صفحه 1:
صفحه 2:
تفسیر سوره ی نور (۴)
صفحه 3:
اعوذ باه من الشیطان الرجیم
ستوعورت امنت. اد
selina شد ونا كن Me cadet رد
هر آیه ادوم كد مربوط نيه زنهاست” مين همين دوا مستور امه است ها هدان تمبيززجا اين تاوت
كه ضماير. مؤنث است. مى فرمليد: به زنها هم بكوييد كه جشمها را از جشم جرلنى و از نكاه به
آنچه نباید نگاه کرد حفظ کنند و دامنهای خودشان راء هم از Beep ole cose
کنند. یعنی همان دستور و همان عبارتی که در مورد مردان
صفحه 4:
یکسانی مسئله ی چشم چرانی و ستر عورت
در مورد زن و مرد
اینجا دو مطلب بايد عرض كثم. se ae ا ی
نیستند کهبه زنها نگاه کنند و دیگر زن چ نسبتبه مرد ندارد و حال ن که
هیچ فرق نمی کند فجن لیست برای فردو جلیز pile jg Com نت بای ردو ماب
مطلب دوم لین است که خیال می کنند زنبه زن مطلقاً محرم است یعنی حتی به عورت زن
هم محرم است؛ فقط مرد است که نسبتبه عورت مرد دیگر نامحرم است هلی زن نسبت به
تمام بدن هر زن حتی عورت او محرم است.
صفحه 5:
وظیفه ی پوشش برای زن
قرآن به مردان دستور مى دهد مشابه آن رابه زن هم می دهد و دستوری که به زن می دهد مشابهش
رابه مرد هم می دهد. ولی برای زنان یک وظیفه ی دیگری قلئل شده است که لین وظیفه. دیگر برای
مرد نيست و أن لين كه زن را مكلف کرده است که ید خودش را پوشاند ولی مرد را مکلف نکرده
بت وهای بليد waned lal » البته زینت ولو جدا هم باشد- fhe
یک النگو که در کناری افتاده- مقصود نیست. بلکه زینت در حللی که در بدن است مقصود است چون
[آشکار کردن آن ] مساوی است با دیدن خود زن.
زنان نیلید زینت خودشان را ظاهر کنند. لعل از اينکه از نوع زینتی باشد که بشود از بدن جدا کرد مثلِ
خود را نبلید ظاهر کند مگر آدر دو مورد. ] دو استثناء در اینجا وجود دارد: یک استثناء
وبه تعبیر فرلن زینت ظاهر. و استثنای دوم در
مورد افراد است: و مگر برای بعضی اژ طبقات که در برابر آن طبقات- که غیر شوهر او هستند؛ در مور
شوهر که محرز است- زن می تواند حتی زینت غیرظاهر را آشکار کند. و آنها پدران. پسران»
برادرزادگان. خواهرزادگان. فرزندان شوهر آو چند طبقه ی دیگر هستندا كه استثناها را بعد عرض مى
کنیم.
صفحه 6:
حجاب که به مفهوم پوشش است. در هرکشور براساس فرهنگ. سنت و قوانین آن جامعه متفاوت و
بسیار متنوع است. در برخی کشورها مانتد فرانسه هر پوششی را که نشانهای از دین باشد ممنوع
کردهند. اما برعکس در برخی کشورهای دیگر که اسلامی هستند. حجاب را الزامی و نوعی مصونیت
برای جامعه میدانند
حجاب انوع متفوتى دارد. برخى بوشش هاء تنها سر را شامل مىشود و برخى ديكر بيد تمام بدن - حتی
صورت - را کاملا بپوشاند. از این رو میتوان به حجابهایی مانند برقع یا برقه aS عباء شال و روسری
و چادر اشاره کرد. برقع. تمام بدن زن. ازجمله چهره او را میپوشلند و روی چشمها معمولا نچرهای به
شکل پنج ضلعی با پردهای مشبک قرار میگیرد تا زنان بتوانند اطراف خود را ببینند. عبا یا چادر عربی
نیز پوششی است که بیشتر زنان عربمیپوشد.خمار یز تعیپوشش لست که در رن از آن تم برد
شده و منظور از آن روسری و مقنعه است و واژه حجاب عمدتا در این منهوم به کار رفته است.پارانجا نیز
نوعی پوشش است که بیشتر زنان آسیای مرکزی استفاده میکنند و چیزی شبیه برقع و همچنین چادر
اففانهاست. بخشی که صورت را میپوشاند از پارچهای سنگین و از موی اسب ساخته میشود. این نوع
ش میان مردم ازبکستان و تاجیکستان بسیار رواچ دارد.
صفحه 7:
ححاب در کشورهای مختلف
اففانستان: در اففانستان زنها برقعهاى سبك و رنكى به سر مىكنند. روى قسمت صورت اين برقع يك بنجره ينج ضلمى وجود درد
بتونند أطرافشان را ببينند نك برقع در اففانستان مممولا بى است. در زمان حكومت طالبان, زثان مجبور به يوشيدن برقع بودن اما بس
از سرنگونی طالبا, دولت جدید بوشيدن اجبارى اين نوع بوشش را لغو كرد.
هن زقان نبجريه. روسرىهابى به سر مى كنند كه از يارجههاى مورد استفاده در توليد لباس. درست شددائد. در حقيقت هم جنس و
همرنك لباسشان است. نوع روسرى سر كردن شان با ديكر مسلمانان بسيار متفاوت است. در واقع أن را به دور سر مويندتد. نكته مهمى كه
در خجاب این نان ديده م شود علاقه بسبار أنهابه رتكحلى كيناكون و تركيب انهاست.
کره جنوبى : كمتر از يك درصد مردم كره جتوبى مسلمان هستند و بيشتر ان مسلمان نيز از روسرى و شال براى حجاب خود استفاده
میکنند که لته حجاب بیشتر مسلمان آسییی یه همین سیک است. نها پیشتر موق از لباسهای رنگی و طرحدر ههمراه روسری یا
اشال تكرئك و بدون طرح استفاده مىكتند.
أمارات متحده عربى. عمان و قطر: زنان امارات متحده عربى. غمان و قطر يرقع مىيوشنهد البته اين سنت هيكر در مین نسلهای جدید
رعایتتمیشود. زنان مسن و بالاى 20 سال و نيز زئان ساكن نواحى روستابى هنوز برفع مى بوشدد. در ضمن بوشيدن برقع در امارات بيشتر
جنبه تزثيتى دارد و از لباسهلى شرعى يا اسلامي به شمار تمىأبد و يعى از لاسهای ستتی این کشور استه
برخى زنان عمان نيز به جاى بوشيدن برقعء لباسى بلند تا روى زانو و همجنين شلوارى كه تا روى قوزك يا را موبوشاند. به تن م ىكنند.
برایپوشاندن سر و كردن نيزء روسرى به سر مىكنند. در قطر نيز برخى زنان مسلمان برقع مى بوشتد. اما امروزه در قطر زتان مجبور به
پوشیدن حجاب كامل نيستند و فقط بايد لباهابى بيوشدد كه تدك نباشد و مناسب يك زن مسلمان باشد”
صفحه 8:
مصر:زنان مضری علاقای به پوزشبدن برقع ندرند. ولی ۱۰ درصد زنان مصری بهاستفاه از پوشیه که فقط چشمانشان معلوم است - تمابل نشان میدهند. نان
مصر از پوشیدن لباسهای رنگی بسیا لذت ميبرند. البته امروزه. به دنبال قرب شدن فضاى مصر. زتان از پوشیدن لباميهاى سبك غربى استقبال م
سرشان را با شال با روسرى م يوشاتند
اندوتزى: در اندونزى به حجاب كامل. جلباب. مىكويند. لين نوع حجاب مانند كت يا جامعاى تكشاد است كه معمولا بسيارى از زثان مسلمان اندونزیمیپوشند.
.زنان اندوتزى ببشتر مواقع جلباب خود را از بارجدهلى كلدوزى يا سوزن دوزى شده انتخاب مى كنند. جلبابهاى امروزى در اتدوتزى معمولا غير از دستهاء سر و
صورت و بلقى بدن را مىبوشاند و سر و كردن نيزجه وسيله روسرى و شال بوشائده مىشود. برخى زنها هم بوششى انتخاب مى كنند كه دستها و صورت را یز
کاملا شاد در شمن در سالرهاى اخير نوعى كلاه لبه ذار مد شده ست كه زنان اندوتزى يرلى مراقيت از صورت شان همراه با “Biba lle
پاکستان و هند :اگرچهزتن مسلمانپاکستفی, مجبوز به رعايت حجاب نيستند اما آنها ير هليه اررش به سنت هابشان للهای بلند که بدن را يخولى
مىبوشائد. به تن مىكنند. دابوتا توعى بوششس در لين كشور و همجنين هند و بنكال است كه زنان باكستاني. بكللي و هند از آن بسيار استقبال مىكنتد. اين
لباس بلند است وتا قوزک پا میرسد و روسرى يزرك و بلند جند متظوره دارد. دابوتا بيشتر مواقع به همراه شلوار يوشيده مى شود. همجنين زنان هندی بهطور
سنتى يرلى bys لباسهاوشان از بارجدهلى كطدار و كلدوزوشده استفادة نوكنتد و همين سنث در دوخت خجابشن تب به کار یرود
قبرس:زنان مسلمان قبرس به تبعیت از سنتهاى بوشش يونائى, نوعى حجاب به نام مانديلى به تن مى كنند. اين حجاب نوعى روسرى سفيد رك است كه زنان
يونان باستان به منظور محافظت از آفتاب يه سر مىكردند و سر و كردن را كاملا مىبوشائد.
سومالی: حجاب زنان این کشورگونتینو نام دارد. در واقع بك يارجه بلند است كه از روى شائهها بسته شده وما دور كمر بيج مىخورد و سپس با روسری با
اشالهاى بلتد سر و گردن را میپوشانن. آنها در مراسم رسمی منند عیدهای مختلف توعی لباس به نام دیراک میپوشند این لباس ند سیک و از جشی پارچه
ال و نزک است که از نها پلی اسر تلد میشود.
ول وناز rie ls hb
صفحه 9:
روز ۷ ۱ دی سالکرد واقمه کشف حجاب در ایران
te سنت ابر مك سس قر گرفته با آوردن بدون
دختران خود به یک مراسم عمومی, استفاده از حجاب و عقاف را برای زنان
ان واسسته پهلوی اسست. در
بیکمان اندیشه اصلی "کشف حجاب" طرحی تبود که متعلق به رضا خان باشد وبه طور
كلى فلسقه "حذف حجاب و عناف" به عنوان نماد پاکدامتی و مسلمانیزنن:برخاسته از
ذهسن رضا ميرينج قلدر نبوده چون اساسا رضا حان فردی نبود كه به تنهايى قادر ب
ایدولوژی ضذ دینی خود را عملی کند. در آسن سال. شمارزیادی از عناصر موسوم بنه
تجددخواهمان. به بهانه استفاده از بروى زنان در عرصه اجتماع. "رهايى زتنان اران از قيد
و بتد عقاف و حجاب" را نخستین گام اصلی برای رسیدن به این هدف میدانستند.
البته رضا خان در سال ۱۳۱۳ به ترکیه مسافرت کرد بود و لهامات وی از اقدامات "مصطفی
کل اتقررک* اکرچ 4 تصمیم شله را بای تسام تغبپر لبای, کلام و کشف عاب و2 علاو
انداخت. ولی صرفا لین سفر بدان معنی نبود که در صورت عدم وقوع سفر وی به ترکیه.
کشف حجاب ۳33
تیکمتر ولی همچنن اه داشت.
Pe oe AOE ie PER eS, ied edge
حمل یه حجاب و انم بهرسمیت قلون متخ حجاب بان کرد و لون طرق ب عله
هدف تال شود
صفحه 10:
که هو زان او
خانهنشينى. و از سوى ديكر زنان داراى بوششهاى بىبند و با
اروبایی و غرین را به محنه SLES, plate
دوم لین که کدف حجاب زا مستمایه Poise GS SNe
مقدمهای برای سرکوبهای بعدی اقشار مذهبی جامعه قرار دهد
خر راستاى لين أغدف. استفاده از يوشش اسلامى فر لمكن عونك ين
مذاق رضاخان خوش نیامد؛ چرا که وی با دیدن زنان بی بند و بار
ترکیه مست شد و بعد از لن در اظهاراتی مضحکانه زن با عفاف و
حجلب را حشین پیشرفت و ترقی مزدم دانسا
بالاغرة GES JT حجاب در ایا با ابلاغ رسمی یه CAMs plat
كشور مبنى بر جلوكيرى از ورود معلمان و اساتيد با حجاب به مدارس
دانشكامهاى كثور عملا به ضرب كلوله و خشوئت اجرابى شد
واقعه اسفناك در 11 دی ۱۳۱۴ (۷ زانويه 1552) رخ داد U
أمروز يس از كذشت 18 سال كوبى برخى کشورها حتی کشورهای
مثلا به روز غربى: دنبالهروى خشونت و اجبار مذهبى در كشورهاى
خود شده وما تصويب قوانين تبعيضآميز عليه بوشش اسلامى زنار
کشف حجاب رضا غانی در بان زمان طاغوت را تباي SES ge
صفحه 11:
"امان الله خاف" يادشاه اين كشور همانتد رضا خان. يس از يركشت از سفر اروباء به اقدامات.
ضتحجاب در افانستان شدت بخشید. امان الله خاف هم بهترين Bie gly ely دينمدارى
ميان مردم اففان را دكركونى ستتها با رخنه در آداب مذهبی آنان مدید
بر از سال ۱۸۲۳ آغاز کردید
لتمرد با گذار جمهوری ترکیه پس از شکست پادشاهعشمانی؛ دست به
امون gall sagt 44م كيه Se
جامعداى كه باور قلبى أتاتورك در زوم مدرنسازی و ترويج سبك زندكى ارويلبى: به جان
ملت مسلمان ابن كشور افتاده بود. داشئن حجاب در مدارس و دانشكادهلى تركيه قدغن شد.
ا مدتها داشتن حجاب اسلامى در دانشكادهلى دولتى تركيه ممنوع بوده اما واكنشها به
لين حكم دولتىء از لباس. شكل و نوع لمن بيائكر تفكر و
فرهنگ جامعه است و تنها نی حاضر شدند بوشش خود را كنار كنارند كه بيش از آنه
تقكر و فرهنك غود را تغيير داده بودفد. لين جمعيت در مین ونان ترکیه. در اقليت بودفد و
فعالان بسيارى سالها به دنبال تغيير اين قانون, فعاليت كردند.
سراجام در سال ۲۰۰۸ پارلمن تركيه رأى به لغو اين قانون داد
البته حتى لفو لين قانون هم كه جه علت فشارهاى مداوم كرودها و احزاب مسلمان در تركيه
وهای ارتش, پلیس, قضات و ما
5
LN س زنده بو
روى فاده بودء شامل ان قضایی ترکیه نمشود و آنان
همچنان موظفند از پوشیدن روسری خو
صفحه 12:
هه فراننه
be میت
كفت فرانسه» افراطىترين كثور غربی در زمبنه وضع
قوانين سختكيرانه عليه بوشش اسلامى به شمار مىرود.
از سال ۲۰۰۴ تاکنون دیلت باريس به موجب تصويب قا
حجاب در مجلس اين كشو
حضور در مدارس. داتشكادها و مكانهاى عمومى منع مى كند.
دختران و زتان دارای حجاب اسلامی را از
ان دارلى بوشش اسلامى در اين كشور علاوه بر اين که
پلیس بردهمیشند. موف جهپرداخت مبزان 1۵۰ بورو
تیز به منوان جریمه هستند این در حالی است که بزرگترین ade
مسلمانان اروباء در قرآنسه ساكن هستتد.
.جا لين اقدام. هشدارهاى بينالمللى متعددى دريافت كرد اما در
اله اغلب وزراى دولت فراتسه. با دفاع از منع حجاب. اين فان
زمينهساز حفظ جمهورى فرانسه و ارزشهاى سكولاريسم عنوان كردند و
حتى بارلمان فرانسه نيز اعلام كرد اين قانون را تغيير نخواهد داد.
فرانسوىهاء از كذشته و دوران استعمارى خود نيز برونده باك She ifs
1488 در الجزلير. نبروهاى اشغالكر فرانسه. مبارزه عظيمى عليه حجاب به
راه انداختتد. حجاب زنان الجزايرى كه جزئي از سنتهلى كهن أنان
بازداشت وبه دا
محسوب موشد. تبديل به ابزار مبارزه بر ضد استعمارگری شد و یروهای
Sas! براى برداشتن لمنه
اقدرثترين و متنوعترين أمكانات خود يهره
صفحه 13:
a
ممتوعیت حفظ حجاب در مدارس و دانشگههای برخی seep vl al lll CAM
هسن, نيدرزاكسن. توردراين وستفالن. تورينكن. سارلند. اشلسويك هولشتاين و برندنورگ از
سال 7٠١17 اجرابى شد. هماتطور كه ايالاث در نقشه زير با رتك قرمز نشان دا
در مدارس و دانشكامها است.
نیست بلکه یک موضوع سیاسی است»
ادامه اظهارات خود خواستار كا
ش شمار اقراد غير lal
دنه ۷۰ درد ترکعا م ٩۳ درم ههروتدان فربتبار
دربارهبهره هوشی بهودیان ارو شرقی هم ب
۲ ميلادى. استفاده از پوشش کامل
اسلامی را در اماكن عمومى و داتشكادها و مدارس ممنوع کردند. هر چند هنوز هم
ای از فردتندرو ايند و نطق هر از
چند كاهى تمايتدكان افراطى در پالمانهای این كشورها كواهى بر اين مدعاست.
ممنوعيت حفظ حجاب در مدارس كشورهاى جمهورى قفقاز (جمهورى آذربايجان
تاجیکستان و قرفيزستان) نيز از زمان حكومت كمونيستى شوروى وضع شده بود و تا به امروز
به سر میبرد
لین قانونبه را
تعمیم لین اون یه پوشش روسری اصرار
در كير و دار و تنش هلى
صفحه 14:
NA
THE UNIVERSAL DECLARATIONS
or Human Rights \ /
VW
۳
\
it, nine اسلامى. مستقيماً ا مواد 14 و 15 مربوط به زادى ادن و
آزادی بروز و اظهار مسلک فردی در "اعلامیه جهلنی حقوق بشر سازمان ملل
(۱۹۴۸) و همچنین کنوتسیون حمایت از حقوق بشررو آزدیهای (ساسی او
(۱۹۵۰ تاد داد
aS AS aS Gam کفیرها. مخطقه قونین سرکویگزعلیه حجاب
سلامی وضع میکند. لین است که اراد نبلید از نوع خامی از بلس یا پوشش
استفاده كنند كه دال بر كرايشات مذهب خاصى باشده در حللى كه
حقو اولیه مسلماننبه مسق اجبار رای سازگار كر
فرد با ارزشهای موجود در جوامع سکولاریستی است.
ابن اجبار که تاکنون در سال ۲۰۱۴ در برخی کشورهای مدعی توسعه و
ol Ss دیند میشوک ge نينا laa pai سمارت اجبر وا عفونی
است که بیش از هقتد سال پیش در دون طافوت در کشور ما gry
البته عاقيت نيز محكوم به نابودى شد
در وقع میتوان گفت اگر چه سیاستهای خشن و ظالماه و تلفیق خشونت و
فرهنگ در نیمه وتات رضا تاه (jini gt cap cs oye
متقیل و ختی Ua Catt Ua US sR نه 1 در
تاکتیک و جه فر استرائزى. در دراز مدت به تقويت و رشد انديشه دينى Caley
سرنگونی سلطنت کمک کرد
صفحه 15:
سر اختصاص این وظیفه به زن
قبل از اين كه من اين آيه را تفسير كنم. دو مطلب را بايد توضيح دهم تا مطلب درست روشن پشود. یک مطلب این است که چرا زن
تسه نج که شرا بیشتد و مره مقلق نش ات5 چا پوششی ی وان وقیقه ی ون کر شم ات تهب تون و
ی مرد؟
ام
أبن امر واضح و روشن است و لن لین که زن و مرد نسبت به بکدیگر احساسات مشابه ندارند و از نظر وضع خلقت هم وضع
غيرمشابهى دارنده يعنى اين زن است كه مورد تهاجم جشم و اعضا و جوارح و دسث و همه ى بدن مرد اسث نه مرد مورد تهاجم زن.
ابه طور كلى جنس تر و ماده در علم ابن طورند. اختصاص به زن و مرد انسان ندارد. جنس تر در خلقث «اكيرنده» خلق شده است و
جنس ماده به عنوان موجودى كه مورد تهاجم جنس ثر قرار مى "كيرف
در هر حبوانى هم كه شما تكله كنيد أن كه به سراغ جنس ديكر مى رود هميشه جنس شر استه در هر حبوائى أن كه وظيفه اش.
تهاجم است و غريزه ى تهاجم به او داده شده جنس خر است. جنس ماده در عين لین که طالب جدس خر است ِلى به لين صورت
انيست كه اوه سراغ جنس شر برود. ويه همين دليل اسث كه در انسان هم جتس خر است كه بليد برود و خطبه كند و دختر را
خواستكارى كند و لين يسر است كه به خواستكارى دختر مى رود. خواستكارى كردن بسر إز دختر يك امر بسيار عادى و بيك امر
بشيار طجيعي رفژری لست.
صفحه 16:
خواستگاری پسر از دختر
امری طبیعی و فطری
لین اواخر کسانی که ندانسته. با بگيم تحمیق شدهء دم از تساوی حقوق زن و مرد می زتند و خیال می کنند تفاوت
جنس مرد و زن فقط و فقط در آلات تناسلى آنهاست و هيج تفاوت دیگری در کار نیست- می نویسند: لین عجب
علات بدی دما رارقا لد توانتگاری دختزفا رنه ته.بع از لین رم لین جوزباکد که Be pb WSS
خواستگاری پسرها بروند!
ول لین ام ماهبا قنون خلقت است. اک قانون خلقت
کردید. اينجا هم مى توانيد عوض کنید.
gd LG خودش يك امرى است كه به لين وسيله ارزش جنس ماده بالا رفته است؛ يعنى جنس تر جوری خلق شده
است كه طالب است و بايد رضايت جنس ماده را به دست بياورد وبه همين دليل جنس نر هميشه خود را در خدمت
چنس ماده قرار می دهد. در بسیاری از حیوانات و از ن جمله انسان نفقه ی جنس ماده بر عهده ی جنس تر است
(در حبونات لاقل در مدت برداری پا در مدتی که جنس ماده روی تخم می خوابد این طور است) .احساسات جنس
خر جوری آفریده شده است که همین قدر که جنس مادهبه همسری او رضایت دهد جنس نر حاضر الست خود را در
خدمت او قرار دهد. و اينها بر اساس حكمتهاى بسيار بزركى در عم
هرجا که دو جنسی است- در همه ی جاندارها عوض
صفحه 17:
جره شم از همین میلست لين به فس ندا عرف یک چیژی رنه تون cana FRG اش هی سل و
ناموس است؛ یعنی زن بليد در مقامى خودش را معرفى كند كه بكويد لين تو هستى كه به من نياز دارى وخه من به و و
جنس مرد بليد در شكلى ظاهر شود كه اوست كه بليد جيزى به زن نثار كند تا زن در مقابل او #أرى» بكويد. مرد بليد به
أو هديه ببخشد. قرآن هم صداق رابه عنوان «تحله» يعنى يك تعارف بيان مى كند. اشتباه مى كنند كسانى كه مى كويند
#مهر» يعنى ثمنء يعنى بهاء يعنى بول براى خَريد. نه قرآن مى كويد لين تحله و هديه است همان طور كه وقتى شما می
خواهيد كسى را راضى كنيد به شكلى كه نياز شما را رفع كند. شما به أو هذيه مى دهيد نه او به شما.
تعبیر دیگر فرآن هصداق» است. صدای یعنی آمردا جيزى مى دهد به علامت لین که علاقه ی من علاقه ی راستین است.
صادقانه است. دروفین نیست. برای شهوترنی نیست. برای همسری است. رای فریب دادن نیست. از روی
LAL! وضع زن با مد در اصل خلقت متفاوت ااست وه همین دلیل. لین زن است که خودآرایی می کند برای جلب مرد
مرد هرگز با خودآرلیی نمی تولندنظر زن رابه خود جلب کند. زن و زيور. زن و آرايش دو موجود تولم با يكديكرند. زن
موجودی است ظریف و لطیف. در هر جنسی- حتی در غیر انسان هم- جنس ماده هميشه ظریف تر و مظهر جمال و
زيبايى و آرايش است. و وقتى مى خواهند فتنه ايجاد نشود. به آن كه مظهر جمال است بايد بكويند خودت را نشان نده نه
به آن كه مظهر خشونت و قوت است. آن كه جلب نظرى ندارده به آن كه جلب نظر مى كند مى كويتد اسباب غوايت و
كمراهى فراهم نكن
صفحه 18:
دختر نمایی برخی پسران»
پدیده ی مخصوص عصر ما
در دنیای امروز اين که زنها کوشش می کنند برای مردنمایی و برعکس. پسرها و مردها کوشش می کنند
در جهت زن نملیی و دختر نملیی, یکی از آن هوسهای کودکلنه ی زودگذر بشر است و بیشتر در ناحیه
ی پسرها دیده می شود. خوششان می آید که مثل دخترها لباس بپوشند و ژستهای آنها را بگییند. مثل
آنها آرایش کنند به طوری که گاهی انسان وقتی برخورد می کند نمی فهمد اين پسر است یا دختره و به
قول یعضی «مطالعات عمیق تری لازم است تا آدم بفهمد لین پسر است یا دختر» ! لين یک امری است
پرخلاف خلقت و اصول فطرت. بش از اين جور هوسهاى احمقانه و كودكلنه زياد دارد ولى دوام بيدا
نخواهد کرد. A
پس یک مطلب لین است که حال که امر دلثر بوده است که مرد و زن در معاشرت با یکدیگر آنچه را که
«آزادی مطلق» نامیده می شود نداشته یاشند: یعتی به هر شکل با یکدیگر تمامن نداشته باشنده
صفحه 19:
مسئله ی دیگر این است چر بید زن خودش را از غیر محارم خود بپوشاند؟ رمز و سر این مطلب چیست و چه فایده ای دارد؟
روانى. در هر جامعه ای که روبط زن و مرد بر اساس عفاف بود- عفاف در همین حدود
واج. خودآرا و ۱
Jad لذت جویی و کامجویی بهوسیله ی چشم دست. لاسسه و غیر لامسه
آاين حالت ] است اولين ناراحتى اجتماعى. تاراحتيهاى روانى است.
از يكديكر دور باشدد تأراحتيها و عقده هاى رولنى به وجود مى آيد. ولى تجربه ى همين يك
قرن كذشته و كمتر از يك قرن كنشته كاملا بت کرد كه مسئله برعكس است: به هر اندازه كه آزادى در مسائل جتسى بيشثر است التهاب
در افراذ زيادتر و بيشتر است. جون غريزه ى جنسى اتسان (مانند جند غريزه ى ديكر مثل غريزه ى جاه طلبی غريزه ى علم طلبى و غريزه
ى عبادت) صرفاً ظطرفيث جسمانى نداردء ظرفيت روحى هم
ودنما نبودند و وسیله ی تهييج مردان رأ فراهم تكردند و
ند قلبها و روحها رام
ارد غرايزى كه صرفاً ظرفيت جسمانیدارند مثل خوردن, داراى بك ظرفيت
د از لن بيشتر نمى تولنده اكر بكويند باز هم مى خواهى. برليش مجازات است.
ان است؟ آيا ظرفيت مالكيت برلى انسان يك
بر شده ديكر روحش هم از مالکیت خواهی بر می شود؟ نهء وقتى صد هزار تومان را دارا شد مى خواهد
محدودی هستند. اسان یک مقدار محدود مى تواند غدا
ولى مالكيت جطور؟ مالكيت هم مثل خورد
هزار ومان شد و شکمش
دويست هزار تومان داشته باشد. وقنى دويست هزا
أن كه از همه ی مردم دنا ثروتمندتراست. از همه ی مردم دنا بای
ale طلبی چطور؟ن هم همین طوراست. یک آدمی که هیچ چیز Jas
رئیس انجمن که شد دیگر ظرفیتش پر می شود و مي گهید همین کلفی است؟نه.بعد داش مي خواهد توسعه ی بیشتری پیداکند متا
رد یک منطقه یا یک شهر کوچک بشود.بع. از آن بر آامی خواهد. اگربه یک تفر تمام دنا را بدهند و بگویندتوسلطان جمیع
عللم هستی با دقدقه ی بیشتری دارد که آیا می شود یک گره ی دیگری را هم تصاحب کنبم و بر آن کره هم حکومت کنیم؟ غریزه ی
جنسی انسان هم همین طور
بت محدود است؛ يعنى اكر انسان مثلاً مالك صد
تومان درا شد تشته تر است برایپانصد هزارتومان, میلونر که شد تشنه تر می شود
يراى ميلياردر شدن» و
بای لین که رئیس یک انجمن بشود دش الک ] مى زند ولى آي