کسب و کار مدیریت و رهبری

تعالی سازمانی در قالب مدل EFQM در شرکت پتروشیمی آبادان

EFQM

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تعالی سازمانی در قالب مدل EFQM در شرکت پتروشیمی آبادان”

تعالی سازمانی در قالب مدل EFQM در شرکت پتروشیمی آبادان

اسلاید 1: شرکت پتروشیمی آبادان (سهامی عام)

اسلاید 2: 2شرکت پتروشیمی آبادان تعالی سازمانی در قالب مدل EFQM در شرکت پتروشیمی آبادان 14/5/1385 (سهامی عام)

اسلاید 3: 3شرکت پتروشیمی آبادان (سهامی عام) معرفی شرکت EFQM در پتروشیمی آبادان پروژه های بهبود و برنامه های آینده فهرست مطالب

اسلاید 4: 4شرکت پتروشیمی آبادان (سهامی عام) تاریخچه شرکت پتروشيمي آبادان نام : پتروشیمی آبادان نوع شرکت : سهامی عام تاریخ تأسیس : 1345 تاريخ بهره برداري : 1348 ترکیب سهامداران اولیه : 74% شرکت ملی صنایع پتروشیمی و 26% شرکت بی.اف.گودریچمحصولات و ظرفیت در زمان تأسیس: P.V.C 20 هزارتن درسال D.D.B 10 هزارتن درسال NAOH 24 هزارتن درسال محل احداث مجتمع : شهرستان آبادان

اسلاید 5: 5(سهامی عام) شرکت پتروشیمی آبادان علت انتخاب شهر آبادان برای احداث مجتمع 1- وجود پالایشگاه آبادان 2- دسترسی به معادن نمک 3- دسترسی به دریا از طریق اروند رود و خلیج فارس 4- دسترسی به برق سراسری

اسلاید 6: 6شرکت پتروشیمی آبادان (سهامی عام) در سال 1352 اولين طرح توسعه واحد PVC با هدف دستیابی به ظرفيت 60 هزار تن در سال اجرا گردید. در سال 1358 سهام شريك خارجي خريداري و كل سهام شركت به نام شركت ملي صـنايع پتروشيمي شد . از مهرماه سال 1359 با آغاز جنگ تحميلي ، توليد مجتمع متوقف گرديد . از سال 1367 تا 1372 بازسازي مجتمع در 4 فاز انجام و در پي آن واحدهاي توليد PVC ، DDB و کلرآلکالی در مدار توليد قرار گرفت . در تاريخ 1/10/1373 شرکت به بخش خصوصی اجاره داده شد . در تاريخ 9/12/1374 شخصيت حقوقي شركت از سهامي خاص به سهامي عام تغيير يافت. در تاريخ 3/ 5/ 1375 نام شركت در تا بلو بورس اوراق بهادار تهران درج گرديد . در تاریخ 1/10/1375 فروش سهام دولتی در سازمان بورس اوراق بهادار آغاز و شــرکت خصوصی شد.

اسلاید 7: 7شرکت پتروشیمی آبادان (سهامی عام) نمودار جریان مواد در مجتمعسود سوزآور نمکبرق مستقیمواحد 300تولید کلر و سود سوزآور واحد500 تولید EDC به روش کلریناسیون مستقیمآب ژاول کلر کلر واحد600 تولید وینیل کلرایدواحد 700 تولید PVCPVC 60000 تن پروپان گاز خوراکواحد 400 تولید اتیلن و پروپیلن واحد 1000 تولید EDC به روش اکسی کلریناسیون EDC وارداتیواحد 100 اسید سازی اسید کلرید ریک 33%بنزن واحد 800 تولید تترامر واحد 900 تولید DDB DDB 10000 تترامر پروپیلن اتیلن رقیق EDC VCM هیدروژن کلراید هیدروژن کلراید EDC اتیلن غنی شده پروپان

اسلاید 8: 8شرکت پتروشیمی آبادان (سهامی عام) تاریخچه پیدایش PVC در سال 1795 دانشمندان هلندی ماده ای بنام روغن دانشمندان هلندی بدست آوردند که امروزه EDC ( اتیلن دی کلراید ) نامیده می شود . دانشمندان B.F.G ( بی.اف.گودریچ) در سال 1925 با استفاده از EDC ماده ای به دست آوردند که VCM ( وینیل کلراید ) نامیده شد . روش تولید PVC ( پلی وینیل کلراید ) از VCM در سال 1933 به نام B.F.Goodrich به صورت یک U.S.Patent ثبت گردید . درسال 1942 طرحی برای تولید 180 تن در ماه PVC ریخته شد . در طول جنگ جهانی دوم از PVC برای عایق بندی سیم های برق استفاده گردید . در سال 1950 تولید PVC به 000ر220 تن در سال رسید . پس از 1950 تولید انواع PVC به شدت افزایش یافته و در سال 2000 به حدود 26 میلیون تن رسید .

اسلاید 9: 9شرکت پتروشیمی آبادان (سهامی عام) کاربرد PVC در صنایع مختلف قطعات و لوازم ساختمانی صنایع الکتریکی و الکترونیکی صنعت حمل و نقل و اتومبیل صنایع بسته بندی مصارف پزشکی و داروئی مصارف ورزشی و خانگی

اسلاید 10: 10شرکت پتروشیمی آبادان (سهامی عام) لوله و اتصالات ( آب آشامیدنی ، فاضلاب ، انتقال مواد سوختی و شیمیائی ، آبیاری ، حفاری و شیلنگ های انتقال آب و آتش نشانی و ... ) جداکننده ها ( دیوار مصنوعی ) و مشتقات مثل توری ها مجراها و ناودان ها کانال های محافظ سیم و خطوط تلفن سایه بان پنجره و درب و درزبندی آنها فریم یا پروفیل پنجره کابینت کف پوش ها غشاء های پوشش بام بندکشی استخر و حوض و ... قطعات متحرک خانه مثل کمدها ، هواکش و ... کاغذ دیواری قطعات تزئینی مثل لوستر ، چراغهای باغچه و ... کانال کولر کاشی های دیوار و کف قطعات و لوازم ساختمانی

اسلاید 11: 11شرکت پتروشیمی آبادان (سهامی عام) صنایع الکتریکی و الکترونیکی قطعات کاربردی جعبه های تقسیم و نگهدارنده بست ها نوار ضبط صوت عایق های سیم و کابل صفحه کلید ژاکت های هسته الکتریکی غلاف فیبرهای نوری ژاکت فلاپی دیسک اجزای گوناگون در سیستم تلفن ، انتقال قدرت ، یخچال ها ، ماشین لباسشوئی ، کولر و کامپیوتر سپراتور باتری

اسلاید 12: 12شرکت پتروشیمی آبادان (سهامی عام) صنعت حمل و نقل و اتومبیل پوشش های ضد خوردگی قطعات موتور خودرو مثل شیلنگ هوای کاربراتور و ... صندلی دوچرخه سپر یا ضربه گیر اتومبیل یا قطعات آن داشبورد نمدهای کف ماشینچرخهای هدایت کننده وسایل زینتی و رویه صندلی ها انواع روکش ها پدال ها( Arm Rest ) - دستگیره های استراحت کلاه کاسکت درزبندی شیشه ها

اسلاید 13: 13شرکت پتروشیمی آبادان (سهامی عام) صنایع بسته بندی انواع بطری ها برای لوازم آرایشی ، غذائی ، داروئی و ... ( کدر یا شفاف ) انواع فیلم ها ، کدر یا شفاف ورق قوطی ضربه گیرها

اسلاید 14: 14شرکت پتروشیمی آبادان (سهامی عام) مصارف پزشکی و داروئی بسته بندی داروها کیسه های خون لوله های سرم و خون دستکش های جراحی روکش تخت و وسایل نظافت اعضای مصنوعی محفظه های اتاق اکسیژن و ...

اسلاید 15: 15شرکت پتروشیمی آبادان (سهامی عام) مصارف ورزشی و خانگی سبدها و دیگر وسایل حمل و نقل کالسکه چمدان و ساکهای ورزشی و خرید کتابخانه ها کارت اعتباری کفش و زیره کفش گلخانه کیف های دستی انواع اسباب بازی ها ، عروسک ها و ... وسایل ماهی گیری تخته های شنا کف پوش سالنهای ورزشی انواع سطل ها و وسایل آشپزخانه قایق ها و بادبان روکش مبل ها تابلوها و پوسترها پانل ها انواع سفره و رومیزی توپ های ورزشی و بادیکاغذ کادوها انواع برچسب ها انواع پارچه های ضدآب و بارانی و چتر انواع صداگیر و ضربه گیر

اسلاید 16: 16شرکت پتروشیمی آبادان (سهامی عام) ترکیب سهامداران شرکت در پایان سال 1384

اسلاید 17: 17شرکت پتروشیمی آبادان (سهامی عام) ترکیب سهامداران شرکت در پایان 18/4/1385

اسلاید 18: 18شرکت پتروشیمی آبادان (سهامی عام) مراحل افزایش سرمایه از زمان خصوصی سازی به شرح زیر می باشد: (میلیون ریال)

اسلاید 19: 19شرکت پتروشیمی آبادان (سهامی عام) مدیریت شرکت پتروشیمی آبادان با اعتقاد راسخ به محوری بودن نیروی انسانی به عنوان موتور توسعه و لزوم حفظ توانمندی شرکت در عرصه رقابت شدید صنعتی و همچنین توجه ویژه به حفظ محیط زیست ، مصمم است در چارچوب قوانین و مقررات جاری کشور توسعه پایدار ، بهبود کمی و کیفی تولید ، جلب رضایت مشتریان و حفظ منافع سهامداران را در قالب برنامه استراتژیک شرکت محقق سازد . بیانیه مأموریت شرکت

اسلاید 20: 20شرکت پتروشیمی آبادان (سهامی عام) اهداف بلند مدت ارتقاء سطح کیفی کارکنان از طریق آموزش مستمر بکارگیری تکنولوژی روز و فن آوری سازگار با محیط زیست ارتقاء کیفیت و کمیت تولید حفظ و توسعه بازار حذف منابع آلاینده محیط زیست و کاهش ضایعات تولید بهینه سازی مصرف منابع و انرژی توجه به تحقیق و توسعه

اسلاید 21: 21شرکت پتروشیمی آبادان (سهامی عام) ارزش های سازمانی: شایسته سالاری- صحت عمل – اِعمال عدالت – صداقت با مشتریان - نظم و مسئولیت پذیری تلاش برای دستیابی به سرآمدی سازمانی توجه ویژه به مشتری احترام به کارکنان و کار گروهی احترام فراوان به جامعه

اسلاید 22: 22شرکت پتروشیمی آبادان (سهامی عام) تاریخچه فعالیت های سازمان در مسیر تعالی سال 77 استقرار سیستم مدیریت کیفیت بر مبنای استاندارد ISO 9002 –1994 سال 80 استقرار سیستم مدیریت زیست محیطی بر مبنای استاندارد ISO 14001-1996 سال 81 نصب و راه اندازی سیستم تصفیه پسابهای صنعتی سال82 تعریف پروژه بهینه سازی و توسعه مجتمع سال83 آغاز اجرای طرح بهینه سازی و توسعه مجتمع سال83 تدوین برنامه استراتژیک پنج ساله شرکت

اسلاید 23: 23شرکت پتروشیمی آبادان (سهامی عام) سال83 ممیزی مصرف انرژی در جهت صرفه جویی سال 84 اجرای اولین خود ارزیابی براساس مدل EFQM سال84 برنامه ریزی جهش صادرات PVC

اسلاید 24: 24EFQM در پتروشیمی آبادان

اسلاید 25: 25شرکت پتروشیمی آبادان (سهامی عام) سفر به سوی سرآمدی : جايي كه هم اكنون هستيم.كلاس جهانيمسير برتريMilestones Self-Assessment

اسلاید 26: 26شرکت پتروشیمی آبادان (سهامی عام) مرحله اول: مشخص کردن سرآمدی مناسب سازمان مرحله دوم: ارزیابی پیشرفت مرحله سوم: شناسایی فرصت های بهبود مرحله چهارم: تنظیم و اجرای برنامه اقدامات

اسلاید 27: 27شرکت پتروشیمی آبادان (سهامی عام) برنامه ریزی مانع از عملکرد ضعیف می شود. 4P lanning revents oorerformancePPPP

اسلاید 28: 28شرکت پتروشیمی آبادان (سهامی عام) مسیر سرآمدی 1- ارزیابی موقعیت خود در حال حاضر 2- شناسایی موارد نیازمند بهبود3- شناسایی نحوه بهبود4- اولویت بندی موارد نیازمند بهبود5-گنجاندن موارد بهبود در برنامه اقدامات 6- اجرای بهبود ها 7- بررسی نتایج 8- بازگشت به شماره 1

اسلاید 29: 29شرکت پتروشیمی آبادان (سهامی عام) به عبارت دیگر مسیر سرآمدی ، از بهبـود های مستمر همراه بـا خودارزیابی، شناخت روش های خوب مدیریتی و روش برنامه ریزی عبور می کند.

اسلاید 30: 30شرکت پتروشیمی آبادان (سهامی عام) مراحل استقرار EFQM در شرکت عقد قرار داد با مشاور ( شرکت مشاوران تعالی سازانBECG) برگزاری دوره ها و کارگاه های آموزشی: کارگاه آموزشی آشنایی با مدلEFQM کارگاه آموزشی تربیت ارزیاب(EATC) براساس مدل EFQM کارگاه آموزشی خود ارزیابی (ESTC) بر اساس مدل EFQM کارگاه آموزشی به منظور شناسایی و تعریف پروژه های بهبود

اسلاید 31: 31شرکت پتروشیمی آبادان (سهامی عام)

اسلاید 32: 32کارنامه خود ارزیابی شرکت پتروشیمی آبادان 2 اسفند 84توانمند سازهانتایجمعیار درصد ضریبامتیازمعیاردرصدضریبامتیاز امتیاز A6 21.20.7515.9A717.10.7512.8B629.30.257.3B722.20.255.523.218.4جمعامتیاز نهایی 214

اسلاید 33: 33شرکت پتروشیمی آبادان (سهامی عام) مقایسه امتیازات زیر معیارهای خود ارزیابی شرکت پتروشیمی آبادان اسفند 84نتایج مشترینتایج پرسنلنتایج جامعهنتایج عملکردهایکلیدی

اسلاید 34: 34شرکت پتروشیمی آبادان (سهامی عام) معیارهای 9 گانه الگوی سرآمدی EFQM در شرکت پتروشیمی آبادان رهبری فرایندها نتایج کلیدی عملکرد عوامل توانمندساز نتایج کارکنان خط مشی و استراتژیشراکت و منابع نتایج کارکنان نتایج مشتری نتایج جامعه نوآوری و یادگیری

اسلاید 35: 35شرکت پتروشیمی آبادان (سهامی عام) رهبری فرایندها نتایج کلیدی عملکرد عوامل توانمندساز نتایج کارکنان خط مشی و استراتژیشراکت و منابع نتایج کارکنان نتایج مشتری نتایج جامعه نوآوری و یادگیری رهبری

اسلاید 36: 36شرکت پتروشیمی آبادان (سهامی عام) رفتار رهبران سازمان ، محیطی را بـه وجود می آورد کـه در آن ، سازمان و کارکنانش می توانند به سرآمدی دست یابند.

اسلاید 37: 37شرکت پتروشیمی آبادان (سهامی عام) چند پیام از برندگان جایزه EQA- بهترین سرمایـه رهـبر، قابلیت او برای کمـک کـردن به شماست تا بتـوانید خود تـان را بـهتر مدیریـت کنید . ما می خواهیـم فرهنـگی را بـه وجود آوریم که همه درآن رهبر باشند. - پیام من این است که انتظار نداشته باشید این سازمان را به تنهایی اداره کنم. همه ما دراجرای این امر مسئولیت هایی داریم. اگر شما راه بهتری دارید آن را انجام دهید.

اسلاید 38: 38شرکت پتروشیمی آبادان (سهامی عام) - رهبـران خـوب به دیگران الهام می بـخشند که به آنها اطمینان داشته باشند و رهبران بزرگ بـه دیـگران الهام می بخشند تا اعتماد به نفس پیدا کنند. - مدیریت یعنی قابلیت صعود از نردبان موفقیت، اما رهبری یعنی قابلیت تشخیـص این که آیا نردبان بر دیوار مناسبی تکیه دارد یا نه؟ - رهبری یعنی به دست آوردن نتایج عالی از طریق اشخاص عادی

اسلاید 39: 39رهبریشرکت پتروشیمی آبادان (سهامی عام) رهبری و سیستم های مدیریت: در راستای تدوین برنامه استراتژیک پنج ساله شرکت ، همواره در حال توسعه مأموریت و فرهنگ سازمان خود هستیم و هر سه ماه یکبار میزان پیشرفت برنامه های استراتژیک توسط کمیته تدوین استراتژی مورد بررسی قرار می گیرد. عملیات بهبود مستقیماً زیر نظرمدیریت سازمان صورت می گیرد و بـه منظور تشویق توان افزایی از طریق تفویض اختیار، تغییر ساختار سازمانی لازم انجام می شود.

اسلاید 40: 40شرکت پتروشیمی آبادان (سهامی عام) نواحی قابل بهبود : فعالیت های بهبود باید از طریق رویه مشخصی اولویت بندی شود. باید نظام یکپارچه اندازه گیری و پایش و هدف گذاری نتایج در سازمان ایجاد شود. رهبری

اسلاید 41: 41شرکت پتروشیمی آبادان (سهامی عام) رهبری و مشتریان :مشتریان شرکت به جلسات سالیانه دعوت می شوند و با مدیریت عالی سازمان ملاقات و گفتگو دارند. شراکت های سازمانی نظیر پتروسینا ، پولیکا نوین و کشت و صنعت سبز پاسارگاد ایجاد شده و در زمینه عملیات مهندسی ، تولید لوله و اتصالات و عملیات کشاورزی همکاری مشترک صورت می گیرد. شرکت در زمینه محیط زیست و بهبود آثار مرتبط با آن به صورت فعال پروژه هایی نظیر تصفیه پساب را اجرا و پاره ای را در دست اجرا دارد و طرح هایی مثل حذف جیوه نیز در دستور کار قرار دارد.

اسلاید 42: 42شرکت پتروشیمی آبادان (سهامی عام) نواحی قابل بهبود : برای تماس با ذینفعان سازمانی باید برنامه منظمی تدوین شود. اثر بخشی توسعه مشارکتهای سازمانی باید ارزیابی شود. رویکردی برای قدردانی از ذینفعان سازمان نظیر مشتریان، شرکا و نمایندگان جامعه تدوین شود . رهبری

اسلاید 43: 43شرکت پتروشیمی آبادان (سهامی عام) رهبری و کارکنان : مدیریت شرکت ضمن حضور مرتب هفتگی در مجتمع آبادان در جلسات عمومی کارکنان نیز شرکت دارد و کمک های نقدی و غیر نقدی و وام به کارکنان به منظور رفع بخـشی از مشکلات آنـها صورت می گیرد.

اسلاید 44: 44شرکت پتروشیمی آبادان (سهامی عام) نواحی قابل بهبود : باید برای مشارکت کارکنان در فعالیت های بهبود ، راه کار نظام یافته ای ایجاد شود. برای قدردانی از کارکنان شیوه مناسبی تدوین گردد. رهبری

اسلاید 45: 45شرکت پتروشیمی آبادان (سهامی عام) رهبری فرایندها نتایج کلیدی عملکرد عوامل توانمندساز نتایج کارکنان خط مشی و استراتژیشراکت و منابع نتایج کارکنان نتایج مشتری نتایج جامعه نوآوری و یادگیری خط مشی و استراتژی

اسلاید 46: 46شرکت پتروشیمی آبادان (سهامی عام) خط مشی و استراتژی نیاز ذینفعان : برای تدوین برنامه استراتژیک سازمان، اطلاعات بازار جمع آوری شده و در فرایند طرح ریزی استراتژیک ، تحولات بازار، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است.

اسلاید 47: 47شرکت پتروشیمی آبادان (سهامی عام) نواحی قابل بهبود : باید اطلاعات لازم برای شناسایی و پایش بازار به صورت مستمر و منظم جمع آوری شود. عملکرد رقبای داخلی و خارجی باید به طور منظم جمع آوری و مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد. خط مشی و استراتژی

اسلاید 48: 48شرکت پتروشیمی آبادان (سهامی عام) اندازه گیری عملکردها: شاخص های داخلی ماهیانه توسط مدیران ارشد شرکت بررسی می شود. فعالیت های آموزشی شرکت هر ماهه جمع آوری و مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد. خط مشی و استراتژی

اسلاید 49: 49شرکت پتروشیمی آبادان (سهامی عام) نواحی قابل بهبود : عملکرد رقبای شرکت به طور سیستماتیک بررسی شود. میزان آگاهی و تصورات مشتریان و جامعه از نام تجاری سازمان اندازه گیری شود. رویکردی مناسب برای تجزیه و تحلیل منظم داده های اقتصادی ، مردم شناسی ، اجتماعی و مسایل حقوقی تدوین شود . الگوهای جدید کسب و کار و تأثیر تکنولوژی نو ظهور بر آنها به طور منظم مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد. خط مشی و استراتژی

اسلاید 50: 50شرکت پتروشیمی آبادان (سهامی عام) فرایندهای کلیدی : گزارشات روزانه ، ماهانه، سه ماهه و سالیانه در شرکت طراحی و به ذینفعان مربوطه ارائه می شود. خط مشی و استراتژی

اسلاید 51: 51شرکت پتروشیمی آبادان (سهامی عام) نواحی قابل بهبود :نحوه استقرار استراتژی ها از طریق طراحی برنامه ها و اقدامات استراتژیک ارزیابی شود. میزان کفایت، جامعیت ، سرعت و دقت گزارشات سازمانی ارزیابی شود. خط مشی و استراتژی

اسلاید 52: 52شرکت پتروشیمی آبادان (سهامی عام) رهبری فرایندها نتایج کلیدی عملکرد عوامل توانمندساز نتایج کارکنان خط مشی و استراتژیشراکت و منابع نتایج کارکنان نتایج مشتری نتایج جامعه کارکنان نوآوری و یادگیری

اسلاید 53: 53شرکت پتروشیمی آبادان (سهامی عام) رمز موفقیت ما، منابع اصلی ما یعنی کارکنان ، کارکنان ، کارکنان است. Micro Electronics

اسلاید 54: 54شرکت پتروشیمی آبادان (سهامی عام) برنامه ریزی ، مدیریت و توسعه : در فرایند طرح ریزی استراتژیک، برنامه ها ی نیروی انسانی برای سال های آینده طراحی شده است. کارکنان

اسلاید 55: 55شرکت پتروشیمی آبادان (سهامی عام) نواحی قابل بهبود : از روش های اطمینان بخشی برای نظر سنجی از کارکنان در خصوص میزان رضایت و انگیزه ایشان بهره برداری شود. از سازماندهی های بدیع برای افزایش رضایـت و کـارآیی کارکنان، استفاده شود . کارکنان

اسلاید 56: 56شرکت پتروشیمی آبادان (سهامی عام) دانش و شایستگی کارکنان :کلیه مشاغل مشخص و بـا توجـه به قابلیـت های افراد ، تطبـیق لازم صورت گرفـته اسـت و کارکنان با توجه به تجارب کسب شده به گروه های بالاتر شغلی ارتقاء می یابند. عملکرد واحدهای مختلف هر سه ماه یک بار مورد ارزیابی قرار می گیرد. کارکنان

اسلاید 57: 57شرکت پتروشیمی آبادان (سهامی عام) نواحی قابل بهبود : برای یافتن هوشمندی های فردی کارکنان، رویه مناسبـی اتخاذ شود. رویکردهای آموزشی به طور منظم باید ارزیابی و بازنگری شود. نظام ارزیابی عملکرد واحدها از نظر اثر بخشی و بهبود عملکرد به طور منظم مورد ارزیابی قرار گیرد . کارکنان

اسلاید 58: 58شرکت پتروشیمی آبادان (سهامی عام) جبران خدمت کارکنان : برای توسـعه آگاهی های ایمنی ، سـلامتی و زیســت محیطی کارکنان، دوره های آموزشی متنوعی برگزار می شود. برای اطمینان از سلامت کارکنان، معاینات پزشکی دوره ای انجام می شود. مزایای مختلفی مانند هدایای نقدی و غیر نقدی ، باشگاه ورزشی، غذای گرم، ویلای شمال ایران برای استراحت کارکنان ، بیمـــه حوادث گـروهی و صنـدوق بیمه آتیه برای کـارکنان فراهم شده است.

اسلاید 59: 59شرکت پتروشیمی آبادان (سهامی عام) نواحی قابل بهبود : با توجه به تعدد نظام پرداخت به کارکنان ( نفتی – قراردادی ) نظام هماهنگ مناسب برای پرداخت حقوق و دستمزد آنها ایجاد شود . کارکنان

اسلاید 60: 60شرکت پتروشیمی آبادان (سهامی عام) رهبری فرایندها نتایج کلیدی عملکرد عوامل توانمندساز نتایج کارکنان خط مشی و استراتژیشراکت و منابع نتایج کارکنان نتایج مشتری نتایج جامعه شراکت و منابع نوآوری و یادگیری

اسلاید 61: 61شرکت پتروشیمی آبادان (سهامی عام) عملکرد سازمانی زمانی موثرتر خواهد بود که با شرکای خود روابط سودمند براساس اعتماد، مشارکت در دانش و انسجام داشته باشد. رقبا نیز می توانند در زمره شرکا باشند.

اسلاید 62: 62شرکت پتروشیمی آبادان (سهامی عام) منابع مالی نخستین هدف مدیریت منابع مالی ، تأمین رضایت کلیه ذی نفعان است. شراکت و منابع

اسلاید 63: 63شرکت پتروشیمی آبادان (سهامی عام)

اسلاید 64: 64شرکت پتروشیمی آبادان (سهامی عام) معیار های اندازه گیری عملکرد مالی شناخت جریان نقدی و میزان فروش کل تجزیه و تحلیل هزینه و سود بازده سرمایه به کاررفته (ROCE) سود نسبت به دارایی ها (ROA) نسبت قیمت به در آمد (P/E)

اسلاید 65: 65شرکت پتروشیمی آبادان (سهامی عام) نرخ داخلی بازده (IRR) ارزش افزوده اقتصادی (EVA) هزینه یابی براساس فعالیت (ABC)

اسلاید 66: 66شرکت پتروشیمی آبادان (سهامی عام) ساختمان ، تجهیزات و مواد تعمیرات و نگهداری فراگیر Total Productive Maintenance (T P M) بهبود نگهداری: بهبود تجهیزات موجود برای رفع نقایص عملکرد و ترویج نگهداری نگهداری مستقل: توانمند سازی کارکنان برای بر عهده گرفتن مسئولیت و داشتن ابتکار توسعه منابع انسانی : آموزش کارکنان برای افزایش اطلاعات در مورد وسایلی که مسئولیت استفاده از آن را دارند. پیشگیری : این روش به مفهوم ارائه بازخور از جانب کارکنان مسئول تجهیزات به منظور تفکر در طراحی تجهیزات جدید و موجود ، با هدف افزایش اثر بخشی کلی تجهیزات است. شراکت و منابع

اسلاید 67: 67شرکت پتروشیمی آبادان (سهامی عام) فلسفه 5S بر محیط کار موثر و روش های استاندارد کار تمرکز می کند. 5S محیط کار را به صورت ساده و راحتی در می آورد، ضایعات و فعالیت های فاقد ارزش را کاهش می دهد و در ضمن ، کارآیی و ایمنی کیفــی را بهـبود می بخشد. حذف کردن (Sort-Sein): نخستین S بر حذف اقلام غیر ضروری از محیــط کار تمرکز می کند. (Just in case- jic) مرتب کردن (Set in order-Seiton): دومیـن S بر روش هـای مـوثـر و کارآمد ذخیره کردن متمرکز می شود، ”منظور کردن جایی برای هر چیزی و قـرار دادن هر چیزی در جای خود“.

اسلاید 68: 68شرکت پتروشیمی آبادان (سهامی عام) درخشیدن (Shine- Seiso): پس از حذف اقلام غیرضروری که محیط کار را مسدود کرده اند، و نیز شناسایی و تعیین محل اقلام مورد نیاز، محیط کار باید کاملاً تمیز شود. استاندارد کردن (Standardise- Seikatso): پس از اجرای سه s اول با هدایت کارکنان، شروع به استاندارد کردن بهترین عملکردها در محیط کار نمایید، زیرا آنها فرآیند را بهتر از شما می شناسند. پایداری (Sustain- Sitsuke) : اجرای این s از بقیه مشکل تر است، زیـرا مفهوم آن بازگشت به وضعیت موجود است یعنی تعریف جدیدی از وضعیت موجود و استاندارد محیــط کار سازمان ارائه می دهد. گرچه این اصول در کارهای تولیدی ریشه دارند، اما در بخش خدماتی نیز به همان اندازه مورد استفاده قرار می گیرند.

اسلاید 69: 69شرکت پتروشیمی آبادان (سهامی عام) اجرای استاندارد ISO 14000 برای تعیین و تعدیل تأثیر محصولات تولیدی بر محیط زیست کاهش هزینه ضایعات صرفه جویی در مصرف انرژی و مواد کاهش هزینه های توزیع بهبود وجهه شرکت در میان کلیه طرف های ذی نفع پیروی از کلیه قوانین مربوط به محیط زیست جلوگیری از ایجاد آلودگی بهبود مستمر عملکرد زیست محیطی

اسلاید 70: 70شرکت پتروشیمی آبادان (سهامی عام) مدیریت شراکت های خارجی : تأمین کنندگان شرکت براساس رویه ها ی تنظیم شده ارزیابی می شوند. با شرکت های شریک ( پتروسینا- پولیکا نوین و کشت و صنعت سبز پاسارگاد) سمینارهای مشترک تشکیل می شود. شراکت و منابع

اسلاید 71: 71شرکت پتروشیمی آبادان (سهامی عام) نواحی قابل بهبود : استراتژی خاصی برای توسعه مشارکت های خارجی تدوین شود.نحوه توسعه مشارکت های سازمانی و اجتماعی شرکت های موفق مورد Bench Marking قرار گیرد . شراکت و منابع

اسلاید 72: 72شرکت پتروشیمی آبادان (سهامی عام) مدیریت منابع مالی : بودجه سالیانه شرکت ها تهیه و در مقاطع منظم کنترل می شود. گزارش های مختلف مالی برای ذینفعان تهیه و ارائه می شود. کلیه دارایی های شرکت تحت پوشش بیمه آتش سوزی قرار گرفته است. شرکت در بازار بورس اوراق بهادار در بین پنجاه شرکت برتر بورس قرار دارد. شراکت و منابع

اسلاید 73: 73شرکت پتروشیمی آبادان (سهامی عام) نواحی قابل بهبود : سیستم های مالی سازمان علی رغم مکانیزه بودن به روز آوری و یکپارچه شود. تمام جنبه های ریسک منابع مالی شناسایی و مورد ارزیابی قـرار گیرد. سرعت و دقت گزارش های مالی مورد ارزیابی و بازنگری قـرار گیرد. شراکت و منابع

اسلاید 74: 74شرکت پتروشیمی آبادان (سهامی عام) مدیریت ساختمان ، تجهیزات و مواد : برای تعمیر و نگهداری تجهیزات شرکت از روش Out Sourcing استفاده شده است. سیستم های ایمنی ( آتش نشانی و واحد حراست) به منظور حفاظت از دارایی های سازمان بسیار فعال هستند. بسیاری از دست آوردها ی زیست محیطی سازمان، نظیر پساب ، تصفیه و آلایندهای خروجی اندازه گیری و کنترل می شود. به منظور صرفه جویی در مصرف انرژی اقدامات لازم صورت گرفته است. شراکت و منابع

اسلاید 75: 75شرکت پتروشیمی آبادان (سهامی عام) نواحی قابل بهبود :سیستم تعمیر و نگهداری شرکت به طور منظم ارزیابی و بازنگری شود.برای کاهش و بازیافت ضایعات اقدامات موثر تری صورت گیرد. شراکت و منابع

اسلاید 76: 76شرکت پتروشیمی آبادان (سهامی عام) مدیریت فن آوری : در استراتژی های افـق پنجسـاله شرکت ، پـیش بینی های فن آوری سازمان مورد بررسی قرار گرفته است. در طرح توسـعه شرکت بـه منظور سازگاری با محیط زیست از تکنولوژی برتر استفاده شده است. ( به طور مثال به کار گیری روش ممبران به جای روش جیوه ای در تولید کلر) در سال های اخیر، بهره برداری از واحد ها به ظرفیت اسمی نزدیک شده است. شراکت و منابع

اسلاید 77: 77شرکت پتروشیمی آبادان (سهامی عام) نواحی قابل بهبود :برنامه های یکپـارچۀ سازگارسازی زنجیره تولید با مسـایل زیست محیطی (تنوع محصول) تدوین شود. شراکت و منابع

اسلاید 78: 78شرکت پتروشیمی آبادان (سهامی عام) فرایند ها رهبری فرایندها نتایج کلیدی عملکرد عوامل توانمندساز نتایج کارکنان خط مشی و استراتژیشراکت و منابع نتایج کارکنان نتایج مشتری نتایج جامعه نوآوری و یادگیری

اسلاید 79: 79شرکت پتروشیمی آبادان (سهامی عام) طراحی فرایند ها : نقشه فرایندی سازمان طراحی شده است. فرایند ها

اسلاید 80: 80شرکت پتروشیمی آبادان (سهامی عام) نواحی قابل بهبود : سیستم مدیریت فرایند ها در سازمان مستقر شود. شاخص های اندازه گیری فرایند ها شامل هدف گذاری ، پایش و بهبود، به صورتی جامع تبیین گردد . فرایند ها

اسلاید 81: 81شرکت پتروشیمی آبادان (سهامی عام) بهبود فرایند ها : پیش بینی لازم برای آموزش کارکنان قبل از اعمال تغییرات شغلی آنها ( توسط واحد آموزش) صورت گرفته است. فرایند ها

اسلاید 82: 82شرکت پتروشیمی آبادان (سهامی عام) نواحی قابل بهبود :برای ایـجاد تحول خلاق در فراینـد ها روشی مناسب به منظور تشـویق و قدردانی از کارکنان تدوین شود. از روش های پیشـرفته تحقیق در عملیـات، برای بهبود فراینـد ها بهره گیری شود. فرایند ها

اسلاید 83: 83شرکت پتروشیمی آبادان (سهامی عام) طراحی و توسعه محصولات : دیدگاه های مشتریان و نظر آنان برای اعمال تغییر در محصولات ، مورد استفاده قرار می گیرد. محصول تولیدی به کشورهایی مانند ترکیه ، ارمنستان ، دوبـی ، پاکستان، افغانستان، نپال ، هند ، آذربایجـان و عراق ، مراکش ، پرتغال ، چین و ... صادر می شود. فرایند ها

اسلاید 84: 84شرکت پتروشیمی آبادان (سهامی عام) نواحی قابل بهبود : رویه ای برای تولید محصول جدید با همکاری مشتریان تدوین شود.برای توسعه محصولات از تنوع و خلاقیت کارکنان و شرکای سازمانی به روش سازمان یافته بهره گیری شود. روش مناسبی برای ارزیابی نحوه تحـویل کالا به مشتری (از نـظر مطلوبــیت و نــوآوری) تدوین شود. مطلوبیت رویه های خدمات پس از فروش به طـور منظم ارزیـابی شود. فرایند ها

اسلاید 85: 85شرکت پتروشیمی آبادان (سهامی عام) رهبری فرایندها نتایج کلیدی عملکرد عوامل توانمندساز نتایج کارکنان خط مشی و استراتژیشراکت و منابع نتایج کارکنان نتایج مشتری نتایج جامعه نتایج مشتری نوآوری و یادگیری

اسلاید 86: 86شرکت پتروشیمی آبادان (سهامی عام) مشتری کاربر مصرف کننده کارفرما عضو ”مشتری داورنهایی کیفیت محصول و خدمات است“

اسلاید 87: 87شرکت پتروشیمی آبادان (سهامی عام) ارزیابی عملکرد با مشتریان : به شکایت مشتریان رسیدگی و در صورت نیاز، محصولات ارسالی برای مشتریان جایگزین می شود. نتایج مشتری

اسلاید 88: 88شرکت پتروشیمی آبادان (سهامی عام) نواحی قابل بهبود :در کلیه موارد برای بهبود نتایج ، هدف گذاری شود. نتایج با رقبا مورد ترازیابی قرار گیرد. نتایج مشتری

اسلاید 89: 89شرکت پتروشیمی آبادان (سهامی عام) نتایج کارکنان رهبری فرایندها نتایج کلیدی عملکرد عوامل توانمندساز نتایج کارکنان خط مشی و استراتژیشراکت و منابع نتایج کارکنان نتایج مشتری نتایج جامعه نوآوری و یادگیری

اسلاید 90: 90شرکت پتروشیمی آبادان (سهامی عام) ارزیابی عملکرد با کارکنان : بهره وری نیروی کار در سالهای اخیر افزایش یافته است به طوری که بدون افزایش نیرو برای اولیـن بار در طول حیات 40 سالــه شرکت ، به ظرفیت اسمی دست یافته ایم. حـوادث کار سـیر نزولی داشـته است و در سـال 84 هیچ گونه حادثه موثری نداشتیم. نتایج کارکنان

اسلاید 91: 91شرکت پتروشیمی آبادان (سهامی عام) نواحی قابل بهبود : نتایج با دیگران مقایسه شود . هدف گذاری مشخصی برای بهبود نتایج عملکردی کارکنان تعیین گردد . نتایج کارکنان

اسلاید 92: 92شرکت پتروشیمی آبادان (سهامی عام) نتایج جامعه رهبری فرایندها نتایج کلیدی عملکرد عوامل توانمندساز نتایج کارکنان خط مشی و استراتژیشراکت و منابع نتایج کارکنان نتایج مشتری نتایج جامعه نوآوری و یادگیری

اسلاید 93: 93شرکت پتروشیمی آبادان (سهامی عام) ارزیابی عملکرد با جامعه : شرکت پتروشیمی آبادان مسئولیت های محلی و توجه به محیط زیست را فعالانه مورد توجه قرارداده است. همکاری صمیمانه و مستمر با پیمانکاران انجام می گیرد. نتایج جامعه

اسلاید 94: 94شرکت پتروشیمی آبادان (سهامی عام) نواحی قابل بهبود : نتایج حاصله با سایر سازمان های مشابه مورد مقایسه قـرار گیرد. درخصوص استنباطات جامعه، نظر سنجی به عمل آیـد و از سایر روش های اخذ بازخورد ساختار یافته به منظور جـمع آوری داده ها استفاده شود. نتایج جامعه

اسلاید 95: 95شرکت پتروشیمی آبادان (سهامی عام) بهبود عملکرد با جامعه : ارتباطات شرکت با مسئولین محلی همواره مثبت بوده است. تقدیر نامه هایی در خصوص محیط زیست ، صادر کننده نمونه و همکاری با مراجع ذی ربط دریافت شده است. نتایج جامعه

اسلاید 96: 96شرکت پتروشیمی آبادان (سهامی عام) نواحی قابل بهبود : شاخص هایی برای تعیین و اندازه گیری عملکردهای مرتبط با جامعه تعیین و اندازه گیری شود. نتایج با دیگران مقایسه شود . نتایج جامعه

اسلاید 97: 97شرکت پتروشیمی آبادان (سهامی عام) نتایج کلیدی عملکرد رهبری فرایندها نتایج کلیدی عملکرد عوامل توانمندساز نتایج کارکنان خط مشی و استراتژیشراکت و منابع نتایج کارکنان نتایج مشتری نتایج جامعه نوآوری و یادگیری

اسلاید 98: 98شرکت پتروشیمی آبادان (سهامی عام) اندازه گیری نتایج کلیدی عملکرد : دستاوردهای مالی سازمان و از جمله فروش، سود، سرمایه گذاری ها، سهم بازار و عملکرد بودجه ای ، به طور مستمر افزایش یافته است.اهداف مالی و دستاوردهای غیر مالی غالباً محقق شده است. نتایج کلیدی عملکرد

اسلاید 99: 99شرکت پتروشیمی آبادان (سهامی عام) نواحی قابل بهبود : ترازیابی نتایج با سازمان های مشابه داخلی و خارجی صورت گیرد. تغییرات نتایج در دستاوردهای غیر مالی مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد . (سهم بازار – زمان ارائه محصول به بازار و ...) نتایج کلیدی عملکرد

اسلاید 100: 100شرکت پتروشیمی آبادان (سهامی عام) بهبود عملکرد های کلیدی : روند گردش وجوه نـقد شـرکت ، هزینه های تعمیرات ، هزینه پروژه ها و درجه تجاری شرکت در سنوات اخیر رو به بهبود بوده است. بسـیاری از نتایج مالـی با اهداف از پیش تعیین شـده شرکت انطباق داشته است. نتایج کلیدی عملکرد

اسلاید 101: 101شرکت پتروشیمی آبادان (سهامی عام) نواحی قابل بهبود : نتایج عملکرد های مالی و غیر مالی با دیگران مقایسه شود . در عملکرد های غیر مالی هدف گذاری صورت گیرد. نتایج کلیدی عملکرد

اسلاید 102: 102 1384 1383 1382 1381 1380بهره وری کل (درصد)شرکت پتروشیمی آبادان (سهامی عام)

اسلاید 103: 103بهره وری سرانه (میلیون ریال) 1384 1383 1382 1381 1380شرکت پتروشیمی آبادان (سهامی عام)

اسلاید 104: 104شرکت پتروشیمی آبادان (سهامی عام) 1384 1383 1382 1381 1380 1379 1378هزینه های آموزش (میلیون ریال)

اسلاید 105: 105شرکت پتروشیمی آبادان (سهامی عام) 1384 1383 1382 1381 1380 1379 1378فروش (میلیون ریال)

اسلاید 106: 106شرکت پتروشیمی آبادان (سهامی عام) PVC هزارتن روند تولید محصول در سال های گذشته

اسلاید 107: 107شرکت پتروشیمی آبادان (سهامی عام) ,Caustic Soda , DDB PVC هزارتن100000

اسلاید 108: 108شرکت پتروشیمی آبادان (سهامی عام) میزان تحصیلات

اسلاید 109: 109شرکت پتروشیمی آبادان (سهامی عام) تعداد کارکنان بر حسب درجه تحصیلی

اسلاید 110: 110شرکت پتروشیمی آبادان (سهامی عام) تعداد کارکنان بر حسب محل کار

اسلاید 111: 111شرکت پتروشیمی آبادان (سهامی عام) مشکلات : عدم آشنایی کافی با مدل EFQM در کشور برای استقرار آن عدم کفایت زیر ساخت های سیستمی گروه ( مدیریتی ، اطلاعاتی ، ...) برای اجرایی کردن مدل و لزوم تقویت این زیر ساخت ها الزام گنجاندن پروژه های از قبل تعریف شده ( مثل پروژه های زیست محیطی و توسعه ای) در قالب مدل لزوم همسوسازی نگرش های مدیریتی حوزه های مختلف با معیارهای مدل شرکت کنندگان در خودارزیابی در مورد شاخص های ارزیابی فعالیت های مرتبط با مدل، عمدتاً وحدت نظر نداشتند.

اسلاید 112: 112شرکت پتروشیمی آبادان (سهامی عام) لزوم برقراری ارتباط بین حوزه های مختلف سازمان برای اطلاع رسانی بهتر و دقیق تر. بعد مسافت بین واحدهای اجرایی ( کارخانه ) و ستادی ( دفتر مرکزی)

اسلاید 113: 113شرکت پتروشیمی آبادان (سهامی عام) اولویت بندی اقدامات اصلاحی اولین دوره خود ارزیابی « شرکت پتروشیمی آبادان» تشکیل کمیته تعالی سازمانی اندازه گیری رضایت مندی کارکنان اندازه گیری بهره وری مجتمع تدوین و استقرار استراتژی منابع انسانی استقرار سیستم Paperless تدوین و اصلاح برنامه استراتژیک و استقرار کارت متوازن امتیاز دهی تدوین و استقرار مدیریت فرایند

اسلاید 114: 114شرکت پتروشیمی آبادان (سهامی عام) استقرار نظام پیشنهادات تداوم استفاده از مدل EFQM استقرار نظام مدیریت فرهنگ سازمانی بازنگری ساختار سازمانی و جانشین پروری طراحی و استقرار نظام جامع آموزشی بازنگری ساختار سازمانی ایجاد سیستم نظر سنجی از جامعه

اسلاید 115: 115شرکت پتروشیمی آبادان (سهامی عام) ایجاد واحد تحقیقات و بازاریابی استقرار Bench Marking در سازمان استقرار سیستم IMS هماهنگی پرداخت حقوق و دستمزد

18,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید