نظامی و امنیتی

جنگ نرم: مبانی، ابزارها، شگردها و راه‌های مقابله

تعداد اسلایدهای پاورپوینت: ۷۰ اسلاید پرفسور حمید مولانا در کتاب «اطلاعات عالمگیر و ارتباطات جهانی» در سال ۱۹۸۶ قدرت نرم را به قدرت بر شکل‌دهی و تغییر ایده‌ها و ترجیحات طرف مقابل تعریف کرد. جوزف نای: قدرت نرم را به «توانایی شکل‌دهی ترجیحات دیگران» تعریف کرد. جوزف نای قدرت سخت را به «قدرت برای اجبار» و قدرت نرم را به «قدرت برای جذب و اقناع» تعریف می‌کند. «جنگ نرم، استفاده دقیق و طراحی شده از تبلیغات و دیگر اعمالی است که منظور اصلی آن تاثیرگذاری بر عقاید، احساسات، تمایلات و رفتار دشمن، گروه بی طرف و یا گروه‌های دوست است به نحوی که برای برآوردن مقاصد و اهداف ملی پشتیبان باشد»

afzali.zangan

صفحه 1:
جنک نرم: مبانع»ابوارهاا 007

صفحه 2:
«و الفتنة اکبر من القتل و لایزالون بقاتلونکم حتی بردوکم عن- دینکم ان استطاعوا». (بقره/۲۱۷) * در لین آیه مقارنة زیبایی بین فتنه و جنگ دائمی دشمنان دین با دینداران برگرار شفة استد. * این جنگ دائسی بسته به موقعیت‌های زمانی و مکانی و شرایط فرهنگی و علمی شکل و شمایل خاص خود را پیدا می‌کند.

صفحه 3:
* جنگ‌هابا توجه به معیارهای مختلف به انواع متفاوتی تقسیم می‌شوند. مثلاً بر اساس توازن قواء به جنگ عادلانه و غیر عادلانه. بر اساس مقیاس_های جغرافیایی به جنگ‌های محلی. منطقه‌ای. فرامنطقه‌ای و جهانی, با توجه به نوع تاکتیک, به منظم (کلاسیک) و نامنظم (چریکی)؛ بر اساس نوع سلاح به هسته‌ای و غیرهسته‌ای تقسیم می‌شوند. * در یک تقسیم کلی و با توجه به ابزارهای به کار گرفته در جنگ و همچنین هدف اصلی از آنن, می‌توان جنگ‌ها را به سه نوع تقسیم کرد: جنگ‌های سخت (۱۷۷۵۲ ۲۳۱۵۲۵ جنگ‌های نیمه‌سخت ([51۳0 ‎(hard war‏ , جنگ‌های نرم (۷۷۵۲ 60۴۲).

صفحه 4:
انواع جنگ: ابزارها ‎ree‏ ‏غالب للا حرف مر ال ست - م تحريك مزدوران تغيير حاكمان جنگ نیمه‌سخت استعمار نو داخلی (۱۹۴۵-۱۹۹۰) رسانه‌های ‏ دگرگونی باورهاو جنك نرم استعمار فرا نو مکتوب. صوتی و ارزشها و سبک تصویری؛ و هر ‎ey‏ ‏جيزى غير از ادوات نظامى

صفحه 5:
* پرفسور حمید مولانا در کتاب «اطلاعات عالمگیر و ارتباطات جهلنی» در سال ۱۹۸۶ قدرت نرم را به قدرت بر شکل‌دهی و تفییر ایده‌ها و ترجیحات طرف مقابل تعریف کرد. جوزف نای: قدرت نرم را بسه «توانایی شکل‌دهی ترجیحات دیگران» تعریف کرد. جوزف نای قدرت سخت را به «قدرت برای اجبار» و قدرت نرم را به «قدرت برای جذب و اقناع» تعریف می‌کند. * جنگ نرم استفاده دقیق و طراحی شده از تبلیغات و دیگر اعمالی است که منظور اصلی آمن تاثیرگذاری بر عقاید. احساسات تمایلات و رفتار دشمن, گروه بی طرف و یا گروه‌های دوست است به نحوی که برای برآوردن مقاصد و اهداف ملی پشتیبان باشد»

صفحه 6:
در اصطلاحات نظامی و سیاسی, اصطلاحاتی از قبیل «جنگ روانی». «عملیات رولنی»» «نقلاب مخملی». «انقلاب رنگی» و «جنگ رسانه‌ای» همگی از اشکال و انواع جنگ نرم و بعضاً به صورت ناشیانه‌ای به عنوان مرادف جنگ نرم یه شماز می‌زوند: در همه لین موارد هدف لین است که ارانه وخواستا سهانجمان بقون استفاقه از ابزار و وسایل الظامیی بر خیگران تحمیل شود. emit fiente ‏دا ان اداسراید...‎ جم —

صفحه 7:
تأثیر طولانی 0 مس ثير ع ‎TA‏ گسترده هزينة اند ک قربانیانی

صفحه 8:
* مارک پالمر در گزارشی با عنوان «ایران-آمریکا: رهیافت جدید» به سیاستمداران غربی می‌گوید: «اپران به لحاظ وسعت سرزمینی کمیت جمعیت. کیفیت نیروی انسانی, امکانات نظامی. منابع طبیعی سرشار. و موقعیت جغرافیابی ممتاز در منطقة خاورمیانه و نظام بينالملل. به قدرتی کم‌نظیر تبدیل شده است که دیگر نمی‌توان با پورش نظامی, آن را سرنگون کرد.» وی تأکید می‌کند تنها رأه مبارزه با ايران» مبارزة نرم است. بايد دكترينهاى جنك نرم را عليه ايران به كار كرفت. وى در كزارش خود از سه دكترين «مهار». «نبرد رسانهاى» و «ساماندهى نافرمانىهاى مدنى»». (موسوم به طرح دلتا) كه عليه اتحاد جماهير شوروى به كار كرفته شد. ياد مىكند.

صفحه 9:

صفحه 10:
* جورج شولتز (۱۹۲۰-) استراتژیست معروف آمریکایی که در سالهای ۱ تا ۱۹۸۸ وزیر دارایی و خزانه‌داری آمریکا در دولت ریگان بود. می‌گوید: «انقلاب اسلامی خطرناک ترین دشمن مشترک تمدن غرب. در سراسر تاريخ آن است» * ریچارد نیکسون ‎.)۱۹۹۴-۱٩۱۳(‏ که از از سا ۸ ۸ تا ۱۹۷۴ رئیس جمهور آمریکا بود. در کتاب پیروزی بدون جنگ می‌گوید: «اسلام خمینی و بنیادگرایسی اسلامی برای ما. خطرناک‌تر از تهدید کمونیسم و شوروی است» * سوال: علت تقابل اسلام و غرب چیست؟ چرا دنیای غرب این همه علیه اسلام و به ویژه تشیع و جمهوری اسلامی فعالیت می‌کند؟

صفحه 11:
‎ASU al Baal *‏ اسلامین موجب له اسف سخ قزب قا ا#منانم :د ‏ذخایر مادی و زیرزمینی کشور قطع شود. ‏این پاسخ در جای خود بخشی از حقیقت است. فرهنگ حاکم بر مردم ‏غرب فرهنگی منفعت‌طلبانه و سودگرایانه است؛ معیار آنها در تعاملات ‏و تقابلاتشان. منافع خودشان است. آنان سالیان سال کنترل کامل ‏منابع و ذخایر نفتی و ملی کشور ما را در اختیار داشتهاند. ‏* اما حقیقت آن است که این پاسخ. پاسخی سطحی است. مشکل ما و غرب مشکل چهارتا چاه نفت و ده تا معدن ذغال‌سنگ و مس و فولاد ‏نیست. ‎

صفحه 12:
* پاسخ دوم: جمهوری اسلامی با پیشرفت‌های علمی و فناوری خود آینده اقتصادی و سیاسی و نظامی غرب را تهدید می‌کند. زیرا به وادی‌هایی گام نهاده است که در آن وادی‌ها غرب یکه تازی می‌کرده است. برخی از نمایندگان مجلس ششم (۱۲۷نماینده) در ۳۱ اردیبهشت ۱۳۸۱و اعضای تیم مذاکره کننده هسته‌ای جمهوری اسلامی با کشورهای اروپایی در دوران اصلاحات واقعاً و به طور جد چنین اعتقادی داشتند!

صفحه 13:
*وانسیخ: مسبوم:»غلن بت این مخالفت‌های غرب با جمهوری اسلامی. تهدید دوستان امریکا از بجوی«جمهووی انسلافی اسبقا: چون جمهوری اسلامی از حزب ‎ail!‏ و حماس دفاع می‌کند و این گروه‌ها با اسراتیل مخالف‌لند پس غرب با ایران مخالفت می‌کند. این راه‌حل برخی از کاندیداهای ریاست جمهوری دورة دهم برای تنش زدایی با غرب بود!

صفحه 14:
پاسخ درست: مشکل ما و غرب مشکل تقلبل دو نوع ایدئولوئی و دو نوع جهان‌بینی است. نوع نگاه جمهوری اسلامی به جهان و انسان و سیاست و امنیست و معنویت و سعادت و اخلاق و اقتصاد و رفاه و عدالت كاملاً با نوع نگاه غربیان متفاوت است. رابطة ایران اسلامی و آمریکا و اروپای لیبرال. رابطة كرك و ميش است. يابطة دو نظام با دو ماهيت كاملا متمايز و متفاوت است. هرگز آشتی نمی‌پذيرند. در اینجا به طور اجمال به مبلنی فرهنگ جدید غرب و مقایسه آنها با مبانی اسلامی و مردم‌سالاری دینی شاره می‌کنیم.

صفحه 15:
شناخت ابزارها و ادوات دشمن در جنگ نرم شرط لازم و ضروری ورود به صحنة این مبارزه است. بدون شناخت دقیق امکانات و ابزارها و شگردهای دشمن هرگز نمی‌توان امیدی به مقابلة درست و نتیجه‌بخش با دشمن داشت. آنچه که مشهود است این است که در جنگ همه جانبةُ غرب علیه اسلام و جمهوری اسلامی: "اولاً براى همة مخاطبان در هم سطوح ستی و لایه‌های اجتماعی برنامه دارند؛ # ثاناً از همة شگردها و هنرهای تبلیفی مدرن برای این منظور استفاده می‌کنند "او ثالثاً همة امکانات و توانمندی های خود را در این راستا به کار گرفته‌اند.

صفحه 16:

صفحه 17:
نقش رسانه‌ها در جنگ نرم تا آنجا است که بعضی جنگ نرم را به جنگ رسانه‌ای (۷۷۵۲ ۲۱6012) تعریف کرده‌اند. ظهور اینترنت. ماهواره‌ها. بنگاه‌های بزرگ خبری, روزنامه‌هاء شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی ‎feos!‏ موبایل زمينة ارتباط مستقیم, تأثیرگذار سریع و تقریبا غير قلبل کنترل با عموم مخاطبان را فراهم کرده است. این ابزار و ادوات اقتداری به غربیان؛ به عنوان مبتکران و طراحان آنهاء داده است که بتوانند افکار عمومی مردم در سراسر دنیا را تحت تأثير خود قرار دهند. از طریق تولید نرم‌افزاره و سخت‌فزارهای خاصی که فن‌آوری‌های بالای آنها را در اختیار دارند به راحتی می‌توانند در نهانخلنة افکار و ارتباطات اجتماعی و نگاه‌های سیاسی تک تک افزان نفوف کنند.

صفحه 18:
* بنگاه‌های خبری رویترز, اسوشیندپرس, یونایتدپرس و فرانس پرس بیش از ۵۵ هزار دفتر در سراسر جهان دارند و روزلنه بیش از ۵۵ میلیون کلمه به ۱۹۲ کشور جهان مخابره می‌کنند و بیش از ۸۵ درصد اطلاعات و اخباری که در دنیا پخش می‌شود ساخته و پرداخته همین چهار غول خبری است. و بیش از دوازده هزار روزنامه و مجله در سراسر دنیا از همین چهار غول خبری تغذیه می‌شوند. بخش برون‌مرزی بی. بی. سی در حال حاضر به ۳۸ زبان دنیا روزانه برنامه پخش می‌کند. بخش برون مرزی صدای آمریکا نیز در ۱۷۵ کشور وبه ۴۵ زبان دنیا برنامه پخش می‌کند.

صفحه 19:
* اینترنت * در حال حاضر ایران با بیش از ۴۱ میلیون کاربر اینترنتی در صدر کشورهای خاورمیانه از نظر تعداد و درصد استفاده از اینترنت قرار دارد. * ایمیل * در اغتشاشات بعد از انتخابات نقش بی‌بدیل ایمیل در ساماندهی اغتشاشگران نمایان شد. تنهاراه جلوگیری از ایمیل قطع کامل اینترنت است. و الا در سرعتی چندثانیه‌ای و حداکثر چند دقیقه‌ای مىتوان يك مطلب و ييام را هر جند يا حجم بالايى از مطللب باشد. براى افراد زيادى ارسال كرد. هيج يك از سرويسهاى امنيتى و اطلاعاتى نيز نمىتوانند محتواى ايميلها را كنترل نمايند. در اغتشاشات بعد از انتخابات كفته شد كه فردى مثل محسن سازگارا روزانه ایمیل‌هایی برای حدود ۵ میلیون کاربر ارسال می‌کند.

صفحه 20:
ماهواره: استعمارگران فن‌آوری ساخت ماهواره را در اختیار خود دارند و با ترفندهای لفی از دست‌بابی سایر کشورها به این فن‌آوری جلوگیری می‌کنند. در نتیجه عملا هم سودآوری بسیار بالایی از این راه دارند و هم سیاست‌های فرهنگی و استعماری خود را بر کشورها تحمیل می‌کنند و به هیچ وجه اجازةُ استفاده از اين وسایل علیه غرب و فرهنگ غرب و منافع غرب را نمی‌دهند. کنترل اطلاعانی و ارتباطاتی جهان را در اختیار درند. همانطور که می‌دانسم امروزه بسیاری از فعالیت‌های ارتباطاتی؛ تلفن همراه. تلویزیون؛ رادیو اینترنت و امثال آن. وابسته به ماهواره است. و عمدث ماهواره‌ها نیز ماهواره‌های اجاره‌ای با هزینه‌های بالا است. در حال حاضر در کشور ما امکان دریافت حدود ۳۰۰۰ شبکة تلویزیونی ماهواره‌ای و چندین هزار شبک رادیویی ماهواره‌ای وجود دارد. از آنجا که بخش عمده‌ای از استفاده کنندگان ماهواره در ایران به زبان‌های خارجی تسلط ندارند. بیش از ۷۰ درصد استفاده کنندگان به دنبال دیدن فیلم‌های مستهجن و شوها و شبکه‌های ایرانیان ضد انقلاب هستند.

صفحه 21:
در شهرهای بزرگ و شهرهای مرزی میانگین بین ۴۲۰ تا ۴۰ درصد مردم از ماهواره استفاده می ‎BES‏ نزدیک به ۲۰ درصد استفاده کنندگان نوجوانان (۱۲ ا ۱۸ سالد) هستند و ۵۵ درصد جوانانان (۱۸ :۱ ۴۵ ساله) و از نظر جنسیتی ۰ درصد زنان و ۴۰ درصد مردان.

صفحه 22:
یکی از اثرگذارترین قالب‌های ادبی داستان‌های کوتاه و رمان است. قرآین کریم نیز در بسیاری از موارد برای انتقال معارف خود از قللب داستان استفاده کرده است. در میان قالب‌های مختلف ادبی در ادبیات منثور می‌توان گفت قللب «داستان کوتاه». «داستان بلند» و هرمان» از جملة بهترین قالب‌ها برای انتقال مفاهیم ارزشی و اعتقادی و دینی لست. گذشتگان ما به این حوزه توجه ویژه داشتند. داستان‌های کوتاه مثنوی معنوی؛ داستان‌های گلستان سعدی؛ داستان‌هایی که در کتاب‌های حدیثی و اخلاقی مورد توجه بزرگان بوده است؛ داستان راستان شهید مطهری. همگی از داستان‌های کوتاه خیلی تأثیرگذار بودند. ارباب فرهنگ و هنر غرب در روزگار حاضر از اين ابزار نیز استفادة فراوان می‌برند؛ تولید رمان و دلستان‌های کودکان و نوجوانان متناسب با فرهنگ مدرن غرب و در تقایل با فرهنگ اسلامی. رمان هری‌پاتر» هر چند امروزه تعداد مخاطبان رمان وبه طور کلی کتاب نسبت به مخاطبان رسانه‌های صوتی و تصویری ناچیز است اما نقش اجتماعی و فرهنگی رمان‌ها را نباید نادیده گرفت. بسیاری از همان برنامه‌های صوتی و تصویری بر اساس کتاب‌ها و رمان‌ها تدوین و تولید می‌شوند. بررسی که در کتابخانه‌های کشور انجام گرفته است نشان می‌دهد که پس از کتاب‌های درسی و کمک درسی, مطالعة داستان‌های کوتاه و رمان بیشترین آمار را در میان مراجعه کنندگان به کتابخانه را به خود اختصاص داده است.

صفحه 23:
* نگاهی به نشریات عمومی در دکه‌های فروش نشریات نشان از استفادة بهينة فرهنگ غربی از این فضا در کشور دارد. متأسفانه حساسیت مسوولان فرهنگی کشور بر نشریات. صرفاً و یا در اغلب موارد حساسیت‌های سیاسی و امنیتی است. حساسیت فرهنگی و اجتماعی یا اصلا ندایند و نيا بسيار نار اسث. ذر سالهاى اخير طيف وسيعى از نشريات ذر كشور توليد مىشوند كه رسالت خود را تبليغ غرب و فرهنى کوب می‌دانند. بخنش زيادى از آنها به آكهىهاى تبليغاتى لن هم از نوع تبليغات لوازم مصرفى و آرايشى و جراحی‌های زیبلیی و امثال آن اختصاص دارد نشریاتی که «خوب» رابه «لذت و شادى و رفاه» تفسير م ىكنند و سعادت را در لذت حداكثرى از مواهب دنیایی می_بینند. ارزش را با لذث و رفاه و شادى يكسان تلقى مىكنند. مصرفكرايى و تجمل را تبليغ م ىكنند. و غريزة تنوع طلبى افراد را تحريك کنند. می

صفحه 24:
* با توجه به اينکه حدود هشتاد درصد اطلاعات ما از طريق بيئليى به دست می‌آید نقش رسانه‌های تصویری در فرهنك جامعه بسه خوبى روشن مطالعه مخصوصاً در كشور ما نقش و اثركذارى رسانههاى صوتى و تصويرى را جند برابر كرده است. * هاليوود سالانه نزديك به ۷۰۰ فيلم سينمايى توليد مىكند كه افزون بر درآمد هنگفت. نزدیک به ۱۵ میلیارد دلار سود خالصء ۷۸ درصد سینماها و تلویزیون‌های دنیا را نیز تغذیه می‌کند: غرب از ابزار رسانه تا جایی که توانسته است علیه جمهوری اسلامی استفاده کرده است. به عنوان تمونه فيلمهايى مثل «بدون دخترم هركز». «سربازان آيت الله», «مستند ترس مقدس»؛ ‎MP‏ «اسكندر» (0006: «پرسپولیس»؛ «سنگسار ثریا(۲۰۰۸) -

صفحه 25:
* این هنر در ميان كودكان و نوجوانان طرفداران فراوانی دارد. از طریق کارتون‌ها مفاهیم بسیاری را به بچه‌ها می‌توان منتقل کرد. اینکه مي‌بينيم بلافاصله بعد از پخش یک کارتون که مورد توجه کودکان قرار می‌گیرد. تصویر آمن در جاهای مختلف در ‎da wld‏ دفترها. کیف‌های مدرسه. و امثال تن حک می‌شود. نشان از جذابیت و الگودهی این نوع فعالیت‌ها است. یکی از مشهورترین شرکت‌های سرگرمی و انیمیشن در آمریکا شرکت والت ديسنى ‎aS cul (The Walt Disney Company)‏ سال ۱۹۲۳ توسط دو برادر به نام‌های وللت و روی او. دیسنی تأسیس شد و در سال ۰۲۰۰۶ ۱۳۷ هزار کارمند و ۵۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار درآمد داشته است. جللب است بدانیم که پنتاگون از ده پنجاه به ‎ay‏ ارتباط نزدیکی با شرکت دیزنی دارد.

صفحه 26:
* غرب در جنك نرم خود عليه كشورهاى ديكرء به ويثه عليه اسلام و تشيع از تكنولوثى بازىهاى رايانداى استفادههاى فراوانى مىكند. از این طريق می‌کوشند تا ذهن و فکر کودکان و نوجوانان را به سوی اهداف خود سوق دهند. و همراه و سازگار با اندیشه‌های خود نمایند. ذاتقة ارزشی و فرهنگی آنان را همسو با اهداف استعماری خود کنند. و در این عرصه بسیار هم موفق بوده‌اند. در بسیاری از بازی‌های رایانه‌ای وارداتی سبک زندگی غیر اسلامی و غیر ایرانی تبلیغ می‌شود و از آنجا که این نوع بازی‌ها می‌توانند مستقیما با کودکان و نوجوانان ارتباط برقرار کنند» نقش تربیتی بسیار زبادی دارند. دنیای غرب از این فضا نهایت استفاده را در جهت ترویج ارزش‌های خود می‌برد.

صفحه 27:
* اسباب‌بازیهای تولید شده در کشورهای غربی آغلب مروج و مبلغ فرهنگ غرب‌اند. و سعی می‌شود که کودکان از همان سنین با ظواهر و آداب فرهنگ غرب انس بگیرند. جالب است بدانیم که باربی از ابتدایی پیدایش خود (در سال ۱۹۵۹) تاکنون بیش از ۵۰۰ بار در تقش‌های مخت ف ظاهر شده است: پرستار ‎gail‏ پایسن» سل يرشك داميرشك» خوائئدم نوازنده» ژیمناست. خلبان, مهماندار هواپیما .. در سال ‎148٠‏ دزطول جبى تكست عراق و آمریکا با پوشش یونیفورم نظامی آمریکایبی ظاهر شد. پس از ۱۱ سپتامبر یونیفورم نیروهای ضد تروریست را پوشید. تنا به حال كفتداند بيش از یکت میلیارد ‎peur Gage‏ کشورهای مختلف جهان به فروش رفته است.

صفحه 28:
* یکی از ابزارهای جنگ ‎py‏ استفادة وسیع و هنرمندانه از نمادها است.

صفحه 29:

صفحه 30:

صفحه 31:
نقش الگوها در جهت‌دهی به زندگی فرهنگی و اجتماعی جوانان و نوجوانان بر کسی پوشیده نیست. یکی از شگردهای غربیان برای تسخیر ذهن و جان جواثان» معرفی الگوهای متناسب با فرهنگ غرب است. الگوی ورزشکاران. ورزشکاران غربسی معرفی می‌شود. الگوی هنرمندان, هنرمندان هالیوودی معرفی می‌شوند. با این کار در حقیقت ناخودآگاه آلیناسیون فرهنگی و ارزشی رخ می‌دهد. الگوی زندگی یک جوان مسلمان شیعه. یک غربی لیبرال بی دین معرفی می‌شود و تمام آرزوى اين جوان آسن است که مثل فلان هنر هالیوودی راه برود و حرف بزند و رفتار کندا

صفحه 32:
فرماندهان جنگ نرم برای باورها و ارزش‌های جامعه هدف. سعی می‌کنند از راه ‎aa‏ كردن شيوة زندگی افراد وارد شوند. تغییر در نوع پوشش, آرلیش, (گرلیش عجیب به آرایش‌های آشکار از سوی زنان در ایران نشان از تغییر در سبک زندگی است) طرز خوراک و نوع معماری و مدها و مدل‌های مختلف. زمينة تغییر در باورها و ارزش‌های افراد را هم فراهم می‌کنند. هر چند پذیرش لین نوع تغییرات خود به یک معنی معلول تذ باورها و ارزش‌ها و ذهنیت‌ها هم هست. به تعبیر دقیق‌تر رابطة تأثیر متقابل دارند. ابزارهای رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی و تبلیغی و ابزارهای مکتوب و تصویری همگی برای تغییر در سبک زندگی در خدمت گرفته می‌شوند. و به صورت آرام و غیر مستقیم اهداف پشت پرده را عملیاتی می‌کنند.

صفحه 33:
* مسلمانان میانه‌رو نسبت به زنان مسلمان نظر مساعد دارند و پذیرای کثرت گرایی دینی و گفت‌وگوی بین دینی هستند. برای نمونه مسلمانان هیانهرو استدلال می‌کسه که احکام تبعیمن‌آمیتز در قرآن وسنت در مورد جایگاه زنان در جامعه و خانواده (مثل نصف بودن ارث دختران نسبت به پسران) بلید بر این اساس تفسیر مجدد گردد که شرایط امروزه با شرایط حاکم در زمان پیامبر یکسان نیست. مسلمانان میانه‌رو همچنین از حقوق زنان برای دسترسی به تحصیلات و خدمات بهداشتی و حتی مشارکت کامل در فرایندهای سیاسی از جمله حق برخورداری از پست‌های سیاسی دفاع می‌کنند. به همین ترتیب مسلمانان میانه‌رو از شهروندی برابر و حقوق قانونی غیرمسلمانان طرفداری می‌کنند.» * دور آموزشی «قدام محلی. تغییر جهانی» در سال‌های ۸۲-۷۹

صفحه 34:
* تخریب وحدت ملی و از بين بردن و يا تضعيف همبستگی اجتماعی از فنگرذهای کقلمفان در چنک نرم علیه جمهوری اسلامی: است. و شأسفانه استعمار پیر در دوران گذشته زمینه‌ها و اسباب لازم برای اختلاف افکنی ‎gle‏ کشورهای اسلامی را فراهم کرده است. استعمارگران از قبل کوشیدند تا جغرافیای سیاسی کشورهای خاورمیانه و اسلامی را به گونه‌ای تقسیم کنند که زمینه‌های بالقوة ناآرامی و ناامنی به ویژه ناآرامی‌های قومی و نژادی و مذهبی را فراهم کنند. به عنوان مثال. کردها را بین کشورهای سوریه» ترکیه. عراق و ‎lal‏ تقسیم کردند. و یا در لبنان قدرت سیاسی را به صورتی ناهمگون میان اقوام و مذاهب مختلف تقسیم کردند که همواره زمينة تفرقه‌افکنی و ایجاد اختلاف را داشته باشند. يكى از مسؤولين امنيت آمریکا (لدین) تأکید می‌کند که مهم‌ترین محور و مورد مصرف بودجة جنگ نرم علیه جمهوری اسلامی باید کمک به گسترش فدرالیسم قومی در ایران باشد.

صفحه 35:
* یکی از مهم‌ترین زمینه‌های موفقیت جنگ نرم دشمنان عليه جمهورى اتلامیوبرچسته: کزدن: آسیب‌ها نو قاط آنسیب خی جامعه ‎el‏ وجوقا مشکلات اقتصادی, سپاسی. اجتماعی. فرهنگی همگی بیشترین کمک رابه دشمنان در جنگ نرم علیه جمهوری اسلامی می‌کند. حتی سوء استفاده یک مقام مسوول از مقام خود و برخورد نامناسب یک کارمند جزء با ارباب رجوع می‌توانند به سهم و اندازة خود در خدمت اهداف دشمنان نظام در جنگ نرم علیه کشور تلقی شوند. فسادهای اداری و مشکلات شهری و ترافیکی و تأخیر در خدمت‌رسانی به مردم و رشوه گرفتن یک ماأمور دولتی همگی زمینه‌های روحی و روانی برای فعالیت‌های نرم دشمنان علیه کشور را فراهم می‌کنند.

صفحه 36:

صفحه 37:
* استعمارگران از ابتدای مواجهه‌شان با عالم اسلام متوجه شدند تا زمانی که قرلن و معارف قرآنی بر قلب‌های مسلمانان حکومت کند. جایی برای غرب و فرهنگ غرب در عالم اسلام نیست. گروهی از کشیش‌های مذهبی آمریکا که در سال ۱۸۳۵ میلادی (۱۲۱۴ش) به رهبری شخصی به نام جان کینز به ايران آمدند در جملة پایانی گزارش مکتوبی که به عنوان حاصل مطالعات خود در ایران برای آمریکا فرستادند نوشتند: «بلید اسلام و محمدگرلیی در ایران,با درخشش فزايندة فرهنك و تمدن غرب. به آرامى و بدون خطر. کم‌رنگ و بی‌فروغ گردد» . * یکی از شگردهای جنگ نرم این است که ههیت اسلامی و فرهنگ اسلامی مارا به صورتی هنرمندانه و در بسیاری موارد نامحسوس, از میان بردارند.یا خرد و ناچیز جلوه دهند. آن را عامل عقب ماندگی و ایزوله شدن معرفی کنند. مترقی‌ترین تعالیم را به عنوان تعالیمی ضد بشریت معرفی کنند!

صفحه 38:
* یکی از شگردهای جنگ نرم این است که مهاجمان هرگز خود را مخالف قانون و عدالت و مردم معرفی نمی‌کند. بلکه دائما حاکمان وقت را متهم به بی‌قانونی و ظلم و مردم‌ستیزی می‌کنند. آنان همواره از اصول متعللی انسانی دم می‌زنند. از صلح و عدللت و آزادی و امنیت سخن می‌گویند. شعارهایی که همواره و همه جا خواسته همگان بوده است. در حللی از قانون گرایی و امنیت و صلح و آزادی و عدللت سخن می‌گویند که مرتکب بدترین قانون‌شکنی‌ها می‌شوند. و در حالی خود را مدافع اصول اخلاقی معرفی می‌کنند که خود بدترین بی‌اخلاقی‌ها را مرتکب می‌شوند.

صفحه 39:
* یکی از شگردهای جنگ نرم آموزش و پرورش مزدورلنی است که منافع غرب بو أقداق آن را در جهان اسلام دنبال کنند. استعمارگران مدرن در ت روزنامه‌نگار و وبلاگ‌نویس و نویسنده و هنرمند و فیلم‌ساز و امثال ن. سرمایه‌گذاری‌های هنگفتی در جهان اسلام کرده‌اند. با استفاده از بورس_-های تحصیلی و برگزاری دوره‌های کوتاه مدت آموزشی و دعوت به سمینارهای به ظاهر علمی سعی می‌کنند مهره‌های خود را شناسایی کرده و هدفمند بچینند. كميتة خطر جارى: «1. ...دعوت فعالان جوان ايرانى به خارج براى شرکت در سیمنارهای کوچک. اقدام مهمی است. لین کار در صربستان» فیلیپین. اندونزی, و شیلی وکشورهای دیگر جواب داده است. این افراد بايد از سوی مقامات آمریکایی انتخاب شوند نه نهادهای ایرانی.»

صفحه 40:
ایجاد شبکه‌های مسلمانان میانه‌رو: سه گروه در عالم اسلام هستند که می‌توان آنها را شركاى بالقوة آمريكا ناميد: «معتقدان.به جدليى دين از سياست». «مسلمانان ليبرال» و «مسلمانان ميانهرو از جمله صوفىها»: معتقدان م دجدايى ««ديين ار سياست دز جهاق مسكلماناق ذر فرظ ينه جنا مىكيرند: «معتقدان .به جدليى هين از سیاست لیبرال». «ضد روحانیون» و «معتقدان به جدایی دین از سیاست لقتداركرا».

صفحه 41:
. دانشگاه‌های مسلمان سکولار و لیبرال در میان شبکه‌های موجود روشنفکران لی‌برال و میان‌رو در کل جهان اسلام این بخش اولین بلوک سازنده برای یک شبکه از مسلفباتاق:ميانةروديي ةالغلا ‎Bi‏ ۲.روحانیون میانه‌رو جوان ۳فعالان اجتماعی ۴گروه‌های زنان ۵.روزنامه‌نگاران. نویسندگان و آدم‌های روشن‌بیان

صفحه 42:

صفحه 43:
* مبارزة علنی با اسلام و تشیح و شبه‌پراکنی‌های شيطانى عليه هميشه بوده است و هیچ زمانی هم متوقف نشده است هر چند در روزگار حاضر هم از نظر حجم و هم از نظر سطوح مخاطبان و جامعٌ هدف شبهه‌پراکنان قابل مقایسه با دوران گذشته نیست. اما حقیقت این است که همانطور که تاریخ تشیع نشان داده است اینگونه شبهات هیچ خللی جدی به مذهب شیعه و دین اسلام وارد نکرده‌اند.

صفحه 44:
وهابیت (در عربستان).بهائیت (دراران و مصر) ۰ طالبانيسم (در باكستان و افغانستان)» سلف ىكرى (در جهان اهل سنت), * فرقهسازى در ايران به دليل هشيارى مراجع و روحانيت آكاه به جایی نرسید؛ اما در کشورهای دیگر موفقیت آمیز بود * به گزارش مشرق به نقل از شیعه آنلاین.به شبکه خبری الجزیره قطر دو روز پیش با پخش مستندی در مورد ساختار جمعیتی جمهوری اسلامی ایران مدعی شد که با توجه به روند رو به رشد سنی ها ایران در سال ۲۰۳۰ به کشوری:سنتی مذهب تبدیل می شود.

صفحه 45:
* یکی از شگردهای مبارزه با اسلام ایجاد رقبای دینی و معنوی برای آن است. به همین دلیل در دوران اخیر حجم عظیمی از ادیان و مذاهب نوظهور را در مقابل اسلام پدید آورده‌اند و با تمام توان در همةٌ کشورهای دنیا به تبلیغ آنها می‌پردازند. و متأسفانه در این جهت موفقیت‌های زیادی هم به دست آورده‌اند و در این زمینه لازم است آگاه باشیم. ‎ES‏ حلیز اهمیت. در لین معنویت‌های نوظهور آن است که اینان به صورت شبکه‌ای فعالیت می‌کنند و همگی آنان در خدمت اهداف و مبانی مدرنیته و لیبرال دموکراسی هستند. هم مبلنی آنها رابه خوبی می‌توان در معنویت‌هایی چون معنویت دالایی ‎LU cle Le‏ اوشو. اکنکار. پائلو کوئلیو و امثال آنها دید. زمینه‌های اندیشه‌ای گرایش به این نوع ادیان و معنویت‌ها در ده هفتاد و با تضعیف فقه و شریعت از سوی برخی به اضطلاح روشنفکران دینی فراهم شد. گرایشن به تصوف و دراویش و معنویت‌های نوظهور بر این بستر روییدند.

صفحه 46:
در مقدمة کتاب «ساخت شبکه‌های مسلمان میانه‌رو»: «برای هدفی که این کتاب دنبال می‌کند مسلمانان میانه‌رو کسانی هستند که در ابعاد کلیدی فرهنگ دموکراتیک اشتراک نظر دارند. این ابعاد عبارت است از حمایت از دموکراسی. و حقوق بشر به رسمیت شناخته شده در سطح بین‌الملل. (شامل برابری نژادی و آزادی دیین)» محترم شمردن تکثر» پذیرش منابع قانونی غیربخشی, و مخالفت با تروریسم و دیگر اشکال غیرقانونی خشونت» در فصل پنجم: هیک فلسفه سیاسی چه از منلبع غربی گرفته شود و چه از قرآسن برای اینکه دموکراتیک تلقی شود باید بدون قید و شرط از کثرت‌گرایی و حقوق بشر شناخته شده در سطح بین‌الملل حمایت کند.»

صفحه 47:

صفحه 48:
* كميتة خطر جاری: «۳. دامن زدن‌به نافیملنی مدنی در تشکل‌های دانشجويى و نهادهاى غير دولتى و صنفى از ابزارهاى مهم فشار بر ايران است». جين شارپ در کتاب از دیکتاتوری تا دموکراسی ۱۹۸ دستورالعمل برای مبارزة خشونت پرهیز و ایجاد و تقهیت نافیملنی مدنی در کشورهای هدف بیان مي‌کند. افزون بر لین در سال‌های اخیر کتاب‌هلیی هم از سوی برخی مراکز ترجمه و منتشر شد که به تبیین و آموزش چگونگی نافرمانی مدنی می‌پردازند. مثل کتاب «مهاتما گاندی و مارتین لوتر کینگ: قدرت مبارزة عاری از خشونت» نوشته مری کینگ, ترجمه شهرام نقش تبریزی. تهران, نشر نىء ۱۳۸۵. و کتاب «گاندی و ربشه‌های فلسفی عدم خشهنت» نوشته رامین جهانبگلو, ترجمه هادی اسماعیل زاده. جاب اول ۱۳۷۹ و چاپ چهارم ۱۳۸۸ تهران, نشر نی.

صفحه 49:
* یکی از دکترین‌های جنگ نرم غرب علیه ایران, تقویت گروه‌های معایض و معترض در جمهوری اسلامی است و لذا میبينيم که علناً بودجه‌های هنگفتی را نیز برای کمک به آنها اختصاص می‌دهند و از اعلام لن نیز هیچ ابایی ندارند. «استراتژی چندجانبة اعمال فشارهای مدنی» یکی از استراتژی‌های غرب علیه جمهوری اسلامی است. که یکی از ارکان این استراتژی حمایت‌های رسانه‌ای و قانونی و مالی از گروه‌های معارض و معترض دو ایران انست:

صفحه 50:
* یکی از شگردهای دشمنان در جنگ نرم؛ يراكندن يأسس و ناامیدی در سطح جامعه است. نامیدی از حاکمان و ناامیدی از اصلاح امور. و استفاده از این فضا برای تضعیف ارکان و پایه‌های حکومت دینی. * تلاش زیادی در ناکارآمد جلوه دادن نظام اسلامی می‌کنند. بدون تردید یکی از محوری‌ترین فعالیت‌ها علیه جمهوری اسلامی. ناکارآمد جلوه دادن آن در میان مردم است. در کنار ناکارآمد جلوه دادن نظام اسلامی و مردم‌سالاری دینی؛ به طرح و تقویت اندیشه‌های لیبرالیستی و یگانه راه سعادت و رفاه تلقی کردن آنها می‌پردازند.

صفحه 51:
‎glee 50° *‏ انسلام.و ایران مرجم احسان ثتقرافمیدا شنبگابه امریکا وسیاستاهای مریکا دارند در نتیجه طرفداران امریکا نیز جایگاه چندلنی در ميان مردم ندارند. به همین دلیل یکی از معضلات امریکا لین است که مدافعان او در صورت اثبات دریافت کمک از سوی امریکا جایگاه خود را از دست خواهند داد. امریکا برای حل لین معضل‌به تأسیس و تکثیر سازمان‌های اجتماعی میدم نهاد. در داخل کشورهای اسلامی و همچنین در خود غرب روی آورده است. تأسیس سازمان‌هایی به اسم سازمان‌های مردمی و خیریه و سازمان‌های بین المللی که صرفاً پوششی است برای کمک به حامیان او در کشورهای اسلامی. ‏کمیته صلح جاری: «. بلید فعالیت‌های 660لااهای آمریکایی را در ایران تسهیل کنیم.» ‏مایکل لدین: «تغییر از درون تنها راه مقابلصبا نظام ایران است و تنها ابزار تن حمایت از 0ها می‌باشد. که به کمک آنها می‌توان میلیون‌ها نفر را در ‎gly‏ حاکمان ایران قرار داد.» ‎

صفحه 52:
دللیل توجه مخالفان و معاندان جمهوری اسلامیبه سازمان‌های غیر دولتی: از طریق این سازمان‌ها می‌توان راحت‌تر در نظام جمهوری اسلامی نفوذ کرد؛ این سازمان‌ها ابزاری مناسب برای اجرای طرح‌های سازمان‌های جهانی و ایده‌های نظام سلطه هستند؛ ثبات و پایداری بیشتر: چون با تغییر دولت‌هاء تغییر نمی‌کنند؛ هم‌سلیقه و همفکر بودن اعضای این سازمان‌ها موجب می‌شود که با تأثیرگذاری بر یکی از آنها می‌توان امید فراوانی داشت که بقیه را نیز همفکر و همراه خود کرد؛ در صورتی که لین سازمان‌ها دارای شبكة ارتباطی نیرومندی باشند به مراتب از احزاب سیاسی قوی‌تر و اثرگذارترند؛ آسیب‌پذیری این سازمان‌ها به دلیل تکثر و فراوانی زیاد آنها به مراتب کمتر از احزاب است؛

صفحه 53:
* تا مقبولیت مردمی حکومت دینی پا بر جا باشد. فرمول جنگ نرم در عرص سیاسی, نه تنها کاربردی نخواهد داشت که نتيجة عکس می‌دهد. به همین دلیل تئوریسین‌های جنگ نرم تلاش می‌کنند اين ارتباط وثیق اعتقادی را از طریق ایجاد شبهه در مشروعیت دینی نظام اسلامی نو عرفی :و عادی:جلوه دادن خکومت دیتی» سست کرده:و از میان بردارند. آنان سعی می‌کنند زمينه اعتقادی و دینی حکومت را از ‎Oe‏ ببرند و در نتیجه ارتباط ایمانی و عمیق میان مردم و حکومت اسلامی را به ارتباطی طبیعی و عادی تبدیل کنند.

صفحه 54:
9

صفحه 55:
در حال حاضر ۸۲ درصد سرماي جهان. ۵ درصد فناوری و تکنولوژی جهان و ۱ درصد صنعت جهانی در اختیار ۱۷ درصد از جمعیت جهان است که عمدتاً در هشت کشور صنعتی هستند. ۳ درصد جمعیت جهان. فقط ۱۸ درصد ثروت موجود در کر زمیسن و ‎٩‏ ‏درصد صنعت و ۵ درصد تکنولوژی و علم جهان را در اختیار دارد. آرک: گزارش توسعةٌ انسانی سازمان ملل متحد در سال ۷ همچنین ر-ک: کتاب دیکتاتوری كارتلهاء امي ركبيرء ۱۳۶۳]

صفحه 56:
* بانک جهانی تحت نظارت قدرت‌های بزرگ و مستکبران و استعمارگران به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد که اقتصاد کشورهای دیگر, غیسر از کشورهای صنعتی و پیشرفته رابه اقتصادی-تک محصولی تبدیل کند. اصولاً گره زدن اقتصاد کشورهای جهان سوم به اقتصاد کشورهای بزرگ و استعمارگر از اهداف اصلی و سیاست‌های کلان اقتصادی آنان است. به همین دلیل تلاش می‌کنند از روابط اقتصادی منطقه‌ای و خارج از سیستم‌های جهانی در ‎bes‏ ‏کشورهای هم‌افق جلوگیری نمایند. به عنوان مثال. روابط اقتصادی کشورهای عربی (۲۲ کشور عضو اتحادية عرب) با یکدیگر روز به روز کاسته می‌شود؛ اما مبادلات تجاری آنان با کشورهای صنعتی به ویژه کشورهای غربی روز به روز افزایش می‌یابد. حتی در مورد ایران نیز وضع به همین منوال است. البته حجم مبادلات تجاری میان ایران و امارات بالا است اما امارات در حقیقت نقش دلالی در صادرات کالاهای کشورهای غربی و صنعتی را ایفا می‌کند. به تعبیر دیگر مرکز منطقه‌ای توزیع کالاهای غربی است.

صفحه 57:
* قرآن کریم راه مقابله و میزان مقابله با دشمنان را به صراحت بیان کرده است: «فمن اعتدی علیکم فاعتدوا علیه بمثل ما اعتدی علیکم»(بقره. ۱۹۴) * پس هر کس به شما تجاوز کرد. همانند آن بر او تعدی و تجاوز کنید. . دستور قرآن کریم در مبارزه با فتنه این است كه «وَقَاتلُوهُمْ حَتَّى لآ 1 ن انتهوا فلا نان الا عّی السالمین ». * با آنها بجنگید تا دیگر فتنه ای نباشد و دین تنها دین خدا شود ولی اگراز آیین خویش دست برداشتند » تجاوز جز بر ستمکاران روا نیست.

صفحه 58:
* گمان نکنیم جنگ فقط جنگ نظامی و سخت است. درک این که در شرایط جنگ نرم قرار داریم» کمک می‌کند تا موقعیت خود را بهتر بشناسیم و وظيفة خود را

صفحه 59:
* اگر هدف اصلی جنگ نرم تغییو باورها و ارزش‌های اسلامی است؛ بنابراین بهترین راه مبارزه بان تیهیج و نقهیت فرهنگ اسلامی و الهی است. اين جهاد و مبارزة نرم بلید تا جلیی ادامه یلبد که توان مخالفان دین و نظام اسلامی به حداقل برسد به گونه‌ای که نتوانند هیچ ضربه‌ای به نظام اسلامی وارد سازند. در جنگ‌های نرم. هر یک از افراد در خط مقدم جبهه هستند. بنابرلین باید هر کدام از آنان, در حد توان, تجهیزات لازم برای مبلرزه و مقابله با دشمن را داشته باشد. اگر یکی از اهداف اصلی جنگ نرم. تغییر ارزش‌های اسلامی و ترویج ارزش‌های غربی به جای ارزش‌های اسلامی است. بنابراین برای مقابله با تن چاره‌ای جز ترویج و ارزش‌های اسلامی در همة سطوح و ساحت‌های زندگی مودم نداریم. لازم است نظام جامع اخلاقی و رفتاری انسان مسلمان تدوین گردد و عملیاتی شود. اخلاق اجتملعی, اخلاق سیاسی, اخلاق علم‌اندوزی. اخلاق نقد. ‎we DE!‏ اخلاق خانواده. اخلاق معاشرت. اخلاق شهروندی و امثال آن همگی بر اساس مبلنی اسلامی و به شیوه‌ای کاربردی برای سطوح مختلف. تدوین گردد و محور فعالیت‌های تربیتی و تعلیمی قرار گیرد.

صفحه 60:
* فمن اعتدی علیکم فاعتدوا علیه بمثل ما اعتدی علیکم ‎AF wo yds)‏ و در اين راه بايد اين آيه را نصب العين قرار دهيم كه «فاعدوا لهم ما ‎skin‏ من قوة» * علامة شرف الدين: لاينتشر الحق الا الباطل

صفحه 61:
* متأسفانه ما هنوز نتوانسته‌ايم الگویی برای توسعه و پیشرفت همه جانبه کشور بر اساس مدل اسلامی و فرهنگ بومی و ایرانی خود طراحی کنیم و اين یکی از بزرگترین ضعف‌های علمی و در نتیجه عملی ما است. به همین دلیل است که در سال‌های اخیر به طراحی و ارلئة الگوی اسلامی- ایرلنی توسعه تأکید شده است. و تا چنین الگویی در برابر الگوهای غربی و لیبرالی نداشته باشیم. از فعالیت‌های پراکنده و بعضاً متعارض و خنثی‌کنندة اثر یکدیگر کاری ساخته نیست.

صفحه 62:
* ما تا زمانی که در چارچوب برنامه‌های جهانی و غربی حرکت کنیم به طور حتم همواره تلبع آنان و زیردست آنان خواهیم بود. سرنوشت جنگی که میدان ن را دشمن طراحی کرده و به تمام زوایای آشکار و نهان لّن آگاهی دارد خیلی روشن است؛ ما برای آنکه ابتکار عمل را در دست بگیریم باید به قوانین و مقررات اسلامی خود باز گردیم و آنان را محور حرکت خود قرار دهیم. در ن صورت با توجه به ظرفیت‌هایی که جمهوری اسلامی دارد و با توجه به نیروهای انسانی کارآمد و منلبع سرشار طبیعی قدرت‌های بزرگ چاره‌ای جز پذیرش قواعد بازی ما را ندارند. ما هرگز نبلید تسلیم قوانین و مقررات جهانی که مخالف با فرهنگ و باورها و ارزش‌های ما است بشویم.

صفحه 63:
در دنیای جدید. همه يا دست کم بیشتر فعالیت‌های اقتصادی. تجاری. مللی و پهلی داخلی و خارجی به وسيلة شبکه‌های الکترونیکی صورت می‌گیرد. فرودگاه‌ها. رادارها. ماهواره‌هاء شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی, ارتباطات تلفنی و حتی آرشیوها و بایگانی‌ها همگیبه صورت دیجیتالی و الکترونیکی وبا استفاده از نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای الکترونیکی انجام می‌گیوند؛ بسیاری از اطلاعات نظامی و امنیتی و اقتصادی کشورها در رایانه‌ها و آرشیوهای الکترونیکی نگه‌داری می‌شوند. بنابراین اگر سیستم‌های بومی نداشته باشیم نه تنها همواره وابسته به بیگانگان خواهیم بود بلکه هیچ امنیتی در هیچ عرصه‌ای. اعم از اقتصادی. اجتماعی» فرهنگی و نظامی, برای کشور نمی‌توان تأمین کرد.

صفحه 64:
در جریان حملة سال ۱۹۹۱ آمریکا به عراق یک ویروس سخت‌افزاری تعبیه شده در یک چاپگر صنعتی ساخت فرانسه در مرکز مخابرات بغداد. موجب شد که بخش گسترده‌ای از شبکه‌های مخابراتی و اطلاعلتی عراق از کا .و یا در جریان حملة دوم آمریکا به عراق در سال ۲۰۰۳ آمریکایی‌ها توانستند همة سیستم‌های راداری و هشدار دهندٌ دفاع هوایی و دریایی عراق را از كار بیاندازند به همین دلیل حتی یک هواپیمای جنگندة عراقی نتوانست از جای خود بلند شود! همین تجربه در جنگ آمریکا با صربستان نیز تکرار شد؛ آمریکایی‌ها توانستند شبکه‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مربوط به آب و برق و سوخت صربستان را از کار بياندازند.

صفحه 65:
* بر اساس آمارهای رسمی سازمان‌های بین المللی در يبال ۲۰۰۳ تنها ۱/۱ درصد کتابهای تولیدی جهان در ۲۲ کشور عربی خاورمیانه بوده است این در حالی است که یونان با جمعیتی ۱۱ میلیونی» پنج برابر کل کشورهای عربی کتاب تولید کرده است. * فقدان فرهنگ مطالعه و کتابخولنی و تکیه بر فرهنگ شفاهی هم سطح علمی و فرهنگی مردم را سطحی و پایین نگه می‌دارد و هم زمینه برای تأثیرگذاری بیشتر شایعات و امثال آن را فراهم می‌کند.

صفحه 66:
* با توجه به اينکه مخاطب اصلی در جنگ نرم دشمنان علیه جمهورى اسلامى؛ جوانان هستند؛ اينان بهتر از هر كس ديكرى توانايى درك ابعاد مختلف اين جنك را دارند؛ بايد در اين زمينه مديريت مبارزه با جنك نرم در حوزههاى مختلف به ويزه در حوزههاى فرهنكى را به خود آنان واكذار كرد. جنک یکه بود راه یکه هست

صفحه 67:
* همانكونه که پیشتر گفته شد. یکی از مهمترین زمینه‌های جنگ نرم دشمنان علیه جمهوری اسلامی استفاده از نقاط ضعف و آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی و سیاسی است. دشمنان با برجسته سازی اين آسیب‌ها و ارلثة نمونه‌های بهتر می‌کوشند مردم را نسبت به نظام سیاسی حاکم مایوس نمایند. به همین دلیل همة مسوولان و هم قوای کشور بلید به صورت مستمر و خستگی ناپذیر در رفع مشکلات بکوشند.

صفحه 68:
* خیل عظیم نوجوانان و جوانانی که بخش زیادی از عمر خود را در مدارس و دانشگاه‌ها می‌گذرانند. ایجاب می‌کند به آموزش و پرورش آنانبه صورت جدی‌تری پرداخته شود. اگر به منابع درسی و آموزشی آنان توجه نشود و مدارس و دانشگاه‌های ماء به ویه در رشته‌های علوم انسانی. صرفا جای جولان نظریه‌های غربی و سکولار باشد. بلید هر زمانی انتظار وقوع فتنه‌های بزرگی را داشت. حقیقت این است که باور و اعتقاد مقدمة لازم برای عمل است؛ اگر کسی در باورهای خود نسبت به یک موضوع دچار ترمید شود. ‎ch‏ او به میدان عمل باز نمی‌شود و اگر ما نظام تعلیمی و تربیتی خود را مورد بازنگری جدی قرار ندهیم. دیری نمی‌پاید که جامعة ایمانی ما از درون تهی خواهد شد.

صفحه 69:
* برای تقلبل با جنگ نرم لازم است سیاست‌ها و برنامه‌های فرهنگی نظام جمهوری اسلامى در همه عرصه‌به صورت شفاف و صریح تبیین شود و مراحل قانونی خود را نیز طی کند تا هم میزانی برای بررسی عملکرد فرهنگی مسوولان باشد و هم راهنملیی برای حرکت ارباب فرهنگ و هم از برخوردها و سیاست‌های سلیقه‌ای و جناحی جلوگیری شود. عا هنوز نمی‌دانيم دقیقا در عرصة سینماء موسیقی. هنر. ماهواره. پوشش زنان. برخوردبا بی‌حجلبی. آزادی مطبوعات و امثال تن چه سیاستی را بلید داشته باشیم. نمینة بارز لین ناهماهنگی‌ها و در نتیجه ناکرآمدی‌ها را می‌توان در طرح مبارزه با مفاسد اجتماعی که در سال‌های ۸۶ و ۸۷ از سوی نیروی انتظامی به اجرا درآمد مشاهده کرد. نیروی انتظلمی که شلنی جز اجرای قانون ندارد. و قاعدتا بلید قانینی که از ناحية دولت به او ابلاغ می‌شود اجرا کند. اما دیلت و به ویّه رئیس دولت (دکتر احمدی نژاد) با ین طرح مخالفت کرد و در تبلیغات انتخاباتی نیز یکی از محورهای مناظرات و تبلیغات کاندیداها شود. همگی تصمیم به برخورد با لین طرح داشتند. این نمونه‌ای کوچک از ندانم کاری‌ها و بی‌برنامه‌گی‌ها در عرصه فرهنگی و اجتماعی است.

صفحه 70:

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
17,000 تومان