پزشکی و سلامت بیماری‌ها

تغذیه در اختلالات گوارشی فوقانی ۲

taghzie-ekhtelalat-govareshi-foghani

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تغذیه در اختلالات گوارشی فوقانی ۲”

تغذیه در اختلالات گوارشی فوقانی ۲

اسلاید 1: تغذیه درمانی در اختلالات دستگاه گوارش فوقانیاختلالات معدهسوء هاضمهپاتوفیزیولوژیسوء هاضمه عبارتی است کلی که اغلب برای اختلالات قسمت فوقانی دستگاه گوارش به کار می رود. علائم سوء هاضمه عبارتند از دردهای نامشخص شکمی، بادکردن شکم، تهوع، برگشت غذا از معده به دهان و آروغ زدن، ممکن است سوء هاضمه نسبتاً ضعیف باشد و عواقب کمی به همراه داشته باشد. یا اینکه شدید باشد و ایجاد مشکلات جدی تری کند.

اسلاید 2: تغذیه درمانی در اختلالات دستگاه گوارش فوقانیمراقبت های تغذیه ایافراط در مصرف مواد غذایی، مقدار زیاد غذا یا مصرف بالای چربی، قند، کافئین، انواع ادویه ها یا الکل، عموماً در سوء هاضمه نقش دارند. آهسته بخورید، غذا را کاملاً بجوید و بیش از حد غذا و مایعات مصرف نکنید. همچنین واکنش در برابر ناملایمات زندگی می تواند باعث ناراحتی های شکمی شود، که در این مورد نظارت بر رفتار فردی و داشتن پشتیبان عاطفی می تواند چاره ساز باشد.

اسلاید 3: تغذیه درمانی در اختلالات دستگاه گوارش فوقانیگاستریت و زخم پپتیکگاستریت و زخم پپتیک هنگامی بوجود می آید که ناهنجاری های میکروبی، شیمیایی یا عصبی باعث مختل شدن عواملی می شوند که به طور طبیعی انسجام غشاء مخاطی را حفظ می کنند. شایع ترین علت ورم معده و زخم پپتیک عفونت هلیکوباکترپیلوری است. ولی مصرف مداوم آسپرین یا سایر داروهای ضدالتهاب غیر استروئیدی، سوء استفاده در الکل، استعمال دخانیات، مصرف کورتیکواستروئیدها با دوزهای بالا و ضعف بدنی می تواند به شروع و شدت یافتن علائم این بیماری ها کمک کند.

اسلاید 4: تغذیه درمانی در اختلالات دستگاه گوارش فوقانیگاستریتگاستریت اصطلاحی است عمومی که به التهاب و آسیب بافت معده اشاره دارد. این بیمای در اثر تحلیل لایه مخاطی و از تماس سلول های زیرین لایه مخاطی با ترشحات معده و میکروب ها حاصل می شود. شایعترین عامل ورم معده عفونت حاصل از هلیکوباکترپیلوری است. عوارضی كه بیماری گاستریت را آشکار می سازند که عبارتنداز: تهوع، استفراغ، کسالت، بی اشتهایی، خونریزی، درد معده.

اسلاید 5: تغذیه درمانی در اختلالات دستگاه گوارش فوقانیزخم پپتیکموکوس طبیعی مخاط دوازدهه و معده سالم را در برابر فعالیت های هضم کنندگی اسید و پپسین، تولید بی کربنات،محافظت می کند. زخم پپتیک زخمی است که در اثر عدم فعالیت مکانیزم های احیا و دفاع طبیعی بوجود می آید. برخلاف صدمات حاصل از ورم معده و دیگر زخم های سطحی، زخم پپتیک کهنه مخاط ماهیچه ای را فرسایش می دهد و به مخاط تحتانی یا پایانه های عصبی حسی ماهیچه ای می رسد.

59,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید