صفحه 1:
جدول نیازهای مشتری
Customer needs table
صفحه 2:
صفحه 3:
امروزه مدیران برای اداره سازمانی خود با لشکری از محققان و دانشمندان پشتیبانی می شوند
محققان اگرچه مستقیما در میدانهای رقابتی حضور ندارند ولی نقش آنها طراحی و در اختيا و
است که مدیران را برای پیروزی در oil رقابتها مجهز می کند . در عصری که رویکرد " مشتری مداری *
جاى توليد انبوه را در ايجاد مزبتهاى رقابتى كرفته است , شناخت * ثياز بازار * بى مدخل اطول براى ورود
به استراتزى رقابتى يه شمار مى يد . أغلب هديران در مورد آنجه بليد براى مشتريان خود توليد كتند ضر
أشتياه همد .. در تكرش سيتتى , كسب و كار , فراءند خريد و فروش كالا وخدمات در مقايل يول تلقن مث
شود. ولى اين تغییر تدریجا کارایی خود را در بشتيبانى از رويكرد هاى جديد مديريتى از دست داده است .
دهه كذشته ٠ در سايه رويكرد هاق جديد مذيريتى كه درن حدى براى مشتری مداری وجود ندارد : یک
تقيير اساسى در مقهوم كسب وکار پذید آمده است
جدول نیازهای مشتری جدولي است که نيازهاي مشتري را مشخص مي کند و طرح ها و اولویت هاي مورد
انتظار مشتري كه بتانسيل برأورده كردن آنها در در سيستم وجود دارد را تعيين مي کند:
فرايند اجراى اين تكنيك به شرح ذيل می باشد :
1 تیم توسعه روشي براي جم آوري اطلاعات برای محصول با خدمات پيشنهادي انفخاب مي كنف
2- مشتریان بالقوه به طور تصادفي انتخاب مي شوند و بر اساس شاخص هاي مختلف که در جدول نيازهاي
مشتری مطح ده مورد سوال قرار مس
- اطلاغات جواب هاي مشتريان ذسته بندي مي شوند و در جدول تیارهای مشتري جایگذاري مي شوند:
4 دول توسط تیم بايني مي شود و پس از ربج گذاری به آفراه مربوط در کل سارمان داده مي شوو:
این تکنیک کیفی, چند متفیره و عملیاتی بوده و ارزیابی آن چند مرحله ای و به صورت نقطه ای صورت می
پذیرد. جمع آوری. ارزیابی و مدیریت داده از قابلیت های این ابزار می باشد. از جمله ابزارها و تکنیک های
مشابه با جدول نیازهای مشتری می توان به گروه های غیر رسمی, تحلیل عوامل, تحلیل رضایت مشتری؛
گروه کانونی آشاره کرد
صفحه 4:
صفحه 5:
صفحه 6:
برای کسب اطلاعات بتشتر به
دشانت ام > بور مراعه
ایید...
MGTools.ir