صفحه 1:
اساد درس
+مر اجل,محاسن و
صفحه 2:
۲ ار ار ار نا secenee
es Gee ae eer ee ed
rdaead لت زر ی دس
ا ا ل ا ۱
ا
يافت و از نيمه دهه 132٠ به عنوان يك روش ملم علمى ساحن شدء
صفحه 3:
دلفى رويكرد يا روشى بسنا بيك در لت ار 0
نظرات از يك بر سرب
موضوعویا یک سوال است.
Pree زا را Ce Oey Pea eee nO
فیدیک نظرات به اعضای پائل است.
درخواست قضاوتهاى حرقداى از متخصصين هترورن و مستقل در مورد بك موضوع ويزه در Rp
جغرافيايى با استفاده از يرسش نامدها كه تا زمان دستيابى به اجماع نظرات مداوم تكرار مى سَلودً.
روش مطالعدى جند مرحلداى براى كرد آورى نظرات در موارد ذهنى بودن موضوع و استقاده Pee rao
نوشتارى بجاى كرد هم آوردن يك كروه متخصص استء
00 م ا ا ney
صفحه 4:
و ل را ۱
پر هرا bel ed) منرت 2
۱۱۱۳ ا ا رن رز ROS
گمنامی پانلیستها . عدم تباز در وسبدن به احماع . نوع سول (باز / بسته ) و رون آناللیا
(کیفی | کمی) بکار رفته.
ae ار ادن هنیس رل رت لا ار
FEW Pour sy I betoctocge-dr yee 7 ba. eee WS Re Sel BS
ا ا
نوع تصمیمگیری (۴۱۳۲۷۱ظ 151081 )> ا 00000
موقعيت تصميم كيرى است.
صفحه 5:
فضاوت
نيازسنجى
کمک به برنامهر بزی
2 see ne eels on
ee oe tree
گروهی
Cee eI el peed
اا
00
تسس ات
جمع آورى كروهى اطلاعات
تس لس رس
ell
صفحه 6:
نیاز به قضاوت متخصصان ۶ عظررات کر وه و سیم
ee eee ee Ie es
بر یرد ریت رس را با در
3 ل Oe Te ee!
از نظر جعرافيايي پر اکنده
عدم محدودیت زماني
عدم وجود روش «هزینه - آتربخش» ديگري
صفحه 7:
۱
6 * تکرار با باژگوبی
* پرسشنامه
Teen
Cee Sy el is
ال ردان
و 1
/o اجماع »
7 5
| df 7
صفحه 8:
Pe eae oe eae ee epee Ee eae ee
TS a) وسيلدى يرسس انه ونا
لسامتخصصین حداقل دوبار در مورد سوالات مسایه ظر میدهند.
سامتخصصین در قر را gi hy سوند
تا از نفوذ شخصیت و وضعیت سایر در کت کنند کان در باسخهای انیا
اجتناب كردد.
سًتعداد راندها تا حد زیادی عملی با تجربی بوده و بستگی به زمان در
دسترس و نوع سوّال آغازین دارد.
صفحه 9:
صلاحیت متخصصین (پانلیستها)
متخصص دلقى بابد دانش در لا را
ننايج فرايند ناثبر كذار بانلا
CU EE م 0
تعداد متخصصين
|۱۳ rp toe rhe ores fern ae eos ne eer NS
0 ford nopre rhea rOmne Speere)
bsp ei y Laas ig flesse 4 es EL
نجونهکیری
نمونهگیری گلولهبرفی (در صورت عدم شناسایی متخصصین)
نمونهگیری تصادفی (در صورت شناخته شده بودن و زیاد بودن متخصصین)
صفحه 10:
* دلفی بکسری از راندهای پیطایشی با برسش نامهای بوده که با برسشنامهی
ce) بت یر رت بر را سب را در بر رل
ا ا 150
pee ien Pe تا را
ا ار زا POA pear
ae را Tae
صفحه 11:
ل رد اسر رات
سر ارت مر سر از
* شرکتکنندگان تشویق میشوند و اجازه دارند نا فضاو تهایشان در راند
۱
متخصصین آزاد نیست.
صفحه 12:
0 UE eee ie
ال رن ی ترا ار ۱
تست روت از ,من بر جر سر سصر
a ERO از ار ۱
ree ad ار رل
ال 0
* در سومین راند و راندهای متعاقب. شاخصهای مرگزی (مبانگین, میانه. نما و...) و
pee :
ened Pe م RO
صفحه 13:
* منظور آر 2 رب تن در در رب ارس تس بر
مشخص ساختن نقاوتها است احماح ب من باکس باس صحیح نبست.
بلکه صرفاً به توافق رسیدن سر کتکنندگان در یک سطح خاصی از موضوع
است.
اد مس زر سر لس در دم 7 3 (
بر اساس تفسیر نمونهها میدانند. لذا اساسا زمانی در مورد احماع
و را
pre
درصد) ٠٠١ DD قرار كيرد.
صفحه 14:
او و تب رن تن (برری ال مشود رش رح ی ور
سرت در از سر(
ا e See Peles Ole ا ا ا لك
اس ال سر سر الا م2 ودره
ر eed pT ple yd eS pep yy JY SE
مى شود
ا ل fo) PRO
اصلى را مى شناسد. بنابراين: اه وازه شبه كمنامى در دلفى استفاده مى شود. 9/
Preece
صفحه 15:
ون بت زر بح زر نز لت سس رز
كردن (سازمان دهىء در خواك و تاقث اطللاعات): فك ركردن, توشتن و
ارسال به متخصصين ال
ذخیرهسازی, پردازش و نوانابی انتقال برسرعت. حفظ گمنامی
پاسخدهندگان و پتانسیل باز خورد سریع از طریق رابانه و ابنترنت سریع نو
Eee esol)
00
صفحه 16:
اا ا ا
eS) ra oy iy ee يك
* انعطاف يذيرى زار
lie ا ال
و
DGD ine
* كسب اجماع در كرودهاى مخالقا
* آزادى از هركونه فشار Sa Uh
kame ا ا ل
* امکان استفاده در سطح جغرافبابی وسبح
صفحه 17:
۱ 2 2 در as
ل 1
50000 Oy eee a
EUelgoes Ges و
5277000
ا
سس در لاد
ریزش پانل متخصصین
* . احتعال دریافت میزان بایس باس
مت
Ie ieee eee رس
صفحه 18: