tammadone-jiroft

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تمدن کهن جیرفت”

تمدن کهن جیرفت

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیمنام محقق:الیاس فاریابینام استاد: دکتر غلامرضاییموضوع: تمدن کهن جیرفت

اسلاید 2: مقدمهدر داستان های باستانی سومری از کشوری به ‌نام ارته (اربت) سخن رفته، که نسبت به میان‌ رودان در مشرق‌ زمین واقع شده بود. گفته شده ارَتّه کشور پهناوری بود، و نخستین پادشاهی جهان را داشت، و سرزمینها و اقوام منطقه را زیر نفوذ فرهنگی خود اداره می کرد، عدالت را در جهان بر قرار، و مردم را با قانون آشنا کرده، و به آنها یاد داده برادرانه در کنار یکدیگر زندگی کنند، و به دینها و عقاید یکدیگر احترام بگذارند، و از تعدی بهم خودداری کنند. اهل تاریخ از این تمدن بی ‌خبر بودند، تا آنکه در سال ۱۳۷۹ نشانه های یک تمدن بزرگ و کهن یافت شد. تمدنی در مرکز جنوب شرقی ایران‌، که کلیت نظریۀ پیدایش تمدن های جهانی را زیر و رو کرد، زیرا معلوم گردید که اینجا زادگاه و گهواره تمدن است

اسلاید 3: مقدمه حدود ۱۲۰ سال پیش که برای اولین بار تمدن بین النهرین کشف گردید، دانشمندان تاریخی فرنگ، شتابزده با خوشحالی اعلام کردند، که تمدن جهان از اینجا آغاز شده است. سپس موهنجدارو در ۳۰۰۰ کیلومتری آنجا کشف شد، و کمی آنها را سرگردان و سردرگم کرد. ولی از وقتی که تمدن جیرفت در مسیر هلیل رود پدیدار شد، اهل فن متوجه شدند که این تمدن کهن ترین تمدن جهان است.

اسلاید 4: مقدمهتمدن پنج هزار ساله جیرفت یکی از ناشناخته ترین و اسرارآمیزترین تمدن های بشری است که از کشف آن کمتر از یک دهه می گذرد، بسیاری اسرار این تمدن را حلقه گمشده بشریت می دانند.چند سالی است بود که جیرفت خشکسالی آمده بود و معیشت روستائیانی که تنها درآمدشان ناشی از لطف زمین بود را دچار نقصان کرده بود. مردم روز به روز فقیرتر می شدند. نه آبی و نه نانی. گرما هم طاقت فرسا بود. تا اینکه یک روز یکی از کشاورزانی که در ناامیدی داشت زمینش را شخم می زد با بخشی از یک کاسه رو به رو شد که از زمین بیرون آمده بود. زمین را کند غافل از آنکه زمین او گورستان پنج هزار ساله ای بود که بخشی از تاریخ سرزمین مان در آن مدفون شده بود.

اسلاید 5: تاریخچهمورخین و جهانگردان عقیده دارند که شهر جیرفت،در اثر سیل بنیان‏کن نابود شده است و خرابه‏های شهر قدیمی جیرفت در یک کیلومتری جیرفت فعلی(سبزواران)قرار دارد.خرابه‏های‏ شهر قدیم را به عهد دقیانوس نسبت داده‏اند و از این معنی افتاده تشکیل شده است:جیرفت از دو کلمه«جیر»و«فت»به معنی پست و پایین است و به‏طور کلی جیرفت به معنای«جلگه آبرفتی»است. نام جیرفت در سال ۳۵ هجری قمری برای اولین‏بار به مناسبت تصرف آن توسط مجاشع بن مسعود در تاریخ ثبت شده است و در تاریخ نیز مکرر از آن شهر نام برده شده است.

اسلاید 6: تاریخچهبه استناد گفته یاقوت‏ حموی،جیرفت،«جرودس»نام داشت.جیرفت قبل از حمله مغول یکی از شهرهای آباد و ثروتمند جهان اسلام بود.شاه‏راهی که از خلیج فارس و بندر هرمز عبور می‏کرد و راهی که از هندوستان و از طریق خالو امتداد می‏یافت در جیرفت به هم متصل می‏شد.همچنین کالاهای تجارتی که از هندوستان به ایران صادر می‏شد از جیرفت به سایر شهرهای ایران توزیع می‏شد.مارکوپولو تاجر و سیاح ونیزی از این شهر به نام«کامادای»یاد کرده است.ظاهرا در زمان عبور وی این شهر به کلی‏ ویران شده بود

18,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید