سایر تحقیق و پژوهش

تعلیم و تربیت در یونان قدیم 

Greece

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تعلیم و تربیت در یونان قدیم ”

تعلیم و تربیت در یونان قدیم 

اسلاید 1: تعلیم و تربیت در یونان قدیم ارائه:

اسلاید 2:

اسلاید 3: مقدمهاین نکته درخور توجه است که ایرانیان برای ورزش و پرورش بدن نتایجی اشی قایل بودند و عقیده داشتند که ورزش گذشته از تامین تندرستی و نیرومندی پرورانند صفات نیکی همچون شجاعت، جوانمردی، و فروتنی نیز می باشد. آنان تربيت بدن وسیله نیرومندی و نیرومندی را برای دستگیری ناتوانان و نه برای زورگویی و ماجراجویی می خواستند تا بدانجا که نیرومندی و پهلوانی را با جوانمردی و چشم پاکی و فروتنی و راستی و بسیاری دیگر از سجایای اخلاقی همراه می دانستند و ناتوانی و سستی را مایه تار استی. حماسه سرای بزرگ ایرانی فردوسی طوسی که داستانهای پهلوانی و حماسی ایران کهن را از منابع پهلوی بنظم در آورده این عقیده ایرانیان دوره باستان را بدینگونه بیان کرده است.زنیرو پود مرد را راستی   زسستی کژی زاید و کاستی

اسلاید 4: مقام پهلوانی در ایران باستان از اهمیت خاصی برخوردار بود. برای رسیدن به مقام پهلوانی علاوه بر مهارت در فنون شکار، سوارکاری، تیر اندازی و کشتی برخورداری از سجایای اخلاقی، جوانمردی، شجاعت، بزرگواری، ومعرفت نیز لازم بود. پهلوانان و پلان در هنگام صلح پهلوان کشور بودند و هنگام جنگ سرداران سپاه و گاه نتیجه جنگ به فتح او شکست پهلوانان دو طرف متخاصم که سرداران سپاه بودند بستگی داشته است. بدین ترتیب درمی یابیم که ورزش و تربیت بدنی در ایران باستان تا چه اندازه اهمیت داشته و مورد استفاده بوده است.

اسلاید 5: تعلیم و تربیت در یونان قدیم سرزمین بلند آوازه بوتان که زادگاه و گهواره اندیشه و فلسفه و فرهنگ مغرب زمین به شمار است در جنوب شرقی اروپا و جنوب غربی شبه جزیره بالكان قرار دارد و مشتمل است بر جزایر پراکنده یی در دریای اژها و دریای یونان .این کشور که از شمال به آلبانی ویوگسلاوی و بلغارستان، از شمال غربی به ترکیه اروپایی، از مشرق به دریای اژه، از جنوب به دریای مدیترانه، و از مغرب به دریای یونان محدود است در روزگاران قدیم بر مناطق با شهر های مختلفی مشتمل بود که هر يك زمانی کشور مستقلی بودند و از آن جمله است: مقدونیه، تراکیه، آہیں تم نیر بالکان و سرزمین بو نان از قدیم الایام به عنوان پل فرهنگی میان شرق و غرب شناخته شده و با بهره مندی از همین موقعیت خاص، يونان نخستین سرزمین اروپایی بود.که از تمدن برخوردار گردید.

اسلاید 6: از لحاظ جغرافیای طبیعی، پونان مجموعه ای از حاصلخیز و به هم پیوسته بوده است با مزارع گندم و زیتون فراوان و درختان برتقال و لیمو ترش بسیار. وجود مسلسله کوه هایی که بخشی از مرزهای این فرا گرفته آن را از دیگر خطه ها جدا نگاهداشته و دفاع از آن را در برابر و دشمنان آسان کرده بود، و وجود دریاها چه از نظر حفظ امنیت کشور و چه : إحاظ راه ارتباط بازرگانی با دیگر ممالك برای پیشرفت پونان اهمیت و تاثیر بسیار داشت. آب و هوای یونان نیز بسیار مناسب بود: زمستان کوتاه و مرطوب و تابستان نيك و طولانی و تابش خورشید در فصول بسیاری از سال موجب شده بود که یونانیان از زندگی بیرون از خانه بهره و لذت ببرند و به دریانوردی بپردازند. و بیهوده نیست که بازرگانی پیشه اصلی آنان شد. از نظر سیاسی، یونانیان قدیم، علیرغم دین و زبان مشترکشان، ملتی واحد نبودند، و همان گونه که اشارت رفت، سرزمین بونان را مجموعه ای از دولتهای مستقل کوچک تشکیل می داد. این واحدهای سیاسی با شهرهای مستقل در روزگاران قديمتر تعدادشان بیشتر بود ولی رفته رفته به بیست حکومت تبدیل شدند که مهمترین آنها حکومتهای آتیكا، لاکونیا؟، وبئوسیا بود که حاکم نشین آنها به ترتیب شهرهای آتن ۴، اسپارته و تبس۶ بودند. با این همه درخور یادآوری است که این واحدهای مستقل سیاسی در موارد اضطراری و در جنگهایی که احيانا با بیگانگان پیش می آمده با یکدیگر متحد وهمداستان می شدند ولشکر کشی به ایران در جنگ ماراتن از این گونه موارد است.حکومت آتن بیشترین پیشرفت را از نظر توجه به آزادی های فردی و برقراری دموکراسی داشت. در حالیکه اسپارت به این گونه امور توجه چندانی نداشت و بیشتر نمونه و نماینده یکه تازی طبقه حاکم بود.

6,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید