صفحه 1:
تهیه و تنظیم بودجه در دستگاه های اجرانی
: تهیه کنندگان
يريا دبیسی و سهیلا باغبان
زیر نظم استاد fee جناب آقای منشی زاده
پاییز ۱۳۸۸
صفحه 2:
تهبه و تنظیم بودجه در دستگاه های اجر انی
*_ دستگاه های اجرلییبا دربلفت بخشنامه بودجه موظفند در مهلت ت
شده پیدا و دستورالعمل نسبتبه تهیه بودجه و ارسالبه معاونت برنامه
ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری اقدام نما یند.
* دستگاه اجرائی را می توان.به سه دسته کلی دستگاههای استانی و شرکت
های دولتی و بانک ها تقسیم نمود.
] *
بودجه ریزی ستادی در چارچوب پیش بینی و تنظیم و پیشنهاد
۱- اعتبارات هزپنه ای
۲- تملک دارائی های مالی
۳-منابع
۴- تملک دارلیی های سرمایه ای وزار تخلنه ها و سازمان های دولتی انجام مى
پذیرد.
صفحه 3:
ماعتبا لته زینه ی - 1
دستگاه های اجرائی مالی با هماهنگی واحد بودجه وزارتخانه يا موسسه ذیربط بودجه خود
را می نماید.
* فرم شماره (۱) برآورد اعتبارات هزینه ای در سال ۱۳۸۸ بر حسب برنامه
صفحه 4:
فرم شماره (1) برآورد اعتبارات هزینه اي در سال 1388 بر حسب برنامه
lap che!
عدف كلى
صفحه 5:
< فرم شماره ( ۱) بر آورد اعتبارات هزینه ای در سال ۱۳۸۸ بر حسب برنامه
لین فرم بر اساس برنامه های اجرلیی دستگاه و برآورد اعتبار مورد نیاز آن
تکمیل می گردد و در واقع روکش فرم های شماره (۲) بوده و برنامه های
مندرج در فرم شماره (۲) در اين فرم می آید.
شماره طبقه بندی برنامه: منظور شماره طبقه بندی برنامه در مصوبه شماره
۵۰ | ت ۵۴۰۲۹۷ مورخ ۳۱/۴/۷۸ هیئت وزیران می باشد.
عنوان برنامه: منظور عنوان برنامه در مصوبه شماره ۶۵۵۵۰ ات ۵۴۰۲۹۷ مورخ
۷ هیئت وزیران می باشد.
صفحه 6:
هدف کلی:
مقدار نشان دهنده: کل کار قلبل انجام در سال ۱۳۸۸ عی باشد که در آمد اجرای برنامه
حاصل خواهد شد.
واحد: کمیت تعیین کننده هدف است که می تواند با توجه به عنوان برنامه انتخاب شود.
هزینه واحد: قیمت انجام یک واحد از مقدار هدف است.
اعتبارات هزینه ای: حاصل ضرب واحد در مقدار هدف حاصل جمع اعتبارات مورد نیاز
خواهد بود.
اعتبار هزینه ای پرسنلی : میزان هزینه هلیی است که در دستگاه اجرلیی بر اساس
قوانین و مقررات می تواند صرف پرسنل نماید.
حقوق و مزایای مستمر: میزان هزینه های پرسنلی اجتناب ناپذیری است که تأمین آن
گریز ناپذیر و ضروری می باشد.
سایر هزینه های پرسنلی : مابه التفاوت کل هزینه های پرسنلی و اعتبار حقوق و مزایای
مستمر می باشد.
سایر هزینه ها: باقیمانده اعتبار هزینه ای نیز در ستون سایر هزینه ها درج خواهد شد
و شامل هزینه های اجتناب ناپذیر غیر پرسنلی است.
صفحه 7:
فرم شمایه۲) بسرآورد اعتبرلتهزینه لودر سل (۸۸ بسرحسبسرنامه اف عللیته
oe عزينه كل
led ap ote ی ی مضه مش
Baas one nah
عخوفة cu
فرم شماره (۲) بر آورد اعتبارات هزینه ای در سال ۱۳۸۸ بر حسب برنامه | فعالیت
* لین فرم بر مبنای فعالیت های فیل هر برنامه تکمیل می گردد. هر برنامه می تولند ازییک یا چند فعالیت اصا
کمیت پذیر تشکیل گردد. منظوراز فعاليت .وك سلسلهعمیات و خدمات مشخی است که اي >
بخشیدن به هدف های سالانه برنامه طی یک سال به اجرا در آمده و در عين حال كميت ينيك
صفحه 8:
فرم شماره (3) اطلاعات مربوط به پرداخت هاي اجتناب ناپذیر دستگاه هاي اجرائي
وان دستگاهاجرایی
شماره طيقه بندى دستكاه اجرائى
Pee seas
es
ane
Das ep SE
Saar
ساي هيه حاى EE
Pine
صفحه 9:
< فرم شماره (۳) اطلاعات مربوط به پرداختهای اجتناب ناپذیر دستگاه های اجرایی
در این فرم اطلاعات مربوط به حقوق و مزابای کارکنان دستگاه اجرایی درج می گردد.
- حقوق و مستزد و فوق العاده ها بر اساس احکام: اطلاعات مربوط به پرسنل شامل
دستگاه اجرایی بر اساس احکام صادره در این قسمت درج می گردد.
- عیدی پابان سال: عیدی پایان سال برای شاغلین و بازنشستگان بر اساس ضوابط
مالی این بخشنامه در این قسمت درج می شود. حق عائله مندی و اولاد
نشستگان : اعتبار مورد نیاز برای پرداخت حق عائله مندی و اولاد بازنشتگان که از
بودجه دستگاه پرداخت می گردد.
- کسورات سهم بيمه كارفرما: كن بخش از اعتبار که توسط کارفرمالبه عنوان حق بیمه
پرسنل تحت پوشش به سازمان بازنشستگی و با تأمین اجتماعی پرداخت می گردد.
- پاداش پایان خدمت:
v کمک های غیر نقدی بازنشستگان
¥ ساير هزینه های پرسنلی اجتناب ناپذیر پرسنلی
صفحه 10:
> فرم شماره (۴) اعتبارات هزینه ای دستگاه بر حسب فصول هزينه
در لین فرم هزینه دستگاه های اجرلیی بر حسب ۷ فصل هزینه و اقلام عمده هر فصل با
توجهبه دستورالعمل طبقه بندی اقتصادی هزینه های دولت . در پیوست و بخشنامه
بودجه سال ۱۳۸۲ کل کشور تکمیل می گردد..
ملاحظات اساسی مربوط به تکمیل این فرم به شرح زیر می باشد:
- مبللغ پرداخت به پیمانکاران . خهیش فرمایان و سایر کار کنانی که کارمند دهلت محسوب
نمی شوند. باید در فصل دوم هزینه ثبت گردد.
- میدان خدمات کارکنان . مخارج مربوطبه تأمین وسایل و ابزار و لباس های مخصوص کار
واقلام مشابه را شامل نمی شود.
- استفاده از کالا و خدمات و کالاهای خریداری شده برای فروش مجدد نیز می گردد. کالاها
و خدمات قلبل مصرف برای نگه داری و تغییر دارلبی های ثلبت هم استفاده از کالاها و
خدمات محسوب می شود.
- کالا و خدمات خریداری شده توسط واحدهای دولتی و استفاده شده توسط کارکنان. مي
تواند در فصل چندان خدمات کارکنان و با استفاده از کالا و خدمات ثبت ش
صفحه 11:
-نگه داری و تعمیر دو ویژگی اساسی
a) — فعالیتی است که مالکین برای استفاده از دارایی های ذیربط مجبورند به طور مستمر انجام دهند.
ماهیت دارایی ذیربط را تغییر نمی دهد و فقط شرایط عادی آن را حفظ می کند.
فصل سوم هزينه ( هزینه اموال و دارلیی) . شامل هزینه های.به عمل آمده در مورد دارایی (پول و
سپرده . اوراق بهادار و اجارهمی گردد. سود ممکن است مبلفی ثلبت از قبل تعيين شده ويا درصدى
از اصل بدهی باشد.
- یارلنه : پرداخت های انتقللی یک اي است که دیلت بر اساس سعلح فعالیتهایاارزش کالاها و
خدمات تولید شده و وارد شده توسط شرکت های دولتی در آختیار آن ها قرار می دهد.
- كمك هاى بلا عوض: برداخت هاى انتقالى غير اختيارى بين دو واحد توليدى وبايين يك واحد توليدى
و بك سازمان بين المللى و يا بين يك واحد دولتى و غير دولتى است.
- هزینه های رفاه اجتماعی زملنی توسط دولت پرداخت می گردد که اتفاقات خاصبه وقوع مى بيوندد
ويا شرایط خاص بر کشور حکم فرما می شود که تأثیر نامطلوب بر رفاه بخش از خانوارها دارد"
- سایر هزینه ها شامل بعضي از پرداخت های انتقالی خاص و دادوستدهای هزینه ای که در ۶ فصل قبلی
طبقه بندی شده اند می کردد.
- پرداختهایی مانند بازپرداخت وام های داخلی به سیستم بانکي و بازپرداخت وام های خارچی . اعطا
وامبه بخش های عمومی و خصوصبه صورت وجوه اداره شده و صورت دیگر, دادو سد
ای محسوب نمی شود.
صفحه 12:
فرم شماره )4( اعتبارات هزینه اي دستگاه بر حسب فصول هزينه
Pee شاه دی دسته جرا
ores ry Tae
صفحه 13:
< فرم شماره (۵) اطلاعات پرسنلی دستگاه های اجرایی
* لین فرم در بر گیرنده اطلاعات مربوط جه ترکیب پرسنلی دستگاه ها بر
حسب درچه تحصیلات ی باشد کهبا توجهبه توضیحات زیر تکمیل می
شود:
وضعیت پرسنل موجود در ابتدای سال ۱۳۸۷به تفکیک رسمی . پیمانی و
سایر که شامل خرید . خدمات روزمره و غیره می باشد و در ستونهای مربوط
قید می گردد .
- پیش بینی تعداد پرسنل در پایان سال ۱۳۸۸.به تفکیک یاد شده در
ستونهای مربوط قید می گردد .
صفحه 14:
فرم شماره (۵) اطلاعات پرسنلی دستگاه های اجرایی
عنوان دستگاهاجرایی: شماره طبقه بندی دستگاهاجرایی:
درجه تحصیلات وضعیت موجود در ول سال ۸۷ پیش بینی وضعیت نهایی در پایان سال ۸۷
sy بيماتى ae تن رسمی_ ييماثى ah جمع
4 ۸ ۷ ۶ 0 ۴ ۲ ۲ 1
دکتری و فوق لیسانسٍ
اليسانس
وق دییلم
کمتر از دیبلم
* توضیج: مار کل پرستل در آغرسال ۱۳۸۸نسبت به ای سال ۱۳۸۷ و درصد کمر بش (هاستنه مور خا Gyre lS
- با توجه یه احکام برنامه چهارم توسعه تعداد کل پرسنل در پایان سال ۱۳۸۸ می بایست
نسبتبه تعداد کل در ابتدای سال ۲۰۱۳۸۷/ (هر سال ۱ درصداکاهش داشته باشد موارد
خاص که دارای مجوز استخدامی هستند مستثنی می باشد.
صفحه 15:
۲- تملک دارایی های مالی
"تملک دارایی های مالی" بخشیلز مصارف در بودجه کل کشور است که به صورت
بازپرداخت بدهی دولت به شکل وام و تسهیلات داخلی و خارجی .یا باز پرداخت
اوراق مشارکت یا انجام تعهدات اعزام زایران حج تمتع با خرید و سرمایه گذاری
سهام شرکت های دولتی يا افزایش سرمایه آنها و تعهدات پرداخت نشده سالهای
قبل انجام می شود .
فرم شماره (۱۶ شنهاد اعتبار تملک دارایی های ما
در این فرم نیازهای اعتباری دستگاه های اجرایی برای اقلام زیر درج می گردد :
با پرداخت اصل تسهیلات سیستم بانکی
باز پرداخت اصل تسهیلات خارجی
باز پرداخت اصل تسهیلات اوراق مشارکت
خرید سهام شرکت های دولتی
خرید اوراق مشارکت
صفحه 16:
فرم شماره (۶) پيشنهاد اعتبار تملک دارایی های مالی
عنوان فعاليت | طرح: شماره طبقه بندى طرح:
عنوان دستكاه اجرابى: شماره طبقه بندى دستككاه اجرابى:
مبالغ به ميليون ريال:
پیش بینی سال ۱۳۸۸
شماره طبقه عملكرد سال | بيش بينى عملكرد سال
۱
بندی ° Var يليل از بل در | ازمعل
gos plo | آمد عمومی
صفحه 17:
۳- منایع
* منابع دریافت های دولت محسوب شده و به سه طبقه در آمدهاءواگذاری
دارائیهای سرمایه ای و واگذاری دارایی های مالی تقسیم می شوند.
< فرم شماره (۷) برآورد منابع بودجه سال ۱۳۸۸
* این فرم به سه قسمت مجزا تقسیم شده که در آسن منابع عمومی و
اختصاصی که توسط دستگاهیا ّن ویا توسط واحدهای تابعه وصول می
شود بر اساس عناوین مربوطه درج می گردد . منلبع عمومی و اختصاصی
موجود. در آمدها و واگذاری داراییهای سرمایه ای و مللی می باشند که در
پیوست شماره ۲ قانون بودجه سال ۱۳۸۷ آمده است . در غیر لین صورت .
منابع جدید محسوب می شود .
صفحه 18:
فرم شماره (۷)برآورد منابع بودجه سال ۱۳۸۸
*عنوان دستگاه اجرایی: شماره طبقه بندی دستگاه اجرایی
Ween
ا عرد #ملدلول .| .يي بيني #عادفوم
يي
عش | ست | م | سنس | wef fe |e
3
1
:
صفحه 19:
۲
بر اساس نظام جدید بودجه ریزی " درآمد "به آن دسته از داد و ستداهای
دولت اطلاق می گردد که با عث افزلیش ارزش خللص (تفاوت بين دارائيها و
بدهی ها ) این بخش گردد بدین ترتیب مواردی چون فروش و واگذاری زمین
و ساختمان و ماشین آلات و تج و همچنین منلبع حاصل از صادرات
نفت خام به عنوان در آمد تلقی نشده و تحت عنوان واگذاری دارائیهای
سرمایه ای طبقه بندی می شودبه همین ترتیب منابعی چون فروش اوراق
مشارکت . واگذاری سهام شرکت ها . در یافت اصل وام ها (داخلی و
خارجی). استفاده از تسهیلات خارجی . استفاده از تسهیلات سیستم بانکی
و نظاير آن در سرفصل واگذاری های دارایی های مالی منظور می گردد.
* شماره طبقه بندی و عناوین منلبع بودجه ایمی بایست شماره طبقه بندی و
عناوین موجود درپیوست شماره دو قانون بودجه سال ۱۳۸۷ باشد.
صفحه 20:
* مبلنی قانینی وصول هریک از منلبع می تولند شامل قوانین مصوب مجلس
(قانون برنامه چهارم توسعه .قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت ۰
قانون وصول برخی از در امد های دولت و سایر قوانین خاص).قوانین مصوب
مجمع تشخیص مصلحت نظام و تصویبنامه های هیات وزیران باشد.
* مفاد ماده ۸۲ قانون برنامه چهارم (تفکیک منلبع به ملی و استانی )همانند
قانون بودجه سال ۱۳۸۷ لحاظ شود همچنین در صورت عدم وصول هر یک
از منابع (که بر اساس قانون بر عهده آن دستگاه است )علت آن ذکر شود .
Te
صفحه 21:
۴- تملک دارایی های سر مایه ای
* ایجاد و توسعه ظرفیت ها یا تثبیت و عمر ظرفیت ها در یک بر امه زمانبندی شده به
صورت سرمایه گذاری در داراییهای سرمایه ای تولید شده و یا مولد و گاهی به صورت
داراییهای تولید نشده مشهودیانا مشهود موجبات ((تملک داراییهای سرمایه اى))دولت را
فراهم می آورد.
* فرم شماره (۸)اولوبت بندی طرح های تملک دارابی های سرمابه ای در دست احرا
فرم شماره (۸)اولویت بندی طرح های تملک دارایی های سرمایه ای در دست اجوا
عنون دستگاهاجرابی: شماره دستگه اجرابی
مالغ يه ميليون ريال
اعبار مصوب | بر أورد اعتبار | جمع اعتبار | تميدات ماذة
انلعم | سهد
صفحه 22:
* فرم شماره (۸) نشان دهنده اولویت بندی طرح های تملک دارایی های
سرمایه ای می باشد این اولویت ها باید بر اساس اهمیت و آشر بخشی و
همچنین تاریخ اتمام طرح ها تنظیم گردد وبه گونه ای که نا پابان سال
۸ حداقل ۲۰/ از طرح که به استثناء ماده ۶۲ قانون محاسبات عمومی
کشور ایجاد شده است برای سال ۱۳۸۸ در ج می گردد.
)٩( ۰ های تملک دارایی ها إمابه ١
* لین فرم برای آن گروه از طرح های تملک داراییهای سرمایه ای تکمیل می
گردد که فاقد زمانبندی مشخص بوده و نیاز ویابه صورت مستمر بایستی
اجرا گردند مانند تامیسن تجهیزات و ماشین آلات,تعمیرات اساسی
و ...اطلاعات مربوط به هدف کمی . واحد و مقدار هدف به شرح فيل تكميل
مى كردد.
صفحه 23:
فرم شماره (٩)طرح های تملک دارایی های سرعایه ای مستمر
ول مگ جرا شاه هي جنگ رن
مبالغ به ميليون ريال:
شماره عملکرد سا مصوب آورد اعتبار
1 عنوان طرج does ]| | | میقعی | وخدهف ا jain
ch عه | بويد | age
مر طرحهابی است که gg el tb AML ype ناسین تجهیات
- اهداف کمی :اصلی ترین اهداف کمی طرح که در تدهین برنامه ۵ ساله چهارم توسعه مورد توهه. -
افزايش تولید فولاد . میان تولید گندم و ..
صفحه 24:
شماره (۱۰) جديد تملك دارا. مايه ١
* لین فرم مختص پیشنهاد طرح های تملک دارلیی های سرمایه ای جدیدی است که دارای
مطالعات مصوب می باشد.دستگاه ها مکلفند به همراه این فرم یک نسخه مطالعات مذکور را
به معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری ارسال نمایند . دستورالعمل
تكميل اين فرم به شرح زير ميباشد با لین توضیح که اطلاعات مربوط به تاریخ شروع و
خاتمه مطالعات نیز باید در بالای این فرم درج گردد .
- عنوان طرح: عنوان طرح می بایستی عینا مطلبق با عنوان مدرج در پیوست یک قانون
بودجه سال ۱۳۸۷ کل کشور
- شماره طبقه بندی طرح : مطلیق شماره طبقه بندی مندرج در پیوست شماره یک قانون
بودجه سال ۱۳۸۷ کل کشور
عنوان دستگاه اجرایی: عنوان کامل دستگاه اجرلیی مندرج در پیوست شماره یک قانون
بودجه ۱۳۸۷ در این قسمت درج می گردد و اضافه نمودن هیچ گونه کلمه یا عبارتی به
عنوان قانونی ابلاغ شده , مجاز نمی باشد
- شماره دستگاه اجرلیی: شماره دستگاه اجرلیی در قانون بودجه سال ۱۳۸۷ کل کشور در
پیوست شماره یک مشخص شده است که عینا در این قسمت درج می گردد.
صفحه 25:
فرم شماره(-۱)پیشنهاد طرحهای جدید تملک دارایبهای سرمایه ای که دارای مطالعات توجیهی مصوب می باشند.
ch oe شماره دستاه رای
عنوان دستاه اجرب شماره دستقاه Siren
عنوان دستگاه بهه برد تمداد تل پوزهای طرح
vO yl obey
تاريخ شروع مطالعات توجيهى تاريخ تصويب مطالمات توجيهى تاريخ شروع مطالعات مقدماتى
تاريخ تصويب مطالعات مقدماتي تاريخ تويب مطالمات تكميلى تاريخ شروع اولين بروزه:
ریخ خانمه ign cape رعايت مود نامه چام [س] ند ۱۱ ماه ۱۳۱ oboe ]ناد دهد
مبالغ به ميليون ريال:
rer Pm | sce ct aia بن | سدع | بوعل
یه بيني Gn tn شرفت فک رم am
oe 8 أده | عمس | هم | عنس | سن | vem | عب المي | Foe
اتوجه : اين فرم با رعايت ماده 75 قانون برنامه جهارم توسعه و أبين نامه اجرابى أن تكميل شود.
اعتبار و اهداف سالهاى قبل از 154 صرف هر صورت وجوه براى ساير منايع و با رديق هاى بيشرفت تكميل مى شود
صفحه 26:
- عنوان و شماره دستگاه بهره بردار: دستگاه بهره بردار طرح که مسئولیت استفاده و بهره
برداری و نگهداری از ساختمان و تاسیسات طرح را بر عهده دارد می تولند دستگاه ها
اجرلیی وبا دستگاه مستقل دیگری باشد در هر دو صورت عنوان کامل و کد طبقه بندی
بايد در اين قسمت درج گردد.
- نوع طرح: طرح تملک دارلیی های سرمایه ای ضمن بر خورداری از تعریف فوق الذکر ۰ از
مجموعه عملیات و خدمات مشخصی تشکیل هی گردد که بر اساس مطالعات توجیه فنی
و اقتصادی و اجتماعی که توسط دستگاه اجرلیی انجام می شود طی مدت معین و با
اعتبار معین برای تحقق بخشیدن به هدفهای برنامه ۵ ساله سوم توسعه به صورت
سرمایه گذاری ثلبتبا مطالعه ly لين دارليى سرمايه ای اجرا می گردد . طرح تملک
دارایی های سرمایه ای می تواند به دو صورت انتفاعی و غیر انتفاعی باشد.
۱- طرح انتفاعی: طرحی است که در مدت معقول پس از شروع به بهره برداری . علاوه بر
تامین هزینه های مربوطبه سرمایه سود متناسبی نیزبه تبعیت از سیلست های دولت
عاید می نماید .
۲- طرح غیر انتفاعی: طرحی است که برای انجام برنامه های رفاه اجتماعی و عملیات زیر
بنلیی ویا احداث ساختمان و تاسیسات برای تسهیل وظلیف دولت اجرا می گردد و هدف
اصلی آن حصول در آمد نمی باشد .
صفحه 27:
تعداد کل پروز: در لین قسمت تعداد کل پروزه طرح اعم از خاتمه یافته در دست اجرا و
شروع نشده درج می گردد
تاریخ شروع پرویّه و پیش بینی تاییخ خاتمه آخرین پروژه: دو تاریخ مورد نظر بیانگر شروع
و خاتمه طرح می باشد که بر حسب ماه و سال در محلهای تعیین شده درج می گردد .
ضروری است که تاریخ خاتمه آخرین پرویه زمان تحویل موقت آخرین پروژه اعلام گردد و
تعهدات مالی که احتمالا به سال بعد منتقل می گردد در زمان بندی پروزه منظور نشود .
اهداف کمی: اصلی ترین اهداف کمی طرح که در تدهین برنلمه ۵ ساله چهارم توسعه مورد
توجه قرار گرفته است در لین بخش درج می گردد مانند فضای آموزشی . ذخیره سازی
آب . افزایش تولید فولاد .میزان تولید گندم و ...
واحد هدف نبا توجمبه نوع هدف اصلی . واحد زییبط در لين قسمت منظور حى كردد كه در
مثال فوق به ترتیب نفر یا کلاس متر مکعب . تن و ... می باشد.
مقدار هدف : در لین ستون مقدار کسی هدف در مجموع طرح اعم از انجام يافته در دست
اقدام و شروع نشده درج می گردد .
بر آورد هزینه واحد: از تقسیم میزان اعتبار طرح (شامل پرداخت های انجام شده و پیش
بینی ن نا پایان عملیات) بر میزان کمی هدف اصلی حاصل می گردد. برای مثال چنانچه
هدف اصلی تولید مقدار مشخص فولاد بر حسبتن باشد هزینه هرتن فولاد در لين ستون
درج می گردد.
صفحه 28:
میانگین ونی و پیشرفت فیزیکی طرح: از طریق محاسبه مجموع نسبت پروژه های طرح
به کل طرح با توجه به اهمیت نسبی هر پروزه (سهم پروزه در کل طرح ) برآورد و در ستون
مربوطه در دوران برنامه و سالهای بعد باید برابر ۱۰۰ درصد باشد.
عملکرد سالهای قبل : در لین قسمت عملکرد قطعی اعتبلرات طرحبه نفکیک سالهای
قبل و برنامه سوم منظور می گردد
پیش بینی برنلمه چهارم و سالهای بعد : در لین قسمت پیش بینی اعتبارات طرح در دوران
برنامه چهارم توسعه (۱۳۸۴-۸۸) در چهارچوب اهداف کمی طرح برنلمه مزبور و همچنین
سالهای بعد از برنامه ارائه می شود.
فرم شماره (۱۱)اعتبار طرح تملک دارایی هایی سرمایه ای بر حسب فصول سرمایه گذاری
همانند فرم شماره ۴ وبه منظور تداوم فرایند شفاف سازی بودجه دولت و امکان حفظ
ارتباط بودجه های سنواتی . اعتبارات تملک درلیی های سرمایه ای در لین فرم تفکیک می
شود. برای لین منظور می توان از دستورالعمل طبقه بندی اقتصادی هزینه های دولت
( موضوع پیوست ((و) بخشنامه بودجه سال ۱۳۸۲ کل کشور) استفاده کرد.
صفحه 29:
ee
فرم شماره (11)اعتبار طرح تعلک دارایی هایی سرمایه ای بر حسب قصول سومایه گذاری
chee
مر بر
vee le
سل شنم
اقل مقت
اعنوان دستاكاه اجراتى:
مبالغ به ميليون ريال:
عاتن آلات و تجهيزات
هی یت
ساب لها تيد شد
شماره طرح
شماره دستگاه اجرایی:
a
a
