تعداد اسلایدهای پاورپوینت: 19 اسلاید شیوه ی صحیح بازخورد و نظارت بالینی تکالیف و پیشرفت تحصیلی فرزندان

فهامه

صفحه 1:

صفحه 2:
دفتر برنامه ریزی آموزش خانواده: ‎٩۷/۸/۱۰‏ 1۹۳۲ سیده رقیه واعظ زاده

صفحه 3:
تهیه دفتر تهیه لیست تکالیف دانش آموز نوشتن محتویات دفتر می تواند توسط دانش آموز باشد. ۳2-۳ یک موضوع درسی را برای شروع مطالعه شروع کند. ۲ به اوازمان يهيدب ال نظارت كنيد. ايده ندهيد. اجازه دهيد مسائل را متناسب با درك خودش حل كند. اخر شب ليست را جك كنيد. خودش دفتر را برای نوشتن بیاورد و در آخر کار سرجایش قرار دهد.

صفحه 4:
دانش آموزان نقش خانواده و آموزش های اولیه کودکان و نیز مشارکت فعال والدین در مدارس, یکی از .عوامل موّثر در بهبود وضعیت آموزشی و تربیتی دانش آموز خواهد بود تقایج پژوهشن نشان می دهد گه دانش آموزان با وصعیت اقتصادی و اجتماغی پایین» خشونت و تعأرضات خانوادگی بیشتر, جدایی از خانواده. حمایت اجتماعی و محرک های هوشی کم تری ‎cae eyes‏ کنید و از مدازشی با امکانات کم جز و خانواده سایق با مراقیت کم تر برخوردازند. به علاوه والدين. آن ها کم تن در فعالیت:های-مدرسه: ای درگیر من شوند: این کودکان اغلپ موفقیت کم تر در مدرسه, نرخ تحصیلی پائین تر و نرخ پائین تر ورود به دانشگاه را دارند. درواقع وضعيت:تاتسامان خاتوده متجز به نقاوتهابى :در برخوردارى از امكانات أمورشى فى گردد. وضعيت اقتصادى - اجتماعى خانواده به روش هاى مغتلف, ييشرفت تحصيلى رأ تحت تآثير قرار .می دهد

صفحه 5:
as ‏عوامل بنیادی و یر گذار بر عملکرد‎ ‏یکی از عوامل بنادى و تأثي ركذار بر شخصيت كودك و تيع آن عملكرد اتحصللف موصو كود‎ ‏پنداره و تصویری است که کودک از خود دارد. تحقیقات نشان داده که زیر بنای شکل گیری خود‎ ‏بتدازه عرهیت با هیعی ارحاتواده آغاز مد گردو و تعندن والدين :دويق أن سمار تساك کنبوه‎ .است گودگانی کهدارای خود پندازه عثبت ‎il‏ از عظر اعتماد.به نفنتن و عملگره حصیلی: یه ویژه دردرس های ریاضیات و غلوم: در منطع. پالاتری قرار دارند خودپنداره شامل مجموعه ای از ادراگات و نگزش هانن است که فزد درباره ی خودش دارد که .این ادراک حاصل تجربیات و رابطه با محیط است خودپنداره به عنوان بخثنی از شخصیت انسانی»ماهیت و غرابت خاصض خود.را دازد: در حة دانش آموزانی که خودینداره بلا دارند از اعتماد به نفس پیشتری برخوردارند و نمره های ‎Sat‏ هی گیزند. دآنش آموزانی که مفهوم جوو مسبت دز درتن دارند:خودشان را درادرسن جوب: ارزبابی ی به دست می آورند و بر عکس دانش آموزانی که خودشان را 2 نش آموزان ضعیف ارزیابی می کنند, نمرات کم تری می

صفحه 6:
دانش آموزان با مفهوم خود تحصیلی بالاتر گرایش به صرف وقت بیشتر برای مشارکت در فعالیت هاي یادگیری, در انطباق با همان موصوع ری دارند. اما صرف وقت برای مطالعه فوضوعات دیگر زابه طور فعنی دار کاهش:میر دهند. خودیندارة من بواند از وضعنت افتضادید .اجتماعی فرایند آموزش و نگرش به مدرسه تأثیر بپذیرد و بر عملکرد تحصیلی تأثیر گذار باشد

صفحه 7:
اعتماد به نفس في ناوا فال تكست دانش آموزان درجرمنتفتدان اعتباد باقن وگ از درس می باشد. زیرا اگر دا ‎ey‏ 0 بش منفی شوند جبران آم و تبديل تکرش مت ‎ih aoa‏ بسیار دشوار خواهد بود. از آتجا که حاتواده به عنوان نخستين نهاد. تأثيرينيادي بر عادات و نكرش هاى كودكان دارد. طبيعى است كه شكل .كيرى لايه هاى نخستين ابن نوع نكرش ( + و -) در نهاد خانواده و از طريق والدين رخ مى دهد تصور فردى از توانايى و عادت هاى مطالعه خانواده. نقشى مهم در تصور كودى از خود در قرایند یاذگیری دارد. کودکانی کة عملکرد, وب ذر آزمون نداشتند. کودکانی بودند که تصویری از خود در مدرسه نداشتند

صفحه 8:
عادت های مطالعه ایجاد نگرش مثبت و تقوبت عادت مطالعه در خانواده, با هدف اراتقای عملکرد دانش آموزان ‎Lal‏ شذه است. اين راهکارها بتقامل و همکاری مذرسه و والدین و یا هذق رشذ مهارت هاق مر با خواندن دردانش آموزان تأکید بستار دازد. تجعيعات شان من دهد رابطه ای تین بر مت دانش آموزان و متفیر هایی مثل سطح تحصیلات والدینف تعداد کتاب های غیر درسي درمنزل. ذانتتتن فرهنگ لغت: میز تحریر.ماشین حقناب: رايانة وجوةذارد. با وجود این داتش آموزانی که والدینشان از تحصیلات بالاتری برخوردارند و وسایل موزشی در منزل دارند باز هم نمره پیشرفت تحصیلی آن ها پالین است. و تحقیقات دیگر نشان داد که رابطه بین وضعیت اقتصادي و .اجتماعی و پیشرفت تحصیلی رابطه منفی به دست امد

صفحه 9:
کطالعاتی که در داخل کشور صورت گرفته نشان می دهد. علاوه بر وضعیت اجتماعی - اقتصادی خانوده, متفیر خود پنداره. ساختار اجتماعی- تحصیلیف ارزش ها و جو مدرسه, نگرش دانش آموزان و فرایند کلاسی, فرایند آموزشی و خودپنداره بخش هایی از پیشرفت تحصیلی را يا فته های روان شناسی در قلمرو یادگیری های اولیه کودکان در خانه نشان می دهد که ريشه ها و بنیادهای یادگیری یعنی خواندن, نوشتن, گفتن و نوشتن از طریق آموزه های و الگوهای والدین .با کودک شکل می گیرد

صفحه 10:

صفحه 11:

صفحه 12:
در سه سال دوم ابتدایی( چهارم بنجم. ششم): چند تا درس داری؟ کدام را می خواهی بخوانی؟ جه زمانی شروع می کنی؟ چه زمانی تمام می کنی؟ جه زمانى بررسى كنم؟

صفحه 13:
خط قرمرهای رفتاری والدین .كوش كن جى ميكم .شروع بايد ها اعتماد به هم می ریزه ‎pT‏ مى شويد و جزئيات را ديكته مى كنيد ‎

صفحه 14:
™— کر موفقیت آمیز نبود + ‎Ss‏ — گفته نشود من می دونستم که تو نمی تونی گفته شود ممکنه فردا هم اینطور بشه

صفحه 15:
راه حل ؟ .بچه ها خودشان راه حل را پیدا می کنند .از وسوسه پیشنهاد زودرس جلوگیری کنید ٠.بادداشت‏ كنيد به طور مثال: ۱۰ درصد انجام نشد .فردا برنامه ای تنظیم کنید که موفقیت آمیز باشد .یک جمله: نتیجه موفقیت آمیز نبود foo...»

صفحه 16:
.هر کسی پیامبر درون خودش را پیدا می کند.

صفحه 17:
.بگذارید خودش دفتر را بیاورد «به او بگوئید: من به تو اعتماد دارم امروز چه روشی داری که به مشکل نخوری؟ چه راهکاری داری که به طور مثال به ساعت ۱۰ شب نرسد؟ .ولی این روش ۲ يا ۲ تا ۵ روز به طول نمی کشد .ولی دفعات بعدی روش خود را تغییر میدهد دستور ندهید که این را بخوان سیده رقیه واعظ زاده لالت

صفحه 18:
نوشته های حاشیه ای تكنيك سررسید تشویقی ها در دفتر نوشته ش .مثال: 1 ل: منزل ... می رویم .می توان یادداشت خرید خرید جوایز را نوشت ‎jb.‏ شد بازی و شوخ ی و شوخی در آن ‎Sb‏ ‎

صفحه 19:
دستور احترام به شعور كفت وكوى يكطرفه كفت و كوى دو جانبه خسته شده. کار را نیمه؛ رها بورند کنند ‎a‏ می

صفحه 20:

صفحه 21:
بار الها نشويم لال به هنكام ممات هر زبانى كه فرستد به محمد صلوات اللهم صل علي محمد و آل محمد

صفحه 22:
Email

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
10,000 تومان