صفحه 1:

صفحه 2:
مقدمه مديريت سازمانهاي امروزي بايد ياسخكوي تغييرات سريع محیط اطراف باشد. دو روند اصلي باعث این تغییر مدیریت شده است: )-نرخ فزاينده تغييرات كه در سايه رقابت جهاني بوجود ‎(Cus) oral‏ ©-تغيير زير بنايي كه در فن آوري هاي سازمان رخ داده است مدير امروزي بايد سکون را به تغيير و تغيير را به سمت ا 5

صفحه 3:

صفحه 4:
)- تغييرفردى اخراج یک فرد و جانشین کردن فرد دیگر- تغييردانشءمهارتءنكرش يا رفتار- 00 N lew Wee Cee Seay م ‎CS ee‏ ل ا ا ا ل ا ير - افزودن یک واحد یا بخش جدید و یا ادغام دو واحد در یکدیگر

صفحه 5:
<4- تغيير فرايند ها - تغيير روش تدارك كالا و خدمات از حالت مذاكره فرد با فرد به تعاملات مبتنى بر شبكه ©- تغييرفرهذكف - اجراى برنامه هايى به منظورارزش نهادن به كيفيت و ‎OS‏ ‎-O‏ تغییر مدیریت ‏کارکنان به ارکت در شتاسایی و حل مشلات از طریق توانمند سازی افراد سطوح پایینتر برای کمینه سازى رويكرد بالا به يايين ‎

صفحه 6:
نیروهای تغییر در جایی قرار دارند که تغییرات حساس و بحرانی برای دسترسی به اهداف سطح بالا وجود دارد ©- در جایی قرار دارند که تغیبرات در مورد استراتژی وسیع سازمانی »مسیرها و رهبری رخ می دهد 9- در جایی قرار دارند که تغیبرات شروع می شوند.(رده های کار نی یا منطوح سلسله مراتبی)

صفحه 7:
دلایل مقاومت در مقابل تغییر دلایل فردی دلایل سازمانی

صفحه 8:
دلایل فردی مقاومت در برابر تغییر selective ‏-ادراک گزینشی‎ perseption 2-نداشتن اطلاعات پا بی اطلاعی ‎lack of information‏ هترس از نا شناخته ها ‎fear of the‏ ‎unknown‏ habit ‏عادت‎ - ©- ناخرسندى از آغاز کنندگان تغییر ‎resentment to ward the inititor‏

صفحه 9:
دلایل سازمانی مقاومت در برابر تغییر 0-حفظ قدرت ‎power maintenance‏ -ثبات ساختاری ‎structural stability‏ بهینه سازی برای یک واحد سازمانی organizational culture ‏<-فرهنگ سازمانی‎ group norms ‏9.-هنجارهای گروهی‎

صفحه 10:
راهبردهای کاهش مقاومت در برابر تغییر )-آموزش جكونكى و جرايى تغيير ©-مشاركت و در كير ساختن افراد ©تسهيل سازى و حمايت از فرايند تغيير <6-مذاكره و توافق با افراد تبه كار كيرى راهبرد "تغيير شرايط به نفع خود" و راهبرد "تطبيق خود با دیگران" به صورت توامان. .استفاده از قدرت اجبار

صفحه 11:
زمان يادكيرنده: سنكه؛ سازمان يادكيرنده جايي است كه افراد بطور

صفحه 12:
ویژگیهای سازمان یاد گیرنده )-الكوهاى ذهنى ©-آرمان مشترك ©-يادكيرى تيمى <©-قابليت فردى سييست

صفحه 13:

صفحه 14:
الزاماتی که مدیران سازمانهای یادگیرنده دارا هستند: 0-تزريق روح جديت ©-يادكيرى ©-برخوردارى از روحيه علمى Bony EP تزریق تنش خلاق در سازمان ©-عدم تاكيد بر عوارض منفی و آثارکوتاه مدت 2-تدارک فضای باز و عاری از تحقیر ©-لزوم تلاش برای رسیدن به ظرفیت های جدید ©-تمهيد و تلاش در زمینه پژوهش گروهی 0 شروع

صفحه 15:
راهكارهاى تقويت سازمان يادكيرنده اس در دا رل تس كيفى توليد و خدمات .مايه كذارى تخصصى بودجه قابل توجه به تربيت و يرورش مغزهاى

صفحه 16:
در عصر تغييرات مستمرء تنها ”ياد كيرندكان“ آينده را به ارث خواهند برد.ما بقي خود را براي زندكي در ‎RESIS CCE CON ERD Stee wpe lenn)‏ ندارد. (اريك هوفر)

صفحه 17:
شکلات: اس 9 ©-عادت كردن به شيوه سنتي انجام كار ©نداشتن مهارت كافي براي استفاده از رايانه “6-تازه وارد بودن مدير و عدم يذيرش او توسط كاركنان ©-عدم آكاهي از مزاياي حاصل از بكاركيري فن آأوري ‎newer)‏ ا لك م»-آموزش یکسان براي کلیه کارمندان ©-ترس از دست دادن شغل

صفحه 18:
راهکارها )-شناسايي افراد يا كروههايي كه از اجراي تغييرات حمايت كرده يا در برابر ان مقاومت مي ورزند. ©-ايجاد حس اضطرار در افراد و نشان دادن لزوم تغيير: ۳ ‏ا‎ eel oS Cener ب:دعوت از مشاوران خارجي <سترسیم چشم اندازي از آینده (قابل تصور باشد.‌مطلوب بودن »امکان يذير بودن و ‎Ge‏ ©-انتقال جشم انداز به سايرين

صفحه 19:
©-توانمند ساختن كاركنان جهت عمل كردن بر مبناي چشم انداز «سبرنامه ريزي و توجه به موفقيتهاي حاصله در كوتاه مدت ©-تثبيت ييشرفتهاي حاصله و ادامه دادن فرايند تحول تعیین سطوح آموزشي ‎NCEE <A CCC‏ ۲ 0)-ايجاد امنيت شغلي براي كاركنان .

صفحه 20:
۱ مي مانند آنهايي مي توانند به زندگي ادامه دهند که با دگر گوني هاي محیط ساز گارشوند. داروین

صفحه 21:
اننا ۵ ۲۱۱۱۵۵۱ Case2 )-عدم ثبت روش کار دستگاههاي ايتالبايي 9 ضعف مدیریت ©-عدم آينده نكري مدير -انكاي بیش ازحد سازمان به يك فرد 0-عدم آموزش ضمن خدمت 0عدم وجود سیستم گردش شغلي ‎pal BP‏ نکردن تسهیلات مورد نیاز براي ادامه تحصیل ‏0تعهد نداشتن فرد به سازمان (ترجیح دادن منافع فردي به منافع سازماني ) ‎

صفحه 22:
راهگار ها

صفحه 23:
ae ‏با‎ 2 4 1

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
29,000 تومان