صفحه 1:
تعامل موفق با رسانه ‎a‏

صفحه 2:
مقدمه 4 * اهمیت و ضرورت تعامل با رسانه ها * شرایط و چگونگی تحقّق اين مسله

صفحه 3:
مباحث کلیدی و اساسی 4 * رسانه ((۲6013 چیست؟ * انواع رسانه 0 رسانه های سنتی ©- رسانه های چاپی ‎print media‏ 9- رسانه های الکترونیک ‎electronic media‏ <4- ريسانه هاى سايبر

صفحه 4:
سواد رسانه‌اي و سواد اطلاعاتي کارورزان روابط عمومي * با توجه به تأثیرات شگرف انقلاب ارتباطات و اطلاعات بر تمامي عرصه‌هاي اجتماعي و شکل‌گيري جامعه اطلاعاتي؛ كاركزاران روابط عمومي براي حضور در اين شرايط و ايفاي نقش اصلي و اساسي خود بايد با دو مقوله مهم كاملاً آشنا شوند

صفحه 5:
سواد اطلاعاتی سواد اطلاعاتي از موضوعات جالب و جدید در عصر اطلاعات است. این موضوع را مي‌توان يكي از عوامل موثر براي حضوري موفق و پویا در این عصر به ویژه براي کارگزاران ریوابط عمومي دانست. رشد غیرقابل پيش‌بيني اطلاعات و فناوري‌هاي مربوط به حوزه ذخیره» سازمان‌دهي و دسترسي به اطلاعات از جمله ويژگي‌هاي بارز این عصر به حساب مي‌آید

صفحه 6:
* در عصر اطلاعات» علاوه بر ويژگي بارز و ملموس آن - يعني رشد کمي حجم اطلاعات - دگرگوني‌هايي نیز در ابعاد مختلف اطلاعات به چشم مي‌خورد. متعاقب این تحولات و ظهور و مفهوم جامعه اطلاعاتي توانمندي‌ها و سواد نويني متناسب با تغییرات ياد شده مورد نیاز بوده که بتواند ضامن بقاي افراد جامعه باشد. برخي از اين توانمنديها - با عنوان سواد - متناسب با نيازهاي روز از سوي صاحبنظران مطرح شده‌اند .

صفحه 7:
محقكان ‎yeti‏ از 216۴ و عبسوا را * سواد رايانه‌اي: توانايي بهره‌گيري از رایانه و نرم‌افزارهاي آن براي انجام امور و وظايف * سواد فنآوري: توانايي استفاده از رسانههايي مانند اينترنت براي دسترسي به اطلاعات و قرار دادن اطلاعات در چرخه ارتباطي به نحوه‌ي موثر. ۴ سواد متني: در این نوع سواد فرد توانايي تشخیص «واقعیت» و «دیدگاه شخصي» را در يك متن دارد. این مهارت يكي از پايه‌هاي سواد اطلاعاتي است که مواد را از نظر ارزش انتقادي مورد ارزيابي قرار مي‌دهد. * سواد شمارشي: به توانايي تفسیر پايگاه‌هاي بزرگ داده و خرد كردن و پردازش ارقام آن‌ها به روش معنادار و تشخیص صحت آن‌ها اطلاق مي‌شود.

صفحه 8:
* با توجه به مقدمه فوق مي‌تواند سواد اطلاعاتي ریا چنین تعریف نمود: «مجموعه‌اي از توانايي‌ها و مهارت‌ها براي جستجوء ارزيابي و استفاده موّثر از اطلاعات» با سواد اطلاعاتي كسي است كه: «توانايي مكازيابي» دسترسيء ارزيابي و استفاده مؤثر و بهينه از اطلاعات مورد نیاز براي هر فرد یا افراد را دارد.»

صفحه 9:
د بايد خاطرنشان ساخت كه فرد «باسواد اطلاعاتي» داراي قابليتهاي ذيل ميباشد: ) - نياز اطلاعاتي را مشخص ميكند. - نیاز اطلاعاتي را مطرح مي‌کند. © - اطلاعات را بازيابي مي‌کند. <© - اطلاعات را به صورت منتقدانه ارزيابي مي‌کند. © - اطلاعات را اتطباق مي‌دهد. 6 - اطلاعات را سازماندهي مي‌کند.

صفحه 10:
جح له * مك اين فررايند را مجدداً تکربار مي‌کند (نشان مي‌دهد که نيازهاي اطلاعاتي اولیه بر طرف شده است و در صورت لزوم اين فرایند را دوباره تکرار. کرده و آموخته‌هاي خود را در زمينه‌هاي متفاوت به کار مي‌گیرد)

صفحه 11:
اهمیت سواد اطلاعاتي * کیفیت زندگي شهروندان در تمام سطوح بهبود مي‌بابد. * میزان مشارکت و دموكراسي را در تمامي سطوح افزایش مي‌دهد. * اجراي بهتر و موثرتر قوانین» طرح‌ها و سياست‌ها را باعث مي‌شود. * انجام بهینه و موثرتر مشاغل را تسهیل مي‌کند. * فاصله میان غنا و فقر اطلاعاتي (يا به تعبیر دیگر شمال و جنوب اطلاعاتي) را از در سطح کلان و ملي

صفحه 12:
سواد رسانه‌اي + * سواد رسانه‌اي به طور خلاصه عبارت است از «قدرت درك نحوه کار رسانه‌ها و معني‌سازي در آن‌ها و چگونگي سازماندهي استفاده از آن‌ها»

صفحه 13:
* «سواد رسانه‌اي صرفاً به معني خواندن و نوشتن نیست. سواد رسانه‌اي مبحث جذابي در ارتباطات است که مي‌کشد خواندن سطر‌هاي نانوشته رسانه‌هاي نوشتاريء؛ تماشاي پلان‌هاي به نمایش درنیامده و یا شنیدن صداهاي پخش نشده از رسانههاي الكترونيك را به مخاطبان بیاموزد

صفحه 14:
# به سخن دیگر سواد رسانه‌اي مي‌کوشد تا با شفاف‌سازبي فنون انتقال و القاي پیام. نظام‌هاي معني‌سازي در رسانه‌ها را فاش سازد. مي‌توان گفت سواد رسانه‌اي قدرت درك نحوه ساخته شدن واقعیت در رسانه‌ها یا به دیگر زبان نحوه ساخت‌پذيري و گفتماني شدن واقعیت‌ها در رسانه‌ها است.

صفحه 15:
د * ضرورت فراگيري سواد رسانه‌اي * ) - رسانه‌ها بر حیات فرهنگي و سياسي ما سلطه دارند. 8 ۵ - تقریباً همه اطلاعات ما جز مواردي که آن‌ها را مستقیماً تجربه مي‌کنيم «رسانه‌اي شده» هستند. 7 © - رسانه‌ها قادرند مدل‌هاي ارزشي و رفتاري پُرقدرتي را خلق کنند.

صفحه 16:
۳ ۰ * 42 رسانه‌ها بدون آن که «خودآگاه» ما را فعال کنند بر ما تأثیر مي‌گذارند. ۶ 6 - سواد رسانه‌اي مي‌تواند مصرف رسانه‌اي ما را لذت‌بخش‌تر کند. ۴ 0 - سواد رسانه‌اي مي‌تواند يك رابطه انفعالي را به يك رابطه فعال تبدیل کند

صفحه 17:
د از طرفي دیگر سواد رسانه‌اي مجموعداي از رويكردها است که مخاطبان به طور فعالانه براي مواجهه گزينشي با رسانه‌ها و تحلیل و ارزيابي نقادانه محتواي رسانه‌اي بر مي‌گیرند تا معناي پيام‌هايي را که با آن‌ها مواجه مي‌شوند تغییر کنند

صفحه 18:
د دخ " آموزش سواد رسانهاي در بركيرنده آن دسته از فرايندهاي شناختي است كه در انديشه انتقادي مورد استفاده قرار ميكيرد. بعضي از اين فرايندهاي شناختي جنين است: * 0 - فهم و نقد شرايط و مناسبات مادي توليد محتواي رسانه‌اي مانند آگهي‌هاي تجاري که در جهت تأمین منابع اقتصادي و کسب سود مادي صاحبان سرمایه است. * 0۵ - فهم و نقد سبك‌هاي زندگي مصرفي‌اي که در رسانه‌ها اشاعه مي‌یابد.

صفحه 19:
د * © - فهم و نقد بازنماييها و كليشهسازيهاي منفي اقليت‌هاي نژادي؛ قومي؛ جنسيتي و فرهنگي در رسانه‌ها. * 6 - فهم و نقد آثار و پيامدهاي اخلاقي: اجتماعي و فرهنگي محتواي رسانه‌ها. ۴۶ 6 - فهم و نقد اهداف و اغراض سياسي و ایدئولوژيك پنهان در محتواي رسانه‌ها

صفحه 20:
عصر اطلاعات و دوران رسانه ای شده + information age & mediaism ) )" ‏انفجار اطلاعات‎ * واقعیتهای رسانه ای شده " آلودگی اطلاعات * اقتصاد اطلاعات

صفحه 21:
نگاه راهبردی به تعامل رسانه + * برای تحقق تعامل موفق با رسانه باید با استراتژی ( راهبرد) عمل نماييم براى طراحى راهبرد تبيين موارد ذيل اهميت ويزه دارد: -تعيين ماموريت - جشم انداز نتحليل عوافل داخلى:و عوامل خارجئ

صفحه 22:
مدیریت اطلاعات در روابط عمومی + مقدمه " روابط عمومی یک منبع اطلاعات است. * نقش ویژه رسانه ها در جامعه اطلاعاتی. * لزوم اطلاع رسانی فراگیر * حق دسترسی به اطلاعات

صفحه 23:
مباحث کلیدی در مدیریت اطلاعات 4 * اطلاعات به عنوان قدرت * رابطه اطلاعات و ارتباطات * انواع اطلاعات . چگونگی استفاده از ظرفیتهای رسانه ها( توجه به ویژگیهای انواع رسانه ها)

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
29,000 تومان