علوم پایه شیمی

تغییر فیزیکی و شیمیایی

taghire_fiziki_va_shimiyae

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تغییر فیزیکی و شیمیایی”

تغییر فیزیکی و شیمیایی

اسلاید 1: تغییر فیزیکی و شیمیاییتهیه و تنظیم: لیلا جوانمرد مدرسه ابتدایی راه شهدا

اسلاید 2:

اسلاید 3: تغییرات مادههر ماده ی خالص دارای خواص مشخصی می باشد که آشنایی با انواع خواص آن می تواند به ما در درک تغییرهای پیوسته ای که درون و پیرامون ما روی می دهد کمک کند. خواص ماده به دو بخش زیر تقسیم می شود: 1- خواص فیزیکی 2- خواص شیمیایی

اسلاید 4: خواص فیزیکیخواص ظاهری ماده از مانند رنگ، شکل، دمای جوش، دمای انجماد،.... از جمله خواصی هستند که به آنها خواص فیزیکی ماده می گویند.

اسلاید 5: خواص شیمیاییخواص شیمیایی یک ماده به خواصی گفته می شود که تمایل ماده را برای شرکت در تغییر شیمیایی بیان میکند. مانند اشتعال پذیری، اکسیده شدن، تجزیه پذیری و.....

اسلاید 6: تغییرات فیزیکیهنگامی که یک ورق کاغذ پاره می شود تنها اندازه ی آن تغییر می کند در این هنگام میگوییم که ورقه کاغذ تغییر فیزیکی کرده است. در این تغییر،جنس ورقه های کاغذ تغییر نمی کند، یعنی کاغذ به ماده ی دیگر تبدیل نمی شود. ذوب شدن یخ و تبدیل آن به آب نیز یک تغییر فیزیکی است. در تغییرات فیزیکی، اندازه، حالت یا شکل ماده تغییر میکند، ولی مولکول های ماده دچار تغییر نمی شوند و ماده ی جدیدی به دست نمی آید.

اسلاید 7: مشاهده کنید یک عدد خیار را بردارید آن را خوب بو کنید سپس آن را مزه کنید حالا خیار دیگری را بردارید آن را به تکه های کوچکتر تقسیم کنید حالا تیکه های خیار را بو کنید و همچنین مزه ی آنها را امتحان کنید و به سوالات زیر پاسخ دهید:الف) آیا بوی خیار بعد از تکه تکه شدن تغییر می کند؟ب) آیا مزه ی خیار پس از تکه شدن تغییر می کند؟پ) تکه کردن میوه چه نوع تغییری است؟

اسلاید 8: تغییرات شیمیاییدر تغییرات شیمیایی خاصیت ماده به کلی تغییر می کند و ماده ی جدیدی به دست می آید که این تغییر در مولکول ها، سبب تغییراتی در رنگ، بو، مزه و ....... با سوزاندن کاغذ، کاغذ به ماده ی جدیدی تبدیل می شود که دیگر خواص کاغذ اولیه را ندارد. در این جا، کاغذ دچار یک تغییر شیمیایی شده است.با پختن غذا یک تغییر شیمیایی هست که در آن ماده به مادهی جدیدی تبدیل می شو.

اسلاید 9: مشاهده کنید یک عدد تخم مرغ را بردارید آن را شکسته و آن را درون ظرفی بریزید حالا خوب آن را بو کنید و مزه آن را نیز امتحان کنید سپس از مادرتان و یا معلمتان بخواهید که آن را بپزد حالا تخم مرغ پخته را مزه کنید و خوب بو کنید سپس به سوالات زیر پاسخ دهید: الف ) آیا مزه ی تخم مرغ پخته و خام با هم فرق می کند؟ب ) آیا بوی تخم مرغ پخته و خام با هم فرق می کند؟پ ) پخته شدن تخم مرغ از چه نوع تغییر می باشد؟

اسلاید 10: نتیجه گیری کنیدتبدیل آرد به نان، قالب گیری شمع، ذوب شدن آهن،خرد کردن سبزی، کپک زدن نان، فاسد شدن گوشت، تراشیدن مداد، کوتاه کردن مو، سوختن چوب،ترش شدن شیرجدول را با استفاده از عبارات زیرکامل کنید.تغییر فیزیکیتغییر شیمیایی

اسلاید 11: پایان

18,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید