asabi4

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تکامل سیستم عصبی”

تکامل سیستم عصبی

اسلاید 1: تکامل سیستم عصبی

اسلاید 2: مقدمه هرگاه ویژگیهای مهره‌داران را از ساده‌ترین رده‌ها (ماهیها) تا تکامل یافته‌ترین آنها (پستانداران) بررسی کنیم، تحول چشمگیری را در همه دستگاههای بدن مشاهده خواهیم کرد. این تحولات ناشی از سازگاریهایی است که هر گروه نسبت به شرایط محیطی کسب کرده است. تحولات بویژه در دستگاه عصبی ، اسکلت داخلی ، دستگاه تنفسی ، اندامهای حرکتی و گردش خون مشخص‌تر است. طرح کلی همه دستگاههای بدن مهره‌داران هم یکسان است. این واقعیت نشان می‌دهد که مهره‌داران باهم خویشاوندی نزدیکی دارند و از اجداد مشترکی حاصل آمده‌اند. تفاوتهای فرعی که بین ساختار درونی و ویژگیهای دستگاههای مهره‌داران مشاهده می‌شود، ناشی از فرایند انتخاب طبیعی است. فرایند انتخاب طبیعی می‌گوید: بین افراد یک جمعیت که در محیط معینی زیست می‌کنند، تفاوتهای فردی وجود دارد. افراد جمعیت باهم و با محیط خود در حال تعامل هستند. محصول این تعامل در طول زندگی طولانی سبب می‌شود که در جریان این رقابت دائمی ، افرادی از جمعیت بهتر بتوانند با محیط سازگار شوند.به این ترتیب شانس بقا و ادامه زندگی در این دسته که ویژگیهای سازگارتری دارند، بیشتر خواهد بود

اسلاید 3: سلولهای عصبی جانوران مختلف،از نظر نحوه عمل بسیار شبیه یکدیگرند.اما در سازمان عصبی جانوران مختلف،گوناگونی های بسیاری به چشم میخورد.یعنی همه آنها لزوما دارای تقسیم بندی دستگاه عصبی مرکزی و یا دستگاه عصبی محیطی نیستند

اسلاید 4: در تکامل سیستم عصبی سه مرحله (یا سه نوع) سیستم عصبی وجود دارد: پراکندگی :نه تنها شبکه های عصبی محلی وجود دارند ، بلکه از طریق مسیرهایی که تحریک را در مسافت نسبتاً زیادی انجام می دهند ، فراهم می کنند و هدف خاصی را در انجام تحریک فراهم می کنند ندولر (گانگلیونی) :مشخصه نوع بندپایان (حشرات ، خرچنگ ها) بود. این سیستم از نظر انتشار تفاوت معنی داری دارد: تعداد نورون ها افزایش می یابد ، تنوع انواع آنها افزایش می یابد ، تعداد زیادی از تغییرات نورون بوجود می آیند ، از نظر اندازه ، شکل و تعداد فرآیندها متفاوت هستند. لولهای عصبی:این بالاترین مرحله تکامل ساختاری و عملکردی سیستم عصبی است.

اسلاید 5: هیدر هیدر که از کیسه تنان است یکی از ساده ترین دستگاه های عصبی را دارد.دستگاه عصبی هیدر به شکل یک شبکه عصبی است و شامل شبکه ای از رشته هاست که در تمام بدن جانور پخش شده اند.هیدر سر و مغز ندارد و نیز تقسیم بندی دستگاه عصبی مرکزی و محیطی در آن وجود ندارد.هیدر در آب زندگی میکند و میتواند به آهستگی در زیستگاه خود جابه جا شود اما بیشتر اوقات به حالت ساکن و چسبیده به یک تکه سنگ قرار گرفته است.هیدر فاقد گره عصبی است اما شبکه عصبی آن دارای نورون است.

19,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید