به کار برده شد .این جراح فرانسوي در فاصله بین سال هاي 1797-1815 در ارتش ناپلئون خدمت کرد و به دلیل خدماتش لقب بارون را دریافت نمود.در دهه 1950 و همزمان با بیمارستاني شدن خدمات درمانی، مداواي بیماران به سمت تخصصی شدن پیش رفت.در دهه 1960 اتاق هاي اورژانس بیمارستان ها به بخش هاي اورژانس تبدیل شد. از اوایل دهه 1970 ، لزوم طبقه بندي بیماران مورد بحث قرار گرفت و واژه تریاژ یک بار دیگر به عنوان پاسخی براي مشکل ازدحام و دامپینگ در بخش اورژانس مطرح گردید.

اسلاید 4: ESI تاریخچه ومعرفی سیستم تریاژبه این ترتیب در دهه 1980 ،تریاژ 3 سطحی مطرح و به میزان قابل توجهی مورد استقبال قرار گرفت.در دهه 1970 به موازات بکار ی گري تریاژ 3 سطحی ، تحقیقات تریاژ در استرالیا با پایان نامه آقاي دکتر فیتز جرالد و مطرح شدن تریاژ 5 سطحی به اوج رسید و منجر به بکارگیري سیستم 5 سطحی در سال 1989 شد.از آن پس سیستم هاي 5 سطحی دیگري از تریاژ مانند سیستم منچستر و سیستم کانادایی ابداع و بکار گیري شد .ESI(emergency severity index) سیستم سیستم امریکایی تریاژ است که در سال 1999 توسط 2 متخصص اورژانس به نام هاي ریچارد ووئرز و دیوید ایتل ابداع شد.آنچه که باعث اقبال جهانی در استفاده از سیستم هاي 5 سطحی نسبت به سیستم 3 سطحی شد، روایی(validity) وپایایی(reliability) بالاتر سیستم 5 سطحی نسبت به سیستم 3 سطحی - طبق تحقیقات گسترده انجام شده - میباشد.

12,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید