سایر تحقیق و پژوهش

تغییرات فیزیولوژیک در بارداری

baardari-15

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تغییرات فیزیولوژیک در بارداری”

تغییرات فیزیولوژیک در بارداری

اسلاید 1: تغییرات فیزیولوژیک در بارداری فصل 4 فیزیولوژی مادر ویلیامزارائه:

اسلاید 2: تغییرات تولید مثلیواضح است که سیستم تولید مثلی در بارداری تغییر می کند به جای ریزش ماهانه آندومتر دسیدوا باید حفظ شود. میومتر باید نسبتا شل بماند زیرا در صورت انقباض کامل آن، حاملگی از دست خواهد رفت. رحم بلافاصله بعد از لقاح تغییر کرده و رشد و تغییراتش را در سرتاسر دوران بارداری ادامه می دهد.

اسلاید 3: رحماین تغییرات از حالت غیر حامله به حامله شامل:وزن رحم از 70 گرم در غیر بارداری به 1100 گرم در زمان ترم می رسد.حجم رح از 10 میلی لیتر یا کمتر به 20-5 لیتر در زمان ترم می رسد. اکثر این تطابق ها از طرف محرک‌های فیزیولوژی اعمال شده از طرف جفت و جنین رخ می دهد در نتیجه تطابق های فیزیولوژی طبیعی ممکن است که به اشتباه به عنوان بیماری تفسیر بشوند یا بیماری که از قبل وجود داشته را تشدید کنند. در دوران حاملگی تقریبا تمام اندام ها تحت تاثیر حاملگی تغییر می کنند و این تغییرات هم آناتومی هستند و هم عملکردی و این تغییرات می‌توانند معیار تشخیص و درمان بیماری ها را تغییر بدهند. در زن حامله حجم رحم به ۲۰ لیتر یا بیشتر هم می تواند برسد گنجایش رحم حامله ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ برابر وضعیت غیر حامله است.

اسلاید 4: اکثر این تطابق ها از طرف محرک‌های فیزیولوژی اعمال شده از طرف جفت و جنین رخ می دهد در نتیجه تطابق های فیزیولوژی طبیعی ممکن است که به اشتباه به عنوان بیماری تفسیر بشوند یا بیماری که از قبل وجود داشته را تشدید کنند. در دوران حاملگی تقریبا تمام اندام ها تحت تاثیر حاملگی تغییر می کنند و این تغییرات هم آناتومی هستند و هم عملکردی و این تغییرات می‌توانند معیار تشخیص و درمان بیماری ها را تغییر بدهند. در زن حامله حجم رحم به ۲۰ لیتر یا بیشتر هم می تواند برسد گنجایش رحم حامله ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ برابر وضعیت غیر حامله است.

اسلاید 5: بزرگ شدگی رحمدر بزرگ شدگی رحم 3 عامل دخالت دارد:1- کشیدگی رحم2- هیپرتروفی سلول های عضلانی رحم3- تجمع بافت رشته ای (فیبری) و بافت الاستیک بویژه در لایه عضلانی خارجی در رحم** بزرگ شدن رحم در قسمت فوندوس چشمگیرتر است.در انتها هفته 12 بارداری رحم وارد حفره شکمدر 16 هفته فوندوس حدودا در نقطه میانی ناف و سمفیزپوبیسدر 20 هفته به سطح ناف می رسد.با نزدیک شدن ترم و کاسته شدن از ضخامت رحم، لمس جنین از روی دیواره رحم آسان می شود.

اسلاید 6: 4: هیپرتروفی سلول های عضلانی رحم یا میوسیت ها = بزرگ شدگی رحم طی دوران حاملگی سلول‌های عضلانی بزرگ می‌شوند و تولید سلول های عضلانی جدید محدود می شوند.. در زمان ترم ضخامت میومتر به حدود ۱-۲ سانتیمتر می رسد رحم تحت تاثیر هورمون ها رشد می کند که بیشتر تحت تاثیر استروژن است ولی ممکن است پروژسترون هم در این زمینه نقش داشته باشد بعد از هفته ۱۲ افزایش اندازه رحم عمدتاً در اثر فشاری است که از طرف محصولات حاملگی وارد میشود. موقعیت جفت هم شدت هیپرتروفی را تحت تاثیر قرار می‌دهد یعنی جایی که جفت قرار دارد سریع تر از بقیه مناطق رشد می کند از نظر قرارگیری رحم در ۱۲ هفته اول حاملگی رحم عضو داخل لگن است در انتهای هفته ۱۲ رحم وارد حفره شکم میشه و مثل توده ای روی سمفیز پوبیس لمس میشود.

9,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید