سایرتحقیق و پژوهش

تولید محتوای الکترونیکی(استرس )

صفحه 1:
Nf fan” STRESS GRINS SASS, ا 0 ۳ 04 ۳ ‎ON‏ ‏2 ۳ 4 ۸ ۳ 2 NAH IN ‏ع‎ ONO ANANIANIZIN NANA ANZ ۵ SAS ANAS YZ ANUSANIZN SAS ANAS YZ

صفحه 2:
یک التمهلى مهم ارتجاقلى از ذانش در عصر جديد از طريق شکل‌گیری وب و عر ‎ee,‏ ‎eelees‏ در نت _بوده است. ال ژوزها تولند محتوا در قالت الکترونیکی نیاز | زهدى انعا ۰ االتفاده اقلا ی فذرتمندی مفل ایتشرنت. مطالب را می‌توان به گروه‌ها 5 وف با 8 ۰ تجوت تثیرگذار ورمفید انتقال داد. 5 پاسخ بع این سژال که منظور از 6 ۱ 1 اند کشت که معانی و تعاریف بسیار گسترده‌ای درباره‌ی مختوای ار 12 ‎ee‏ در اأزامه به برخى از آن‌ها ‎TiS co o Lidl‏ به لحاظ فنى, محتوای الکترونیکی به به هر نوع اطلاعات ‎lis‏ ۲ ی‌شود در ۱۹۱ حوزه‌های تعتلف اق اهدافي ختلف إيستقاده مىشود. ا ومع ‎٠-٠‏ 02 و خدمانی نامیدهبهی‌شود. که بصورت الکترونیکی ارائه می‌شوند. علاوه بر این, محتوای الکترونیکی ‎yuimod aS (E-content)‏ از آن به عتوان بیج دیجیالی نیزهیاد می‌شَوة به محتوا و یا اطلاعاتی که رزوی"3ستگاه‌های آلکترونیکی كه توزيع ‎meee,‏ ده از شبکه کامپیوتری مات ان ۳ ستزمن قران می‌گیرید نيز كفته مى شود.

صفحه 3:
فرهنگ لغت آکسنورد. محتوای الکترونیکی متن‌ها و تصاویر 6 ی کات ‎es‏ > تا ‎Gaia ing eb‏ ساکستا آتوراگ محتوای الکترونیکی اساسا بسته‌ای است که از ۲ مانند به حداقل رساندن ‎pa‏ اثربخشى هزينه» کاربرپسند بودن و ‎See 4 2‏ می‌کند. محقوای آلکترو ۱ می‌توان در مدل‌های اف براي انواع مختلف مخاطب تولید کرد. امروزه از این نوع محتوا برای برگزاری دوره‌های آموزشی و یادگیری الکترونیک بسیار استفاده می‌شود. هدف از توسعه‌ی محتواى الكترونيكى ايجاد یک جامعوی غنی از اطلاعات اس هی در جاء اد دریافت. به |اشتراک گذارای واستفاده از اطلاعات برای پیشرفت خود سود می‌برد. . محتوای الکترونیکی معتب. جامع و هدفمند شرایّط برای دسترسی به محتوای دیجیتال با كيفيت بالا و ‎Ome me? eae‏ وان یک«معلم مجازی تاثیرگذار عملعج من کند. محتو بدلیل انعطاف‌پذیری زمان, مکان و سرعت یادگیری روزبه‌روز محبوب‌تر می‌شود و شامل هر نوع محتوایی است که از طریق. رزسانه‌های مختلف ‎Lene 31‏ مره همم شیمد راشای ‎ee I‏ |

صفحه 4:
انواع 1 و رو محتوای ویدیویی 9 +e 2 = ‏د‎ 2 = ee = ~ “oie 5 0

صفحه 5:
هدف. اذ تولیر محتوای, ۱ 1 ونیکی [موزشی از آنجایی که محتوای الکترونيکي به شکل سرگرمی, طنز و یا بازی صرف نیتتنت. هدف اصلی آنها چیزی جز آموزش نمی باشد. مهمترین مبحث در محتوای الکترونیکی, بحث اموزش مخاطبان میباشد. مخاطبان نیز عموما قشر نوجوان و جوان هستند که با هدف یادگیری به محتوای الکترونیک روی میآورد.

صفحه 6:
تولید محتوای الکترونیکی به منظور استفاده از برنامههاى جند ربسيانه أى و مالتى مديا انجام میشود و هدف اصلی ‎od‏ اموزش دروس ‎sly‏ دانش اموزان میباشد. با استفاده از این محتواها دانش اموزان میتوانقد دروس خود را بصورت صدا, فیلم, پاور پوینت, متن و يا انیمیشن دریافت کنند. 1

صفحه 7:
این محتوا به گونه ای تولید میشود که نحوه یادگیری را برای محصلین تسهیل بخشد. براى مال برای و دروس مربوط به رياضيات, بايد د تک به تک و توضیحات شرح داده شود. ممکن ‎a nobly eS‏ صورت نمایشی باشد تا برای دانش آموز ‎Stage‏ شود. ‎ogc.‏ بر موارد گفته شده, اكاهى محتوای الکترونیکی میتواند بصورت بازی 1 1ك :2 عاواجى أشده باشديكه نيتم مطالب را ‎girl.) lames‏

صفحه 8:
ار ‎eee 1. ewe.‏ 1 5 لتوليد محتوا الکترونیک] ۰ ۲ نداشتن مجدودیت مکانی نداشتن محدودیت‌های زمانی محدود نبودن ظرفیت پذیرش در نظر گرفتن استعدادهای فردی گسترش فرهنگ یادگیری مستقل استفاده از استادان مجرب در حوزه‌های گسترده‌تر(جغرافیای و تعداد دانشجویان) امکان تطبیق و بهینه‌سازی کلاس‌ها تمربنات و مشاوره با نیازهای فردی(دانشجو محوری) انعطاف‌پذیری در اصلاح و تعییر محنوا افزايش سرعت آموزش افزایش کیفیت ارائه دروس (به دلیل ارائه دروس به‌صورت چندرسانه‌ای) کاهش زمان رفت‌وآمد تفیگ رای بر اسان به اسانید عتعدد

صفحه 9:
کاهش تردد فیلگییان ۰ دانش آموزان ‘ دانشجویان ‘ کارمندان بدون تردد در سطح شهر برای رسیذن به مدرسه , دانشگاه , آموزشگاه یا محل كر ( منظور محل آموزش ضمن خدمت ميباشد آمیتوانند از طریق آموزش مجازی و سامانه 5 به محتوای الکترونیکی و مباحث آموزشی دسترسی داشته باشند و اموزش ببینند و فقط براى رفع اشکال از ‎ee‏ فیزیکی اتناك تما |2020 کلاس معكوس ار یتجا شکل ميكيرد).البته اک 22525400 كلنى لقنتي كردد-.اما بخش _مهمى و بخش عظيمى اح طریق آموزش مجاژی و تولید محتوا انتقال مى يابد.

صفحه 10:
فراگیران میتوانند در زمان دلخوام با آسودگی !لل | ‎Meena‏

صفحه 11:
استعلادم از استادار _ مجوبب. در حور ‎«lao‏ ‎ind pind‏ [جغوآفیای 3 متوانید مایب در لن تخصِضّ و مهارت دارند و میتوانند مفاهیم موضوع نتخاب شده را به صورت. جذاب تدریس نمایند را جهت تولید ‎lea‏ الکترونیکی انتخاب و محتوای ولیک آموزش مجازی تولید شده را در اختیار همه فراگیران در سطح کشور قرار دهید.

صفحه 12:
در آموزش هحار ی مدرس دننواند با استفاده از نوشتن ریو وينّة تولید محتوا, و استفاده ‎ae‏ مديا در محتوای الکترونیکی , مطالب را به بای مسق تماید و دست مدرس و توليد کننده توا در انتقال مطالب باز ميبا شد.

صفحه 13:
‎au‏ دن محتوا د سم موش ‏سرعت عرضه و تولید محتوای الکترونیکی در ۱۷5 سیستم نسبت به محتوای چاپی و فیزیکی بیشتر است و خیلی سریع می توان محتوای جدید را به دانش پذیران عرضه کرد. حال نکه تغییر محتوای آموزشی چاپی به علت هزینه های بالای تولید و عرضه محتوا سخت است و این تغییر دير انجام می شود. این اتفاق باعث شده برای برخی حوزه ها که محتوای آموزشی/مدام عوض می شود (مثل آموزش نرم افزارها) دیگر استفادة از محتوای جاپی و فیزیکی هیچ توجیهی نداشته باشد. ‎ ‎

صفحه 14:
۱ Saat Solo. علاوه بر مزایا سیستم اموزش مجازی ۱5 ‎ee‏ ‏سیبستم ‎Gus jgol‏ مجازی ۱۸5 را نیز برای آن مطرح کرده اند که ‎nl‏ شده‌ستلمرور تا حدی بر طرف شده است دوری از ارتباطات جمعی در آموزش یکی از معایب مطرح شده برای 011 است که این موضوع ۳ گلتشترش کاربرد یدئو کنفرانس ها و آموزش های جمعی و روش های آموزشی گروهی مبتنی پر وب تا حد زیادی برطزف شده است یکی دیگر از معاییی که برای آموزش,های از راه دور از جمله آموزش الکترونیکی بز شمرده می شود, عدم ارتباط چهره به چهره است که البته با پیشرفت تکنولوژی ,این عیب تا حدی زیادی برطرف شده و عدم ارتبط چهره به چهره‌یکی از ویژگی های آموزش الکترونیکی امروزی است.

صفحه 15:
وابستگی بیش از حد به تکنولوژی یکی دیگر از معایبی است که | منتقدان برای آموزش الکترونیکی مطرح کرده اند باید توجه داشت که هر روش آموزشی متکی بر عناصر خاص خود ‎ly cul‏ توجه به نو و سطح تکنولوژی های آمروز؟ لین وابستکی در ذات اموز زی,وجود ‎ae‏ روز نان تمد هی شود اين ‎See‏ وایستگی آموزش های سنتی به انسان است بأ دور داشت که آموزش وگ یت ها وکاربرهای داسی دار که ید دمحا خود مورد توجه قرار گیرد و از دیگر معایب این سیستم سرعت‌پایین ارتباط آینترنتی در برخی اوقات و عدم دسترسی عموم به سيستمهاى رايانهاى و اينترنت در حال حاضر اشاره و

صفحه 16:
آموزش لینتونتی بیش از حد به تکنولوژی ولبسته 8 که تلو می 1 آموزش الترسى مانند ‎PEt,‏ ‏ابزارهای یادرژی برای هر کسی در دسترس باشد. در واقع, این چنین نیست. به عنوان مثال. همه افراد به اب نت دائمی و را نه تاره همین دلیل استفاده از ال ام اس ‎ce‏ ‏مناسبى ربراى اسائلاين است. سامانه ۱۳۱6 قابلیت استفاده به ‎ise‏ افلاين را نيز دارد و در حين يادكيرى الكترونيكى امكان ری,فایل ها برای ده مجدد وجود دارد. در واقع در ‎ee. FT‏ دوره را یکباز طراحی کرده و چندین بار استفاده کنید.

صفحه 17:
برخی ممکن است تمام تکنولوژی های لازم را داشته باشند اما رغیتی به استفاده از آن نشان ندهند. برای بتوانند تمام تکنولوژی های جدید را مدیریت و استفاده کنند. با اين 12979 ارائه اش هاي مناسب می تواند اين مشکل را کند: مزایای آموزش مجازی اگر براى اين دسته از افراد روشن وشفاف شود امکان استفاده ‎wil‏ ها از اموزش مجازی ‎Ims‏ و نرم افزاننادگیری,الکترونیکق نیز افایش می ‎ub‏

صفحه 18:
خوب» بايد كفت به معايب زیادی درباره اموزش الکترونیک اشاره نشده ات۳۱ از بر رین اين معایب این است که شما فقط از تسار نت۳ 9ب ۶ گاریاز, کاربرد. عملی این آموزشه ها ثیست و ۴ عمل تفاوت و مشکلاتی بروز خواهند کرد. تجربه آموزش رو در رو را از دست مى دهيد كه اين ممکن است برای بعضی از فراگیران مشکلاتی ایجاد کند. 1 بسیاری از ابزارهای آرزیابی آنلاین به سوالات محدودی, محدود شده اند و آسان هستند. 2 در صورد ات دوره های آعوزشی شوالاتی مطرح شده است. 3. مسئولیت نوشتاری مقالات دانشجویان جای سوال دارد چرا که وقتیٌ دانشجو را نمیبییم هر کسی می تواند به جای وی کار پژوهشی انجام دهد. 4. ارزیابی های کامپیوتری بیشتر تمایل به دانش مجوریدارند تا عمل- مجو رز ‎«cS‏

صفحه 19:
‎١ 007‏ ارا ۱۳۵۹۱۳ سیستم آموزش ‏ ار «منتدان معا ‏سیستم آموزشی مجازی ۱۳5 را نیز برای لن مطرح کرده اند که البته بخشی از موارد شده به مرور تا حدی بر طرف شده است_دوری از ارتبا ت جمعی در آموزش ‎zi‏ معایب مطرح شده برای موزش الکترونیکی است که این موضوع با گسترش کاربرد ویدئو کنفرانس ها و آموزش های جمعی و روش های آموزشی ی گروهپ مبتنی بر وب تا حد زیادی طلست بکی‌ از معایبی كه بزای‌آموزش های ‎Mes oly jl‏ از جمله آموزش الکترونیکی بر شمرده می شود, عدم ارتباط چهره به چهره است که البته با پیشرفت تکنولوژی ,این عیب تا حدی زيادي برطرف شده و عدم ارتبط چهره به چهره کی از ویژگی های آموزش الکترونیکی امروزی است وابستگی بیش از حد به تکنولوژی یکی دیگر از ‎te‏ #منتقدلنين | هاش |الکت رونیکی ؛عطا ما کرده اند بايد توجه داشت که هر روش آموزشی متکی بر عناصر خاص خود است وبا توجة به نوع و سطح تکنولوژی های آگروزی " این وایستگی در ذات آموزش مجازی وجود دارد و روز به روز نیز تشدید می شود این وابستگی همانند وایستگی ادها ائلكان است: باداين همه الجا[ تثلر روت داشت كه امّوزش الكترونيكى قايليت ها و كاريردقايبخاصى دارة"كه بايد ‏2 7 2 کر 0 اف 3 ۳ 1 1 £

صفحه 20:
29, ‎J 1‏ تولید وا ‎Se‏ ‏تور ‎ofS Gels) CLE os‏ کته شد. فرا۳ تولید محتوای الکتژونیکی به صورت تیمی و گروهی و با تقسیم وظایف میان افراد مختلف انجام می‌شود. اما ممکن است برای معلمی که | ۳۹۹ تگدربانه ای را برای دانش‌آموزان یک مدرسه يا يكا 00 ای و تولید کند. چنین امکانیز لحاظ زمان و هزین و جوز زآشته باشتهکتقاز*افوااز متخص (گرافیست, تکنولوژیست آموزشی/ انیمیش‌ساز و ویرایشگر تصاویر, فیلم و صوت) در امر تولید محنوای الکتژونیکی بهره‌مند باشد. به همین دلیل, معلمان. علاقه‌مند بَةٌ تولید محتوای الکترونیکی باید اصول و معیارهای کلی آن را بدانند, تا اع نرم آفزار آموزشی مناسب و استانداردی را طراحی و تولید

صفحه 21:

صفحه 22:
۰ ~ ۱ 30 دوس روی#جزتی که به آن تاک مین سا

صفحه 23:
وحدت: تأکید تمام اجزای سازنده محتوای چندرسانه‌ای روی یک موضوع و همچنین در طراحی و تولید محتواهای الکترونیکی (نرم‌افزارهای اموزشی), ‎cae:‏ و اصولی 2979 دارند که در حین طراحی و ساخت ترم‌افزار باید مورد توجه تول نده قرار گیرند. مهم‌ترین رکن در تولید وی لش رونیکی: رعایت"اصول طواتی آموزشی است! سیف (۱۳۹۲) معتقد است که «طراحی آموزشی, انتخاب, تولید و برنامه‌ریزی فعالیت‌هایی انیت که به یادگیرندگان در یادگیری کمک می‌کند». این جلسه , فصد ندارد اصول طراحی آموزشی را تبیین و تعریف کند. اما نویسنده برای سهولت و تسریع آموزش این اصول. آن‌ها را به بیانی ساده و روان‌تر در اصول تولید محتوای الکترونیکی گنجانده است.

صفحه 24:

صفحه 25:

صفحه 26:
۳ استرس به معناى 3 استرس به معنای باسخ بدن ما به فشار بیرونی و | عوامل استرس زا == عوامل استرس زا 9

صفحه 27:
استوس | کی از مهج‌ترین,علل بروز اختلالات جسمی و روانی اسب بررسی‌های گوناگون نشان دهنده این است که 70 تا 90 درصد ری‌ها با استرس ازتباط دارندرٌ فهرست بیماری‌های ناشی از استرس, سرظان, بیماری قلبی, آسم و میگرن"زا در برمی‌گیرد. حلل وک وی و اجتماعی استرس را اصطلاحاً عوامل استرس زا گویند؛ برخی استرس ۳ پاسخ غیراختصاصی بدن به هر موقعیتی می‌دانند که نیاز به سازگاری داشته باشد؛ 7 خواه موقعیت خوشایند باشد ‎er. —‏ البنه يافتهاء حب نشان می‌دهد که بین سترس ناشی 7 فلت مطلوت و نامطلوب تفاوت‌های فیزیولوژیک وجود دارد. 27

صفحه 28:
1 استرس با سلامتی و عملکرد ارتباط ‎dab‏ دیر کم لن موجب بهبود متى و ‎a. Sr‏ و مقادیر ار اختلال می‌کند

صفحه 29:
. ‏ی استي‌س لیجاد‎ a? عوامل ایجاد کننده استرس را مىتوان به دو دسته بیرونی و درونی تقسیم کرد؛ مهم‌ترین عوامل استرس زای بیرونی عبارتند از مشکلات زندکی (مشکلات اقتصادی, ناامنی شغلی, کار كل و دگرگونی‌های ‎ie‏ (مرگ همسر, فرزند یا والدین, ازدواج, طلاق و مهاجرت) - اكد استرس از حد معينى فراتر رود به پریشانی تبدیل می‌شود و سلامتی و عملکرد فرد تک اختلال می‌شوند.

صفحه 30:
ود باورهاى. نادرست باورهای غيرمنطقى و ناسازكارانه از مهمترين عوامل استرس زا محسوب می‌شود؛ به‌عنوان مثال از دست دادن شفل یک رویداد فعال‌کننده است. یعنی فردی که شغلش را از دست داده از حالت ات یاعتانی ‎Cyl‏ شده و برای مقابله با این تغییر فعال می‌شود. باورهایی که در ذهن فرد وجود دارد نقش مؤثرى در افزايش یا کاهش استرس و همچنین اقدامات فرد برای مقابله با عامل ‎rpc‏ ‏زا ایفا می‌کند. باور به اینکه «هرگز چنین شغلی را دوباره به دست اهم آورد» با پیامد احساس ناکامی شدید و احتمالاً افسردكى تاشت 0 همراه ار باور فرد اب باشند که «با تلاش بیشتر احتمال بهتری به‌دست مىاورم» 5 ييامدهاى روانشناختى مساعدنری مواجه خواهد شد.

