سایر آموزش

تمام دروس منطق دهم

manteg-10

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تمام دروس منطق دهم”

تمام دروس منطق دهم

اسلاید 1: دبیرستان فرهنگ منطقه ی 13 تهراندبیر:سرکار خانم کارشناسپدیدآوردنده:نسترن گلپایگانیکلاس 111موضوع:مرور کلی درس های منطق دهم

اسلاید 2: چرا می گوییم علم منطق ترازوی اندیشه است؟زیرا انسان ها در زندگی به دلایل متعددی با نمونه هایی از خطای اندیشه مواجه می شوند که در این مواقع ما از علم منطق بهره می بریم تا بتوانیم 1:درست فکر کنیم2: و بهترین تصمیم گیری ها را انجام دهیم زیرا به دلیل حجم انبوهی از اطلاعات درست و غلط نیازمند علمی هستیم که3: شیوه های جلوگیری از خطای اندیشه را به ما نشان می دهد.و 4:به ما کمک می کند تا در تعلیم و تعلم دچار خطا نشویم و 5:در داد و ستد فریب کلاهبرداران را نخوریم و 6:دانستن منطق برای فهم فلسفه حیاتی است. پسبه این نکته پی می بریم که تأکید منطق بر آموزش شیوه ی درست اندیشیدن است که از این طریق قادر به تشخیص انواع خطاهای ذهن باشیم. منطق دانان1:با بررسی انواع خطاهای ذهن2:دسته بندی انواع خطاهای ذهن3:مشخص کردن قواعد راه های جلوگیری از خطای اندیشه را نشان داده اند.

اسلاید 3: مغالطههرگونه نتیجه گیری خطا در اندیشه که ممکن است عمدی باشد و یا سهوی را مغالطه می گویند.مغالطات همچون بیماری هایی هستند که باید از دچار شدن به آن ها بر حذر بود. و یا در تعریف دیگر مغالطه می توان گفت اشتباهات مختلف در فرایند استدلال که باعث می شود نتیجه گیری نهایی غلط باشد.

اسلاید 4: نحوه ی به کارگیری منطقذهن انسان به طور طبیعی بر اساس قواعدی می اندیشد منطق دانان این قواعد را کشف کردند و به صورت علم منطق در اختیار ما گذاشتند.ذهن انسان همواره در معرض لغزش قرار دارد. معمولا دراستدلال های پیچیده یا تعریف دقیق اصطلاحات خاص دچار اشتباه می شود.به همین دلیل با به کارگیری علم منطق که به دسته بندی و توضیح قواعد ذهن می پردازد،سریع تر و دقیق تر می تواند عوامل لغزش و خطای ذهن را تشخیص داد منطق علمی کاربردی است که مهارت در آن به تمرین و ممارست نیاز دارد.دانش منطق ابزاری در خدمت سایر علوم است.

اسلاید 5: منطق مانند:دوچرخه سواریکه باید به صورت عملی فراگرفته شود و خواندن دستورالعمل های نظری فرد را تبدیل به دوچرخه سوار ماهر نمی کند. سیستم های کنترلی خودرومیزان بنزین،سرعت حرکت و گرمای موتور را به ما نشان می دهد و در مقابل مشکلا به ما هشدار می دهد اما باعث حرکت خودرو نمی شود.شاقول بناییبه کارگیری آن باعث پدیدآمدن بنای فکری مستحکمی می شود اما آجرها و مواد لازم برای ساختن این بنا را باید از علوم دیگر تهیه کرد.

اسلاید 6: دو حیطه ی اصلی منطقتعریفاستدلالاقسام علمتصورتصدیقبه واقعیت داشتن یا نداشتن یا ارتباط آن با سایر امور کاری نداریمدر تصدیقات حکم و قضاوت وجود دارد و در آن ها اوصافی را به چیزی نسبت می دهیم یا از آن سلب می کنیم.معلوم ساختن تصور مجهول به کمک تصورات معلوم(چی) معلوم ساختن تصدیق مجهول به کمک تصدیقات معلوم(چرا)

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید