سایرتحقیق و پژوهش

توصیف، پردازش و تجزیه و تحلیل داده ها

صفحه 1:
ee

صفحه 2:
توصیف» پردازش و تحزیه و تحلیل داده ها 4 برای داده هایی که قرار است جمع آوری گردد.

صفحه 3:
8 4 امار: علمی است که به جمع آوری؛ تلخیص و دسته بندی» تجزیه » تحلیل و تفسیر داده ها می پردازد. توصيف تحلیلی ‎ihe sy‏ هدف توصیف و پردازش هلف » قضاوت در مورد انبوهی از داده های پارامترهای جامعه استخراج شده از جامعه یا نمونه ی

صفحه 4:
دايره اى» ميله اى مركزى كذادشى | | فراواتى SSC

صفحه 5:

صفحه 6:
" جداول " نمودار " شاخص های مرکزی و پراکندگی ‎fi a‏ نوج روش انتخابی برای پردازش اطلاعات باید دو شرط زیر را ‎eM Maye‏ ‎Rey ht ‏سر‎

صفحه 7:
جدول توصیفی 9-0 19-10 29-20 100

صفحه 8:
جدول تحليلي: Right- Total Ess handed handed Males 2 3 5 Females 1 4 5 Total 3 7 10

صفحه 9:
خاص متغير هاى كيفى PieChart 5 2 ol 22 23 "4

صفحه 10:
روشهای پردازش اطلاعات خاص متغیر های کیفی

صفحه 11:
0-9 10-19 20-29 30-39

صفحه 12:
Polygon

صفحه 13:
خاص دو متغیر کمی High Low Postive os ١ Corrdation Correlation Correlation Correlation ۱ ۱ دعل ‎CT‏ 1لا ‎PA‏ ‏3 08 03 0 03

صفحه 14:
هر عددي که خارج از مرزهاي داخلي قرار گرفته باشد را يك دادة يرت ناميه و جنانجه بين مرزهاي داخلسي و خارجي قرار آسن را داده پرت ضعیف نامیده و با علامت 0 نشان مي دهیم و چنانچه خارج از مرزهاي خارجي قرار گرد آمن را داده پرت قوي نامیده و با علامت ه نشان مي دهیم.در اين نمودار عرض مستطیل به اندازه معقول در نظر گرفته می شود. مرز داخلی پایین- (/9 -۵2)* 97۰1.۶ مرز داخلی بالات ‎*(93-Q7)‏ 0347.5 مرز خارجی پیین- (/2*)92-9 97 مرز خارجی بالات (92-9)* و +92

صفحه 15:
روشهای پردازش اطلاعات شاخص سای آماری: 1- شاخص ضای تمایل مرکزی [میانکین » میانه» نما] ۲- شاخص ‎gle‏ پراکندکی [دامنه تغییرات ؛ واریانس انحراف معیار و ضریب تغییرات]

صفحه 16:
Table 1. Demographic Data Range 23-62 46-69 60-235 32-311 108-354 15-56 مه هو حا و و + و تك ی 5 5 Mean + 41> 55 + 122 + 141 7 223 + 31+ 21 2 Age, yr Body weight, kg Duration of operation, min Pain threshold, kPa Pain tolerance, kPa VAS pain score at 24 h Morphine consumption in the first 24h, mg

صفحه 17:
واربانس شاخصی است که نشان دهنده تفاوتها و پراکندگی نمره هاست و تغییر پذبری نمره ها را نشان می دهد . یعنی اینکه نمره ها تا چه اندازه ناهمگونند و تا چه حد با یکدیگر تفاوت دارند. هر چه واربانس کمتر باشد . تجانس و هماهنگی و همگونی

صفحه 18:
روش ضای ‎alas‏ اطلاعات

صفحه 19:
* آنالیز اختلاف رام " شدت ارتباط

صفحه 20:

صفحه 21:
:داده های اسمی نمونه کوچک نمونه بزرگ :داده های رتبه ای دو گروه بیش از دو گروه :داده های کمی دو گروه بیش از دو گروه آزمون من - ویتنی کروسکال والیس رون تا ما آنالیز واریانس یک طرفه ۳ مشاهدات زوج شده آزمون علامت آزمون مک نمار آزمون ویلکاکسون فریدمن آزمون ] زوجى آناليز با اندازه هاى تكرارى

صفحه 22:
0 "اين آزمون به اين سوال باسخ مىدهد كه ميانكين مشاهده شده در مقايسه با مقدار واقعى تفاوت معنادارى دارد يا خير. اين آزمون ساده ترين آزمون : می‌باشد.

صفحه 23:
آزمون ) دو كروه مستقل این نوع آزمون را آزمون غیر وابسته نیز می‌خوانند. در این نوع آزمون تفاوت بین میانگینهای دو جامعه آماری مستقل» مورد آزمون قرار می‌گیرد.

صفحه 24:
eT bee Tey SL Mann — Whitney Test برای مقایسه میانگین‌های دو جامعه مستقل زمانی که داده‌ها به صورت رتبه‌ای یا ترتیبی باشند "یا داده ای کمی از توزیع نرمال برخوردار نباشند مورد استفاده قرار می‌گیرد. مثال: فرض کنید دو گروه ۲۰ نفره از فراگیران با دو روش متفاوت آموزش دیده و نتیجه ارزیابی آنها از دوره‌های فوق در قالب اسارات ۱ با ۵ کردایری فد ای

صفحه 25:
‎SU‏ زوجى ‏به این آزمون» ۱ همبسته با وابسته نیز می‌گویند. برای تشخیص تفاوت میانگین دو گروه وابسته» ازاین آزمون ‏استفاده می‌شود. ‎a‏ مثال: دوبار اندازه گیری فشار خون افراد قبل و بعد از تجويز دارو و مقايسه آنها با هم

صفحه 26:
Ryo Tey SL در بسیاری از پژوهشهلئی که نمونه‌ها به صورت جفت شده و همبسته(دو گروه مستقل) هستند. " داده‌ها به صورت رتبه‌ای یا ترتیبی باشند " داده ای کمی از توزیع نرمال برخوردار نباشند مثال: نظر تعدادی از مشتریان در رابطه با دو نوع کالای مشلبه اما با مارک‌های متفاوت از نظر کیفیت محصول سوّال شده است.

صفحه 27:
تحليل واريانس يك طرفه '(17198 - 9 روش آماری که طی آن تاثیر یک متغیر صستقل روی متغیر وابسته بررسی می‌شود تحلیل واریانس یک ‎aap‏ كفته می‌شود.

صفحه 28:
۱۲۳۷۲ (۳۲ SU ‎Rate‏ لكا ‏"' لين آزمون در واقع معادل تحليل واربانس يكطرفه مىباشد. اما برخلاف كن نيازى به مثروضات لن نظر اینکد نمونه‌ها از يى اجابعة ترمال بدست‌آمده باشند و یا اینکه انحراف معیار یکسانی داشته باشند وجود ندارد. آزمون کروسکال والیس زمانی گروه باشد. مثال: از ‎٩۰‏ نفر دانشجو در سه رشته مختلف درخواست شد تا کیفیت برنامه‌های آموزشی دانشکده را ارزیلبی کنند. امنيازات ارلته شده تسط افراد فری ان ۱ (بسار ضعيف) تا 0 (بسيار قوى) در نوسان 3 110 ای ی ندارد. © این آزمون اگرچه وجود تفاوت بین نظرات گروه‌های مختلف را نشان می‌دهد اما مشخص نمی‌کند که اين تفاوت در بین کدام یک از گروه‌ها وجود دارد. ‏استفاده می‌شود که تعداد نمونه‌ها بیش ۱ ‎ ‎ ‎

صفحه 29:
آنالیز با اندازه های تکراری 1۷1657 136062060 این آزمون تعمیم یافته تی زوجی می باشد. وقتی یک متغیر کمی را بیش از دو بار اندازه گیری شود. مثال: چهار بار اندازه گیری فشار خون افراد قبل و و ۱۲و ۲۴ ساعت و ازبعد از تجویز دارو و مقایسه آنها با هم

صفحه 30:
۳ آزمون فریدمن یکی از آزمونهای غیرپارامتری است این آزمون در واقع معادل آزمون ۲ در روشهای پارامتری می‌باشد اما در اینجا برخلاف آزمون 3 فرض توزیع نرمال و برابر بودن واریانس ضرورتی ندارد. اين روش برای مقایسه سه گروه یا بیشتر از سه گروه وابسته بکار می‌رود. ۳ مثال: نظرات ۳۰ نفر از فراگیران را درخصوص سه روش مختلف تدریس جویا شده‌ایم و پاسخ‌ها نیز از ۱ (بسیار نامناسب) تا ۵ (بسیار مناسب) امتیازبندی شده‌اند.

صفحه 31:
]سمقایسه نسبت متغیر وابسته کیفی در دو گروه مستقل(کای دو) قا نسبت متغير وابسته كيف ه وابسته(مک ن ليا مقایسه نسبت متغیر وایسته کیفی در دو گروه وابسته(مک نمار) ©- مقايسه نسبت متغير وابسته كيفى در جند كروه مستقل (كاى دو)

صفحه 32:
متداول ترین روش برای مقایسه نسبت در >اجامعه آزمون کای دو می باشد.از اين آزمون برای بررسی استقلال بین دو متغیر که هر دو کیفی می در کل موارد استفاده از شامل :

صفحه 33:
Ep HCA عد به لكا ران علت مرگ مستقل ان ۳ ] علت مرگ جمع سایر | بیماریهای | سرطان امراض_ | قلبى ‎yo ۳۰ yea ۶۵۰‏ سيكارى ‎od ۵۵ ۱۳ yo.‏ | غیرسیگاری ‎ya ۳۶۵ ۳۳۵ 1‏ جمع 6650190 1235= 7006 - فراوانى مورد انتظار افراد سيكارى داراى ‎By (db Sp ke‏ (خانه با فراوانی مشاهده شده ۱۳۵)

صفحه 34:
0 ‏0ب‎ Vee SS cet Pape sc rartn ets) آزمون مک نمار بین عامل در معریض و متنیر پاسخ ارتباطی وجود ندارد :وا بين عامل در معرض و متغیر پاسخ ارتباطی وجود دارد : و طرح داده ها جدیل ۸-۱ ‎BAe | a yf + | -‏ ‎a b + a b‏ 4 3 4 0

صفحه 35:
۱ none) ۳ ey SL وابسته يكى از روشهای ایارابری و درولقم تسی‌بافته آزسون مک نمار است ا ابن تفاوت كه لين روش رای مواردی که تمداد| گروهها با تکراز اسله نيا يبشع از سه باشدا یکار می‌رود: داده‌های لین آزمون به صورت اسمی می‌باشد و وجود تفاوت بین نظرات افراد را مورد بررسی قرار می‌دهد. متال: نظرات افراد نسبت به یک موضوع در زمانهای مختلف پرسیده می‌شود - قبل از برگزاری یک دورة آموزشی (موافقت - مخالفت) - بعد از پرگزاری دوره (موافقت - مخالفت) - بعد از اجرای عملی محتویات دوره (موافقت - مخالفت)

صفحه 36:

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
34,000 تومان