صفحه 31:
ries eee ۱ باشد.) 2- - اجبار به کسب مهارّت و شایستگی در سطح بالا ( باید حداقل در یک زمینه مهارت فوق‌العاده داشته باشم .( 3- توقع اينکه رویدادها مطابق میل فرد باشند (نمی‌توانم مخالفت و ممانعت را تحمل كنم.) 4-توقع اينكه ديكران هميّشه منصفانه رفتار كنند. 5- 5- باور به اینکه کنترلی بر عوامل ایجاد کننده فشار وجود ندارد (نمی‌توانم فشارهای زندگی را کاهش دهم.) 6- - ياور به اينكه اجتناب از مسئولیت بهتر از قبول آن.است. 1 2 lee 226 1

صفحه 32:
شیوه‌های تعدیل استوس ۰ مقابله با استرس و تغییر سبک زندگی نقش مهمی دارند. این مرحله شامل مشخص کردن و شناسایی دقیق عوامل استرس زا است: درراين ‎eae cl ee‏ با عوا۳] فهرست تهیه و تنظیم شوند. رانا نا ود و 7 ای ار ۳۳ لگ قرار کیرد واگر اذراک عوامل الس ناعی باقن ومانع حل مشگل توسط شخص شود باید مجددا مورد ارزیابی و بررسی قرار 2 يرد.

صفحه 33:
ارزیابی مجدد شرلیط آرزیابی مجدد شرایط یعنی ایجاد دیدگاه و باور جدید در ذهن, که فاد مزر باشد. در این ‎ae‏ باورهای دیگری که و فنه یی شوّند. باید به‌خاطر داشت که ارزیایی مجدد یک فرایند. به معنی سرکوب هیجانات:یا دلیل‌تراشی نیست بلکه تشخیص صحیح این نکته است که بر چه/,عواملی در زندگی کنترل داریم و چه عواملی خارج از کنترل ما هستند.

صفحه 34:
پنیرش و جلیگزینی در این مرحله باورها و عقاید جدید در الگوهای تازه تفکر جایگزین باورهای قدیمقّ و کهنه می‌شوند مشکل‌ترین مرحله تغییر نگرش پذیرش و به كار بستن دیدگاه-های جدید درباره مشکلات است. اکثر افراد در وضعیت های قدیمی و شناخته شده احساس راحتی می‌کنند و به حفظ عادت قدیمی در تفکر و رفتار گرایش دارند اما ‎a‏ سایر مهارت ها بازسازی شناختی با تمرین و تکرار بهبود می‌یابد.

صفحه 35:
تحقیقات نشان می‌دهند که برخورداری از حمایت های اجتماعی آثار استرس را در مَوقعیت‌های مختلف تعدیل می‌کند. با عنوان ‎Jlio‏ درصد ‎p40 9‏ در مردانی که به‌طور مرتب در گردهمایی‌های اجتماعى ور ی یایند حیلی/بایین‌تر از گروه مشابهی است که در گردهمایی ها اجتماعی حضور ندارند, دانشجویانی که دوستان زیادی دارند نسبت 411 که دوشتان کی دازند در موقع امتحان های,دانشگاهی از سیستم ایمنی فعال‌تری برخوردارند. با توجه به تأثیز حمایت اجتماعی بر سیستم ایمّتی به‌نظر می‌زسد برخورداری از حمایت‌ها می‌تواند استرس‌های تحصیلی را کاهش دهد.

صفحه 36:
یادگیری فنون مدیریت زمان می‌تواند موجچب حداکثر استفاده از وقت شده و عملکرد ‎obs]‏ را افزايش دهد. این فنون در مورد ‎sees en‏ ی متعددی دارند, کاربرد بیشتری دارد. 8 13 اولویت‌سنجی است: ذر,‌این مرحله باید فهرستی از تمام مسوولیت های روزانه. هفتگی و ماهانه (به‌طور جداگانه) تهیه شود. ترا که از اهمیت"وقورییت بیشتر ی برخوردارند. مشخص نموده و برای انها اولویت اجرایی در نظن ‏فته شود.

صفحه 37:
31 مرحله بعدى زمانبندى است. در اين مرحلم برای هر یک از مسئولیت ها زمان مشخص و معینی در نظر گرفته می‌شود. . در صورت لزوم امور کم اهمیت حذف می‌شوند و وقت بیشتری برای کت ها اقا ات اید. بش از اين مرحلة» برنامه زمان,:۳ زو د قلب لصا عیشت بای اجواه بهتر برنامه ۱۳۰۲ اهداف گوتاه‌مدت. ميان مدت و بلندمدت از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند. همچنین می‌توان برای عملکرد مناسب و منطبق با برنامه زمانی پاداش‌هایی در نظر گرفت

صفحه 38:

صفحه 39:

صفحه 40:
اضطراب ب بیش از حد باعت چه L berets Coe oe le erence toe eine | تغييرات جسمى (تهش قلب. سردرد. رنك يريدكى. انقباض عضلات. لرزشن دست. بىاشتهايى. بىخوايى. افسردكى. مشكلات كوارشى: قشار خون بالا. بيمارىهاى 7 قلبى عروقى. ضعيف شدن سيستم ايمنى بدن. سشكلات تنفسى)

صفحه 41:

صفحه 42:
‎«SLD oL,‏ کاهش ‎Ld‏

صفحه 43:
ورزش كردن ورزش يكى از مهم,ترین راه های کاهش اضطراب است و از بهترین کارهایی است که می توانید برای غلبه بر اضطراب جام دهید. در صورتی که با ورزش, بدن خود را تحت فشار انی قرار دهید, می‌توانید از فشار و استرسل ' ذهنی خود ‎snl‏ .در صورت انجام تمرينات وررشى منظم, مزاياى أن حداكثر مى شود. احتمال تجريه كردن اضطراب در أقرادى كه به ر منظم, ورزش می است. ‏و أبن ادر الايلى دارد: * هورمون های استرس زا:ورزش در بلندمدت.سطح هورمون های استرس ‎a)‏ کورتیزول)را در بدن شما پایین تر می ‏اورد؛ همچنین,به رهاسازی اندورفین کمک می کند که متشکل از ترکیباتی شیمیایی است که روحیه بهبود می‌دهد, و به غنوان يى مسكن طبيعى عمل مى كند. 3 ‎ee.”‏ ‏2-2-0 هاب شماق 31 2 ت تاثير منفى استرس و اظراب قرار داشتة ياشد. بهبود مريههها ‎In,‏ شيو راه های ‎AE Te‏ ‏ا مر وت و لولاظْنفيظم وررش مى كنيد. ممكق است احساس کنید که قابلیت و اعتماد به نفسٌ و وان اون آمر به توبه خودب«شبب ارتقای وضعیت ‎Sido Vey ibs coll‏ ‎oats cpa‏ 9 ورزش. ای که از آن لذت می‌برید.(مثل پیاده روت رف ی دی :و ماریوگا): داشته باشید. فعالبت هایی مثل پیاده روی آهسته یا تند, که در بردارنده"حرکات تکرارشونده گروه‌های بزرگ ماهیچه ای است».مي, تواندتقتش ویژه ای دز کاهش استرس ایفا کند.

صفحه 44:
1s. 2 Sla MS 55 پوگا به روشی پرطرفدار براي کاهش استرس و ورزش, در میان تمام گروه های سنی تبدیل شده است. با ‎i‏ بك های متفاوتی از یوگا وجود دارد, اما بیشتر آنها در یک هدف مشترک هستند: اين که ذهن و بدن ‎law‏ را به یکدیگر پیوند دهند. 1[ طریق افزایّش آگاهی شما نسبت به بدن و تنفستان, این کار را انجام می‌دهد. برخی از پژوهش ها تاثیر یوگا بر سلامت بدن را مورد بررسی قرار داده اند. به طور کلی, تحقیقات نشان داده آست که یوگا می تواند روحیه شما را ارتقا دهد. و حتی, به اندازه داروهای ضدافسردگی, در درمان افسردگی و اضطراب موثر باشد. البته, بسیاری از اين پژوهش ها محدود هستند و هنوز, در مورد نحوه عملکرد یوگا در کاهش استرس: سوال هایی وجود دارد.به طور کلی, به نظر می رسد مزیت یوگا در کاهش استرس و هیجان, با تأثیران بر سیستم عصبی و پاسخ های شما به استرس, مرتبط باشد. انجام بوگا می تواند در پایین آوردن سطح کورتیزول. فشار ون, و ضربان قلب, و بالابردن میزان اسید گاما-آمینوبوتیزیک ‎Ki] (GABA)‏ پپام رسان عصبی که سطح آن در اختلالات روحی کاهش پیدا می-کند], كمى كند 5 © معو وليل :1 ۳۹9۰۱ تکط راب است. 44

صفحه 45:
منظور از ذهن آگاهی, تمرینی است که شما را در لحظه نی قرار می‌دهد. ‎wo oe vl‏ تواند با تاثیرات راب آور افکار منفی مقابله کند. چندین راه برای افزايش ذهن آگاهی وجود دارد, از جمله شناخت درمانی مبتنى بررذهن آكاهى, كاهش استرس مبتنى بر ذهن کات دكا عوك ين گ(مراقبه). یک تحقيق جديد بر روى دانشجویان کالج نشان داده است که ذهن آگاهی می‌تواند در افزایش اعتماد به نفس مفید باشد, که به نوبة خود, به کاهش علائم اضطراب و افسردگی می انجامد.

صفحه 46:
‎ee‏ دهید ‏گوش دادن به موسیقی می تواند تاثیری آرام بخش بر بدن داشته باشد و یکی از راه های کاهش اضطراب است. موسیقی ملایم می تواند با کمک به کاهش فشار خون و ضربان قلب. و نیز هورمون های استرس زاء پاسخ ارامش بخش را تقویت نماید ‏برخی از انواع موسبقي ‎lS pol nog: fer Ord Sew AS sb‏ و ا ل جو یش هستید: آما خوش دادن به هرز ‎es nl ee‏ ا 115 امن ال ند به همین دلیل است که اغلب: در روش های ارام سازی و موسیقی ‎“Wea. no aid 5 eee metals‏

صفحه 47:

صفحه 48:
‎a‏ م۷ ‏استرس, دستگاه عصبق سمپاتیک شما را فعال می کند. اين دستكاه, به بدن شما علامت می دهد که به,وضعیت "جنگ و ستیز" وارد شود. در طول این واکنش. هورمون های استرس زا آزاد می شوند. و شما برخی علائم جسمانی مثل تيش قلب سریع, تنفس سریع, و گزفتگی رگ های خونی را تجریه می کنید. ‎ue‏ های تنفس عمیق می توانند به فعال سازی دستگاه عصبی پاراسمپاتیک شما (که کنترل کننده پاسخ-های آزام سازی است) کمک کنند. ‎Bes! Osa‏ اد 1 2751500222 از جمله تنفس ديافراكمى, مكيل بطنى: لي ان رك که ‎CR ct See a‏ انجامد. هنگامی که از راه بینی تنفس عمیق را انجام می دهیّد. شش های شما اي وت و شكمتان بالاثر"فى آبدراين امن به اقش كرا قلت كمى

صفحه 49:
:منلبع ELEARNINGINDUSTRY.COM | ADVANTAGES-AND-DISADVANTAGES-OF- — ELEARNING AUTHENTICITY OF A PARTICULAR .> STUDENT'S WORK 5. سلامته نيوز as Py

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
10,000 تومان