سایر تحقیق و پژوهش

تعادل انرژی و کنترل وزن

vzn1

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تعادل انرژی و کنترل وزن”

تعادل انرژی و کنترل وزن

اسلاید 1: تعادل انرژی و کنترل وزنتهیه کنندگان:

اسلاید 2:

اسلاید 3: چگونه وزن بدن تنظیم می شود؟در اغلب افراد چربی و وزن بدن به طور معنی داری در دوره های زمانی طولانی، ثابت باقی می ماند و با وجود نوسانات در جذب غذایی و سطح فعالیت، این موضوع مصداق دارد. به نظر می رسد هنگامی که جذب انرژی و سطح فعالیت تغییر پیدا می کند، بدن آن را جبران می کند تا از تغییرات قابل توجه در وزن و چربی بدن جلوگیری نماید. دلیل اصلی این موضوع، آن است که بدن از قابلیت ایجاد تعادل در جذب و هزینه انرژی در سطحی ویژه که به آن نقطه تنظیم می گویند، برخوردار است. بر مثال بدن به طور میانگین ۲۵۰۰ کیلو کالری در روز و یا تقریبا یک میلیون کیلو کالری در سال دریافت می نماید. با این و حال، افزایش متوسط 7/0 کیلوگرمی چربی در هر سال، نشان دهنده یک عدم تعادل 5250 کیلو کالری بین دریافت و هزینه انرژی می باشد ۱۹۰۰ کیلوکالری معادل با 45/0کیلوگرم یک پوند می باشد. این مورد می تواند به مازاد کمتر از ۱۰ کیلوکالری در روز تبدیل شود.

اسلاید 4: نقطه تنظیممطابق با تئوری نقطه تنظیم، یک سیستم کنترلی وجود دارد که در تمامی افراد می باشد و تنظیم کننده آن میزان از چربی است که فرد قابلیت دارا بودن آن را دارد (نوعی از ترموستات برای چربی بدن) . نقطه تنظیم برای چربی بدن توسط ژنتیک فرد تعیین می شود. برخی از افراد، نقطه تنظیم بالا و برخی دیگر، نقطه تنظیم پایینی دارند. در یک فرد چاق، چربی بدن به نحوی تنظیم می شود که در سطح بالاتری نسبت به افراد لاغر باقی می ماند. هنگامی که فرد وزن کم می کند، بدون توجه به این که آیا لاغر یا چاق است پیام های متابولیکی تولید می شوند تا خروجی انرژی کاهش و جذب انرژی افزایش یابد تا به این ترتیب وزن فرد به نقطه تنظیم بازگردد.

اسلاید 5: با توجه به این تئوری، درصد چربی و وزن بدن، موضوعاتی هستند که تحت کنترل داخلی قرار دارند و در افراد مخنلف، به شکل های متفاوت تنظیم می شوند. در تحقیقات حیوانی و انسانی، به خوبی تئوری نقطه تنظیم اثبات شده است. هنگامی که حیوانات در دوره های زمانی مختلف تغذیه می شوند یا گرسنگی تحمل می کنند، وزن آنها به ترتیب افزایش یا کاهش چشمگیری پیدا می کند اما هنگامی که به الگوی طبیعی غذا خوردن خود باز می گردند اغلب به وزن اصلی یا به وزن حیوانات گروه کنترل باز می گردند. در انسان ها نیز، نتایج مشابهی مشاهده شده است، هرچند تعداد تحقیقات انجام شده در این زمینه محدود است. افرادی که در رژیم غذایی خود نیمه گرسنه بودند تا ۲۵٪ وزن بدن خود را از دست دادند اما مجددا با گذشت چندین ماه پیروی از یک رژیم غذایی طبیعی، وزن قبلی خود را به دست آوردند. بنابراین می توان گفت نقطة تنظیمی وجود دارد که باعث می شود کاهش وزن به عنوان یک کار بسیار مشکل به حساب آید و اغلب افرادی که وزن کم می کنند معمولا تمامی وزن از دست رفته خود را به سرعت به دست می آورند. نقطه تنظیم که وزن بدن را کنترل می نماید، همیشه ثابت نیست.

اسلاید 6: در شرایط فیزیولوژیکی، روانشناسی و محیطی، باعث می شود سطحی که وزن بدن در در آن تنظیم شده است تغییر پیدا کند و معمولا به مرور با افزایش مواجه می شود. برای مثال، در اغلب بزرگسالان سنین 30تا 60 ساله، وزن بدن افزایش می یابد و معمولا پس از زایمان، زنان به وزنی دست می یابند که یک یا دو پوند بالاتر از وزن قبل از حاملگی آنها می باشد.

5,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید