نظامی و امنیتی

جنگ نرم: مبانی، ابزارها، شگردها و راه‌های مقابله

jange_narm

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلایدهای پاورپوینت: ۷۰ اسلاید پرفسور حمید مولانا در کتاب «اطلاعات عالمگیر و ارتباطات جهانی» در سال ۱۹۸۶ قدرت نرم را به قدرت بر شکل‌دهی و تغییر ایده‌ها و ترجیحات طرف مقابل تعریف کرد. جوزف نای: قدرت نرم را به «توانایی شکل‌دهی ترجیحات دیگران» تعریف کرد. جوزف نای قدرت سخت را به «قدرت برای اجبار» و قدرت نرم را به «قدرت برای جذب و اقناع» تعریف می‌کند. «جنگ نرم، استفاده دقیق و طراحی شده از تبلیغات و دیگر اعمالی است که منظور اصلی آن تاثیرگذاری بر عقاید، احساسات، تمایلات و رفتار دشمن، گروه بی طرف و یا گروه‌های دوست است به نحوی که برای برآوردن مقاصد و اهداف ملی پشتیبان باشد»
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
1278 بازدید, 6 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “جنگ نرم: مبانی، ابزارها، شگردها و راه‌های مقابله”

جنگ نرم: مبانی، ابزارها، شگردها و راه‌های مقابله

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحيم جنگ نرم: مباني، ابزارها، شگردها و راه‌هاي مقابلهدانشگاه : آزاد اسلامی واحد قزویندرس: آشنایی با مبانی دفاع مقدساستاد : جناب آقای مهراجیفروردین1395

اسلاید 2: «و الفتنة اکبر من القتل و لايزالون يُقاتلونكم حتی يَرُدُّوكُم عَنْ دينِكُم إن استطاعُوا». (بقره/217) در اين آيه مقارنة زيبايي بين فتنه و جنگ دائمي دشمنان دين با دينداران برقرار شده است. اين جنگ دائمي بسته به موقعيت‌هاي زماني و مکاني و شرايط فرهنگي و علمي شکل و شمايل خاص خود را پيدا مي‌کند.

اسلاید 3: انواع جنگ:جنگ‌ها با توجه به معيارهاي مختلف به انواع متفاوتي تقسيم مي‌شوند. مثلاً بر اساس توازن قوا، به جنگ عادلانه و غير عادلانه، بر اساس مقياس‌هاي جغرافيايي به جنگ‌هاي محلي، منطقه‌اي، فرامنطقه‌اي و جهاني، با توجه به نوع تاکتيک، به منظم (کلاسيک) و نامنظم (چريکي)؛ بر اساس نوع سلاح به هسته‌اي‌ و غيرهسته‌اي تقسيم مي‌شوند.در يک تقسيم کلي و با توجه به ابزارهاي به کار گرفته در جنگ و همچنين هدف اصلي از آن، مي‌توان جنگ‌ها را به سه نوع تقسيم کرد: جنگ‌هاي سخت (Hard War)، جنگ‌هاي نيمه‌سخت (Simi hard war) و جنگ‌هاي نرم (Soft War).

اسلاید 4: انواع جنگ:

اسلاید 5: تعريف جنگ نرم:پرفسور حميد مولانا در کتاب «اطلاعات عالمگير و ارتباطات جهاني» در سال 1986 قدرت نرم را به قدرت بر شکل‌دهي و تغيير ايده‌ها و ترجيحات طرف مقابل تعريف کرد. جوزف ناي: قدرت نرم را به «توانايي شکل‌دهي ترجيحات ديگران» تعريف کرد. جوزف ناي قدرت سخت را به «قدرت براي اجبار» و قدرت نرم را به «قدرت براي جذب و اقناع» تعريف مي‌کند.«جنگ نرم، استفاده دقيق و طراحي شده از تبليغات و ديگر اعمالي است كه منظور اصلي آن تاثيرگذاري بر عقايد، احساسات، تمايلات و رفتار دشمن، گروه بي طرف و يا گروه‌هاي دوست است به نحوي كه براي برآوردن مقاصد و اهداف ملي پشتيبان باشد»

اسلاید 6: واژه‌هاي هم افق:در اصطلاحات نظامي و سياسي، اصطلاحاتي از قبيل «جنگ رواني»، «عمليات رواني»، «انقلاب مخملي»، «انقلاب رنگي» و «جنگ رسانه‌اي» همگي از اشکال و انواع جنگ نرم و بعضاً به صورت ناشيانه‌اي به عنوان مرادف جنگ نرم به شمار مي‌روند. در همة اين موارد هدف اين است که اراده و خواست مهاجمان بدون استفاده از ابزار و وسايل نظامي بر ديگران تحميل شود.

17,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید