الهیات، دین و معنویت

تفسیر سوره نور استاد مطهری فصل ۲ و۳ و۴ و ۵

tafsire_mozui_1

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تفسیر سوره نور استاد مطهری فصل ۲ و۳ و۴ و ۵”

تفسیر سوره نور استاد مطهری فصل ۲ و۳ و۴ و ۵

اسلاید 1: تفسیر موضوعی قرآن استاد مطهری

اسلاید 2: مشخصات کتابآشنائی با قرآن،تفسیر سوره نوراستاد مرتضی مطهریچاپ 41انتشارات صدراتهران 1398

اسلاید 3: تصویر کتاب

اسلاید 4: فصل2- افکإِنَّ الَّذِينَ جَاءُوا بِالْإِفْكِ عُصْبَةٌ مِنْكُمْ ۚ لَا تَحْسَبُوهُ شَرًّا لَكُمْ ۖ بَلْ هُوَ خَيْرٌ لَكُمْ ۚ لِكُلِّ امْرِئٍ مِنْهُمْ مَا اكْتَسَبَ مِنَ الْإِثْمِ ۚ وَالَّذِي تَوَلَّىٰ كِبْرَهُ مِنْهُمْ لَهُ عَذَابٌ عَظِيمٌ نور 11

اسلاید 5: همانا کسانی که آن بهتان را بستند (و به عایشه تهمت کار ناشایست زدند که رسول و مؤمنان را بیازارند) گروهی همدست از (منافقان) شمایند؛ نپندارید ضرری از آن به آبروی شما می‌رسد بلکه خیر و ثواب نیز (چون بر تهمت صبر کنید از خدا) خواهید یافت؛ هر یک از آنها به عقاب گناه خود خواهند رسید؛ و آن کس از منافقان که رأس و منشأ این بهتان بزرگ گشت هم او به عذابی بزرگ معذب خواهد شد.

اسلاید 6: افک دروغ بزرگی بود که برخی از منافقان مدینه برای بردن آبروی رسول خدا به همسر او تهمت دروغ بستند.(عقب ماندن همسر رسول خدا از قافله غزوه)

اسلاید 7: نکات آیه1- داستان افک در درون خود مسلمانان رخداد نه از بیرون.2-نتیجه این داستان خیر بود نه شر .(باعث شناخت منافقان و شناخت ساده لوحی خود مسلمین گردید.)

اسلاید 8: 3- مومنان نفس واحدند لذا آبروی یکی آبروی دیگریست(چرا به خودتان گمان بد بردید؟)4-دو نمونه از افکهای اجتماعی در مورد مسجد الجواد و کتابسوزی اسکندریه توسط مسلمین

اسلاید 9: 5- ایمان ملاک وحدت و یگانگی مومنان است(نه خون و ملت و خاک و...)6-تکلیف ما در مقابل افک ها و تهمت های بدون دلیل محکم آن است که قاطعانه تکذیبش کنیم.

اسلاید 10: 7-مبارزه با اهل بدعت بر اساس یک حدیث شریف از واجبات علماست.8- باهتوهم در این حدیث به معنی مبارزه با اهل بدعت تا سرحد مبهوت کردن آنهاست.

اسلاید 11: روایت مشهور باهتوهمروایت داود بن سرحان از أبی عبدالله (علیه السلام) از رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم): «إذا رَأَیتُم أهلَ الرَّیبِ وَ البِدَعِ مِن بَعدی، فَأَظهِرُوا البَراءَهَ مِنهُم وَ أَکثِروا مِن سَبِّهِم وَ القَولِ فیهِم وَ الوَقیعَهِ وَ باهِتوهُم کی لایطمَعوا فِی الفَسادِ فِی الإِسلامِ»

اسلاید 12: پس از من، هر گاه شکاکان و بدعتگذاران را دیدید، از آنان بیزاری نشان دهید و بسیار به آنان ناسزا گویید و درباره‌شان بدگویی و افشاگری کنید و آنان را مبهوت [و محکوم] سازید تا به تباه کردن اسلام، طمع نکنند.کافی ج 2ص 375.

25,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید