سایرتحقیق و پژوهش

جایگاه فناوری نوین آموزشی در تدریس فعال و موثر

22 صفحه
664 بازدید
26 آبان 1400

برچسب‌ها

صفحه 1:

صفحه 2:
2401 0 0

صفحه 3:
رشدوتوسعه تکنولوژزي در دهه هاي ‎wow glu pl‏ وشتابان است ورایانه به عنوان يکي از ‎‘slags‏ تکنولوژي تأثير پار شگفتي برتمام جوانب زندگي بشر بخصوص بر ارس و يادگيري گذاشته است: درحال حاضر بزرگترین چالشي که اکثر نظام هاي اموزشي دنا يا لن مواحه اند قتاورى ونجؤة ى كازيرد إن است.

صفحه 4:
اگر به فناوري اموزشي به عنوان فرصت براي اصلاح ووضع تابسامان اموزشي نگاه شود و مواردي چون شرایط لازم براي به فعل دراوردن توانايي هاي بالقوه فناوري در آموزش لحاظ شود . دور از واقعیت نیست که بتوان ‎a‏ نتایج درخشاني دست یافت.

صفحه 5:
درجالن كه جهانيان ها شسرعت هرجه نهام ابن قتاورى را بكار مي برند .بومي سازي مي كنند و موجبات جهش جوامع خود را به جلو فراهم مي اورند .نظام م تواند با مرور تجربيات گذشته در اين زمينه وات پژوهش هاي منسجم وسازمان ‎ar cat‏ ور ‎ee‏ رگيري صحیح ومستمر ازاین فناوري ها دست بند

صفحه 6:
نیازبه يادگيري بازوآسان ازاوایل سال 1950 همچنان روبه افزایش است . نظام اي كشور نيز درراستاي سایرتغییرات جهاني دست خوش تجولات ‎alos ec Bll‏ شد . ‏را ها توانستند سکوي پرتاب توسعه بایدازر اف راهم نمانند‎ og

صفحه 7:
فناوري را کاربرد علمي دانش مهندسي براي درك وتوسعه ي محصولات, خدمات فرایند ها وعملیات تعریف مي کنند. فناوري امورضي ابه ‎sho‏ هيات فناوري اموزشي اکادمي ملي مهندسان مجموعه اي علمي است از کاربرد علم تدریس ويادگيري در دنياي واقعي کلاس موه با ابزار وزوش هابی ‎ees ole ٩‏ اين کاربردها گسترش يافته اند.

صفحه 8:
زندگي در دنياي امروز نیازمند شناخت کامل وکسب مهارت هاي استفاده از فنا ري اطلاعات وارتباطات است ,انگونه که بدون داشتن ‎gaz‏ ابزاري وبدنبال ان رقابت بسيار مشكل ومستلزم ازدست دادن فرصتهاي . ‏است‎ ee به عبارت دیگر پيشبيني میشود که تمام کارهاي روزانه ازطریق رایانه واینترنت قابل انجام خواهد بود وتنها افرادي خواهند توانست آز ان استفاده کنند که اموزش هاي لازم راکسب کرده باشند .

صفحه 9:
مددسه هوشمند | مدارس هوشمند به مجموعه هي هز مدارس اطلاق مي شود که از اینترنت وفناوري اطلاعات استفاده مي کنند, تا درجهت اموزش به دانش اموزان چند عمل اساسي انجام دهنديعني بتدانددر رمان کویاه نری مطالت بسیری را متتقل كنيد ودست رسي فوري واني دانش اموزان را به جواب بسياري الل ا ل لا الى عنوان سوال باقي بماند فراهم كند

صفحه 10:
مدرسه هوشمند فضايي است كه در ان براي تولید ,توضیع و استفاده از اطلاعات ,اموزش هاي لازم به دانش اموزان داده مي شود تا انها هم بتوانند در امور درس و هم برنامه هاي اینده ي خود ‎oe‏ ي توسغه ي علمي واشتغال برنامه كاري خودرا فراهم

صفحه 11:
جلنله ‎aig QlisaD‏ نوین در تدریس . بهره گیری از تكنوا ‎gu‏ به مفهوم جدید ادن بى ‎oe Sub‏ از نواوری ‎sl‏ آموزشی محسوب مى شود. تكنولوزى اموزشى يا فناورى آموزشی تاکنون صرفا کاربرد دستگاه هاى سمعى و بصری نیست آموزش نیز امروز معنی و مفهوم جدیدی بيدا ‎Vee‏ است. مواد و وسایل اموزشی روز به ‎a‏ بيشترى مى ‎Se a‏

صفحه 12:
در سال هاى اخير محققان, پژوهش ‎sl‏ فراوانی را در خصوص ميزان اثر بخشى روش ى نوين و تدريس انجام داده اند كه نتايج اغلب [ن هاء برترى اين روش ها را بر روش هاى سنتى تدريس اثبات نموده است.

صفحه 13:
ار بیان این روش ها ان دیس ذا اسيفادة ان عند رشانه ای فاد موزشی, نرم أفزارهاى آموزشی, شبیه ساز های آموزشی, آموزش الکترونیکی و روش های ترکیبی تدریس اشاره نمود.

صفحه 14:
هیچکدام از اين روش ها را نمی توان به تنهایی, بهترین و موثرترین روش تدریس دانست و آن را برای تدریس تمام درس هاء پایه ها و مقاطع تحضیلی تجویز نمود. جه بسا روش تدریسی که برای یک درس مناسب نیست, برای درس دیگر بهترین روش تدریس ممکن باشد.

صفحه 15:
امروزه. روش های ترکیبی که در أن ها از ترکیب چند روش تدريس ‎go ental‏ شوت اثر بخشی خود را در . موزش و به تبع [ن, يادكيرى بهتر و بیشترنشان داده اند. نتایج پژوهش ها نی فد ان موصوة إسب. ز جمله روش ‎cle‏ ترکیبی نوین, ترکیب اموزش الکترونیکی و اموزش سنتی چهره به چهره است. در این روش در کلاس های درس معمولی می توان از انواع فن اوری های برخط, چند رسانه ای ها و شبیه سازهای آموزشی بهره گرفت.

صفحه 16:
روش تدریس فعال فناورانه از روش های ترکیبی 0 تدریس است که در لٍن از ترکیب روش تدریس کاوشگری گروهی در ازمایشگاه و شبیه سازی(یا . استفاده از فیلم. اینترنت, انیمیشن یا تصوبر سه بعدى بنا به ضرورت تدریس ) و سخنرانی کوتاه در موقعیت ‎sh‏ مختلف( بنا به ضرورت ) استفاده می شود. مبنای نظری این روش تدریس, که در آن کلاس و آزمایشگاه از هم جدا نیست و در زمره روش های

صفحه 17:
بنابراین در این روش تدریس دانش آموزان فعالانه در جریان ‎Se ey ee ars ep ales a nee a‏ ل ا ل همکاری و تعامل از جمله ويزكى ديكر اين روش تدريس مى باشد.

صفحه 18:
حال از اتجا كه در دنياى ير شتاب كنونى. بسيارى از روش هاى تدريس سنتى نا كارامد و كند هستند و قدرت كافى را ‎sly‏ مفاهیم جدید به ابزارهایی که فن آوری های نو نوين در اختیار ما قار می دهند, در این زمينه به نحو احسن استفاده نماییم( نوروزی. ۰۱۳۸۵ ص,۱۱) یکی از روش های تدرپس فعال که از فن اورى هاى نوين استفاده می کند, روش فعال فناورانه می باشد.

صفحه 19:
فناوری یک ابزار قدرتمندی است. شیفتکی بیش از حد در برابر این ابزار و یا حتی نفی ‎yl‏ به خاطر فرآهم نبودن شاير افكانات يا جتن مسابل اتكيرشى كارى تابجاست به ‎BUG‏ ل ل ا ا است. أكر كاريرد رايانه در دروس كوتاكون تلفيق شود مانند چسبی برای 9 دن و چسباندن موضوعات

صفحه 20:
رایانه ها می توانند برای سازماندهی داده هاء گزارش نویسی. ارباط ! بجر دانش آموزان. اجرای تحقیق اینترنتی و تسهیم کار با مخاطبان جهانی ده شوند. بهترين روش برائ اشاعه استفادة از فناورى هاى جديد اموزشى در كلاس هاى درون اتناس .كه كوتم زود ‎alles) oly oe‏ كه ال تطر شرايظ نزدیک به نواوزها هستند) اين يديده ها را به منزله هنجار يا ارزش بيذيرند.

صفحه 21:
1 حل + ۱امرحله ‎ce bls!‏ و ‎Ce ces‏ )4 وجود بدیده ‎aD‏ ‎cele ales ) 7‏ 4 خلت نظر کردن بدیده > ee ee. ‏مرحله ارزیابی که طی ان معلمان فایده و‎ )۳ ‏کاربرد پدیده جدید را بررسی و ارزیابی می‎

صفحه 22:
CLL

39,000 تومان