صفحه 1:
صفحه 2:
جایگاه گروه درمانی در روانپرستارک توانبخشی گروهی,بحث
گروهی و ديناميك گروهی. هدف از اجرای نمایش در گروه
3 \ سید
صفحه 3:
گروه درمانی
١> ا ا لت
ل ك0 از تاثير متقابل اعضاي كروه بر همديكر است. كروهدرماني ممكن است به
تنهايي یا توام با رواندرماني فردي و سایر انواع درمانهاي روانپزشکي مورد استفاده قرار گیرد.
Sree Yea See ee To BY teres Serr Tomes ia) 012
هيجاني كروههاي کوچك و بسیار حساب شده. سعي ۷ مشکلات et) افراد را اصلاح
0 8 عق د
ا
صفحه 4:
ا ل ا الا 0
ا ا ل 2ت
و۱
.agjS رت ) باشد
صفحه 5:
عوامل درمانی
wt Ee eter er ee ewe eee) 2 سا
است: ۳
00-6
عمومیت دادن
۳
نوع دوستي |
اصلاح سير تكاملي خانواده
a] سر
سس
صفحه 6:
جایگاه روان پرستاری در گروه درمانی
برستاران روزانه در فعاليتهاي كروهي شركت مي كند دربرنامه مراقبت هاي بهداشتي , يرستار در
De ee Te ee ee Te werent tere May CTC Ty
Cel neee la lee eee ew ee
ديكري شرکت دارند که هدف آنها تلاش نهادي خدمت به مشتریان است. پرستاران ترغیب مي
Set LC Cte ve tC ed ee Tee Bee nd
on
صفحه 7:
۱
۱
۱
7 ۳ بنوانند سبك رهبري مناسب را براي تا
انتخاب كنند يرستاران ممكن است اين مهارتها را به عنوان بخشي از آموزش خود برورش دهند يا ممكن
است مطالعات بيشتري را دنبال کنند.
صفحه 8:
ss referer emer ep rea) ا تايلا
er Spero eee ee) Eyre ede creer)
Cer eer pay eno rere ee ee rier ea)
به محدودیت عملكردي وي شدهاست مجددا به دست آورد
۱0 fen tre Terese)
از ابزار گروه درماني در راستاي توانبخشي استفاده مي شود
صفحه 9:
ابعاد توانبخشى كروهى
توانبخشي cree Tes erly) aE Tey) بخشیدن به مشکلات روانشناختي
err eee ya) در تعاملات يم ۳
ae ree secede eye KOY BCS) ۲
صفحه 10:
برای ارتقای رشد روانشناختی و بهبود بخشیدن به
مشكلات روانشناختى طراحى شده است
Ke ed ا ا ا ل ل ل سا
00 ا ale aa ل ا م Sa I ad
اهداف بسیار محدود تري برخوردارند که مرطوب به ياري رساندن به اعضا در کنار آمدن با
مشکلات طوري خودشان است با اين حال تمامي اين كرودها roa gree EN SST BL)
Pepe perpen ya 1 1
صفحه 11:
به کاوش شناختی و عاطفی تعاملات
ی
۱
320000 رواني ارائه ميدهد وحين جرخيدن به دور حلقه اعضا با هر يك از آنها صحبتي
انفرادي درباره دشواريهاي آنها برقرار مي سازد كه مي تواند درمان بخش باشد اما درمان كروصي
۱
ا لل ال 0
از عضو بودن در يك كروه ميسر نمي كردد
صفحه 12:
1 ا ا ا ل ا SENT FO)
7
درمان گروهي يك معالجه قدرتجند است که در غالب موارد تاثیرات مثبتي
۱
بعضي از شرکت کننده ها نتيجه منفي به بار آورد از مصاحبه هاي گروه
ere ee ee ye see yey ۱
ee ee eSB eI OL ued
ee ee ee Tee B) Oe e eS ye)
Ee ee err eC TS)
صفحه 13:
بحث گروهی و ديناميك گروه
۳
برابر ايستايي و سكون و بي حركتي قرار دارد rae ۹
VSS eo tae Looe Lo) sel el lS a EE
BT ny ee) ايست كه بر اثر كنشهاي متقابل
00 ee}
oN 00 211111 ris fer
2 5 EE 2 Ber Deeley)
صفحه 14:
EB oP ل kaa el cL al eee a ae Lae Bd
مرحله رقابت
ارم ۰
مرحله ممامنكي
مرحله سازندگي
کی
صفحه 15:
بحث كروهى
يكي از روشهاي فعال و نوين بحث كروهي است كه _
ا م 0 0
دستيابي به توافق نسبت به نتیجه كيري هاي کلي است
iki دس er e eee wee Te
با فراصم آوردن فرصت تفکر انتقادي به دنبال ترویچ يادگيري
rye rere re er eres re rye
Peni hyery niey-renre vg cere preety rr ery ree)
per ty
صفحه 16:
۱
يك زمان صورت مي كيرد
اين فعاليتها جنبه درماني و ييشكيري دارند
0 ل ل ol) eal ol oral De] Cole Cant ae a
CO Tee ek Oy Re Tes معي م ee rn
حلي پیدا مي کنند
صفحه 17:
روان نمایشی یا سایکو دراما
سایکودراما با روان درماني گروهي و گروه سنجي يك
و
TerelsiCe ve Boer Te ery) ۱1
ee eNO TB eee UE Creer
است كه در آن فقط به ارتباط كلامي بسنده نمي شود
سا
عمل به نمايش در مي آيند
©
we aN
صفحه 18:
۱
در گروه مشخص مي نجایند این مفاهیم عبارتند از:
روبرو شدن.
تود حوسي
eal
آزمون واقعیت
2
صفحه 19:
روبرو شدن
Ce eee ae eee ee ee) ra
۳۲۳ ey entree) eel reenter
شدن . عقبنشيني کردند , در که یکدیگر بود بیش از طریق سکوت . يا حرکت . گفتار یا
شكستها و حركت ها و بالاخره يكي شدن
صفحه 20:
خودجوشی
۱
Ok ee
صفحه 21:
تخلیه ۳۱
اصل مهم دیگر تخلیه رواني است و به دو
شکل در فرآیند گروه اتفاق مي افتد که
عبارتند از:
الف. تخلیه رواني گروه
به تخليه رواني عملي
صفحه 22:
آزمون واقعیت
ا ا ا ل
۱
05 واقعیت با اعمال حمايتي و فرافكني که معمولا در مشاوره هاي فردي انجام مي كيرد
a ل ا ی ل
مي گردد نه فقط با موقعیت خود
صفحه 23:
ادا
۱
لحظه ويزه نسبت به موقعيت ويزه كه در آن
افراد و اشيا ديكري در كيرنده عهدددار مي شود
eee 7
صفحه 24:
اهداف سایکو دراما
1 2 هدف سايكودراما هماهنكي فرد با زندكي و معنادار جلوه fener)
a دادن زندگي براي اوست براي رسیدن به این هدف مفاهیم و فنون
000000
صفحه 25: