پزشکی و سلامت تغذیه

تغذیه و رژیم درمانی

taghzie-rzhim-drmani

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تغذیه و رژیم درمانی”

تغذیه و رژیم درمانی

اسلاید 1: به نام خدا تغذیه ی بالینی و رژیم درمانی بیمارستانی

اسلاید 2: نکات تغذیه ای در مورد حفظ وزن مناسب و سلامت 1-غذاها را کاملا بجوید و آهسته میل نمایید. این امر در پیشگیری از مصرف زیاد مواد غذایی موثر است.2-از مصرف غذا در هنگام تماشای تلویزیون یا مطالعه کردن پرهیز نمایید، چرا که این امر سبب عدم تمرکز در هنگام غذا خوردن و در نتیجه مصرف بیش از حد مواد غذایی می گردد.3-از مصرف چربی گوشت ها، پوست مرغ، پوست ماهی، لبنیات پرچرب، سس های سفید، کله و پاچه و چیپس تا حد امکان پرهیز نمایید. میزان مصرف دل، قلوه، جگر، زرده ی تخم مرغ، میگو، کره، خامه و شیرینی های خامه ای در رژیم غذایی کم باشد. در هفته حد اکثر 3 تا 4 عدد تخم مرغ بیشتر مصرف نکنید.4-توصیه می شود بخش عمده ی گوشت مصرفی از نوع گوشت سفید (مرغ و ماهی) باشد.

اسلاید 3: 5-از غذاهای سرخ شده در روغن، غذاهای پرچرب، غذاهای آماده از جمله پیتزا تا حد امکان کم مصرف نمایید. بهتر است غذاها تا حد امکان به صورت بخارپز و آبپز باشد.6-از مصرف روغن ها و چربی های جامد پرهیز نمایید. جهت پخت و پز از روغن های گیاهی مایع استفاده نمایید و بهترین روغن در این زمینه روغن کلزا (یا روغن کانولا) می باشد.7-از قرار دادن نمکدان در سفره پرهیز نمایید. میزان نمک غذاها در حد متعادل باشد. از مواد غذایی شور همانند خیار شور، ترشی شور و غیره تا حد امکان کم مصرف نمایید.8-از مصرف مواد غذایی دودی تا حد امکان پرهیز نمایید.9-همراه با غذا به میزان کافی از گروه سبزی ها استفاده نمایید.10-مصرف میان وعده ها الزامی می باشد. مصرف میوه در میان وعده ها توصیه می گردد.

اسلاید 4: 11-در رژیم غذایی روزانه خود از لبنیات کم چرب به میزان کافی استفاده نمایید.12-میزان مصرف قند، شکر، مربا، عسل، شربت، نوشابه ، سایر مواد غذایی که در تهیه ی آنها از شکر استفاده شده است، و همچنین کاکائو و شکلات کم باشد.13-روزانه حداقل نیم تا یک ساعت ورزش (برای مثال پیاده روی) نمایید.

اسلاید 5: نکات تغذیه ای در مورد کاهش وزن 1-غذاها را کاملا بجوید و آهسته میل نمایید. این امر در پیشگیری از مصرف زیاد مواد غذایی موثر است.2-از مصرف غذا در هنگام تماشای تلویزیون یا مطالعه کردن پرهیز نمایید، چرا که این امر سبب عدم تمرکز در هنگام غذا خوردن و در نتیجه مصرف بیش از حد مواد غذایی می گردد.3-از مصرف زیاد مواد اشتها آور همانند آبلیمو، سرکه و ترشی همراه با غذا پرهیز نمایید.4-از مصرف چربی گوشت ها، پوست مرغ، پوست ماهی، لبنیات پرچرب (از جمله ماست موسیر)، سس های سفید، کله و پاچه و چیپس تا حد امکان پرهیز نمایید. میزان مصرف دل، قلوه، جگر، زرده ی تخم مرغ، میگو، کره، خامه و شیرینی های خامه ای در رژیم غذایی کم باشد. در هفته حد اکثر 2 تا 3 عدد تخم مرغ بیشتر مصرف نکنید.5-از غذاهای سرخ شده در روغن، غذاهای پرچرب، غذاهای آماده از جمله پیتزا تا حد امکان کم مصرف نمایید. بهتر است غذاها تا حد امکان به صورت بخارپز و آبپز یا کبابی باشد.

اسلاید 6: 6-از مصرف روغن ها و چربی های جامد پرهیز نمایید.جهت پخت و پز از روغن های گیاهی مایع استفاده نمایید و بهترین روغن در این زمینه روغن کلزا ( یا روغن کانولا ) می باشد.7-همراه با غذا به میزان کافی از گروه سبزی ها استفاده نمایید.8-مصرف میان وعده ها الزامی می باشد. مصرف میوه در میان وعده ها توصیه می گردد.9-در رژیم غذایی روزانه خود از لبنیات کم چرب به میزان کافی استفاده نمایید.10-از مصرف زیاد قند، شکر، مربا، عسل، شربت، نوشابه ، سایر مواد غذایی که در تهیه ی آنها از شکر استفاده شده است، و همچنین کاکائو و شکلات تا حد امکان پرهیز نمایید.11-روزانه حداقل نیم ساعت ورزش ( برای مثال پیاده روی ) نمایید. مدت زمان ورزش خود را به تدریج تا یک ساعت در روز افزایش دهید.

اسلاید 7: نکات تغذیه ای در مورد تری گلیسیرید خون بالا 1-غذاها را کاملا بجوید و آهسته میل نمایید. این امر در پیشگیری از مصرف زیاد مواد غذایی موثر است.2-از مصرف غذا در هنگام تماشای تلویزیون یا مطالعه کردن پرهیز نمایید، چرا که این امر سبب عدم تمرکز در هنگام غذا خوردن و در نتیجه مصرف بیش از حد مواد غذایی می گردد.3-از مصرف زیاد مواد اشتها آور همانند آبلیمو، سرکه و ترشی پرهیز نمایید.4-از مصرف چربی گوشت ها، پوست مرغ، پوست ماهی، لبنیات پرچرب ( از جمله ماست موسیر )، سس های سفید، کله و پاچه، دل، قلوه، جگر، مغز، زرده ی تخم مرغ، میگو، کره، خامه، شیرینی های خامه ای و چیپس پرهیز نمایید. 5-از مصرف روغن ها و چربی های جامد پرهیز نمایید. جهت پخت و پز از روغن های گیاهی مایع استفاده نمایید و بهترین روغن در این زمینه روغن کلزا ( یا روغن کانولا ) می باشد.

اسلاید 8: 6-از مصرف غذاهای سرخ شده در روغن، غذاهای پرچرب، غذاهای آماده از جمله پیتزا پرهیز نمایید. بهتر است غذاها تا حد امکان بصورت بخارپز، آب پز یا کبابی باشد.7-توصیه می شود بخش عمده ی گوشت مصرفی از نوع گوشت سفید ( مرغ و ماهی ) باشد.8-همراه با غذا به میزان کافی از گروه سبزی ها استفاده نمایید.9-مصرف میان وعده ها الزامی می باشد. مصرف میوه در میان وعده ها توصیه می شود.

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید