کسب و کار مدیریت و رهبری

تولید به هنگام JIT

JIT4

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تولید به هنگام JIT”

تولید به هنگام JIT

اسلاید 1: سیستم تولید بهنگام )Just In Time(فاطمه دهقانی

اسلاید 2: سیستم تولید بهنگام یک استراتژی مدیریتی است که سفارشات مواد خام تامین کنندگان را مستقیماً با برنامه‌های تولید همسو می‌کند. شرکت‌ها از این استراتژی کنترل موجودی برای افزایش بهره‌وری و کاهش ضایعات با دریافت کالا فقط در صورت نیاز تولیداستفاده می‌کنند. این روش تولید کنندگان را ملزم به پیش‌بینی دقیق تقاضا می‌کند و هزینه های مرتبط با انبار را کاهش می دهد.این سیستم در صدر هرم سيستمهاي نوين برنامه ريزي و كنترل توليد قرار دارد.

اسلاید 3: تاریخچهسیستم تولید بهنگام را با نام تویوتا می شناسند. چرا که برای اولین بار این شرکت ژاپنی بود که در سال ۱۹۷۰ این سیستم را ابداع کرد.JIT به عنوان ابزاري براي بر آورده ساختن خواسته ي مشتري با حداقل تاخير معرفي و به كار گرفته شد .اين سيستم در سال 1973 به علت شوك نفتي و كاهش فزاينده ي ساير منابع طبيعي مورد حمايت وسيعي قرار گرفت .

اسلاید 4: تفاوت با دیگر سیستم هاسیستم تولید بهنگام در تضاد با سیستم تولید قرار داردچون در سیستم تولید تولید کنندگان برای جذب حداکثری تقاضا از بازار، اقدام به تولید و انبار کالا می کنند ولی سیستم تولید بهنگام یک سیستم کنترل موجودی است، که با کاهش موجودی کالا به افزایش بهره وری کمک می کند.

اسلاید 5: روش موفقیت این سیستمسيستم توليد بموقع تنها زماني موفق خواهد شد كه هر فرد در سازمان در اجراي آن مشاركت داشته باشد و كارخانه و فرايندها براي حداكثر ستانده و بهره وري سازماندهي شوند و برنامه هاي كيفيت توليد براي برآورده ساختن تقاضاي واقعي زمان بندي گردند .موفقیت این سیستم بر تولید پایدار، ساخت با کیفیت بالا،عدم خرابی ماشین آلات و تامین کنندگان قابل اعتماد،تکیه دارد.

اسلاید 6: مثال و نمونه موفقشرکت DELL از مشتری خود مشخصات کامپیوتر مورد نظر او را می گیرد. و سپس قطعات مورد نیاز را از تامین کنندگان خود تهیه میکند و مونتاژ کامپیوتر را انجام میدهد. این شرکت دیگر قطعات اولیه را خود تولید نمیکند و از تامین کنندگان خود خریداری میکند. با این کار توانسته است سرعت بالایی را در تحویل محصول به مشتری بدست آورد.

29,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید