علوم انسانی و علوم اجتماعی روانشناسی و روانپزشکی

تفاوت دیدگاه ها در دو نظریه رفتاری و شناختی

nazariyehaye_yadgiri

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تفاوت دیدگاه ها در دو نظریه رفتاری و شناختی”

تفاوت دیدگاه ها در دو نظریه رفتاری و شناختی

اسلاید 1: موضوع کنفرانس: مسائل مورد اختلاف نظریه های یادگیری رفتاری و شاختی

اسلاید 2: مسائل مورد اختلاف نظریه های یادگیری رفتاری و شاختیهمه نظریه پردازان معتبر، منطق مشترکی را در زمینه ی آزمایشگری پذیرفته اند و به همین جهت نیز اختلافات مربوط به واقعیت حاصل از آزمایش ها به آسانی قابل حل است. سرانجام مجموعه مشترکی از روابطی را که صحت آنها در سطح عینی به اثبات رسیده است، می پذیرند.با این حال تفاوت هایی که بین دو نظریه دیده میشود بیشتر مربوط به نحوه تفسیر است.

اسلاید 3: مسائل مورد اختلاف نظریه های یادگیری رفتاری و شاختی این موارد را شامل میشود:1. ذهن در برابر بدن2. یکپارچگی تجربه ها در برابر مجزا بودن آنها3. جبر گیری در برابر انتخاب فعال4. میانجی های پیرامونی در برابر میانجی های مرکزی5. فراگیری عادت در برابر فراگیری ساخت های شناختی6. کوشش و خطا در برابر بینش در مسئله گشایی7. ضرورت یا عدم ضرورت تقویت8. یادگیرنده منفعل در برابر یادگیرنده فعال9. انتقال آموزشی به واسطه عناصر همانند یا به وسیله اصول آموزی

اسلاید 4: 1. ذهن در برابر بدناین موضوع، قدیمی ترین و مهم ترین موضوع مورد مناقشه در روان شناسی امروزی میباشد که از آن به عنوان مسئله ذهن - بدن نام برده میشود.این موضوع از فلسفه سرچشمه گرفته و تلاش های قدیمی مختلفی که در برخورد با آن صورت گرفته است، نشانگر اهمیت آن در حوزه روان شناسی می باشد.در روان شناسی امروزی، دیدگاه هایی وجود دارند که ذهن و بدن را بخشی از روان شناسی تلقی میکنند که این مکاتب دوگانه نگر برای مدتهای مدید در این اندیشه که بین ذهن و بدن همزیستی وجود دارد، تا اینکه جان واتسون، در سال 1913 اظهار داشت چیزی به نام ذهن وجود ندارد.بنابراین از نظر واتسون به عنوان بنیان گذار دیگاه رفتاری، روان شناسی رفتاری، روان شناسی مطالعه ی پاسخ هایی شد که بدن به محر های موجود در محیط اش میدهد

اسلاید 5: 2. یکپارچگی تجربه ها در برابر مجزا بودن آنها (خرد بودن)این موضوع، نوع واحدی را که روان شناسی باید مطالعه کند، شامل میشود. سوال این است که آیا باید کل (یکپارچه) را مطالعه کرد یا باید آن را به اجزای تشکیل دهنده اش کاهش داد؟روان شناسان شناختی تاکید دارند که روان شناسی باید رفتار ارگانیزم کامل را در هر لحظه مطالعه کند و واحد بررسی، ارگانیزم کاملی است که با اشیای موجود در محیط اش مطالعه میکند. در صورتیکه رفتارگرایان معتقدند که ما باید پاسخ های خرد جداگانه را مطالعه کنیم. در واقع مخالفان این دیدگاه، روان شناسی رفتاری را به نام روان شناسی کنش عضلانی می نامند.اسکینر به خصوص اظهار میدارد که علمی ترین روش پی بردن به قوانین روان شناسی این است که به خرده ی رفتارهای موجود زنده توجه شود و بعد، متغیر های مستقل به دقت دستکاری شوند تا معلوم شوند چه اتفاقی برای آن خرده رفتار ها می افتند.

اسلاید 6: 3.جبر گیری در برابر انتخاب فعالمناقشه نظری در خصوص اینکه موجود انسانی در پاسخ به تنوعات محرکی، تحت تاثیر چه عواملی می باشد از دیرباز مورد توجه روان شناسان بوده است.رفتار گرایان موجود انسانی راارگانیزم منفعل میدانند که عمدتا توسط نیروهای خارجی موجود در محیط شکل می گیرد در مقابل برخی دیگر از روان شناسان به خصوص شناخت گرایان با این عقیده که موجود انسانی نقش بسیار اندکی در شکل دهی رفتار خود دارند، به شدت مخالفند. آنها به جای تصور که انسان موجود منفعل است به انسان فعال که رفتار خود را شکل میدهد و کنترل هدایت میکند، معتقدند.

9,900 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید