صفحه 1:
۱۱ eye renee SD) موسبه مطالعات راهبردى علوم و معارف اسلام

صفحه 2:
سم اد لرحمن آلرحیم قال امرالمومتین علیهالسلام 00 ا ل ۱ زندگی را خواهد مت غررالحکم ص ‎٩۲‏

صفحه 3:
قال امیرالمومنین علیه‌السلام : ۱ OTE ‏ل ا ا ا ا‎ Cag) 50 ‏ا ا ا الت ل ال ل‎ aCe ‏و بهدنبال راه نفوذ و برترى هستند.»‎

صفحه 4:
محیط نیا قایت و ایجاد دوكان الگوها نیاز و مطالبه جامعه و تمدن موعود نسبت به سیستم‌های دینی ناکارآمدی دین اذساز در اثر عدم ارائه آنها مدیریت سبک زند. ۳ 4 اك 4 ‎"ae 4 ae]‏ 09 ع ری مر ی ‎SID IAN eI‏

صفحه 5:

صفحه 6:
مقدمه: پدنه: (در"محور) ۳ 4 اك 4 ‎ah) 4 ae]‏ سر ری مر ی ‎SID IAN eI‏

صفحه 7:
200 8 بشريت. ظهور «تمدن خدامحور» ‎١‏ ‏را است است. یعنی:

صفحه 8:
۳ NT oe) oz ee 1 Pond ‏کر‎

صفحه 9:
تمدن. زندگی جمعی در سیستم‌های 00 ا ا 07 ‎ver anes eo ee)‏ 0 ‎Pee mS ene ete‏ بهم‌پیوسته است. تمدن‌سازی یعنی: ساختارسازی و سیستم‌سازی شبکه‌ای

صفحه 10:
تست Fe 0 Bay dea) جوهرة سيستم. روابط بين اجزاء سيستم سازى يعنى: تولید فرآیندها (ارتباطات تنظيمشده براى ايجاد يك برآيند»

صفحه 11:
ل عناصر ورودى پردازش (ايجاد ارتباط بين عناصر ورودى برای دست‌یابی به یک برآیند)

صفحه 12:
۳ ‏ف‎ ‎۳ ‎17 ‎oe 200000 رت خواب و استراحت : 3 ورودی ‎ers‏ ‎eee‏ برای دست‌بایی یه یک بزآیند) ‎Fay‏ | فاميل مهارت علم‌آموزی ‎vie‏ مهارت ارتباط موثر ‎=e ASS‏ مهارت همكا ‎ee‏ 9 سح تعین نقطذ شرو: 1 مهارت تربيت فرؤئد ‎ce‏ 8 ‎Ae‏ ا ‎ ‏قاط بحران مراحل و لايدهاى فرآيندها ‏جربان میستم ‎

صفحه 13:
0 eee eames ia coer CL Sac Se IIL Raat ara است (بیشترین اثر با کمترین هزینه و زمان) CS ad تشخیص انواع ارتباطات رساننده به هدف است. ۳ للك ل شكل كيرى جربان

صفحه 14:
محور چهارم يشت صحنه وندکی: (پیش‌نیاز فرهنگ‌سازی). سم مینای انسان‌شناسانه: رفتارهای انسان ناشی از تصمیم گیری‌های اوست تصمیم گیری‌های او تایع افکار و احساس‌های اوست. و تصمیم گیری‌های او تابعی از محاسبات نفع و ضررش. مینای جامعه‌شناسانه: رفتارهای اجتماعی مردم. ناشی از فقط تمایلات فردی نیست بلکه عناصر مختلفی از بیرون بر آن تاثیر دارند. این عناصر. محاسبات نفع و ضرر افراد را شکل می‌دهند.

صفحه 15:
سم فعالیت‌ها موجود در جامعه در چهار گروه کلی تقسیم می‌شوند: فعالیت‌های به هدف تولید توزیع مصرف کالا- سیستم اقتصادی فعالیت‌های به هدف ساماندهی به قدرت- سیستم سیاسی فعالیت‌های به هدف ساماندهی به امور اجتماعی- سیستم اجتماعی فعالیت‌های به هدف معنابخشی به زندگی- سیستم فرهنگی

صفحه 16:
ee See ey (اعم از آداب و رسوم. ارزش كذارىهاء نمادسازىهاء اتتخابها و..) جوهرة فرهنك. طرز رفتار است. سبک زندگی- سیستم رفتاری ۱ رفتارسازی اجتماعی

صفحه 17:
نتیجه محور چهارم اگر بخواهیم فرهنگ‌سازی کنیم نحوة تغییر رفتارهای اجتماعی را

صفحه 18:
‎aad‏ ا ا ل تا ‏۲.ارزش‌ها «خوب و بدهای بایی) ‎0 ‏غهتجارها (ب و رسم و عداتاجتی) ‏تال ‎01200000 oe ‎ee ene rere Seth ‏ابزارها و محصولات مصرفى ره ‏۰تمایلات شخصی «دوت دایم غرم مدا

صفحه 19:

صفحه 20:

صفحه 21:
فعالیت‌های فرهنگی نیازمند ۱ tenis <gSI els 1 Jo0 ن روابط میان این عناه 0 on)

صفحه 22:
وات با اتصال به ابديت است. جوهره و ذاتيات دين عبارتند از: «معرفی کمال و وجودی برتر LSB emer en ۳تعیین مسیر حرکت به‌سوی هدف +تعبین شیوة حرکت و معادلات لازم ۱

صفحه 23:
آنچه یک تفکر یا مجموعه گزاره‌ها را به دین تبدیل می کند. توصيف و تعيين جكونه ارتباط برقرار کردن با معبود و چگونه بت (معادلات ارتباطى)

صفحه 24:
ا ل ا EE LD We Sa ‏ا‎ ‎۱ ل م

صفحه 25:

صفحه 26:

صفحه 27:
ابزار تغییر و پیشرفت؟ مرکز تحول و رشد؟

صفحه 28:

صفحه 29:
وضعیت مطلو: ‎ae‏ براساس واقعیت ‎ ‎ ‏(با محاسبه نفع جسمی: روحی. محیطی. خانوادگی, بشربت و تفع رو به ابدیت) ‎ ‏راهکار اصلی برای حرکت از وضع موجود به وضع مطلوب: شبکها ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 30:
| a فرآيندسازى و استراتزىسازى (تعريف كميت و كيفيت ارتباط بهبنه بين متغيرهاى سيستم) Neos es es pee ere EDS

صفحه 31:
و ی براساس دین. نیازمند ‎sv‏ ايا دين هستيم. الگوی تخصیص یعنی پاسخ به اين سوال كه: ت و کیفیتی از موضوع باید تولید. توزیع و مصرف شود تا جریان هدف که توحید و تقواست (احساس خدا) در جامعه

صفحه 32:
استراتژی نرم‌افزاری آینده‌نگر برای فعالان علمی و فرهنگی دینی:

صفحه 33:
‎reste]‏ قَهُ من الایمان ‎ ‎ge ay ee ae ‎Ges dae ees Sb Sane colle a nS ce) ‎

صفحه 34:
الله الله ‎a‏ نم ارم ( تبدیل از توصیه اخلاقی به ‎CORI‏ ايران اسلامى در افق 1506 بايد منظمترين كشور در منطقه باشد. ال رل از دو مولفة تمیزی و نظم محقق شود بدنظر شما جه وضعيتى خواهيم داشت؟

صفحه 35:

صفحه 36:
راهبردهای تولید .برتری نان جو بر نان گندم مانند برتری ما بر دیگر مردم است تمام پیامبران ازخداوند درخواست نان جو داشتند و آنرا پرفایده می‌دانستند رم من محمد بنعیسی عن يونس يمن ليى الحسن الوضا عليه السلام

صفحه 37:
BE ER: Seat eee اولویت کشت جو توسعه فرهنگ استفاده ازنان جو ‎asl‏ 5 انواع نان جو توسعه صنایع تبدیلی به انواع ‎

صفحه 38:
فُولوا قولاً سدیدا لد لح لکم آغمالکم i ae ee سخن سنجیده بگویید تا خداوند زمینه اصلاح رفتارهایتان را فراهم سازد. ( تبديل از توصيه اخلاقى به كزارة راهبردى ) براى مهندسى فرهنكى

صفحه 39:
اکن زر سای سمه انسان بايد نسبت به غذاى خود . خوب دقت و محاسبه گری داشته باشد . Cree oh a oy

صفحه 40:
1 ‏لك‎ ‏لا عَقْلَ روايّه‎ 2 Sr ae ere ares Cun ‏کوئوا‎ ۰ (GCSES ban Ca ra

صفحه 41:
‎gi‏ الی سبیل ریک بالحکمّه والمَوعظه الحسَته ‎ee Beene, ‎ ‏با استفاده ازسه ابزار زین نفوش را ‎CP ere‏ ‏ره قواین و ممدلات موجود در موضی] ‎eee ae‏ احساس شود. ‎ ‎۳1 ‏۲. نشان دادن نفع آمطلب و ضرر نبود آن. به لوری که یاه ‎CME de eel oe eel ree ene‏ ‎ ‎ ‎ ‎ ‏110000 را”بيايند. 0 ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 42:
qualitative comprehension ها ال امه ‎Wisdom 52‏ 1 Challenge پندها و Preaching

صفحه 43:
با استفاده از مدل ۳۲۱۲ ‎ate) onl‏ ا 0

صفحه 44:
تال علی ارلمومین علاسلام مَّن تطبَّبَ فليّنصّح و ليَجتّهد هر کس طبابت می‌کند خیرخواه و پُرتلاش باشد ( یلا توصیه ال ه زار هرد استراتؤى جداكترسازى نفع يار ر فرآیندهای پزشکی Maximizing of patient's interest ‏اش‎

صفحه 45:
4 9 ees ‏ار مَابِيَوَ‎ a 1 (seams 4 ‏تا بعیر‎ Da) 4 10 ۱ ‏ل‎ pe co Sa Cr eho aoe eared ور رس بو با تن 252

صفحه 46:

صفحه 47:
مقصود از اصطلاح «شبكهاى» معادله مطلوبيتى است كه ‎ee Sherine‏ ei taal * مطلوبیت فکری و روانی eee loll CO eee eee One one ‏مطلو: ل‎ * ۱ meer. vias Se a ‏ا‎ eee eee Se ‏ا ل ا‎

صفحه 48:
de ery و۳ وت ‎poor VpSy‏ ‎een)‏ 0000 ۳ روحی

صفحه 49:
قال الصادق عليهالسلام: Bg ee Bel Spl gar Bid, ۳ east ‏هذه‎ pe ay bie ase بنج عامل است كه أكر هر كدام از آنها تباخد. انان دائما كرفتار خواهد بوه و فکر و روح متمادلی نخواهد داشت: ‎.١‏ سلامتى: ۲. امنیت. ۳. درآمد مناسب. 4. ارتباطات با محبت و هماهنگ ۵ آرامش روحی. که اگر این پنجمی حاصل شود بقيّه عوامل نیز فراهم ‏می‌شوند.

صفحه 50:
قال اميرالمومنين عليه السلام: 8 0 ‎eae]‏ ا ترجمه: دانایی. فقط راهنماست. مهارت های عملی‌ست تا ل ا ا ا ل ا ا

صفحه 51:

صفحه 52:

صفحه 53:

صفحه 54:

صفحه 55:

صفحه 56:
تحلیل روایات راهبردی راهیردهای تولید ,اشفاف سازی اذهان نسبت به فوايد وتاثيرات سبوس يك 0 نگهداری خمیر برای نانوایی مناسب درتوليد نان (نان یکنفره) ‎cod‏ ا ‎BE AP anal a lee? ea‏ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 57:
Jos lai PGs Ween ee pS یر ‎SUS‏ اس داد برد ‎ee‏ ار در لك رید بان آماده Fs sy ‏بر را‎ یس .5۲۲۲

صفحه 58:
۳ غذای داغ نخورید صبر كنيد نا سرد شود : اثر بخشی وبهره وری غذا وقتی است که غذا خنک شده پاشد نان خشک از زمینه سازهای تقویت حافظه است.

صفحه 59:
قال درالم اراله مدل مطلوب دريترخه توليد ‎Tipe‏ ترسیم مدل وضعيت مطلوب ب - تعيين متغيرها وجريان ها دروضعيت مطلوب قابليت های زیر دانه را آردکند - الک های متفاوت داشته باشد - اندازه های مختلف نان را توند تولید کند -میزان خشکه بودن نان قابل تنظيم باشد - میزان سرد با گرم بودن نان نوليدى قابل تنظيم باشد - براى انواع دانه ها مانند كندم با جو يا .... قابل استفاده باشد

صفحه 60:
نگرش اسلام به تولید نان

صفحه 61:
منابع مطالعه و بررسی بیشتر: کتاب شاخص‌های فرهنگ عمومی کتاب آناتومی جامعه کتاب مبانی مهندسی فرهنگی کتاب نگرش سیستمی به دین (دین در عرصه استراتژی)

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
29,000 تومان