روانشناسی و روانپزشکی

تعیین سهم ویژگی‌های شخصیت و خود کارآمدی در انگیزه پیشرفت دانشجویان شهر تهران

t_shakhsiat_danehjooyan

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تعیین سهم ویژگی‌های شخصیت و خود کارآمدی در انگیزه پیشرفت دانشجویان شهر تهران”

تعیین سهم ویژگی‌های شخصیت و خود کارآمدی در انگیزه پیشرفت دانشجویان شهر تهران

اسلاید 1: پردیس علوم تحقیقات شهر قدسپايان نامه جهت دريافت درجه كارشناسي ارشد رشته روانشناسیگرايش روانشناسی عمومیموضوع:تعیین سهم ویژگیهای شخصیت و خود کارآمدی در انگیزه پیشرفت دانشجویان شهر تهراناستاد راهنما:زهره استوارپژوهشگر:هاله زاهدی انارکیتابستان 1393

اسلاید 2: مقدمه و بیان مسألهموفقيت و پيشرفت تحصيلي مي تواند موجب خودشكوفايي و افزايش اعتماد به نفس دانشجو يان گردد و با توجه به اين كه فراگيران در مركز فرآيند آموزش يادگيري قرار دارند ، در امر پيشرفت تحصيلي ، توجه به فراگير از مسايل مهم آموزشي به شمار مي آيد. هر فردي داراي خصوصيات مختلف اعم از فيزيكي، عاطفي، عقلاني، علايق و احساسات مي باشد كه حاصل تجربيات خاص آموزشي و يادگيري مؤثر اوست . در اين ميان عوامل روا ن شناختي مانند هوش ، يادگيري، حافظه، بازيافت و تيپ شخصيتي در اين امر مؤثرند در حالي كه تأثير واقعي آن ها هنوز كاملا شناخته شده نيست(قرباني ، نوروزي و جهاني ، 1392).اين مؤلفه ي شناختي تحت تأثير عوامل مختلف از جمله ، ويژگي هاي شخصيتي ، مشوق هاي محيطي، گرايش هاي شخص، توانايي هاي يادگيري به ويژه خودكارآمدي قرار مي گيرد. سازه شخصيت به گونه اي فراگير ، تمام فعاليت هاي انسان از جمله جهت گيري هاي انگيزشي ، پيشرفت تحصيلي و پردازش هاي شناختي او را تحت تاثير قرار دهد.از سويي ديگر خود کارآمدی علاوه بر اين كه خود يكي از عوامل موثر بر پيشرفت تحصيلي است مي تواند تاثير پذير از ويژگي هاي رواني و شخصيتي افراد باشد(حافظي و افتخار، 1389). مطالعات انجام شده در زمينه ويژگي هاي افراد خود کار آمد حاكي از آن است كه اين افراد در زمينه يادگيري خود انگيخته اند؛ اهداف تحصيلي واقع گرايانه اي براي خويش وضع مي كنند؛ از راهبردهاي كارآمد به منظور دستيابي به اهداف خود استفاده مي نمايند و در صورت لزوم راهبردهاي مورد استفاده را اصلاح مي كنند يا تغيير مي دهند . آنان سعي مي كنند با استفادة بهينه از منابع در دسترس مانند : زمان، مكان، همسالان، والدين، معلمان و منابع كمكي از قبيل فيلم، ويدئو و رايانه به ساخت؛ آفرينش و انتخاب محيط هايي دست بزنند كه يادگيري را افزايش دهد(پينتريچ ودیگروت ،1990به نقل از صمدي 1383).لذا در اين پژوهش محقق به دنبال تعيين سهم ويژگي هاي شخصيت وخود کارآمدی در انگیزه پیشرفت دانشجويان شهر تهران است.

اسلاید 3: بسياري از دانشجويان به علت فقدان مهارتهاي راهبردهاي مطالعه و خود کارآمدی ، دچار نااميدي و شكست تحصيلي مي شوندهر فرد براي ورود به اجتماع و در نتيجه رويارويي با موقعيتهاي گوناگون و افراد مختلف به ابزار هايي مانند ساختار هاي رواني و ويژگي هاي شخصيتي مجهز است ؛ ابزار هايي كه مي توانند در مقابله با رويدادهاي مختلف زندگي به وي كمك كنند . اهمیت و ضرورت پژوهش231شناخت جنبه هاي روانشناختي بويژه صفات شخصيت دانشجويان و واكنشهاي آنها در شرايط خاص مي تواند همانند يك ابزار كمك آموزشي قدرتمند عمل كند. این ابزار آموزشی براي دانش آموز، معلم و نظام آموزش و پرورش از نظر اقتصادي روانی واقتصاد مالی می تواندسودمند باشد

اسلاید 4: هدف کلی پژوهشتعيين سهم ويژگي هاي شخصيت وخود کارآمدی در انگیزه پیشرفت دانشجويان شهر تهران.

اسلاید 5: اهداف فرعی پژوهش

اسلاید 6: فرضیه هاي پژوهش ویژگیهای شخصیت و احساس خوکارآمدی پیش بینی کننده انگیزه پیشرفت در دانشجویان هستندویژگی نوروتیسم پیش بینی کننده انگیزه پیشرفت در دانشجویان است .اولخود کار آمدی پیش بینی کننده انگیزه پیشرفت در دانشجویان است . سومویژگی برون گرایی پیش بینی کننده انگیزه پیشرفت در دانشجویان است .دوم

اسلاید 7: تعریف مفهومی متغیرهاویژگیهای شخصیت شخصیت عبارت است از ابعاد تفاوتهای فردی در تمایل نشان دادن الگوهای پایدار فکر ، احساس وعمل (مک کری و کوستا ،2004).خود کار آمدی مجمو عه ای از تجربیات مختلف در زمینه شکست ها است که افراد آنرا به موقعیت جدید انتقال می دهند (شرر و مادوکس ، 1982).انگيزه پيشرفت يك متغير شخصيتي است كه براي توصيف تفاوت هاي فردي در موقعيتهاي كاري زادي نظير مدرسه ، ورزش و دنياي كار که مورد استفاده قرار گرفته است(كانفر ، 1990،سید محمدی، 1391)

اسلاید 8: تعریف عملیاتی متغیرهاویژگیهای شخصیتمنظور از ويژگي هاي شخصيتي در اين پژوهش نمره اي است كه آزمودني از پرسشنامه 60 سوالي ابعاد شخصيتي مك كري و كوستا (NEO ) بدست مي آورد، است.خود کار آمدی منظور از خود کارآمدی در این پژوهش نمره ای است که آزمودنی از پرسشنامه 17 سوالی خود کارآمدی شرر بدست می آورد .انگيزه پيشرفت در اين پژوهش منظور از انگيزه پيشرفت تحصيلي نمره اي است كه آزمودني از پرسشنامه 29 سوالي انگيزه پيشرفت هرمنس بدست مي آورد است.

اسلاید 9: تعریف عملیاتی متغیرها

4,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید