صفحه 1:
تجارت الکترونیک E-Commerce مقدمه جوانمرد ‎Email: javanmard.ehsan@ gmail.com‏ Website: www.ejavanmard.blogfa.com

صفحه 2:
عناوین مطالب مقدمه تاریخچه تعریف تجارت الکترونیک مزایای تجارت الکترونیک محدودیت هاي تجارت الکترونیک نيازهاي تجارت الکترونیک مدلهاي تجارت الکترونیک پرداخت الکترونیک مدلهاي پرداخت الكترونيکي روشهاي پرداخت الكترونيکي و 6 9-۰ | 9

صفحه 3:
‎٩‏ تجارت الکترونیک مفهوم جديدي نیست. ولي در سالهاي اخیر رشد فزاینده و غیرقابل پیش بيني داشته است. براي چنین رشدي فقط یک دلیل می نوان ارائه کرد و آن اینتوفت است. ‏9 تجارت الکترونیک همان تجارت سنتي است فقط با لین تفاوت که ابزار کار ‏آن متفاوت است. ‎

صفحه 4:
تعریف تجارت الکترونیک در یک تعریف ساده . تجارت الکترونیک را مي توان انجام هر گونه امور تجاري و بازرگاني از طریق شبکه هاي كامپيوتري (از جمله اینترنت) بیان کرد. ” در یک تعریف دقیقتر. تجارت الکترونیک یعنی خرید.فروش و معاوضه کالا و خدمات از فروشگاههاي

صفحه 5:
دیدگاه هاي گوناگون تجارت الکترونیک تجارت الكترونيكي مي‌تواند از اين دیدگاه‌ها تعریف شود: ارتباطات تجارت فرآیند كسب و كار اموزش مشارکت جامعه

صفحه 6:
E-Business (S59 35S! ‏كسب و كار‎ 2 كسب و کار الكترونيك تعریف وسيع‌تري از تجارت الكترونيکي دارد که نه تنها شامل خرید و فروش کالاها و خدمات, بلكه هم جنين شامل خدمات‌رساني به مشتریان. همكاري با شرکاي تجاري . برگزاري دوره هاي آموزشي الكترونيکي, انعقاد قراردادهاي همكاري الكترونيكي درون يك سازمان مي باشد.

صفحه 7:
17 ابعاد تجارت الکترونيك تجارت الكترونيکي خالص یا ناخالس: تجارت الكترونيکي مي‌تواند بسته به درجه ديجيتالي کردن شکل‌هاي متعددي به خود بگیرد *محصول (خدمت) فروخته شده *فرایند (مثلاء سفارش‌دهي, پرداخت. تکمیل و انجام سفارش) روش تحؤيل (وانشطة ازؤشال)

صفحه 8:
ابعاد تجارت الکترونيك ول ابعاد تجارت الكترونيكي

صفحه 9:
ابعاد تجارت الکترونيك سازمان‌هاي ‎Brick-and-Mortar‏ (اقتصاد قديمي) سازما ن‌هاي اقتصاد قديمي که کسب و ‎Ls‏ ر اصلي خود رابه صورت 6 انجام مي‌دهند. محصولات ‎es‏ را به وسیله عامل‌هاي فيزيکي مي‌فروشند. #سازمان‌های مجازی ‎(Pure-Play)‏ سازمان‌هايي که فعاليت‌هاي کسب و کار خود را فقط به صورت ‎Online‏ ‏انجام می‌دهند. 17

صفحه 10:
#بازار الكترونيكي يك بازار #ذاه0 كه خريداران و فروشندكان براي مبادله كالاهاء خدمات: يول یا اطلاعات همدیگر را ملاقات مي‌کنند. ۱ #سيستم‌هاي اطلاعاتي بین سازماني (105ها) سيستم هايي که در آنها ‎Gop‏ معاملات و تبادل اطلاعات بين دوو يا جند سازمان صورت ميكيرد. ©#سيستمهاي اطلاعاتي درون سازماني فعاليت هاي تجارت الكترونيكي كه در درون يك سازمان صورت ميكيرد. 1-7

تجارت الکترونيک E-Commerce مقدمه جوانمرد Email: javanmard.ehsan@gmail.com Website: www.ejavanmard.blogfa.com 1 عناوين مطالب ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ 2 مقدمه تاريخچه تعريف تجارت الکترونيک مزایای تجارت الکترونیک محدوديت هاي تجارت الکترونيک نيازهاي تجارت الکترونيک مدلهاي تجارت الکترونيک پرداخت الکترونيک مدلهاي پرداخت الکترونيکي روشهاي پرداخت الکترونيکي و.... مقدمه oتجارت الکتروني&&ک مفهوم جديدي نيس&&ت ،ول&&ي در س&&الهاي اخي&&ر رش&&د فزاينده و غيرقاب&ل پي&ش بين&ي داشت&ه اس&ت .براي چني&ن رشدي فق&ط ي&ک دليل مي توان ارائه کرد و آن اينترنت است. oتجارت الکتروني&ک همان تجارت س&نتي اس&ت فق&ط ب&ا اي&ن تفاوت ک&ه ابزار کار آن متفاوت است. 3 تعريف تجارت الکترونيک در يک تعريف ساده ،تجارت الکترونيک را مي توان انجام هر گونه امور تجاري و بازرگاني از طريق شبکه هاي كامپيوتري (از جمله اينترنت) بيان کرد. در يک تعريف دقيقتر ،تجارت الکترونيک يعني خريد،فروش و معاوضه كاال و خدمات از طريق فروشگاههاي اينترنتي وب. 4 ديدگاه هاي گوناگون تجارت الکترونيک ● تجارت الكترونيكي مي‌تواند از اين ديدگاه‌ها تعريف شود: oارتباطات oتجارت oفرآيند كسب و كار oخدمات oآموزش oمشاركت oجامعه 5 كسب و كار الكترونيكي E-Business كس ب و كار الكتروني ك تعري ف وسيع‌تري از تجارت الكترونيكي دارد كه نه تنها شامل خريد و فروش كاالها و خدمات ،بلكه هم‌چنين شامل خدمات‌رس اني ب ه مشتريان ،همكاري با شركاي تجاري ،برگزاري دوره هاي انعقاد الكترونيكي، آموزش ي قراردادهاي همكاري الكترونيكي درون يك سازمان مي‌باشد. 6 ابعاد تجارت الكترونيك تجارت الكترونيكي خالص يا ناخالص: تجارت الكترونيكي مي‌تواند بسته به درجه ديجيتالي كردن شكل‌هاي متعددي به خود بگيرد •محصول (خدمت) فروخته شده •فرآين د (مثالً ،س فارش‌دهي ،پرداخ ت ،تكميل و انجام سفارش) •روش تحويل (واسطه ارسال) 1-7 ابعاد تجارت الكترونيك 1-8 ابعاد تجارت الكترونيكي ابعاد تجارت الكترونيك ●سازمان‌هاي ( Brick-and-Mortarاقتصاد قديمي) س&ازمان‌هاي اقتص&اد قديم&ي كه كس&ب و كار اص&لي خود را ب&ه صورت Offlineانجام مي‌دهند ،محصوالت فيزيكي را به وسيله عامل‌هاي فيزيكي مي‌فروشند. ●سازمان‌هاي مجازي ()Pure-Play سازمان‌هايي كه فعاليت‌هاي كسب و كار خود را فقط به صورت Online انجام مي‌دهند. 1-7 ●بازار الكترونيكي ي&ك بازار Onlineكه خريداران و فروشندگان براي مبادل&ه كاالها ،خدمات ،پول يا اطالعات همديگر را مالقات مي‌كنند. ●سيستم‌هاي اطالعاتي بين سازماني (IOSها) س&يستم هاي&ي كه در آنه&ا پردازش معامالت و تبادل اطالعات بي&ن دو ي&ا چند سازمان صورت ميگيرد. ●سيستم‌هاي اطالعاتي درون سازماني فعاليت هاي تجارت الكترونيكي كه در درون يك سازمان صورت ميگيرد. 1-7
29,000 تومان