صفحه 1:
صفحه 2:
صفحه 3:
یکی از شاخههای تخصصی خلاقیتشناسی است
این داتش توسط دانشمند خلاقیت شناس و اختراع
شناس جنریج آلتشولر(متولد تاشکند 019۸-1۹۳۶)
بايه كذارى كرديده است. و بانامها و عنوان هاى توصيف کر
مختلفى مانند «نوآورى نظام يافته». «خلاقيت اختراعى»,
«فناوری خلاقیت و نوآوری». «روششناسی اختراع».
«الكوريتم اختراع». «روش شناسى حل مسئله هاى
ابداعى». «روش شناسى حل ابتكارى و ابداعانه مسئله».
«مهندسى خلاقيت و توآهرى» «روش شناسى خلاقيت».
«خلاقيتشناسى اختراع», «خلافيت شناسى فناورى» و
مواردى از اين قبيل ناميده مى شود. در زبان انكليسى
مخفف تريز 1185 مى شود كه سروازه عبارت
Theory of Inventive Problem
501۷109 میباشد ولی در همه کشورها واژه ۲812
عمومیت افته و مورد استفاده قرار میگیرد.
صفحه 4:
قانون افزایش سطح ایده آل
بودن (قانون کمال)
سح ۱ استفاده از الگوهای راه
حلهای کشف شده (۴۰ راه
حل یا اصل ابداعی).
صفحه 5:
زاه حل eee
ae Rae بیبودهاک ا
مغلهيم جديد (نواؤر>هل> خيلب بزركد)
صفحه 6:
با استفاده ازاین تحلیل مسائل به طور کلپ به دو دسته تقسیم
میشوند:
مسائل آشنا (مأنوس) تحت عنوان مسائل استاندارد
مسائل نآنشنا (نامانوس) تحت عنوان مسائل غیر استاندارد
صفحه 7:
١ سس و
صفحه 8:
27 بر حلنوعیاز مسئله تحت نولنسسئله لبدعیستمرکز مساشد ولختیلع را
ولد حل» سئله لبدلعیسلند. مسئله لبداعیمستلهلیاسنک» شاملبکا تعدامی
تقض يعنووضعي اد و تعاض ميازدو بارلمترلماز بارلمترهاىة؟ كلنه ملنند
ونينجرم حجم ديجه حرايتسرعتو ...) مه اشد لممثلادر يكمسئله لبطعي اعطل
بکوله حلمستازم تغییر در یسکیاز پارلمترهای۳۹ گلنه در جهنلیجاد تغییر مطلوب
دیگر از ۳۹ پارلمتر ولیجاد منفیدر همانسیستمسیسود. بسابلیزیر چنین
حلاتروضعينة القضروجود دارد).
صفحه 9:
صفحه 10:
مسئلهة
"دار در چهت درست بیشرفت کنیم!*
'بكدار همه راه حل ها را آزمابش LT ne ار نط سعى كنيما"
TRIZ, تجزبه و تحليل ربخت شناسىء طوفان فكرى» ساينكتيكه
ARIZ پرسشنامه اوزبورن و... سعى و خطا و...
تاوت اساسی 1812 با سایر روش های حل مسئله