پزشکی و سلامت بیماری‌ها

تغییر در سطح هوشیاری و انواع آن و مداخلات پرستاری

sateh-hoshyari

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تغییر در سطح هوشیاری و انواع آن و مداخلات پرستاری”

تغییر در سطح هوشیاری و انواع آن و مداخلات پرستاری

اسلاید 1: مداخلات پرستاری در بیماران با کاهش سطح هوشیاری

اسلاید 2: مقدمه تغییر در سطح هوشیاری(LOC) وضعیتی است که در آن بیمار قادر به تشخیص موقعیت زمانی و مکانی نبوده و نمیتواند از دستورات پیروی کند یا برای دستیابی به حالت هوشیاری به محرک های مداوم و پی در پی نیازمند میباشد. LOC از روی پیوستاری که یک انتهای آنرا وضعیت عادی هوشیاری و توانایی شناختی کامل(حالت هوشیاری) و انتهای دیگر آنرا کما تشکیل داده،برآورد و اندازه گیری میشود.کما وضعیتی بالینی است که در آن قابلیت برانگیختگی و پاسخ دهی بیمار از بین میرود و در نتیجه به محرکهای داخلی و خارجی پاسخ های هدفمندی نشان نمیدهد،اگرچه ممکن است پاسخهای غیرهدفمند نسبت به محرکهای دردناک و رفلکس های ساقه مغزی وجود داشته باشد.مدت معمول کما دو تا چهار هفته است.

اسلاید 3: دسته بندی سطح هوشیاری Confusion Delirium Disorientation Lethargy Obtundation Stupor Coma Deep coma

اسلاید 4: )alert: مددجو بیدار و آگاه است و به زمان و مکان و شخص orient می باشد. به حداقل تحریک خارجی سریع پاسخ داده و به طور جامع صحبت کرده یا می نویسد و قادر به بیان عقاید به صورت کلامی یا نوشتاری می باشد . Confusion: بیمار به زمان و مکان orient نمی باشد اما معمولاً به شخص orient است. در ابتدا orientation به زمان ، سپس به مکان و در آخر به شخص از بین می رود. گستره توجه بیمار کاهش یافته و قدرت قضاوت و تصمیم گیری وی نیز مشکل دار می شود . به راحتی سر در گم شده و در اجرای دستورات مشکل دارد و تغییراتی را در درک محرکات نشان می دهد .  Delirium: بیمار نسبت به زمان و مکان و شخص orient نمی باشد ، صحبت کردن ،فرایند های ذهنی و فعالیت های حرکتی وی کند و آرام می شود. به محرکات دردناک به طور متناسب پاسخ می دهد ، بیمار در این مرحله برای بیدار ماندن نیازمند تحریکات بیشتری می باشد . Obtundation: با تحریکات بیدار می شود. پاسخ های کلامی با یک یا دو کلمه می باشد . دستورات ساده را پیروی می کند ( زبانت را در بیاور ) ، بسیار خواب آلود است ، به محرکات دردناک به طور متناسب پاسخ می دهد . Stupor: بیمار فقط به محرکات دردناک و مداوم پاسخ می دهد. پاسخ حرکتی اغلب به صورت withdrawal یا localizing به محرکات دردناک می باشد . اصوات غیر قابل فهم دارد .

اسلاید 5: Coma: ظاهر بیمار حالت خواب آلود با چشم های بسته دارد. به محرکات بدنی یا محیطی به طور مناسب پاسخ نمی دهد . هیچ پاسخ کلامی ندارد ، تفکیک سطح کما بر اساس پاسخ حرکتی بیمار به محرک دردناک می باشد . Light coma(semi coma): : بیدار نمی شود ، حرکت خودبخودی ندارد ، محرک دردناک را به شکل هدفمند دور می کند. معمولاً رفلکس های ساقه مغزی مثل گگ ، قرنیه و مردمک دست نخورده باقی می مانند. Coma: بیدار نمیشود،محرک دردناک را به شکل غیرهدفمند دور میکند،رفلکس های ساقه مغز ممکن است دست نخورده باشند یا نباشند. دکورتیکه یا دسربره ممکن است وجود داشته باشد. Deep coma: بیدار نمیباشد و به محرک دردناک پاسخ نمیدهد. رفلکسهای ساقه مغز از بین رفته اند. دسربره یا فلکسید معمولا وجود دارد.

19,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید