صفحه 1:

صفحه 2:
ers تولید دستی و انبومد مزایا و معایب ظهور تولید ناب مشخصه های تولید ناب و مقایسه آن با تولید انبوه ‎REE Ween ue) el ec dS Stag‏ + روبکرد بدا + طراحی ناب (Lean Thinking) Jt <5 wa TO eid le) ‏بتكاه اقتصادى ناب‎ لید تاب در ساخت تحضول Oe: |

صفحه 3:
9 مشخصه های تولید دست ‎ed er er eae‏ ل ‎tes ay‏ ۳( ‏3 - کارگران بسیار ماهر ‏4 - ابزار و ماشین آلات ساده اما چند کاره 5 - حجم بابين توليد ‎0 eee ia ‎ER ees ieee iat Fitting -8 ‎ ‎

صفحه 4:
ا مشخصه هاى توليد انبؤة 1 - تعويض يذيرى كاركر 2 - وجود نيروى غير مستقيم فراوان 3 - وجود محافظین (بافر) براى مقابله با اختلال - كاركر اضافى - موجودى اضافى - فضای اضافی | رز ‎iS oe eee Re err oe Te eee‏ ‎y OY FRR IC Capea EOC Oe tial‏ 7( 3

صفحه 5:
AL مشخصه هاى_توليد. انبوه (ادامه ۱ ۱ - ارتباط کم بین آنها - ارتباط کم با بخش تولید و کارگاه 9 - زمان آموزش كوتاه

صفحه 6:
۳ @ SCN [Pel Crepe oCR RT ERT eas. er EIR em 1950 ‏دیدار تویودا از کارخانه فورد در بهار‎ * : ‏نتيجه كيرى تويودا‎ " : ‏عدم امكان نسخه بردارى از توليد انبوه بدليل‎ 1 - كوجك بودن بازار داخلى 2 - نیاز به انواع وسیله نقلیه 0 ‏ل‎ Semen See) lh ae) CS ely TO rec te es ad caida ‏حلي‎ 6 =

صفحه 7:
0 موداهای هفت گاند 5 ‎ee re eke ie‏ ل ‎Gere ee ore poner ‏ا‎ ‏3- حمل و نقل, (غیرضروری مواد) ‎as ees ee eS aa‏ ی ار سس ‎(Overprocessing)‏ ‏5 - موجودی ها 4 مواد اولیه . نیمه ساخته , محصول ۰ در راه ) ‏6 -حرکات غیرضروری کارکنان (برای ابزار با قطعه یا ...) ‎eee ee ia‏ تا

صفحه 8:
eae ead eer ory 1 - تلاش جهت حذف هركونه اتلاف منابع 2 - تکریم انسان ۱ ‎CS oe a‏ ا ‎ee aS) ate Rel‏ ] ‎PBS ie re ele een ne Soe ae‏ - كار كروهى برل مجر j= LM Mae ag ot = ‏نگرش و سازماندهي فرآيندي‎ 7 وید تن لذ

صفحه 9:

صفحه 10:

صفحه 11:
DAZ ‎bles‏ .هاى_توليد ناب ‎Palin‏ ‎+ Big Jil = Lean production + Little JIT < Lean production ‎~ Zero - inventory production ~ Continuous — flow production ~~ synchronized manufacturing

صفحه 12:
© 1 هدف كذارى در توليد نات 00 ROE re NT a ‏اك‎ ‎Brea Pepeney UREN ia ‏رسیدن,به کمال در تولید‎ 00 ‏موجودى صفر‎ - 1 22100 - 2 0 EA) 0 ‏حمل و نقل صفر‎ - 4 0 (ees MPIC Cre fend er aad ‏اندازه بچ یک‎ -7 0

صفحه 13:

صفحه 14:
©

صفحه 15:

صفحه 16:
‎AL‏ اليد در برابر توليد فشار ‎ ‏۴ الهام گرفتن اوهنو از سوپرمارکت های آمریکایی " توليد كششى : انجام فعاليتها بر مبناى تقاضاى مشترى ل ا ا م " تركيب كشش و فشار در بك زنجيره عرضه ‎one ‏ا‎ ‏مثال : شرکت مونتاژ کامپیوتر سفارشی ۳06۱1 "" كاربرد مفبهوم كشش در كاركاه : ‏هر ايستكاه . مشترى ابستكاه قبلى است

صفحه 17:
OVAL ‏ارتباط با.تامين كنندة ذر توليد انبوة‎ Fey pogo men Pert ura ‏بركزارى مناقصه و ذرخواست قيمت‎ > 2 SD eee) Sel See ‏زر قیمت‎ eeny ‏ا تامين‎

صفحه 18:
0 ۱ Ll Tee aia | RRC Ey pCi) ۱ Oe Ilia) ۲۳۳۱ ۱ ل عدم رده بندى تامين كنندكان به صورت زنجيره تعدد تامین کنندگان بک قطعه 4 - عدم شفافیت در ارتباطها ‎ame‏ اد ا ‎CCS SI‏ 3

صفحه 19:

صفحه 20:
‎oe Corr)‏ توليد.نات ‎‘st Tier Supplier reg ‏تا رت‎ syle Suppliey Supplied ‎Tce (1a ‏از‎ Cupplicy Cuppliey Supplied

صفحه 21:
تس ارتباط با تاقين كننده ذر توليد نات رز ل ار ار که از عملکرد آنها وجود دارد 2 طراحی کلی محصول با همکاری تامین کننده 3. طراحى دقيق زيرمجموعه ها توسط تامين كننده با همكارى تامين کنندکان رده های بعدی

صفحه 22:
58 ‏ایا ول رن ان با‎ Me 1 - رده بندی تامین کنندگان 00 ‏ا‎ TN Con St) 3 - توجه به فاصله جغرافيايى در انتخاب تامين كنندة 4 7 سفارش دهی در بچ های کوچک وتحویل مکرر کالا توسط نامین کننده موقع نیاز 5 - شفافيت اظلاعاتى بين شركت و تامين كننده LETC er JON ‏ا ل ا‎ reed Ts Ce eee We) Cet ant SC Tiel ‏ا اه‎ oda ESTES ee perenne weet) 9 - رابظه بلندمدت با تامين كئندة 0 en ie ome si Ses yon (0 Re Meee ReMi BRD MPS) eel te Mee Rete e) al ob gre ‏کی رتسو‎ 2

صفحه 23:
7« اهکارهای تولید ناب در ساخت. (Flexible Resources) cabsic alio— 1 (Cellular Manufacturing) ‏ساخت سلولی‎ - 2 (Quick Setup) @ pw ¢jlw oole! — 3 Quality at the source — 4 5 - نكهدارى و تعميرات بهره ور فراكير (18101) 6 - زمان بندى هموار (120انالءءعاء5 ‎(URW‏ 7— 5 الل ۵2 (CET) Fa) ra) eed eats) 9 - بج هاى توليدي ‎fa‏ الل ‎(CTE mela‏ تولید ناب

صفحه 24:
3 فرايندي محصولي تكنولوژي گروهي : ابزاري در خدمت ساخت سلولي

صفحه 25:
جدمدا- 017 BS -->

صفحه 26:
۰7 آماده ‎ae‏ سريع (single minute exchange of dies) ۳ SMED PS PEAS ASP eer Dia ‏مشاهده ؛ ثبت و تحليل روش آماده سازى‎ - ١ ؟ - جداسازى آماده سازى درونى و بيرونى 0 020000 0 y Bey Mane CD Peay ‏فعاليت ها را ساده كنيد‎ - 4

صفحه 27:
Quality at the source 0 1 0 هیج کالای معيوبي نباید به مرخله بعدي منتقل شود لا هرکسي مسئول کیفیت کار خویش است لات 9 “* احنتيار توقف نط توئيد توسط كا رك هنكام روز مسائل تابلوى آندن : نشائك محل بروز مشكل و نوع آن طراحي و ساخت ماشین آلات بنحوي که تولید کالاي معیوب را اعلام کنند 2 ات تس ۱001۲۰۵۷ “درنظر كرفتن زمانى در انتيهاي شبيفت ببراى بررسى مسائل بوجود آعده ‎rele)‏ 2 06

صفحه 28:
1 لك اا تل خوب از بد 2 کنترل کیفیت 8 بر " تأکید بر اقتصادي بودن بازرسي " لاش جهت شناسايي و رفع علت مشکلات و خرابي ها تعریف کیفیت در دو روش فوق : ‎Ss recip ree er ee‏ 0

صفحه 29:
25700006 Cf ‏هدف : تمام فعالیت هاي موّثر بر کیفیت . بدرستي انجام شوند‎ ‏تعریف کیفیت : رضایت مشتري‎ : ‏"شامل‎ 1 ۲ کنترل کیفیت ۳ ندارکات صحبح ا ۱ ۲ ماشین آلات و تجهیزات مناسب ۳ خدمات پس از فروش ‎ISO 9000 — Version 1994 —‏

صفحه 30:
3 4- مدیریت کیفیت تعریف کیفیت :رضایت مشتري + رضایت کارکنان + رضایت تأمین کننده رضایت سازمان 10 مشتري مداري (تمرکز بر مشتري) مشارکت کار کنان (آموزش . نظام ‏ منافع متقابل در ارتباط با نأمین کنندگان از بهبود مستمر ‎Te Sea‏ ان ‎eced‏ ا ات ‎9 ‎150 9000 ۱۷6۲508 2000 3 ‎0 ‎ ‎۱ ‎۲

صفحه 31:
Total productive «7 maintenance 1 ۱ - آموزش اپرراتورها بای بازرسی ؛ نگهداری و تعمیررات ماشین ات - برنامه ريرزى و كنترل نت ۱ ۱

صفحه 32:
evel schedulin Me 8 ۸ 1 ‎rey‏ ا ا ا ا ا ات ‎ere aie ree |e ‏فرض : تعداد روز كاري در ماه < 20 روز . ساعات كاري روزانه < 6 ساعت‎ ‎Bere pene hess ‏هر 48 دقیقه‎ 6 ‎00600 © ‎ ‎9 ‎oe‏ اه0ه10] لمعرزوم توليد نأب ‎ ‏متوسط حر وجى ‏روزانه ‏90 ‎eo‏ ‎(Jo)‏ ‏60 ‏لات ‏90 ‎ ‏1 مات لفات یرالیه ‎ ‏تقاضاى ماهيانه ‎2 ‎400 ‎90 ‎600 ‎900 ‎500 ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 33:
AL 9 Cc fe) Large-Lot Approach os ee ٩ [ [۳ IT Small Lots ee ‏س‎

صفحه 34:
سیستم‌موجودیک انبان.۲ 9۱۳ ‏ز‎ ke تقطه ستارشنجنه < 6 یت ما

صفحه 35:
57 فرآیند فروش در تولید انبوه ار 2 سیستم فشاری م۱ فروشنده مجبور به خرید کالایی است که طالب آن نیست ‎ea Teeny er Yeon ae‏ 00 ‎RT ley‏ ور ار 05 0 1000 ‎ou Pie ۷1‏ 211111 انتريد مس مه موم اليه هدش ادن

صفحه 36:
0 : ‏ارتباط مراکم فروش با کار خانه‎ ae * سيستم كششى " موجودى كم در مراكز روش ا ا ا ا ۱ ا ا 00 7 ۳ نگرش بلندمدت نسبت به رابطه با مشتری انجام همه فعالیت های روش و تحویل توسط یک تیم ( سفارش گیرری + . موز بیمه؛ مور مالی+ تحویل <ه فروش حنانه به حانه در ژاین ‎Ey rete ell NSE Peres‏ ‎eS eee aD ed‏ ۱ ارتباط پیوسته با ضریدار و گزارش مشکلات وی در ارتباط با خودرو "۳ نگهداری و ببروز آوری اطبلاعات مربوط به مشتریان ‏ حانواده انا 7 7 7 3 7

صفحه 37:
bo! ۳.۹ ‏؟.لاه‎ ‏تیه‎ ‎YNZ ‎38% ‎3 ‏در‎ 1 28 12 آمريكا ).¥ تسه سس 38 112 1در2 25 11 0 Pere eae ere pb) ۱۷ ‏ورف‎ ‎1 ‎۱ ‎51% ‎6 ‏1در‎ ‎135 ‎14 محور مقايسه ‎as toed‏ 0000 ‎OO a mameent theta‏ ‎TI ey wis‏ ۱ ‎Cetra‏ ‏سیم 0 در مهتدسى تعداد محصولات با تاخيس نمان تهیه قالب(ماء) Ree re eG des

صفحه 38:
رویکرد تولند ناب در طراحي محصو 4 - طبراحی ماژولار بمنظور افنرایش تنوع محصول و کاهش تتوع فر‌آیند و ‎Tia EE iad ena ye LU af‏ مر ۶ 7 مهندسی همزمان ‏۵ - تعیین رهب با قدرت زیاد جهت پرروژه طراحی ( شوسا)

صفحه 39:
ee ne lan ‏ا‎ 1/2 ‏تعیین ارزش ازديدكاء مشترى (116ا‎ -۱ value stream See are tad جریان ارزش - کلیه اعمال ضروری رای : "ارائه یک محصول جدید ( از ایده تا ورود به بازار) ا ۱ " تبدیل فینزیکی ( از مواد اولیه تا محصول نهایی) ۳ - ایجاد ح کت بدون و قنه در این ار زش ( 110۷۷ ا ا ا > - 0 ASSO PES ORES Ne Rape Cepia L rae (perfection) jus 435-6 شنافيت + بهبو, رقو ليد ناب

صفحه 40:
بنگاه اقتصادي ناب DAL ‏تن اقتصادي ناب - زنجبره عرضه ناب‎ ‏بستري براي جربان ارزش‎ - Ae ۱ RUS Eee By we See ee ‏طلب نمودن سودي معقول توسط همه شركتهاي مستقر در جريان ارزش‎ ” 0 ‏اا‎ ‎Ree ‏ا ا‎ [0 een ‎ede eee:‏ نا ‎PES IO bed tea NEC MeO Cu ha pee rs‏ ا ‎Cpe ite‏ ‎reete‏ 0 توليد نامفةه ‎ ‎ ‎

صفحه 41:

صفحه 42:
=o ۱۳۳ ‏لاد کت‎ Soy * ادغام عمودی ۱۳۲۵۵9۲۵101 ۱۷6۲۲۱6۵۱ تركيب شبكه عمليات دو مرحله (يا بيشتر) از مراحل تولید با توزبع در زنجیره عرضه است که ‎ees)‏ ی انواع ادغام عمودی : ‎ela 1 ce Beco ery‏ رو به عقب 5660107۷3۲۵0 Complete Ls OF oki a ‏مفيوم را رت‎ "

صفحه 43:
۸ د و تروش فورد :ادغام عمودى كامل همراه با تمركز تمام تصميمها لس روش اسلون در جنرال موتورز : ادغام عمودی زیاد ولی با ایجاد بخشهای غیر متمرکز ‎ora‏ ا ا ا 0

صفحه 44:
Lean Manufacturing Techniques Quality Management System Vision Total Organizational Buy-in Sales-Production-Inventory Management

صفحه 45:
0 * زای باتسو " كى رتسو 7 گروههای صنعتی با اشتراک سهام یکدیگر ۲ تامین سرمایه مورد نیاز اعضاء ل ‎eee‏ ۱ ناقص

صفحه 46:
با تشكر از توجه شما! Thanks for your | attention محسن انحبدنی, حسن حسین آبادی

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
32,000 تومان