علوم مهندسی معماری و عمران

تفسیر عکس های هوایی (API)

tafsire_akse_havaei

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تفسیر عکس های هوایی (API)”

تفسیر عکس های هوایی (API)

اسلاید 1: تفسير عکسهاي هوائیAreal Photo InterpretationAPIپائیز 1396اداره کل نقشه برداری شمالشرق

اسلاید 2: استخراج عوارض از عکس هوائی و ماهواره ایدید کلی منطقه و شناسائی عوارض با استفاده از استرئوسکوپ (جیبی و آینه دار)اندازه گیری و تشخیص دو بعدی عوارض با زمین مرجع نمودن عکساندازه گیری و تشخیص سه بعدی عوارض با استفاده از دستگاههای تبدیل عکس به نقشهعکس هوائیتصویر ماهواره ای

اسلاید 3: تفسیر عکس هوائی

اسلاید 4: تفسیر عکس هوائی

اسلاید 5: عکس هوائی

اسلاید 6: مقدمهبر خلاف نقشه ، عوارض روی عکس هوائی نمادگذاری نشده و عمومیت ندارد.تشخیص و تحلیل اطلاعات نیاز به شناسائی انواع مختلف عوارض طبیعی و پوشش گیاهی داشته که به آن API اطلاق می گردد.با تفسیر دقیق ، عکسهای هوائی منبع اطلاعات مکانی عالی برای مطالعات سطح زمین می باشند.استخراج اطلاعات از عکس هوائی خیلی بهتر از داده های متنوع ماهواره ای با قدرت تفکیک بالا یا دوربینهای تصویر برداری رقومی می تواند در تفسیر سطح زمین بکار گرفته می شود.تفسیر بصری معمولاً روی عکسهای هوائی 1:400000 و بزرگتر قابل انجام می باشد.در این عکسها می توان نقطه گیری انجام داده و یا عملیات رقومی سازی را اجرا نمود

اسلاید 7: مقدمهشناسائیIdentificationتشخیصRecognitionتحلیل Analyzeفاکتور شکلShapeفاکتور انعکاسReflection

اسلاید 8: مقدمهContrastBrightnessEqualize

اسلاید 9: عوامل عمده در شناسائی عوارضشکلسایهالگومحل و ارتباطاندازهبافتدرجه تاریکی و روشنیرنگ زمان

اسلاید 10: رنگColorتعداد رنگهای بکار رفته در شکل فوق

اسلاید 11: بافتTextureآیا حیوانی در شکل مشاهده می نمائید؟

اسلاید 12: الگو/شکلShape/Patternصورت یا نوشته Liar ؟

اسلاید 13: شکلShapeچهره یا مردی در حال موزیک زدن ؟

اسلاید 14: الگوPatternاسکیمو یا صورت؟

اسلاید 15: محتواContextآیا نقاط سیاه که گاهاً دیده می شوند ، واقعاً وجود دارند ؟

اسلاید 16: شکلShapeآیا دایره های وسط در دو شکل مساوی نیستند؟

اسلاید 17: الگوPatternآیا خطوط افقی هستند یا شیبدار؟

اسلاید 18: الگوPatternآیا خطوط با هم موازیند؟

اسلاید 19: محل /جهتSite/Direction

اسلاید 20: محل /جهتSite/Direction

اسلاید 21: مثال ها

اسلاید 22: شکلShapeشکل یک شئ در روی عکس هوائی به شناسائی آن کمک می نماید.شکلهای منظم یکنواخت اغلب توسط انسان ساخته شده است.شکلی که در عکس هوائی دیده می شود با توجه به مرکزی بودن سیستم عکسبرداری با تصویر قائم آن متفاوت است.مثال:انحنای راه آهن و جاده با توجه به شعاع انحنای آنها قابل تفکیک می باشند.

اسلاید 23: شکلShapeشکل زمین Baseball و فوتبال

اسلاید 24: شکلShapeتفکیک خانه های سازمانی از ساختمان کارخانه و ...

اسلاید 25: سایهShadowسایه اطلاعاتی در زمینه ارتفاع ، شکل و جهت اشیاءارائه می دهد .گاهی اوقات تنها روش تشخیص و تعیین موقعیت عوارض سایه می باشد. مانند تیرهای برقتشخیص بسیاری از عوارض ارتفاعی از طریق سایه ان امکانپذیر است.گاهاً سایه مزاحم دید اشیاء قرارگرفته در سایه می گردد.

اسلاید 26: سایهShadow

اسلاید 27: سایهShadow

اسلاید 28: سایهShadow

اسلاید 29: سایهShadow

اسلاید 30: سایهShadow

اسلاید 31: الگوPatternشباهت اشکال و نحوه چینش آنرا Pattern (ساختار یا الگو) می گویند.

اسلاید 32: الگوPatternنوع درختان با شاخه های میله ای مانند شوکران غربی و یا با شاخه های هموار قابل شناسائی می باشند.

اسلاید 33: الگوPatternتشخیص رشته قنات

اسلاید 34: ارتباطAssociationمحل عوارض و ارتباط بین آنها مهمولاً در شناسائی عوارض نقش مهمی ایفا می نماید. بعنوان مثال در کنار مناطق صنعتی معمولاً راه آهن دیده می شود. یا تاسیسات نیروگاهی بزرگ معمولاً در کنار آب احداث می گردد.

اسلاید 35: درجه تاریکی و روشنیToneدرجه تاریکی و روشنی یا Tone در تشخیص عوارض اهمیت دارند.معمولاً آب بدلیل عدم انعکاس نور و جذب آن تیره می باشد و سنگ و خاک روشن می باشند.مشخصات جنگلها با توجه به فصل عکسبرداری از طریق درجه تاریکی و روشنی قابل تفسیر می باشد.

اسلاید 36: درجه تاریکی و روشنیToneعمق آبهای کم عمق و میزان رطوبت خاک نیز از طریق درجه تاریکی و روشنی قابل تشخیص می باشد.در فیلمهای مادون قرمز سیاه وسفید نوع پوشش گیاهی قابل تشخیص می باشد .این پارامتر در کشاورزی و منابع طبیعی بویژه هنگام تفسیر عکسهای مادون قرمز کاربرد زیادی دارد.

اسلاید 37: درجه تاریکی و روشنیToneپوشش گیاهی از زمینهای خالی کاملاً قابل تفکیک می باشد.

اسلاید 38: درجه تاریکی و روشنیToneبعنوان مثال در زمستان و نزدیک بهار کاج و صنوبر تیره تر دیده می شوند.

اسلاید 39: رنگColorبا استفاده از تصاویر مادون قرمز رنگی می توان علاوه بر نوع حتی سن محصولات کشاورزی را نیز تخمین زد.یکی از کاربرد های عمده تصاویر ماهواره ای LandSat تخمین میزان محصولات کشاورزی ایالات متحده در ماههای برداشت مختلف می باشد.

اسلاید 40: رنگColorبا ترکیب دو پارامتر Tone و رنگ می توان تفسیر دقیقی از عوارض ارائه داد.

اسلاید 41: بافتTextureفرکانس تغییر Tone را Texture یا بافت می نامند.آب ساکن دارای بافت یکنواخت است در مقابل جنگل با توجه به سایه درختان دارای بافت زبری می باشد

اسلاید 42: بافتTextureبافت عوارض در تشخیص نوع پوشش گیاهی نیز کاربرد دارد

اسلاید 43: بافتTexture

اسلاید 44: اندازهSizeاندازه اشیاء در عکس هوائی ارتباط مستقیم با مقیاس عکس دارد.مقایسه اندازه دو عارضه در یک عکس به تفکیک و تشخیص عوارض کمک میکندبعنوان مثال می توان بزرگ را را از خیابان با توجه به اندازه آنها از یکدیگر تفکیک کرد.

اسلاید 45: اندازهSizeاندازه اشیاء در عکس هوائی با توجه به مقیاس عکس قابل محاسبه می باشد.

اسلاید 46: اندازهSizeبا مقایسه عوارض می توان اندازه عوارض ناشناخته را با دقت خوبی تخمین زد.بعنوان مثال اندازه شکل مخروطی وسط عکس را می توان در حدود 40 متر تخمین زد.

اسلاید 47: اندازهSizeبنظر شما اندازه عارضه وسط عکس چقدر است ؟مخروط آتشفشانی که ابعاد آن حدود 2500 متر می باشد

اسلاید 48: اندازهSizeاز طریق مقایسه اندازه عوارض می توان برخی عوارض را تحلیل نمود.بعنوان مثال می توان آپارتمان را از خانه های ویلائی تفکیک نمود.

اسلاید 49: زمانTime

اسلاید 50: سیستمهای حمل و نقلسیستمهای حمل و نقل مانند جاده ، راه آهن ، مسیر آب ، خطوط انتقال نیرو و خطوط لوله با توجه به شکل خطی که دارند قابل شناسائی می باشندتفاوت عرض و وضعیت دسترسی ها ( بعنوان مثال آزاد را و راه آهن ) تفاوت در شکل ساختاری (پل ها ، برجها ، ایستگاههای پمپاژ ، سدها و بنادر )خطوط لوله که در زیر زمین قرار گرفته اند معمولاً از لحاظ کنتراست با خاکهای اطراف متفاوت می باشند

اسلاید 51: تفسیر عکسهای هوائیشکل و چینش ساختمانها ، ساختمان کارخانه و سازمانها و مراکز تجاری و مسکونی و دیگر زمینهای مرتبط در عکس بزرگ مقیاس قابل تشخیص می باشند.شکل شبکه زهکشی انباشت سنگ های معدنی در محل معادنتشخیص معادن روباز و تخمین میزان برداشتتشخیص معادن زیر زمینی فرسایش خاک کنتراست گیاهان و خاک انعکاس عوارض خاص (مانند سقفهای ایزوگام نسبت به سقفهای آسفالت)...

اسلاید 52: تفسیر عکس هوائی

اسلاید 53: تفسیر عکس هوائی

اسلاید 54: تفسیر عکس هوائی

اسلاید 55: تفسیر عکس هوائی

اسلاید 56: تفسیر عکس هوائی

اسلاید 57: تفسیر عکس هوائی

اسلاید 58: تفسیر عکس هوائی

اسلاید 59: تفسیر عکس هوائی

اسلاید 60: تفسیر عکس هوائی

اسلاید 61: تفسیر عکس هوائی

اسلاید 62: تفسیر عکس هوائی

اسلاید 63: تفسیر عکس هوائی

اسلاید 64: تفسیر عکس هوائی

اسلاید 65: تفسیر عکس هوائی

اسلاید 66: تحلیل عوارضتحلیل عوارض با استفاده از روشهای طبقه بندی اتوماتیک و نیمه اتوماتیک قابل انجام می باشد:روش Supervise روش UnsupervisedPattern RecognitionEdge DetectionFeature Extractionاز طریق :Neural NetworkFuzzy LogicMachine VisionComputer Vision…

اسلاید 67: تشخیص جنگل هاانواع درختان با توجه به نوع پوشش آن قابل تشخیص می باشد.شناسائی مشخصات درختان در عکس هوائی و تفسیر عکس می تواند از طریق برجسته بینی دقیقتر انجام شود.

اسلاید 68: تشخیص جنگل هابرای تشخیص مشخصات درخت پنج ویژگی آن عبارتند از:درختان با مرز شلوغ ویا تو خالیدرختان با توپوگرافی انبوهدرختان با Tone شدیددرختان شاخه های میله ایدرختان پهن برگتشخیص مشخصات درختان در عکسهای بزرگ مقیاس (بزرگتر از1:5000) امکانپذیر می باشد و در عکسها با مقیاس کوچکتر (1:10000 تا 1:15000) جزئیات درختان ادغام شده و شناسائی با کمک ابزارهای برجسته بینی امکانپذیر برای برخی پوششها می باشد

اسلاید 69: تشخیص جنگل هاسطح مقطع درختان با مرز شلوغ و یا توخالیستاره شکلصنوبردایره ایشوکراننامنظمدرختان با چوب سخت ودرختان صدمه دیده بدون ساختارتوسکا

اسلاید 70: تشخیص جنگل ها (تاج درختان)

اسلاید 71: تشخیص جنگل هانوع شاخه در سطح مقطعنوع شاخه در بدنهنوع برگ درختان

اسلاید 72: تشخیص جنگل هاکاج سیاهکاج سفیداشنگصنوبر لرزانفانغوشهکاج قرمزسرو سفید شرقیدرخت گل حنا

اسلاید 73: با تشکر از توجه شما؟Web Site :www.Ayazi.irEmail: Info@Ayazi.irهمراه : 09153164785

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید