صفحه 1:
صفحه 2:
صفحه 3:
۱۸۰۴۹۵2
DIAGRAM OF AIR/GAS FLOW
FOR EMS5 GAS TURBINE.
صفحه 4:
هدف از ساخت نیروگاه چیست؟
هدف اصلى توليد برق مى باشد. لازمه توليد برق زنراتور مى باشد. و براى به حركت در أرو
صفحه 5:
انواع محرك ۱30۱۰۳۰۳
الف) موتورهاي احتراق داخلي:
صفحه 6:
ب) توربین ها:
ستوربینهای خاص
- توربینهای wl
- توربینهای بادی
ee eye Cats
SSE -
نامگذاري آنها بر اساس سیال عامل عبوري مي باشد و به صورت
زیر طبقه بندي مي شوند
صفحه 7:
توربینهای خاص
PO aE ete ere CNC EP Phen oer een
هی آیی راید
EP Pee Fs Oo oe reese ar Pr eco Ee) Pe Pe en
از سوزاندن فضولات حيوانات برق منازل غود را تامين مى كنند
امواجى
استفاده از امواج دريا و
انرژی حرارتی اقیانوسی
oli
صفحه 8:
صفحه 9:
مزایای توربین گاز :
صفحه 10:
اداع اه
اب ده
Ke مكرك
با
سس« We
* هریته جاری بالا شامل :
6 ات ۱2
تسيرات كير مترقيد
پرستل ز لرازم يدتر,
صفحه 11:
TURBO-FAN
صفحه 12:
جعبه دنده
ورودی هوا
صفحه 13:
۳ Glenn
Gas Turbine Parts Research
Center
Pratt & Whitney F100 Engine
Inlet Compressor Shaft Burner Turbine Nozzle
Simplified Computer Drawing
صفحه 14:
صفحه 15:
صفحه 16:
صفحه 17:
( و برگشتی (سيكلى 3 Cie
رینگ و پیستونی
ge grail ۲ > اداه
صفحه 18:
كميرسور جريان محورى
صفحه 19:
yaaS
۳
Impeller
Inlet
Diffuser
صفحه 20:
suction
IMPELLER. Boat"
ter
۵
DIFFUSER OF CASING
DISCHARGE VOLUTE
CENTRIFUGAL COMPRESSOR
(Grey yas ase One |
لیم رجا و با و چا ار
hovtey severd blades (voces). These
bedes poavert the euerqy oP the driver
cd را مر Ds
aaa act Oe shat ces cacy
لت ما در
رد
صفحه 21:
Inlet Ports At Top And Bottom
Outlet Ports At Sides
صفحه 22:
كميرسور يره اى لغزان
Pumping Chamber
Outlet
صفحه 23:
4ا
8
= و
اس ات ead
Ea 8 و5
i 0 ل ع
“ow St 065
eq 59,0 0
Soe Sle 5 0
ors a 2a =
<د بو هه =
ره + م يما
صفحه 24:
SS ل
صفحه 25:
۲
Ry,
7
صفحه 26:
ROOTG COODPERGOR
صفحه 27:
کمرسور رفت و برگشتی
صفحه 28:
کمپرسور رفت وبرگشتی دوار
er ۱
A
P T
7 A-A
اک
صفحه 29:
COMPRESSOR OUTLET DIFFUSER
صفحه 30:
كميرسور در توربين كاز تشكيل شده از:
* پره گاید ون ۱.۰۷
* یره های ثابت دیافراگم
یره های متحرک
صفحه 31:
1.0 }—
- نقطه طراحی ۰
ost
2.
خط های راندمان ثابت 1
تایه گر
a
: N/T?
طراحی» هم - 1(
6 امه
خمگی در مرحلههای نی رون
pee te he 95
a 1 1
0.8
از طراحی ae 7 /Per
شکل ۵-۲۲ : مشخصه کمپرسور جریان امحوری
0 0.2 94
صفحه 32:
اتراع روتررسا
روتور های یک نکه
روتورهای دیسکی
Gh sg ~
صفحه 33:
روتور کمپرسور :
لا ۱
باشد و پره های کمیرسو ket و ۰
دیسکهای حرارت منبسط مي شوند و روی شفت اصلی نصب می شوند سپس
ed =m ced UCo ereea ees O ee ere را و ا
صفحه 34:
روشهای ساخت روتور :
* در روش ديسكى بايد ديسكها را حرارت داده و روى شفت نصب كردد
دس
جاگ با پیج به بکدیگر متصل شوند به آنها روتورهای دیسکی بیج «مهرء ای گویند
صفحه 35:
Des one One ID NU nea اانا
Out
<ai> و« سیر
صفحه 36:
یره سا اثابت :
ی ثابت بصورت دو نیم رینگ
۳ ees lee ies
> ۵۱ <۱
صفحه 37:
صفحه 38:
با رل رس 9 ۳ 9۱ 6/0۱ را
5 0۳۳۴ 510۷۷ شیرهائیهستند که از سه مرحله مختلفک مپرسور در زمانرلد
Desc er meets ۱
خروجىكمير سورنياز نيستعقدارئاز هوارا به لتمسفر تخليه مىكتند یروک عبر وی
Map pony proc yes any 7۳۳7 كيرىشوداز يديده سرر و يديده
و زمانیکه بسه ۹۸ درصد دور نا میرسیدیم وآاوها بسته میشوند و تمام هولیمترکموارد لتاق
er) mee re ce eset re 00
صفحه 39:
صفحه 40:
PS Dy) Se PS مر
ا ا Pe Reese
حك
صفحه 41:
Glenn
Research
معت" 706۳0100۷۵۵0۵8 60110۲89507۲ ©
pt = total pressure
Tt = total temperature
ht = specific stagnation enthalpy
c= specific heat
y = specific heat ratio
11, = adiabatic efficiency eee
station 2 - compressor entrance
station 3 - compressor exit
= CW
Compressor Pressure Ratio GPR
Compressor Work/ mass
Cw =(ht;- ht,)
cw=c,(Tt,-Tt,)
pt, Tt =
CPR = 7 i=(—s3)y-1
Te)
pt,
۸ (۷-1
و مهم ملكت cw
2
صفحه 42:
اداه اه
صفحه 43:
۱ ai bor eenre) EN py mpUrgeES errr
صفحه 44:
۱
THRUST
COLLAR
THRUST BEARING
صفحه 45:
Glenn
Research
Center
NY al Turbofan Thrust
ار اانا
005501 60۲۰ ۱:۱ ۱۳۵۹۶
ما - Ve + ماو - ۴-۸
۶ لبش ۵0۲ لا 9۳۲ + ولا - رل - ۲
صفحه 46:
عند 9 2[
00 ee ee}
ماسجا مصادب موجه © بوصصيهنا اصحها بيصا جلا( .تج دطصصصه جا لمددصيروب الداع
Se caer en ee ett cl لحك جا بعص
eee epee eae cated eR eee ee
Oe ا ee ce
Nee oe eee eco a cate ee
possbly two of hese throepad beara kokders cot be used. IP ive are ceeded,
Te ee ene ae ha co ata ee ck acre tea
SRE Lee Reee cane eee ene eee Dee ee
صفحه 47:
گمپرسور پر متحرک به هوا سرعت می دهد و پر
7 و مجددا
مر
صفحه 48:
صفحه 49:
اثر محيط روى عملكرد كميرسور :
0
ا ا كن
صفحه 50:
صفحه 51:
نکته
ire ee eon بره ها
ee rere)
rtp teenie
صفحه 52:
دلایل ارتعاشات :
1- تارتن رم
ees ee Tey ا ا al oo eal
ete ee ere Se Ae ee eal
*- ناپایداری فیلم روغن (پدیده سس ۷( و اعدا ۸( ) که با اصلاح و تعویض یاتقان جبران می شود
ا ا ا ل 1
7 تالی از تجهیزات همجوار
صفحه 53:
صفحه 54:
اجراى تظيريخارات روفن كه حين كار ووى بره هلى كميوسور
رسوب می کنند
ار
af git اداه اه
صفحه 55:
خرابيهاى ناشى از تعميرات (يوسته بردارى »
جنانجه در حين برداشتن يوسته كميرسور دقت لازم انجام نشود
کوچکترین حرکت شعاعی و محوری پوسته باعث برخورد آن با پره های
متحرك شلده و اسيبهايى نظير كندكى ٠ فرورفتكى » شكست و ترك را
ناشى مى شود به همين منظور براى جلوكيرى از اسيب ديدن يره ها حين
يوسته بردارى بايد موقعيت جرثقيل با بوسته دقيقا ميزان كردد و از ميله
aly es ار ار كد Wee Pe
نمود.
صفحه 56:
روشهای جلوگیری از خرابی کمپرسور:
Peper
2
Dey apes
بالانس كردن واحد *
Ce re eon Sein
استفاده از الباژهای مرغوب *
(فولاد سری 0
© استفاده از كادميوم در ديسكها و يره ها
صفحه 57:
سستشوی دوره ای بره ها:
صفحه 58:
agit 1
صفحه 59:
در شبكه دانشجويان ايران عدد ١ را به شماره زير ييامك كنيد
00111 ene
MAD .COM