علوم انسانی و علوم اجتماعی روانشناسی و روانپزشکی

تقویت حافظه دیداری در درمان اختلالات دیکته نویسی

hafzeh-didari

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
کودکان ابتدایی به دلایل مختلف ممکن است دچار ضعف در املانویسی می شوند و باعث سرخوردگی در مدرسه یا بیرون از مدرسه بشود. یکی از دلایل عمده این مشکل ، ضعف در حافظه ی دیداری کودکان میباشد که به راحتی میتوان با تمرین و ممارست حافظه ی دیداری آن ها را تقویت و پرورش داد. ما در این تحقیق مجموعه ای از بهترین راه حل های تقویت حافظه ی دیداری در جهت رفع اختلال دیکته برای شما خوبان جمع آوری کرده ایم.
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
854 بازدید, 1 خرید

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تقویت حافظه دیداری در درمان اختلالات دیکته نویسی”

تقویت حافظه دیداری در درمان اختلالات دیکته نویسی

اسلاید 1: نام استادتقویت حافظه دیداریدر درمان اختلالات دیکته نویسینام دانشجونام دانشجو

اسلاید 2: حافظه دیداری چیست ؟!حافظه دیداری یا بصری به‌معنی یادآوری چیزهایی است که به‌طور عینی دیده‌ایم. به‌لطف حافظه دیداری است که می‌توانیم چیزها را در لحظه تجسم کنیم بدون اینکه نمونه واقعی آنها را ببینیم. وقتی چیزی را می‌بینیم، می‌توانیم بدون نیاز به قوه تخیل آن را به خاطر بسپاریم. بعدتر، با شنیدن نام آن، بدون زحمت، آن شیء در ذهنمان نقش می‌بندد. حافظه دیداری یکی از عناصر اصلی یادگیری است. حافظه دیداری ضعیف ممکن است تأثیر شگرفی بر توان یادگیری و تحصیل افراد داشته باشد.visual memory

اسلاید 3: کودکان از همان چند ماه اول تولد شروع می کنند به ثبت کردن اطلاعات تصویری در حافظه خودشان. به همین خاطر هم است که افراد آشنا را می شناسند و نسبت به غریبه ها عکس العمل نشان می دهند.یا مثلاً یادگیری اسم اشیاء و وسایل به کمک همین حافظه دیداری اتفاق می افتد. آن ها یه تصویر از شیئی که می خواهند اسمش را یاد بگیرند در حافظه خودشان ثبت می کنن و اسمش را یاد می گیرند .برای یادگیری سایر مطالب، به ویژه آموزش های رسمی در مدرسه هم نیازمند استفاده از حافظه دیداری هستند. آن ها برای یادگیری نمادها و قراردادهای تصویری مختلف، مثلاً نمادهای نوشتاری یا ترسیمی در ریاضی مثل شکل نوشتاری عددها، نمادهای عملیات ریاضی، شناختن اشکال هندسی و… و یا برای شناخت حروف الفبا در یادگیری خواندن و نوشتن باید از حافظه تصویری خوبی برخوردار باشند .

اسلاید 4: برای تشخیص دادن مشکلات مربوط به پردازش دیداری نیز مانند هر ناتوانایی یادگیری دیگر باید به متخصص مراجعه کنید تا آزمون‌های تخصصی برای تشخیص دقیق مشکل انجام شود. بااین حال بروز علائم زیر می‌تواند نشانه‌هایی از مشکلات حافظه دیداری باشد:کودک نمی‌تواند واژه مشاهده شده در صفحه قبلی را در صفحه بعدی به یاد بیاورد.کودک نمی‌تواند اطلاعات را از روی کتاب روی تخته بنویسد.کودک نمی‌تواند داده‌های پایه‌ای مانند شماره تلفن و آدرس را به راحتی حفظ کند.کودک نمی‌تواند جزئیات متن خوانده شده را به خوبی به یاد بیاورد.کودک نمی‌تواند حروف را به راحتی روی صفحه کلید یا اعداد را روی ماشین حساب پیدا کند.تشخیص مشکلات حافظه دیداری

اسلاید 5: حافظه دیداری و زبان فارسی !!هر چقدر موضوع حافظه دیداری برای دانش آموزان در سراسر دنیا اهمیت داشته باشد، باید گفت که برای دانش آموزان فارسی زبان و زبان هایی مشابه فارسی (که به حافظه دیداری متکی هستند)، از اهمیتی به مراتب بالاتر برخوردار است. دلیل این موضوع وابستگی شدید املای کلمات در زبان فارسی به حافظه دیداری است. رایج ترین مشکل املای دانش آموزان فارسی زبان، غلط نویسی کلماتی است که از حروف هم آوا در آن ها استفاده شده است. حروف هم آوا (هم صدا یا یک صدا) حروفی هستن که شکل های متفاوتی دارند، ولی با صدای یکسانی تلفظ می شوند.(الف ء ع) . (ذ ز ض ظ)(ث ص س) . ( ح ه )(ت ط) . (غ ق)

5,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید