صفحه 1:
به نام خداوند بخشنده مهربان
تشویق خردسالان و نوجوانان به نماز 6
صفحه 2:
مهارت مهم: یکی از هنرهای ادیان الهی معرفی خداوند
برای بچه ها بوده است. اين هنر نوعی مهارت است و لازم
است ن را بياموزيم و با توجه به کوشش دشمنان برای
انحراف ملت ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
صفحه 3:
:راهكار اول
كسترش روابما عاططفى با خردسالان و نوجوانان
صفحه 4:
:راهکار دوم
توجه به مراحل سه كانه نماز آمو زى
مرحله اول؛ زمينه سازى:
در مرحله زمينه سازى ما بايد اعتقادات اساسي دين را با محبت به فرزندانمان بياموزيم.
|-حدود سه سالكى؛ سفت بار بكو: لآ ان إلا الله
لا-حدود سه سال و سفت ماه و بيست روزكى؛« اللْمُمْ صل عَلَى مَحَمْد و لل مَحَمْد» آن كاه
ساير بازى ها
۳-حدود چهار و پنج سالگی: امتحانش می کنیم و اگر دست چپ و راست خود را تشخیص
داد. قبله را به او معرفی کرده و یه او با مهربانی ياد هئ دهيم سجده نماید.
صفحه 5:
0 حکایت معلمی که ذکر «لا حول و لا قوه الا بالله» را به فرزند ٠2 ساله امام
حسین(ع) آموخت.
مرحله دوم:
آشنایی با اصل عبادت و کلیات عبادت:
اصل عبادت و بندگی , سجده به درگاه خداوند است. از شش سالگی
آموختن اصل عبادت را شروع می کنیم و به تدریج او را با کلیات
عیادت آشنا می کنیم.
صفحه 6:
:مرحله سوم
٩ آشنایی و ترغیب به نماز کامل می باشد.
صفحه 7:
:راهکار سوم
از تجربیات محسوس a2) ها برای شناخت خداوند استفاده نماییم
صفحه 8:
:راهکار چهارم
از تجربیات خوب دیگران برای تشویق به نماز استفاده نماییم
صفحه 9:
ols: مهم
مصلابقت گفتار و کردار
نظام مند نمودن تشویق ها بر پایه میزان کوشش و معرفت بچه ها
بیدار کردن آن ها برای نماز صبع بر اساس مشورت و تعادل