صفحه 1:
جر و مجتبي اميري

صفحه 2:
ويزكيهاي دنياي جديد * تضعیف کليساي کاتوليك و رواج پروتستانیسم ؛ * حاکمیت علم و نگرش علمي بر جوامع ؛ - کول ‎a je‏ بو ز 9 سل نی سر ‎PAN Mig ge FBO‏ رت ّ و

صفحه 3:
جامعه شناسي به عنوان يك علم eee Sie Sy ye, ey eben eee BIO EPA) بريزسي ترار داد 7 ان روشهاي نظام مند وارزيابي منطقي و استدلالي كزاره ها ‎Cee‏ کشف روابطی تفاوتها و تأثیر و تأثر ( روابط علي و معلولي )

صفحه 4:
تفاوت علوم طبيعي با علوم اجتماعي

صفحه 5:
" ماهیت برخی از موضوعات در علوم اجتماعی با ماهیت برخی از موضوعات در علوم طبیعی یکسان است و برای بررسی آنها می توان از همان روش علوم طبیعی استفاده کرد . CECE eee ile fo kel sees ee 1 (CB ees eer) Pom fe) er eT eT tone or ee rye safe eer Tea)

صفحه 6:
از این رو: با توجه به تمايزات و تشابهات اين دوء دو گونه علوم انسانی و اجتماعی وجود دارد : ل ل ‎el te‏ ۱3 مانند بررسی رفتار کلامی و غیر کلامی افراد " علوم انسانی و اجتماعی غیر محض که می تواند مبتنی بر روشهای علوم طبيعى باشد؛ ( مانند بررسى وازه هاى فارسى و غير فارسى در زبان فارسی( جامعه شناسی یه عنوان یکی علم هم جنبه های محض و مبتنی بر روشهای خاص خود را دارد و هم جنبه غیر محض و مبتنی بر روشهای علوم طبیعی

صفحه 7:
مفاهیم و تعاریف 0 cna ۲ جامعه شناسي ؛ ۲ کنش هاي اجتماعي متقابل ؛ 7 بي توجهي مدني ؛ باكلا ‎ge‏ ابتساحو, ز " قشرها و ساختارهاي اجتماعي ؛ ۲ همنوایی و گچ,روی .

صفحه 8:
جامعه و اجتماع تحریک اجتماعی واکتش اجتماعی تعاملات و ارتباطات اجتماعی هنجارها و قواعد اجتماعی

صفحه 9:
جامعه شناسی جامعه شناسی علم مطالعه و بررسی : 0 ‎ri)‏ ات 0ك ‏* چگونگی سازمان یافتن و تداوم این قواعد ؛ ‏" وجكونكى رعايت كردن يا شكستن اين قواعد ( هنجارهاى |

صفحه 10:
پایگاه و نقش - پایگاه : اا ل ‎SEE‏ ‏دري ا ‎My‏ نقشن * رفتارهاى خاصى كه از اشغال كنندكان يك يايكاه انتظار می رود,(,کارکردهای پایگاه ) ؛

صفحه 11:
9 nee) * پایگاههای اجتماعی اعضای جامعه را در قشرهایی قرار می دهد و بدین کول . . . رادید می ورد از بیوند قتبرهای اجتماعی ۰ شکل می Pe) | es Oc . ‏امى شود كه مى تواند به صورت افقى يا عمودى باشد‎

صفحه 12:
همنوایی و کج روی ‎a‏ سر ون اجتماعى را ‏بو 5 ارد د ال اراز سر بر کرت تسه و هرج و مرج و در نتيجه به خطر افتادن جامعه را در پی خواهد داشت ؛ * حفظ قواعد و هنجارهای اجتماعی نیازمند ضمانتهای اجرایی است ؛ این ضمانتهای اجرایی عبارقند از : - پاداش برای ترغیب به رعایت قواعد و هنجارها ؛ .. ‎DSO we TOs BO‏ 2 - برجب ‎A (abs) Ig‏ ‎fee Ie Ae Cees ere eS be Peewee TO eee eee Ter is . ‏توسط اعضای جامعه ) با ساز و کارهای خاص خود وجود دارند‎ (

صفحه 13:
جامعه خوب چه جامعه ای است ؟

صفحه 14:
تشابه جوامع انسانی با ارگانیسم های زیستی " كرايش جوامع انسانى به اركانيسم هاى زيستى است ؛ ‎ee eS‏ ا 0 شمار آورده و مورد مطالعه قرار داده اند ؛ " اكوست كنت ؛ هربرت اسينسر و اميل دوركيم بيش از همه بر اين سس ا ‎ae‏ ا ل ال ا ا ل دم - رشد و توسعه ارگانیسم های فردی و اجتماعی ؛ - افزایش در حجم » پیچیدگی و تمایز ؛ ‎[xe 8 Soars CE ene eer sees‏

صفحه 15:
کارکرد گرايي ساختاري 200 1 ‏ا ا‎ je ai ES le DY eee ‏ا‎ eWeek end ‏و كاركردهايي که براي بقاي سیستم دارند تحلیل مي شوند ؛‎ 7 mere Oe ier ‏برآوردهم‌سازد توضیح کاركريدي آن ساختارنامده مي شود‎ 2

صفحه 16:
كاركرد كرايي بارسونز 0 ‏ل‎ nas reer Been ey ‏پر‎ ‎1 ‏ول‎ ‏رل را‎ ‏و ار‎ ‏و ار ار‎ ۱3 Fs een hep erp aan neces ere renee eile ee ee)

صفحه 17:
آسيب شناسى اجتماعى * تعریف آسیب شناسی : آسیب شناسی عبارت است از مطالعه بنیان کارگردهای تابسامان در علوم پزشکی یا مطالعه فرایندها وعلل امراض ؛ # تعریف آسیب شناسی اجتماعی : آسیب شناسی اجتماعی عبارت است از مطالعه نابسامانیها و ۱ ae TOD ces) ) ‏کالید حیات اجتماعی انسانها ( کج رویها و ناهنجاریها‎

صفحه 18:
ويژگيهاي كنشهاي متقابل اجتماعي " هدقدا. است (خواسته یا تلخواسته) 4 ار رت oO Nee " همراء پا عواطت و احساسات است ؛ ۳ مبتني بر ارزشها و آرمانهاست ؛ 0 ‏ل‎ eos 00 ‏سب‎ I pads sin

صفحه 19:
دلايل اهميت كنشهاي متقابل اجتماعي ” الكوهاي رفتاري ما در بستر كنشهاي متقابل اجتماعي شكل كرفته و شخصيت ما را مي سازد ؛ کنشهاي متقابل اجتماعي تصویر روشن و معقولي از تعاملات ‎ccc Re‏ ی ۱ Tete cote re Sn Peres Pee eta ‏شناسايي و درك هستند ؛‎

صفحه 20:
[>|ع,ع+,-صق,ع,ع,ثغظغظضظغ>«ء_<جء_جى<ظزغظزّق_ق_قغؤ”]_2_ء_7ْ٠غ+ْ>٠2آ2ْظ2آؤإآ+كظكككككككلكسكقةثضغشغصضغصضصظغصضغسخضصضشضظ,ظءصسشسش_“"ك“كككأ]“3ؤ3“سبه029يطو7272718|+1ش8ؤ[8هعمغخغضؤْغ©زخر]ثنس٠_٠_"-سبُ<#*"آ7‏ 23001011 کنشها و واكنشهاي اجتماعي از دیدگاه ماکس وبر 2 ل و ونم رم د ‎es,‏ ‏معناوجود داد که علت آن کار به مار ‎ae‏ رویز ‏۲ یت ما مي تراد بزخراته دس سنت عواطف واحساسات بت کون سار سرد ‏ارزشها ‏7 وبر براساین معني ذهني برخواسته از این چهار عامل چهار نوع کنش قابل مي شود: ا ل ۱۳۱۰۱ 1211000005 ‎en Ce EEA, 3 Al‏ ‎COLE TetOrr UA iim Oetonta 1 enone eas‏

صفحه 21:
کنشها و واكنشهاي اجتماعي از ديدكاه جامعه شناسان کنشهاي منقابل اجتماعي پیوسته که در. جهت یگانه ل ا كنشهاي.متقابل اجتماعي مبتني بر همكاري براي رسیدن به يك هدف مشترك ؛ ‎rere‏ رح شدن بو یا چند نفر- از جهات بسیار که مهمترین جلوهاي آن رب ا 2

صفحه 22:
کنشها و واكنشهاي اجتماعي از ديدكاه جامعه شناسان ۷ کنشهاي متقابل اجتماعي گسته که جهت یگانه ندار ند و به بحم كن ‎ee cae‏ ‎٠‏ سبقت جويي (.كوشش براي رسيدن به هدفي كه مورد نظر دتري هم حست ) 1 ‎٠‏ رقابت ( كوشش براي رسيدن به هدفي كه مورد نظر بر لا ۱ * ستیزه جويي ( رقابت همراه با خشونت ) ؛

صفحه 23:
ery اختلاف عاملان ا ا الك اكه 2 ‎a‏ ‏و ۱ و ار ۶ 7۱ ل ل و # مدارا ( تحمل كردن نا كزير يكديكر ) ؛ ‎TIES TOO Se sie Bnet ee Serie‏ ‎ao.‏

صفحه 24:
انشمجام و همبستگی اجتما 1 132160 2211010 6 60-0 أهشكارى واشتراك مساعى 113 110ه8) (Consens آفراد ‎(Need:‏ Bey Loney (Deprivation) Susy >.

صفحه 25:
00 ‎tec we)‏ ل اه دیدگاه مارکس : در تگاه مار ار ررم برخاسته از آنها منشا و منبع اصلي دگرگونيهاي اجتماعي نیست و این ۱ AB AS ‏برداتت‎ مبناي هدف - وسیله

صفحه 26:
جدا شدن غرب از دنیای قدیم و پاربادوکس های دنیای مدرین * نخسین پارادوکس مدرنیته : د شكل كيرى يك نظام عقلانى 8 ت ۱ مر 0 3 ‎S)‏ ی ‎T‏ ۱[ عقلانیت و مدرنیته سسه سلب آزادی انسان ت- آح"ح"حاحاح"ح"حح"ححح احةح ح"ح"ح حاخحةح حص حآحآححآححاحةح سح سس سس

صفحه 27:
گروه هاي اجتماعي " از همسازي کنشهاي متقابل اجتماعي گروه هاي اجتماعي شکل مي گیرد ؛ لا رل تجمعات و دسته هاي اجتماعي تفكيك کرد ؛ گروه اجتماعي مجموعه اي از افراد هستند که با یکدیگر به طور منظم کنش متقابل دارند .. و به عنوان يك واحد اجتماعي مشخص داراي هویت اجتماعي هستند

صفحه 28:
ويذكيهاي كروه هاي اجتماعي v ST ae aa eek fe ‏تجمعات‎ کنشهاي متقابل منظم + تا رد ساختار رسمي یا غیر. رسمي ؟ ‎Ty‏ ‏تداوم داشتن ؛

صفحه 29:
انواع ككروه هاي اجتماعي ۴ گروه هاي اولیه و گروه هاي تانویه ؛ ا ا 0 ۴ گروه هاي خودي و گروه آهاي غیر خودي ؛ " كروه هاي مرجع و كروه هاي هويت ؛ ‎Her T eas‏ ل كا ‎Se‏ ان ات ا ا ‎ae‏

صفحه 30:
علل تشکیل گروه هاي اجتماعي و " وابستكي ؛ * دستيابي به هدف ؛ ا ال لسن # کسب احترام و احساس ارزشمند بودن + * قدرت و اعمال نفوذ ؛

صفحه 31:
فرایند شکل گيري گروه هاي اجتما اعي ye a. ‏انسچام ؛‎ * * تکامل + * از هم پاشیدن ؛

صفحه 32:
اتسجا 4 کار ‎en ee eS ee‏ را در هدفهاي گروه سهیم مي شوند . ‏عوامل تعیین کننده انسجام گروه عبارتند از : ‏" مدت زماني که اعضاي گروه با هم هستند ؛ ‏* سختي پذیرفته شدن در- گروه ؛ ‎3 ‏كان يد هاي رو ‏وس

صفحه 33:
عوامل موثر در عملکرد گروه هاي اجتماعي " تصور فرد از نقشي که باید ایفا کند ؛ ار و ار 7 0 8 منابعي که در اختیار دارد ۰ شامل تواناییها و ويژگيهاي شخصيتي اعضاي آن ؛

صفحه 34:
عوامل موثر در رضايتمندي اعضاي گروه # تجانس بين تصور فرد و رهبر كروه از نقش ؛ | " فراهم آمدن شرايط زين : بو كرو ان إن اريك ا ا ‎ee‏ ‏-.اثر نتايج حاصل از كار كروه بر أفراذ ؟ کر رز ی خور. منتمر گرفتن افراد در کار +

صفحه 35:
at z ‏ايطي که‎ ‏از خارج بر كروه‎ Chess مي شود * فرهنگ حاکم ل ۳۱ ۱ ‎ew‏ ‏انين و مقررات 4 ee ie wes جغرافيايي ؛

صفحه 36:
cate ae I ONE Be: " جه جيزي واقعيت دارد و جه جيزي واقعيت ندارد ؛ ا ل ل ا ‎EEO Sete‏ " واقعيت عقايد ما و خوب ينا بد تلقي كردن هر جيز ؛ y- on eete ‏ا‎ ‎wa ۱ eee ese a

صفحه 37:
سازمانها و نهادها ۴ شکل گيري سازمانها چنان آراام اتفاق افتاد که توجه كسي ربا به ‎Steers‏ ات ا ‎Pies‏ ‏ساختارهاي اجتماعي را يديد أورد ؛ * در جوامع جند وجهي و بيجيده امروز ايجاد سازمانها راه اصلي تحقق يذين ساختن خواسته ها و نيل به هدفهايي است كه آدمها به ‎ee‏ ا ا 3 ۱ ‏سس‎ ۰۰ an -_ _س_«س«س٠“»ح]]وُظ.نّ»ئؤ»ؤ7ؤ:5:5:ةؤ5ؤشؤوؤ5ر5صٍ”“5ْ“١(“١_“ب“#"#إئآ_ظ_ظآ٠لآ"بب>©5ج>.‏ 1 حح"ححآحآححح سح حس ي سس ۳

صفحه 38:
دلایل اهمیت سازمانها و " مشكلات و مسايل بسياري كه به همراه داشته اند از قبيل : ‎eye ey‏ ۱ ‎oes‏ لل ان ‎cele‏ ار 3 - اشاعه خرد گرايي ابزاري ؛ - جلوگيري از رشد طبيعي شخصیت افراد + * ظاهر شدن به عنوان يك شخصیت حقوقي ؛ * امتداد وجودي انساتها ( ماي توسعه يافته ) هستند ؛

صفحه 39:
0 لي كار ارو ع ارام نظام » جارجوب و شكل مشخصي ييروي مي كند و دو ل ل ل ل 00 رفتاري ( رفتارهاي واقعي ) ؛ * نيرويا انسائي ( كنشكران ) ؛ ” تكنؤلوزي ( ابزارها با ابعاد نرم و سخت) ؛ ۲ اهداف ( شرایط مطلوب و مقاصد ) ؛ شرایط فيزيكي » فرهنگي » اجتماعي و ‎Als 2‏

صفحه 40:
دیدگاه هاي مختلف در رابطه با سازمان ” ديدكاه عقلاني بسته ؛ ۳ دیدگاه طبيعي بسته ؛ 7 دیدگاه عقلاني باز ؛ ۲ دیدگاه طبيعي باز؛

صفحه 41:

صفحه 42:
نهادها " نهاد به ساختارهاي شناختي » هنجاري و تنظيم كننده اي گفته مي شود که به رفتار هاي اجتماعي افراد » گربوه ها و ‎Be See eee eee ana tse on‏ است : وت ey wet ee eo سر بر برد رراترر لح رو 7 ‎Bes as a) -‏

صفحه 43:

صفحه 44:
عناصر اصلي در تعریف قدرت : - توان بالقوه ار گذار ؛ و - اختيار داشتن اثر يذير ؛

صفحه 45:
. قدرت تابع وابستگي است سر اترگذار است و هر چه این و ابستگي بیشتر باشد اترگذار از ا ا ا 0 Se eye) See ere ‏بستگي دارید ؛‎ ۷ عواملي که مونجب و ابستگي مي شوند عبارتند ازء : اهميت » ‎eee‏ ل ل ا رلسثس_ُجهص<رلزةّر_ّ[ضرذ'ضظّ[<ّ“ظ:ر:ًرًطًًظإ|ظإ( 6“إ“ي١©>ىعىعةعب٠<_»قجهحآغركل‏ سس ۳

صفحه 46:
انواع قدرت و ۰۰ بر پایه آن مي توان : ‎See ered ual]‏ 0 کر و 6 باداش داد و د ) تنبیه کرد ؛ - قدرتيغير رسمي كه بر يايه آن مي توان بر ديكران نفوذ داشت ل ل کرد .

صفحه 47:
سوء استفاده از قدرت ( رفتار سياسي ) eS ee ree ‏گروهي .سازماني و جامعه قرار بگیرد به آن اختیار‎ ‏و افدار کفته مي شوداو هنگامي که قدرک عبر‎ ‏رسمي در اختیار اين اهداف قرار بگیرد به آن نفوذ‎ ‏يا رهبزي گفته مي شود ولي اگر اين دو نوع قدرت‎ So SS tere a tase aes ei Be sg) ‏رنتار سياس و سياسي‎ Se ee ie

صفحه 48:
3 a} ‏رفتار سياسي و سياسي كاري‎ * دسترسي به اطلاعات و کنترل کردن آن ؛ * تفرقه انداختن و حگومت کردن ؛ * انتلاف با ذي نفوذان ؛ * بده و بستان ؛ * اجتتاب از درگيري قاطع ؛ * در. کمین نشستن و مچ گيري کردن + " بازي بوروكراتيك ؛ ‎ese‏ ل ل

صفحه 49:
هاي ۳ زو ۲ = 2 ‎ee‏ ‏شیاه ‎١‏ ل 1 ‎oe‏ oe)

صفحه 50:
map yey : ‏منابع قدرت متنوع و نامحدود است برخي از اين منابع عبارتند از‎ - اختیارات رسمي ؛ - کنترل منایع کمیاب ؛ - فوائین و مقررات ؟ - اطلاعات ؛ - كنترن ارتباظات محيطي ( مديريت فرامرزي ) ؛ - در اختیار داشتن ابزارهاي فني و تكتولوي هاي برش؛ ا 0 ا 0 - مهارتهاي كلامي ؛ ا

صفحه 51:
تاد و تعارض ۴ اراد ؛ کروه ها و سازمنها منافع و اهداف متفاوتي ذاریند و تضاد ميان اين منافع و اهداف تعارض را به همراه دارد ؛ و افر اد » گروه ها و سازمانها به شمار- مي آورند ؛ " با استفاده,از قدريت مي توان از تضاد و تعارض .در جهت دستيابي به اهداف بهره برد ؛

صفحه 52:
دیدگاه ها نسبت به تضاد و تعاروض دیدگاه كلاسيك : تضاد و تعارض زیان آور است و اجتناب ‎ee‏ ۱ * دیدگاه نبو كلاسيك : تضاد.و تعارض زیان آور است ولي امري اجتناب ناپذیر است و باید آن را به حد اقل رساند ؛ دیدگاه تعامل گرایان : تضاد و تعارض در ذات خود نه خوب و نه‌بد است ولي در جهت دستيابي به اهداف مي اتواند سودمند يا ناسودمند باشد ؛ از اين رو تضاد و تعارض كاركردي خَوَتٍ.و غير كاركردي أن بد است و بايد از آن جلوگيري کرد ؛ _س_«س«س٠“»ح]]وُظ.نّ»ئؤ»ؤ7ؤ:5:5:ةؤ5ؤشؤوؤ5ر5صٍ”“5ْ“١(“١_“ب“#"#إئآ_ظ_ظآ٠لآ"بب>©5ج>.‏ 1 حح"ححآحآححح سح حس ي سس ۳

صفحه 53:
oS ‏در جهت‎ 3ق و جهت مذ منافع دو طریف ‎y‏ - توانمند سازي ؛ 2 رهبري وذ ) 0 د نفود ( استفاده اتاكتيكهاي نفو ‎١ ) |‏ استفاده ار اخنیر ات قانود + ني و فنون ‎y‏ ‏یت

صفحه 54:
فرایند توانمند سازي توزیع قدرت 0 تسهيم نفوذ = |

صفحه 55:
فرهنقف " در گفت و گوهاي معمولي اغلب فراورده هاي ذهن مانند هنر » ادبیات » موسيقي و نقاشي و مانند آن را در نظر مي آوریم ء ‎Kings Glades‏ ریا وسیع تر. از. این تصور معمول در نظر مي گیرند وآن را به مجموعه شیوه هاي زندگي اعضاي يك جامعه اطلاق مي كنند .

صفحه 56:
جامعه و فرهنگ aa = سس سس ‎PERE Seren oe eee en 3‏ ۲ افرادي که داراي فر هنگ مشترگ هستند به یکدیگکر مربوط مي سازد؛ ۱ 9 ۱ Tee Te 4 2

صفحه 57:
دسا وله * الگويي از مفروضات اساسي مشترك : ‏ادگار شاین مي گوید‎ ۴ oe Sone een ones ers ew) ‏مسایلانطباق خارجي و انسجام داخلي ريا حل مي كنند آن را‎ Jed aide aA Myth tah) ‏رش‎ ‎oD ae a ‏و‎ ‎BEV Perey Ve Srey reseed Paes eS)

صفحه 58:
ST Parte npeater Waly fy * شکل دهنده رفتار اجتماعي و شخصیت آحاد جامعه است ؛ و لا ۰ * رابطه اي دو سویه با دیگر نظامهاي جامعه دارد ؛

صفحه 59:
كاركردهاي فرهنگ " تعيين كننده استانداردها و مرزهاست ؟ نوعي احساس هويت در.افراد ايجاد مي كند ؛ ال عط نت وه يري ده ردنت برش از منافع فريدي و شخصي است ؛ * موجب تا وپيداري نظاو جامعه است ؛ _س_«س«س٠“»ح]]وُظ.نّ»ئؤ»ؤ7ؤ:5:5:ةؤ5ؤشؤوؤ5ر5صٍ”“5ْ“١(“١_“ب“#"#إئآ_ظ_ظآ٠لآ"بب>©5ج>.‏ 1 حح"ححآحآححح سح حس ي سس ۳

صفحه 60:
ويژگيهاي فرهنگ * در میان افراد مشترك است ؛ یر رب * قایل انتقال است ؛ # دريك افرا زدا.از جهان سامان مي دهد ؛

صفحه 61:
cers " فرهنك در عين برخورداري از ويرّكيهاي عام مانند زبان » هنر » ا ا ا م اح قز ادر ل ‎ees‏ EE See Slee rs ene ee ee ا ا ل لك نل ‎ee‏ گر ا ‎i ee epee cere se‏

صفحه 62:
هنگ ‎aight! ye C‏ ‎eae soe)‏ ۱ کر ا ل ۰ 0 و ‎Bee DURE ener‏ باید و نبایدها ؛ سر 3 ‎eB cob Ee)‏ و لا رم 1 مربوط به انظباق بيروني مانند رابطه با طبيعت » ماهيت فعاليت انسان و ماهيت واقعيت و حقيقت ؛ 1 ‏ريم كتحير نيزيكي. :ايان ار زهان‎ pp bbe

صفحه 63:
ارتباطات چیست؟ ‎CORE Seb ecw rete cece ERPs ces Woe 7‏ د ‎i aa ee‏ ” «اريتباطظات يعني انتقال معني و تبادل ييام يا تسهيم و ‎e- yer too‏ ل ا ل ۱ ‎S Tensor)‏ 0

صفحه 64:
ويزكيهاي ارتباطات : ويژگيهاي ارتباطات را مي‌توان به شرح زیر دانست eS از خود و تصويري که از خود داریم آغاز مي‌شود: ا 5" ياست Py ree ۱ :. (كلقمي ‎roe‏ -دیگران و ...؛ هدفمند است؛

صفحه 65:
شکل شماره 0 :مدل فرایند اتباطات

صفحه 66:
اهدافت ‎CULE‏ ‏بانداک تخا ال يزكر اري ار تباگات عبار ند از تبادل اطلاعات ؛ رف لذت بردن + ارضاء نيازهاي اجتماعي (حس تعلق» حس دوست داشتن و ...) ؛ _س_«س«س٠“»ح]]وُظ.نّ»ئؤ»ؤ7ؤ:5:5:ةؤ5ؤشؤوؤ5ر5صٍ”“5ْ“١(“١_“ب“#"#إئآ_ظ_ظآ٠لآ"بب>©5ج>.‏ 1 حح"ححآحآححح سح حس ي سس ۳

صفحه 67:
مدل ارتباطات كمال آ: ا ل ل ل ‎“ee‏ و

صفحه 68:
: نکات قابل توجه در مدل ا ی هشن 19 1 hoc i oho ‏ميدهد؟‎ ۰ 0 بر یم بت سم ا را ‎RAE‏ ‏1

صفحه 69:
بنابراین ارتباطات چهار نوع است: ارتباط با خود ارتباط با طبيعت ارتباط با دیگران ۳

صفحه 70:
ارك خود ارتباطات موثر با خود کلید موفقیت انسان در زندگي است ؛ ” در ارتباطات با خودء اولين سؤال اين است كه ررك ال ور یس در جهان كرفتارغربت ها 46 2 5 ز کم تبرش که یازا شایسته باز شناخت و کحت ک و

صفحه 71:
ار تا نا خود ‎rae h(a‏ ل ‎Dy rere erry‏ كل واقع از خويش است. در غير اينصورت تصوير آدمي از خود دو سس | کوچکتر از واقعیت است که در نتیجه دچار خودکم‌بيني و احساس حقارت ميشود و نتيجة خودكمبيني نيز نفرت و خشم خواهد بود. ‏ا ا ا ا 0000 ‏خوديزرگبيني و غرور مي‌شود. نقيجة خودبزرگبيني نیز شهوت و ۱

صفحه 72:
ارتباط با خود درد رل( ید لس ۰۳ ۳ ۱ ۰ یا هر دی آدمي تصوير واقعي از خود را از دست ‎BER eee eer eer eye Ue)‏ ا ار نيز «بندكي خواستن از خلق جهان» را به همراه دارد؛ به ديكر ره یک روي لن ار ار .رت وروی دیکر ان ۰ 2 ر ‎eS Ee ee ae‏ ‎Ry Weer ven YT Sener Nt 10 e‏

صفحه 73:
تصوير مطایق با واقع از خود ع 7 رس رحد تا ”2 تصوير از خود؛ ۳ ا ان ۲ . تصوير از اینکه طرف مقابل او را چگونه مي‌بیند؛ ON Se cee ape 5 أابراين 7 مد سر یقت جرب رز لد تن مره يك أ این ‎SLE AE EI TiO‏

صفحه 74:
تصویر مطابقاواقع از خود و اكر هيجيك از اين تصاوير با واقعيت انطباق نداشته باشد»ء در ‎eee‏ ا ل 0 ادامه بيدا نميكندء بلكه در لابهلاي الفاظ و توصيفهاي ارزشي دیگران که سر و كارشان با ظواهر است شكل ميكيرد و محركهاي مانيز همين امور يوج و بيهوده خواهد بود و به تعبير مولوي ‎DNC‏ 0 برخيالي صحلشان وجنگشان . بر خيالي نامشان و ننگشان نیست وش باشدخیال اندر جهان. تو جهاني بر خيالي دان زوان

صفحه 75:
از ماد ارتباط موتیر با خود

صفحه 76:
پاسخ : رل زر رد من !را ار در ‎SSS‏ ‏رس ارت رت لس مرا ‎eee veer‏

صفحه 77:
الگو گیری از افراد موفق : افرادي كه موفق بودهاند و جهان را به ييش بردهائد ا ل ل ان و 2 لج رم وی زد )- باورهاي مولد داشته ياشند. © حالتهاي ذهني مناسبي براي خود ايجاد كنند: 2- براي خود تجربيات معنوي بديد بياورند؛

صفحه 78:
باور هاي مولد .برخي باورهاي مولد عبارتند از : هر رويدادي در جهان دليلي دارد و در خدمت آدمي است ؛ چيزي به نام شکست وجود ندارد و تتها نتایج وجود دارند ؛ as ‏رز‎ tas a ae) ‏و سر(‎ cae) ا اي تم افراد و آدمها بزركترين منبع براى موفقيت ما به شمار ميآيند ؛ ت 3 DRE ee reree never ee Er oy ۷ Se <4

صفحه 79:
حالتهاي ات دس ۱ rere COUP Pc RRP ‏مورد نظر قرار داد:‎ “ جكونكي ارايه دنياي خارج در ذهن كه نقشههاي ذهني يا جلوءهاي دروني ناميده ميشود ؛ " وضعیت و چگونگی 00

صفحه 80:
‎J 1-177‏ کات ذهني باه يم که ‎Leake ci‏ ار ‏نقشه‌هاي ذ ‎Rae‏ ‎x‏ هش مه زرم ار دی مره ‎ies OTe OTT econ crae‏ دا( 7 رفتارهاي آدمي برخاسته از حالتهاي ذهني اوست ؛ 0 5 5 ۰ ‏حرا ل لل هلي ا حاتي قل د عد لكر بي ل

صفحه 81:
بنابراين ميتوان كفك که هر جيزي كه انسان طالب آن است يك حالت ذهني است كه در . خود ایجاد کرده است طالب هر چیز اي یار رشید غیر آن چيزي که مي‌جوید ندید

صفحه 82:
‎lb le‏ رشي لاسا ذفني ‏برخي از جلوه‌هاي وضعیت نامناسب ذهني و عواملي که اين وضعيت را تثبيت ميكند را مي‌توان : چنین برشمرد. ‏قانع شدن به فیرستها و عناوین غفلت از متن وجود و واقعيت خود ؛ ‎e-em. eh ae)‏ تا ار سر هميشه به آنجا اندیشیدن و غفلت از اینجا ؛ حفظ وضعیت موجود ؛ ‎Eee rye ne aed‏ از منظر خودبيني به زندگي نگریستن ؛ را نه به عنوان چراغ بلکه به عنوان يك تا ‎ee ite et‏ تلا تشر پابر را ‏7 ذهن بازاري داشتن ؛ لك ‎Ba

صفحه 83:
جلوه‌هاي وضعیت نامناسب ذهني سس ازسيد در للست وتران اليترين زر 7 تهي بودن از درون و منشاً حرکت را بيرون قرار دادن ؛ ۲ تبعیت از ضرورت «چيزي بودن» و «چيزي شدن» که جامعه القاء مي‌کند ؛ رح ۳ بي‌خبري از سرمايه‌هاي خود ؛

صفحه 84:
اك ا مفروضات ما دربارة طبيعت جيست؟ 7 ‏ا ا‎ eer pres fern ag 1 ‏بايذ به آن .رح رل‎ eee Ce eet Ie We eee Tom ‏ا‎ ‏وجا .ویک نا‎ | ‏سک‎ ‎0 ‏ل‎ ahd Ea CaeenCSE CS Beep ree were ee ae Lene TED oC Tone)

صفحه 85:
اهداف ما در رابطه با طبيعت : ما در ارتياط با طبيعت. ” لنت از وجودمان در آن ريشه دارد. (از آن برخاسته و به آن ليد و ‎j‏ زار و ۳ یازهایمال را برآورده مي‌سازيم و معیشتمان را سامان مي‌ذهيم ۶ "بر آن اثر گذاشته و کمبودهایش را جبران مي‌کنيم تا با آن پیوند بيشتري بيبیم ؛ ۱ BEST SE eT Ses eS EY Se rcescr iy Tce Lg

صفحه 86:
ol So ULI) : ما در ارتباط با دیگران باید بدانیم که کنشها یا رفتارهایمان بت مت سل 7 _ با انتخاب وسیله همراه است ؛ ۲ _ مبتني‌بر مفروضنات است و 7 همراه با عواطف و احساسات است 4 0077000 7 ا 0 en 22-3

صفحه 87:
.کنشها و واکنشها یا رفتارها و ارتباطات کلامي به مجموع ارتباطات گفتاري و نوشتاري اطلاق مي‌شود. ارتباطات ‏ كنشها و واكنشها ) غير كلامى : م ‎By Ge)‏ را را ا

صفحه 88:
وظایف رفتار هاي غيركلامي :سه وظيفه اصلي رفتارهاي غيركلامي عبارتند از ۳ جایگزین رفتار‌هاي كلامي مي‌شوند؛ ‎ES Gt ey Sy ye‏ سر دز ” رفتارهاي كلامي را تقويت ميكنند؛

صفحه 89:
ارتباطاك رو در رو در ارتباط رو در رو : * 9672 از معني با پيمهاي کلامي ارسال مي‌شود؛ ۱ 7 2696 از معني با حرکات و حالات چهره ارسال مي‌شود؛

صفحه 90:
Oe eee ‏الكوهاي رفتاري و شخصيت ما را شكل ميدهند ؛‎ “ “2 فرهنك را شكل ميدهندد.؛ تصویر منطقي و مناسبي از تعاملات اجتماعي ارایه مي‌دهند ؟ نظامهاي اجتماعي را قابل فهم می‌سازند ؛

صفحه 91:
ار أموختني است بروشهاي آموختن عبارتند از ‎٠ ”‏ روش شرطي كلاسيك؛ اا ل ا تقویت ) و ارتباط گريزي ( سرکوب عامل تقویت ا يادگيري اجتماعي + 1 _س_«س«س٠“»ح]]وُظ.نّ»ئؤ»ؤ7ؤ:5:5:ةؤ5ؤشؤوؤ5ر5صٍ”“5ْ“١(“١_“ب“#"#إئآ_ظ_ظآ٠لآ"بب>©5ج>.‏ 1 حح"ححآحآححح سح حس ي سس ۳

صفحه 92:
عوامل موتر در ارتباطات با دیگران ‎ESE YEL Cree‏ ۱ ” كوش دادن مؤثر ؛ “ خودكشايي و بازخور (ينجرة جوهرىئ) ؛. ”. حالتهاى شخصيت ؛

صفحه 93:
رحديت ۱۳۱ (فصای حمایتگ 3 و عبت نکر ی) + نسانها به طور معمول در ارتباط با دیگران در چهار وضعیت قرار دارند ” خود را خوب ميدانند و ديكران را بد (خود بزركبين) ؛ ” خود راابد مهدائند و ديكران را خوب (خود كميين) ؛ " نه خود را خوب مي‌دانند و نه دیگران را (پوچ‌گرا) ؛ 2 "" ح"حاح"ح"حآحاحآححاح"ححآححاححآحح"ح ‏ ححح"حح" سس سح سس سس

صفحه 94:
تنها در وضعیت آخر است که فضاي حمایتگرانه .و مثبت براي برقراري ارتباط اثربخش پدید مي‌آید

صفحه 95:

صفحه 96:
تفاوت‌های شنیدن و كوش دادن شنیدن اک فيزيكى ذهنى ‎(Perception) 4!) " (Sensation) oss! §‏ ۴ غیرارادی ۴ ارادی

صفحه 97:
أنواع 3 دادن : ‏كوش دادن سرسرى‎ ٠ ‏فكر كردن به جيزي ديكر و شنيدن حرفهاي كويئده‎ ‏لم‎ ‎: ‏كوش داذن عادي يا منفعل‎ ‏ل‎ ‏تكرار يك رفتار و الكوي ثابت‎ Prien rer ‏عم کل پر بررباتت پوت یو‎ 2 : ‏گوش دادن مؤثر یا فعال‎ " ‏و ره بر ار برك منطرر ر تار بل حرو مرق‎ Syn ee ‏بج دن بار‎ ‏درك تمایلات » افکار و انديشه‌هاي گوینده‎ * ‏گوش دادن همراه یا همدلي:‎ ‏و‎ ‎See er Teper ia ‏همسو کردن دتياي درون با دنياي گوینده‎ 6 ‏*_گذشتن از خولسته‌ها و تمایلات فردي و دروني‎

صفحه 98:
راهنم‌های عملی برای کوش دادن موتر سکوت . تمرکز و توجه سکوت کرده و فکر و ذهن خود را متمرکز و متوجه سخنان گوینده نمایید . و سعي کنید علاوه بر حضور فيزيكي » حضور رولني نیز داشته باشید - تلاش و انرزى ‎Ter‏ ا اا ااا ا ل : ارتباط با زیردستان است و نیاز به تلاش و همت اضافي دارد ADE) sel sal ‏هنگام گوش دادن از هر نوع گفتار و رفتاري‎ ‏كه از آن بيتوجهي استنباط شود دوري كنيد‎ . رس حلم « فبشر عباد ا لین ستمعون! فولخ یتبعون‌لحسنه» ‎RS PES Tee COE SELES See ee Tene Ey‏ A 3

صفحه 99:
" همراهي و هم نوایی حوصله » صبر و شکیبایی ؛ همدلي و هم فکریی ۳ با سره تناس

صفحه 100:
خودگشایی و بازخور (ینجرة جو هاری)

صفحه 101:
بسط و توسعه شخصیت 7 :داده و به ارتباطات آثریخش با دیگران بپردازند cae © ‏بازخور‎ "

صفحه 102:
: ویر گیهای خودگثنايي ۲ موجب شناخت بهتر خود مي‌شود؛ را ,ار ‎٠‏ نكريش مثبتبرا در خود و ديكران به وجود ميأوريد؛ _س_«س«س٠“»ح]]وُظ.نّ»ئؤ»ؤ7ؤ:5:5:ةؤ5ؤشؤوؤ5ر5صٍ”“5ْ“١(“١_“ب“#"#إئآ_ظ_ظآ٠لآ"بب>©5ج>.‏ 1 حح"ححآحآححح سح حس ي سس ۳

صفحه 103:
راهتمایهایی بت 5 دکشوادکی موتر باید دو طرفه باشد؛ ل ا 3 ا مقابل باشد؛ 7 یه موضوع مورد بحث مربوط باشد ؛

صفحه 104:
ويرّگیهاي باز,خور " . ارزش اطلاعتي دارد؛ ‎or Te‏ ۳ ”.به تقويت برخي رفتارها و تضعيف برخي ديكر ميانجامد؛ ۲ عامل نفوذ و ا‌گذاري بر دیگران است؛

صفحه 105:
راهنمایی هایی برای بازخور موتر بای بموق باشد؛ با عبارات مثیت و همراه با ایجاد احساس امنیت باشد؛ ‎Ree eee‏ | 1 ere vn 9

صفحه 106:
” Se حالتهاي شتخصیت شخصيت هر فرد مجموعداي از الكوهاي ‎Heeger Ta ETY,‏ .به صورت عادت درآمده است

صفحه 107:
Gp ee برچ : مخرب :

صفحه 108:

صفحه 109:
Ape ys 0 ‏ا‎ erie Ones) ‏ارتباطات باز‎ ‏ارتباطات بسته‎ ۳ ۳

صفحه 110:
ارتباطات باز ‎eee nes)‏ 32013200 ” من كودكي با من كودكي ۳ من بزرگسالي‌با من بزرگسالي ” من والديني با من والديني ” من والديني.يا من كودكي

صفحه 111:
ار تباطات باز تاسودمند بايد توجه داشت كه برخي از ارتباطات باز سودمند نيستند؛ :براي مثال من والديني عیب‌جو با من والايني عیب‌جو ب لا

صفحه 112:
ارتباطات باز سودمند : براي ارتباطات باز سودمند باید در حالتهاي زیر قرار گرفت 7 من كودكي شاد با من كودكي شاد ؛ " من بزرگسالي با من بزرگسالي ؟ 7 من والديني ارشادي با من والديني ارشادی ؛ 7 من والديني ارشادي با من كودكي شاد ؛

صفحه 113:
ارتباطات بسته 7 :نامناسب است و یا غیرتقبل انتظار؛ براي مثال ‎ES a Pe SE Te‏ ی ‎۱ rwe SE eM ere Toe

صفحه 114:
)5 الاک نی رل ۱ ‎Bede eae ey) eek UE Ieee. reenr‏ ارتباطات شخصسی از یف حالت از خود کنش نان دادم و عصل رل ار “dS SNM aE eee eee Sh ee eter wee

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
29,000 تومان