کسب و کار مدیریت و رهبری

تهیه و تنظیم بودجه در دستگاه های اجرائی

tahiye_va_tanzime_budjeh_dar_dastgahaye_ejraei

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تهیه و تنظیم بودجه در دستگاه های اجرائی”

تهیه و تنظیم بودجه در دستگاه های اجرائی

اسلاید 1: تهیه کنندگان :پریا دبیری و سهیلا باغبانزیر نظر استاد محترم جناب آقای منشی زادهپاییز 1388تهيه و تنظيم بودجه در دستگاه هاي اجرائي

اسلاید 2: دستگاه هاي اجرايي با دريافت بخشنامه بودجه موظفند در مهلت تعيين شده پيدا و دستورالعمل نسبت به تهيه بودجه و ارسال به معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رياست جمهوري اقدام نمايند.دستگاه اجرائي را مي توان به سه دسته كلي دستگاههاي استاني و شركت هاي دولتي و بانك ها تقسيم نمود. تهيه و تنظيم بودجه دستگاههاي مالي:بودجه ريزي ستادي در چارچوب پيش بيني و تنظيم و پيشنهاد 1 ـ اعتبارات هزينه اي 2 ـ تملك دارائي هاي مالي 3 ـ منابع 4 ـ تملك دارايي هاي سرمايه اي وزارتخانه ها و سازمان هاي دولتي انجام مي پذيرد.تهيه و تنظيم بودجه در دستگاه هاي اجرائي

اسلاید 3: دستگاه هاي اجرائي مالي با هماهنگي واحد بودجه وزارتخانه يا موسسه ذيربط بودجه خود را تنظيم مي نمايد.فرم شماره (1) برآورد اعتبارات هزينه اي در سال 1388 بر حسب برنامه1- اعتبارات هزینه ای

اسلاید 4: عنوان دستگاه اجرائي: شماره دستگاه اجرايي:شماره طبقه بندي برنامهعنوان برنامههدف كليهدف كليهدف كلياعتبارات هزينه اياعتبارات هزينه اياعتبارات هزينه اياعتبارات هزينه اياعتبارات هزينه اياعتبارات هزينه اياعتبارات هزينه ايشماره طبقه بندي برنامهعنوان برنامهواحدمقدارهزينه واحدجمع كل هزينهپرسنليپرسنليساير هزينه هاساير هزينه هامنبع تأمين اعتبارمنبع تأمين اعتبارشماره طبقه بندي برنامهعنوان برنامهواحدمقدارهزينه واحدجمع كل هزينهحقوق ومزاياي مستمرسايزاجتناب ناپذيرسايرعمومياختصاصيفرم شماره (1) برآورد اعتبارات هزينه اي در سال 1388 بر حسب برنامه

اسلاید 5: فرم شماره ( 1) برآورد اعتبارات هزينه اي در سال 1388 بر حسب برنامهاين فرم بر اساس برنامه هاي اجرايي دستگاه و برآورد اعتبار مورد نياز آن تكميل مي گردد و در واقع روكش فرم هاي شماره (2) بوده و برنامه هاي مندرج در فرم شماره (2) در اين فرم مي آيد.شماره طبقه بندي برنامه: منظور شماره طبقه بندي برنامه در مصوبه شماره 65550 / ت 540297 مورخ 31/4/78 هيئت وزيران مي باشد.عنوان برنامه: منظور عنوان برنامه در مصوبه شماره 65550 / ت 540297 مورخ 31/4/87 هيئت وزيران مي باشد..

اسلاید 6: هدف كلي: مقدار نشان دهنده: كل كار قابل انجام در سال 1388 مي باشد كه درآمد اجراي برنامه حاصل خواهد شد.واحد: كميت تعيين كننده هدف است كه مي تواند با توجه به عنوان برنامه انتخاب شود.هزينه واحد: قيمت انجام يك واحد از مقدار هدف است.اعتبارات هزينه اي: حاصل ضرب واحد در مقدار هدف حاصل جمع اعتبارات مورد نياز خواهد بود.اعتبار هزينه اي پرسنلي : ميزان هزينه هايي است كه در دستگاه اجرايي بر اساس قوانين و مقررات مي تواند صرف پرسنل نمايد.حقوق و مزاياي مستمر: ميزان هزينه هاي پرسنلي اجتناب ناپذيري است كه تأمين آن گريز ناپذير و ضروري مي باشد.ساير هزينه هاي پرسنلي : مابه التفاوت كل هزينه هاي پرسنلي و اعتبار حقوق و مزاياي مستمر مي باشد.ساير هزينه ها: باقيمانده اعتبار هزينه اي نيز در ستون ساير هزينه ها درج خواهد شد و شامل هزينه هاي اجتناب ناپذير غير پرسنلي است..

اسلاید 7: فرم شماره (2) برآورد اعتبارات هزينه اي در سال 1388 بر حسب برنامه / فعاليتاين فرم بر مبناي فعاليت هاي ذيل هر برنامه تكميل مي گردد. هر برنامه مي تواند از يك يا چند فعاليت اصلي كميت پذير تشكيل گردد. منظور از فعاليت يك سلسله عمليات و خدمات مشخص است كه براي تحقق مي بخشيدن به هدف هاي سالانه برنامه طي يك سال به اجرا درآمده و در عين حال كميت پذير باشند.. فرم شماره (2) برآورد اعتبارات هزينه اي در سال 88 برحسب برنامه /فعاليت عنوان دستگاه اجرائي: شماره دستگاه اجرايي:هزينه كلهزينه كلهزينه كلهزينه كلهزينه كلتعداد پرسنلموجود ( رسمي ـ پيمانيهدف كليهدف كليهدف كليعنوان برنامه فعاليتجمع تأمين اعتبارجمع تأمين اعتبارساير هزينه هاساير هزينه هاپرسنليتعداد پرسنلموجود ( رسمي ـ پيمانيعنوان برنامه فعاليتاختصاصعموميسايراجتناب ناپذيرحقوق و مزاياي مستمرتعداد پرسنلموجود ( رسمي ـ پيمانيعنوان برنامه فعاليت

اسلاید 8: فرم شماره (3) اطلاعات مربوط به پرداخت هاي اجتناب ناپذير دستگاه هاي اجرائيعنوان دستگاه اجرايي شماره طبقه بندي دستگاه اجرائيرديفعنوانتعداد پرسنلي (رسمي ـ پيمانيتعداد پرسنلي (رسمي ـ پيمانياعتبار موافقتنامه سال 87اعتبار موافقتنامه سال 87اعتبار پيشنهادي در سال 1388اعتبار پيشنهادي در سال 1388رديفعنوان13871388اعتبار متوسط براي هر نفركل اعتباراعتبار متوسط براي هر نفركل اعتبار1حقوق و دستمزد و فوق العاده ها2عيدي پايان سال شاغلين3عيدي پايان سال بازنشتگان4حق عائله مندي و اولاد بازنشستگان5كسورات بازنشتگر سرمايه بيمه عدالت6پاداش پايان خدمات7كمك هاي غيرنقدي بازنشستگان8ساير هزينه هاي پرسنلي اجتناب ناپذير9ساير هزينه هاي اجتناب ناپذير غير پرسنليجمع

اسلاید 9: فرم شماره (3) اطلاعات مربوط به پرداختهاي اجتناب ناپذير دستگاه هاي اجراييدر اين فرم اطلاعات مربوط به حقوق و مزاياي كاركنان دستگاه اجرايي درج مي گردد.- حقوق و مستزد و فوق العاده ها بر اساس احكام: اطلاعات مربوط به پرسنل شامل دستگاه اجرايي بر اساس احكام صادره در اين قسمت درج مي گردد.- عيدي پايان سال: عيدي پايان سال براي شاغلين و بازنشستگان بر اساس ضوابط مالي اين بخشنامه در اين قسمت درج مي شود. حق عائله مندي و اولاد - بازنشستگان : اعتبار مورد نياز براي پرداخت حق عائله مندي و اولاد بازنشتگان كه از بودجه دستگاه پرداخت مي گردد.- كسورات سهم بيمه كارفرما: آن بخش از اعتبار كه توسط كارفرما به عنوان حق بيمه پرسنل تحت پوشش به سازمان بازنشستگي و يا تأمين اجتماعي پرداخت مي گردد.- پاداش پايان خدمت: كمك هاي غير نقدي بازنشستگان ساير هزينه هاي پرسنلي اجتناب ناپذير پرسنلي.

اسلاید 10: فرم شماره (4) اعتبارات هزينه اي دستگاه بر حسب فصول هزينهدر اين فرم هزينه دستگاه هاي اجرايي بر حسب 7 فصل هزينه و اقلام عمده هر فصل با توجه به دستورالعمل طبقه بندي اقتصادي هزينه هاي دولت ، در پيوست و بخشنامه بودجه سال 1382 كل كشور تكميل مي گردد.ملاحظات اساسي مربوط به تكميل اين فرم به شرح زير مي باشد:ـ مبالغ پرداخت به پيمانكاران ، خويش فرمايان و ساير كاركناني كه كارمند دولت محسوب نمي شوند، بايد در فصل دوم هزينه ثبت گردد.ـ ميدان خدمات كاركنان ، مخارج مربوط به تأمين وسايل و ابزار و لباس هاي مخصوص كار واقلام مشابه را شامل نمي شود.ـ استفاده از كالا و خدمات و كالاهاي خريداري شده براي فروش مجدد نيز مي گردد. كالاها و خدمات قابل مصرف براي نگه داري و تغيير دارايي هاي ثابت هم استفاده از كالاها و خدمات محسوب مي شود.ـ كالا و خدمات خريداري شده توسط واحدهاي دولتي و استفاده شده توسط كاركنان، مي تواند در فصل چندان خدمات كاركنان و يا استفاده از كالا و خدمات ثبت شود.

اسلاید 11: ـ نگه داري و تعمير دو ويژگي اساسي فعاليتي است كه مالكين براي استفاده از دارايي هاي ذيربط مجبورند به طور مستمر انجام دهند.ماهيت دارايي ذيربط را تغيير نمي دهد و فقط شرايط عادي آن را حفظ مي كند. ـ فصل سوم هزينه ( هزينه اموال و دارايي) ، شامل هزينه هاي به عمل آمده در مورد دارايي (پول و سپرده ، اوراق بهادار و اجاره مي گردد. سود ممكن است مبلغي ثابت از قبل تعيين شده و يا درصدي از اصل بدهي باشد.ـ يارانه : پرداخت هاي انتقالي يك جانبه اي است كه دولت بر اساس سطح فعاليتها يا ارزش كالاها و خدمات توليد شده و وارد شده توسط شركت هاي دولتي در اختيار آن ها قرار مي دهد.ـ كمك هاي بلا عوض: پرداخت هاي انتقالي غير اختياري بين دو واحد توليدي وپايين يك واحد توليدي و يك سازمان بين المللي و يا بين يك واحد دولتي و غير دولتي است.ـ هزينه هاي رفاه اجتماعي زماني توسط دولت پرداخت مي گردد كه اتفاقات خاص به وقوع مي پيوندد ويا شرايط خاص بر كشور حكم فرما مي شود كه تأثير نامطلوب بر رفاه بخش از خانوارها دارد.ـ ساير هزينه ها شامل بعضي از پرداخت هاي انتقالي خاص و دادوستدهاي هزينه اي كه در 6 فصل قبلي طبقه بندي شده اند مي گردد.ـ پرداختهايي مانند بازپرداخت وام هاي داخلي به سيستم بانكي و بازپرداخت وام هاي خارجي ، اعطايي وام به بخش هاي عمومي و خصوص به صورت وجوه اداره شده و صورت ديگر، دادو ستدهاي هزينه اي محسوب نمي شود..

اسلاید 12: فرم شماره (4) اعتبارات هزينه اي دستگاه بر حسب فصول هزينهعنوان دستگاه اجرايي شماره طبقه بندي دستگاه اجراييشماره طبقه بنديهزينهشرحعملكرد سال1386پيش بينيعملكرد 1387پيش بيني سال 1388پيش بيني سال 1388پيش بيني سال 1388شماره طبقه بنديهزينهشرحعملكرد سال1386پيش بينيعملكرد 1387عمومياختصاصيجمع123455جمع كلجمع كل10000جبران خدمت كاركنانحقوق و مزاياي مستمر فوق العادهاضافه كاركارانهحق التحقيقعيدي پايان سالكمك هاي نقديساير20000استفاده از كالاها و خدماتمأموريت داخليمأموريت خارجيسوخت، آب ، برق و تلفنخدمات قرارداديخريد مواد و لوازم مصرف شدنيهزينه هاساير30000هزينه هاي اموال و دارايياجاره و كرايهسود و كارمزد وام ها40000يارانهكمك زمان شركت دولتيمابه التفاوت قيمت كالاساير50000كمك هاي بلاعوض60000رفاه اجتماعيبازنشستگي سهم بيمه دولتكمك هزينه غذاي كاركنانكمك به مهد كودككمك هزينه مسكنپاداش پايان خدمتحق عائله مندي و اولاد بازنشستگانعيدي بازنشستگانكمك هزينه مسكنساير كمك هاي رفاهي70000ساير هزينه هابازخريد خدمتپرداخت ديونساير

اسلاید 13: فرم شماره (5) اطلاعات پرسنلی دستگاه های اجرایی این فرم در بر گیرنده اطلاعات مربوط به ترکیب پرسنلی دستگاه ها بر حسب درجه تحصیلات می باشد که با توجه به توضیحات زیر تکمیل می شود:وضعیت پرسنل موجود در ابتدای سال 1387 به تفکیک رسمی ، پیمانی و سایر که شامل خرید ، خدمات روزمره و غیره می باشد و در ستونهای مربوط قید می گردد .- پیش بینی تعداد پرسنل در پایان سال 1388 ، به تفکیک یاد شده در ستونهای مربوط قید می گردد . .

اسلاید 14: توضیح : مقدار کل پرسنل در آخر سال 1388نسبت به ابتدای سال 1387 دو درصد کمتر باشد. (به استثناء موارد خاص دارای مجوز)- با توجه به احکام برنامه چهارم توسعه تعداد کل پرسنل در پایان سال 1388 می بایست نسبت به تعداد کل در ابتدای سال 1387 ،2% (هر سال 1 درصد)کاهش داشته باشد موارد خاص که دارای مجوز استخدامی هستند مستثنی می باشد. .

اسلاید 15: تملک دارایی های مالی بخشی از مصارف در بودجه کل کشور است که به صورت بازپرداخت بدهی دولت به شکل وام و تسهیلات داخلی و خارجی ،یا باز پرداخت اوراق مشارکت یا انجام تعهدات اعزام زایران حج تمتع یا خرید و سرمایه گذاری سهام شرکت های دولتی یا افزایش سرمایه آنها و تعهدات پرداخت نشده سالهای قبل انجام می شود . فرم شماره (6): پیشنهاد اعتبار تملک دارایی های مالیدر این فرم نیازهای اعتباری دستگاه های اجرایی برای اقلام زیر درج می گردد :- بازپرداخت اصل تسهیلات سیستم بانکی- باز پرداخت اصل تسهیلات خارجی - باز پرداخت اصل تسهیلات اوراق مشارکت - خرید سهام شرکت های دولتی- خرید اوراق مشارکت2- تملک دارایی های مالی .

اسلاید 16: .

اسلاید 17: منابع دریافت های دولت محسوب شده و به سه طبقه درآمدها،واگذاری دارائیهای سرمایه ای و واگذاری دارایی های مالی تقسیم می شوند.فرم شماره (7) برآورد منابع بودجه سال 1388این فرم به سه قسمت مجزا تقسیم شده که در آن منابع عمومی و اختصاصی که توسط دستگاه یا آن و یا توسط واحدهای تابعه وصول می شود بر اساس عناوین مربوطه درج می گردد . منابع عمومی و اختصاصی موجود، درآمدها و واگذاری داراییهای سرمایه ای و مالی می باشند که در پیوست شماره 2 قانون بودجه سال 1387 آمده است . در غیر این صورت ، منابع جدید محسوب می شود .3- منابع

اسلاید 18: فرم شماره (7)برآورد منابع بودجه سال 1388عنوان دستگاه اجرایی: شماره طبقه بندی دستگاه اجرایی:برآورد سال 88برآورد سال 88عملکرد و پیش بینی سال 87عملکرد و پیش بینی سال 87عملکرد و پیش بینی سال 87عملکرد و پیش بینی سال 87عملکرد و پیش بینی سال 87عملکرد و پیش بینی سال 87مصوب سال 87مصوب سال 87عملکرد سال 86مبنای قانونی و اصولعنوان( درآمد ،واگذاری،دارایی سرمایه ای و مالی)شماره طبقه بندینوعنظر دستگاهنظر دستگاهجمعجمعپیش بینی 6 ماه دومپیش بینی 6 ماه دومعملکرد 6 ماه اولعملکرد 6 ماه اولمصوب سال 87مصوب سال 87عملکرد سال 86مبنای قانونی و اصولعنوان( درآمد ،واگذاری،دارایی سرمایه ای و مالی)شماره طبقه بندینوعاستانیملیاستانیملیاستانیملیاستانیملیاستانیملیعملکرد سال 86مبنای قانونی و اصولعنوان( درآمد ،واگذاری،دارایی سرمایه ای و مالی)شماره طبقه بندینوعمنا بع عمومی بودجهمنا بع عمومی بودجهمنا بع عمومی بودجهمنا بع عمومی بودجهمنا بع عمومی بودجهمنا بع عمومی بودجهمنا بع عمومی بودجهمنا بع عمومی بودجهمنا بع عمومی بودجهمنا بع عمومی بودجهمنا بع اختصاصی بودجهمنا بع اختصاصی بودجهمنا بع اختصاصی بودجهمنا بع اختصاصی بودجهمنا بع اختصاصی بودجهمنا بع اختصاصی بودجهمنا بع جدیدمنا بع جدیدمنا بع جدید

اسلاید 19: بر اساس نظام جدید بودجه ریزی درآمد به آن دسته از داد و ستداهای دولت اطلاق می گردد که با عث افزایش ارزش خالص (تفاوت بین دارائیها و بدهی ها ) این بخش گردد بدین ترتیب مواردی چون فروش و واگذاری زمین و ساختمان و ماشین آلات و تجهیزات و همچنین منابع حاصل از صادرات نفت خام به عنوان در آمد تلقی نشده و تحت عنوان واگذاری دارائیهای سرمایه ای طبقه بندی می شود به همین ترتیب منابعی چون فروش اوراق مشارکت ، واگذاری سهام شرکت ها ، در یافت اصل وام ها (داخلی و خارجی)، استفاده از تسهیلات خارجی ، استفاده از تسهیلات سیستم بانکی و نظایر آن در سرفصل واگذاری های دارایی های مالی منظور می گردد.شماره طبقه بندی و عناوین منابع بودجه ای،می بایست شماره طبقه بندی و عناوین موجود درپیوست شماره دو قانون بودجه سال 1387 باشد..

اسلاید 20: مبانی قانونی وصول هر یک از منابع می تواند شامل قوانین مصوب مجلس (قانون برنامه چهارم توسعه ،قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت ، قانون وصول برخی از درآمد های دولت و سایر قوانین خاص)،قوانین مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام و تصویبنامه های هیات وزیران باشد.مفاد ماده 82 قانون برنامه چهارم (تفکیک منابع به ملی و استانی )همانند قانون بودجه سال 1387 لحاظ شود همچنین در صورت عدم وصول هر یک از منابع (که بر اساس قانون بر عهده آن دستگاه است )علت آن ذکر شود ..

اسلاید 21: ایجاد و توسعه ظرفیت ها یا تثبیت و عمر ظرفیت ها در یک بر نامه زمانبندی شده به صورت سرمایه گذاری در داراییهای سرمایه ای تولید شده و یا مولد و گاهی به صورت داراییهای تولید نشده مشهود یا نا مشهود موجبات ((تملک داراییهای سرمایه ای))دولت را فراهم می آورد.فرم شماره (8)اولویت بندی طرح های تملک دارایی های سرمایه ای در دست اجرا4- تملک دارایی های سرمایه ای

اسلاید 22: فرم شماره (8) نشان دهنده اولویت بندی طرح های تملک دارایی های سرمایه ای می باشد این اولویت ها باید بر اساس اهمیت و اثر بخشی و همچنین تاریخ اتمام طرح ها تنظیم گردد و به گونه ای که تا پایان سال 1388 حداقل 20% از طرح که به استثناء ماده 62 قانون محاسبات عمومی کشور ایجاد شده است برای سال 1388 در ج می گردد.فرم شماره (9)طرح های تملک دارایی های سرمایه ای مستمراین فرم برای آن گروه از طرح های تملک داراییهای سرمایه ای تکمیل می گردد که فاقد زمانبندی مشخص بوده و نیاز و یا به صورت مستمر بایستی اجرا گردند مانند تامین تجهیزات و ماشین آلات،تعمیرات اساسی و ...اطلاعات مربوط به هدف کمی ، واحد و مقدار هدف به شرح ذیل تکمیل می گردد..

اسلاید 23: منظور طرح هایی است که به صورت سالانه تامین اعتبار می شوند مثل طرح تامین تجهیزات- اهداف کمی :اصلی ترین اهداف کمی طرح که در تدوین برنامه 5 ساله چهارم توسعه مورد توجه قرار گرفته است در این بخش درج می گردد مانند ایجاد فضای آموزشی ، ذخیره سازی اب ، افزایش تولید فولاد ، میزان تولید گندم و ...

اسلاید 24: فرم شماره (10)پیشنهاد طرحهای جدید تملک داراییهای سرمایه ای این فرم مختص پیشنهاد طرح های تملک دارایی های سرمایه ای جدیدی است که دارای مطالعات مصوب می باشد.دستگاه ها مکلفند به همراه این فرم یک نسخه مطالعات مذکور را به معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری ارسال نمایند . دستورالعمل تکمیل این فرم به شرح زیر میباشد با این توضیح که اطلاعات مربوط به تاریخ شروع و خاتمه مطالعات نیز باید در بالای این فرم درج گردد .- عنوان طرح: عنوان طرح می بایستی عینا مطابق با عنوان مدرج در پیوست یک قانون بودجه سال 1387 کل کشور- شماره طبقه بندی طرح : مطابق شماره طبقه بندی مندرج در پیوست شماره یک قانون بودجه سال 1387 کل کشور- عنوان دستگاه اجرایی: عنوان کامل دستگاه اجرایی مندرج در پیوست شماره یک قانون بودجه 1387 در این قسمت درج می گردد و اضافه نمودن هیچ گونه کلمه یا عبارتی به عنوان قانونی ابلاغ شده ، مجاز نمی باشد - شماره دستگاه اجرایی: شماره دستگاه اجرایی در قانون بودجه سال 1387 کل کشور در پیوست شماره یک مشخص شده است که عینا در این قسمت درج می گردد..

اسلاید 25: توجه : این فرم با رعایت ماده 34 قانون برنامه چهارم توسعه و آیین نامه اجرایی آن تکمیل شود.اعتبار و اهداف سالهای قبل از 1388 صرفا در صورت وجوه برای سایر منابع و با ردیف های پیشرفت تکمیل می شود.

اسلاید 26: - عنوان و شماره دستگاه بهره بردار: دستگاه بهره بردار طرح که مسئولیت استفاده و بهره برداری و نگهداری از ساختمان و تاسیسات طرح را بر عهده دارد می تواند دستگاه ها اجرایی و یا دستگاه مستقل دیگری باشد در هر دو صورت عنوان کامل و کد طبقه بندی آن باید در این قسمت درج گردد.- نوع طرح: طرح تملک دارایی های سرمایه ای ضمن بر خورداری از تعریف فوق الذکر ، از مجموعه عملیات و خدمات مشخصی تشکیل می گردد که بر اساس مطالعات توجیه فنی و اقتصادی و اجتماعی که توسط دستگاه اجرایی انجام می شود طی مدت معین و با اعتبار معین برای تحقق بخشیدن به هدفهای برنامه 5 ساله سوم توسعه به صورت سرمایه گذاری ثابت با مطالعه برای این دارایی سرمایه ای اجرا می گردد . طرح تملک دارایی های سرمایه ای می تواند به دو صورت انتفاعی و غیر انتفاعی باشد. 1- طرح انتفاعی: طرحی است که در مدت معقول پس از شروع به بهره برداری ، علاوه بر تامین هزینه های مربوط به سرمایه سود متناسبی نیز به تبعیت از سیلست های دولت عاید می نماید . 2- طرح غیر انتفاعی: طرحی است که برای انجام برنامه های رفاه اجتماعی و عملیات زیر بنایی و یا احداث ساختمان و تاسیسات برای تسهیل وظایف دولت اجرا می گردد و هدف اصلی آن حصول درآمد نمی باشد ..

اسلاید 27: - تعداد کل پروز: در این قسمت تعداد کل پروزه طرح اعم از خاتمه یافته در دست اجرا و شروع نشده درج می گردد- تاریخ شروع پروژه و پیش بینی تاریخ خاتمه آخرین پروژه: دو تاریخ مورد نظر بیانگر شروع و خاتمه طرح می باشد که بر حسب ماه و سال در محلهای تعیین شده درج می گردد . ضروری است که تاریخ خاتمه آخرین پروژه زمان تحویل موقت آخرین پروژه اعلام گردد و تعهدات مالی که احتمالا به سال بعد منتقل می گردد در زمان بندی پروزه منظور نشود .- اهداف کمی: اصلی ترین اهداف کمی طرح که در تدوین برنامه 5 ساله چهارم توسعه مورد توجه قرار گرفته است در این بخش درج می گردد مانند فضای آموزشی ، ذخیره سازی آب ، افزایش تولید فولاد ،میزان تولید گندم و ...- واحد هدف : با توجه به نوع هدف اصلی ، واحد زیربط در این قسمت منظور می گردد که در مثال فوق به ترتیب نفر یا کلاس متر مکعب ، تن و ... می باشد.- مقدار هدف : در این ستون مقدار کمی هدف در مجموع طرح اعم از انجام یافته در دست اقدام و شروع نشده درج می گردد .- برآورد هزینه واحد: از تقسیم میزان اعتبار طرح (شامل پرداخت های انجام شده و پیش بینی آن تا پایان عملیات) بر میزان کمی هدف اصلی حاصل می گردد. برای مثال چنانچه هدف اصلی تولید مقدار مشخص فولاد بر حسب تن باشد هزینه هر تن فولاد در این ستون درج می گردد..

اسلاید 28: - میانگین وزنی و پیشرفت فیزیکی طرح: از طریق محاسبه مجموع نسبت پروژه های طرح به کل طرح با توجه به اهمیت نسبی هر پروزه (سهم پروزه در کل طرح ) برآورد و در ستون مربوطه در دوران برنامه و سالهای بعد باید برابر 100 درصد باشد.- عملکرد سالهای قبل : در این قسمت عملکرد قطعی اعتبلرات طرح به تفکیک سالهای قبل و برنامه سوم منظور می گردد - پیش بینی برنامه چهارم و سالهای بعد : در این قسمت پیش بینی اعتبارات طرح در دوران برنامه چهارم توسعه (88-1384) در چهارچوب اهداف کمی طرح برنامه مزبور و همچنین سالهای بعد از برنامه ارائه می شود.فرم شماره (11)اعتبار طرح تملک دارایی هایی سرمایه ای بر حسب فصول سرمایه گذاریهمانند فرم شماره 4 و به منظور تداوم فرایند شفاف سازی بودجه دولت و امکان حفظ ارتباط بودجه های سنواتی ، اعتبارات تملک درایی های سرمایه ای در این فرم تفکیک می شود. برای این منظور می توان از دستورالعمل طبقه بندی اقتصادی هزینه های دولت ( موضوع پیوست ((و)) بخشنامه بودجه سال 1382 کل کشور) استفاده کرد..

اسلاید 29: .

18,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید