علوم مهندسی معماری و عمران

تزیینات و نقوش به کار رفته در دوره ایلخانی مسجد کبود و گنبد سلطانی

gonbd-soltani

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تزیینات و نقوش به کار رفته در دوره ایلخانی مسجد کبود و گنبد سلطانی”

تزیینات و نقوش به کار رفته در دوره ایلخانی مسجد کبود و گنبد سلطانی

اسلاید 1: درس:دانشجو:مقطع:استاد گرامی:

اسلاید 2: عنوان مقاله بررسی تزئینات و نقوش به کار رفته در بناهای معماری و شهری دوره ایلخانی ( نمونه موردی گنبد سلطانیه و مسجد کبود تبریز) منصور یگانه _ استادیار دانشکده هنر و معماری، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران محمد هاشمی شهرکی _ دانشجوی دکتری دانشگاه بو علی سینا، همدان، ایراننشریه مدیریت شهری ( پاییز 1396)

اسلاید 3: مفاهیم اصلی مقالهتزیین در معماری اسلامیتزیین در معماری ایرانیمعماری ایلخانیگنبد سلطانیهمسجد کبودمعماری اسلامیتزئینات معماری ایلخانی

اسلاید 4: تعاریف مفاهیم اصلیتزئین در معماری ایرانی: هنر ایران، در همه اشکال مختلف خود، همیشه تزئینی بوده و طبیعتا نمایشی ( نشان دهنده اشکال طبیعی) نبوده است. هنر هایی که در غرب آن ها را صغیر می نامیدند.معماری اسلامی: معماری اسلامی، هنری است که از مکتب اسلام مایه گرفته باشد. لیکن معماری مسلمین، یعنی آثار معماری که هنرمندان مسلمان معمار با توجه به فرهنگ اسلامی در خلق آنان موثر بوده اند. تزئین درمعماری اسلامی: تزئین درمعماری اسلامی امری قدسی است وبرای بیان مفاهیم رمزی وقدسی طراحی وارائه شده است. معماری دوره ایلخانی: معماری دوره ایلخانی مرحله ای از تاریخ پیوسته معماری ایران و در حقیقت تکامل هماهنگ شیوه و فنون معماری پیش از آن، به خصوص معماری عصر سلجوقی است.تزیینات دوره ی معماری ایلخانی: تزئین در دوره معماری ایلخانی یعنی تداوم هنر سلجوقی و تلفیق و ترکیب کاشی با آجربه اشکال هندسی وبه صورت عبارات اسلامی و اسامی مقدس می باشد. حالت تقدسی پیدا کردن بناها نسبت به دوره های پیشین.

اسلاید 5: گنبد سلطانیه: یکی از بناهای عظیم دورهمعماری اسلامی در ایران و شاید با شکوه ترین آنها همچون نگینی سر بر افراشته و خود نمایی می کند.مسجد کبود: این مسجد طرح معماری خاصی دارد، بدین معنا که مسجد_ مقبره است و چسبیده به پلان مسجد مقبره ای نیز ساخته شده است.

25,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید