سایرتحقیق و پژوهش

جنگ نرم: مبانی، ابزارها و راه‌های مقابله

صفحه 1:
بسم الله الرحمن الرحيم جنك نرم: مبانى» ابزارها و رادهاى مقابله

صفحه 2:
۲989000 «و الفتنةُ اكبر من القتل و لايزالون يُقاتلونكم حتى يَرْذُوكُم عَنْ دينكم إن استطاعوا». (بقره/۲۱۷) #در لين آيه مقارنة زیبایی بين فتنه و جنگ دائمی دشمنان دین با دینداران برقرار شده است. این جنگ دائمی بسته به موقعیت‌های زمانی و مکانی و شرایط فرهنگی و علمی شکل و شمایل خاص خود را پیدا می‌کند.

صفحه 3:
۲989000 جنگ‌ها با توجه به معیارهای مختلف بهانواع متفاوتی تقسیم مىشوند. مثلاً بر اساس توازن قواء به جنى عادلانه و غير عادلانه. بر اساس مقیاس‌های جغرافیایی به جنكهاى ‎«love‏ منطقه‌اي فرامنطقهاى و جهلفى. با توجه به نوع تاكتيكه به منظم (کلاسیک) و نامنظم (چریکی)؛ بر اساس نوع سلاح به هسته‌ای و غیرهسته‌ای تقسیم می‌شوند. #در یک تقسیم کلی و با توجه به ابزارهای به کار گرفته در جنگ و همچنین هدف اصلی از ‎col‏ می‌توان جنگ‌ها رابه سه نوع تقسیم کرد: جنگ‌های سخت (۲۱۵۲۵ ‎clase (War‏ نیمه‌سخت (۷۷۵۲ ۳۵۲۵ 61۳01) و جنگ‌های نرم ‎(Soft War)‏

صفحه 4:
تحریک مزدوران داخلی رسانه‌های مکتوب صوتی و تصویری؛ و هر چیزی غیر از ادوات نظامی استعمار کهن (۱۹۴۵-۱۵۰۰) تغییر حاکمان جنگ نیمه‌سخت استعمار نو (\a¥a-148-) ‏دگرگونی باورها و جنك نرم استعمار فرا نو‎ ) ‏ارزشها و سبک اخ‎

صفحه 5:
تعریف جنگ نرم #پرفسور حمید مولانا در کتاب «اطلاعات عالمگیر و ارتباطات جهانی» در سال ۱۹۸۶ قدرت نرم را به قدرت بر شکل‌دهی و تغییر ایده‌ها و ترجیحات طرف مقابل تعریف کرد. #جوزف نای: قدرت نرم را بسه «تواناییی شکل‌دهی ترجیحات دیگران» تعریسف کرد. جوزف فای قذرت سخت رابه #قبرت بزای اجار؟ و قدرت ترم را بد هقرت برای جذب و اقناع» تعریف می‌کند. «جنگ نرم. استفاده دقیق و طراحی شده از تبلیغات و دیگر اعمالی است که منظور أصلى أن تاثيركذارى بر عقايده احساساته تمایلات ورقتار دشحن::گروه بی طرف وی گروه‌های دوست است به نحوی که برای برآوردن مقاصد و اهداف ملی پشتیبان باشد»

صفحه 6:

صفحه 7:
ابزارهاي جنگ نرم © شناخت ابزارها و ادوات دشمن در جنگ نرم شرط لازم و ضروری ورود به صحنة ت دقیق امکانات و ابزارها و شگردهای دشمن هرگز نمی‌توان امیدی به مقابلاةٌ درست و نتیجه‌بخش با دشمن داشت. این مبارزه است. بدون شنا * آنچه که مشهود است اين است كه در جنك همه جانبة غرب عليه اسلام و جمهورى اسلامى: اولاً برای همة مخاطبان در همة سطوح سنی و لایه‌های اجتماعی برنامه دارئد؛ ثانيًاز همة شكردها و هترهاى تبليغى مدرن براى اين منظور استفاده مى كنند و ثالثاً هم امكانات و توانمندىهاى خود را در اين راستا به كار كرفتهاند.

صفحه 8:
Qe GLO

صفحه 9:
رسانه‌ها نقش رسانه‌ها در جنگ نرم تا آنجا است که بعض (۷۷۵۲ ۲۲۱6۵012) تعریف کرده‌اند. ® ظهور اینترنت. ماهواره‌ها بنگاه‌های بزرگ خبری» روزنامه‌هاء شبکه‌های_ رادیویی و تلویزیونی» ایمیل, موبایل زمینه ارتباط مستقیم؛ تأثیرگذا سریع و تقريباً غير قابل ن را فراهم کرده است. این ابزار و ادوات اقتداری به غربیان؛ به ان و طراحان آنهاء داده است که بتوانند افکار عمومی مردم در سراسر ‎gd‏ لید نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای خاصی که فن‌آوری‌های بالای آنها را در اختیار دارند به راحتی می‌توانند در نهانخانة افکار و ارتباطات اجتماعی و نگاه‌های سیاسی تک تک افراد نفوذ کنند. ی جنگ نرم را به جنگ رسانه‌ای

صفحه 10:
بنكاههاى خبرى رویتر اسوشیتدپرس یونایتدپرس و فرانس پرس بیش از ۵۵ هزار دفتر در سراسر جهان دارند و روزانه پیش از ۵۵ میلیون کلمه به ۱۹۲ کشور جهان مخابره می‌کنند و بیش از ۸۵ درصد اطلاعات و اخباری که در دنیا پخش می‌شود ساخته و پرداخته همین چهار غول خبری است. و بیش از دوازده هزار روزنامه و مجله در سراسر دنیا از همین چهار غول خبری تغذیه می‌شوند. #"بخش برون‌مرزی بی. بی. سی در حال حاضر به ۳۸ زبان دنیا روزانه برنامه پخش می‌کند. بخش برون مرزی صدای آمریکا نیز در ۱۷۵ کشور و به ۴۵ زیان دنیا برنامه پخش می‌کند.

صفحه 11:
#در گزارش کمیته خطر جاری: [برخی از اعضای ن: جروج لیبرمن (سناتور دموکرات)؛ جان کین (سناتور جمهوری خواهم؛ جورج تنت از مدیران ‎fle‏ زیر دولت ریگان)؛ جان جوزف بایدن؛ مایکل لدین؛ مادلین آلبرایت؛ مارک پالمر؛ کاندولیزا رایس #«. باید شبکه‌های متعدد رادیویی و تلویزیونی برای ایرانیان تدارک دید و پیام‌های خود را با پیشرفته‌ترین تکنولویٍی روز دنیا به دست مردم ایران برسانيم.» شبکه‌های رادیویی: الان حدود ۳۰ رادیوی فارسی زبان بیگانه بعضا به صورت ۲۴ ساعته در حال پخش برنامه به زبان فارسی هستند. مثل رادیو آزادی» برابری» بی‌بی‌سی؛ دویچه وله, صداى ايران» صداى زن» صداى زنان: فرداء قاصدى. همصدا و امثال آن. و 8 راديويى اينترنتى به زبان فارسی و اکثرابه صورت ۲۴ ساعته در حال پخش برنامه هستند. به عنوان ‎She‏ رادیو آفشا به ترویج الحاد و بی‌دینی می‌پردازد. رادیو زمانه به پخش انواع موسیقی و خبر می‌پردازد.

صفحه 12:
* شبکه‌های تلویزیونی: در حال حاضر شبکه‌های تلویزیونی فارسی زبان فراوانی از خارج از کشور (حدود ۱۱ شبکه) در حال پخش برنامه علیه جمهوری اسلامی هستند. شبکه‌های سیاسی مثل NITV- Your TV- Simaye Azadi- Persian VOA- Pars TV- AZADI ® . -tv- BBC Persian TV ‎ail 1‏ بیس فرس سل ۷ ۲۰۰ کار خود را آغاز کرد. لین شبکه در انتخابات اخیر به ‏حدی نقش آفرینی داشت که بعضی از صا. آن معتقدند اساسا فلسفه وجودی و تأسیس آن همین مسأله بوده است. لین شبکه از هفته‌ها قبل از برگزاری انتخابات به صورت ملایمی مسأله تقلب در انتخابات را مطرح کرد و در اصل یک شبكة تمام عیار در اختیار غریگرایان شده بود. و بعد از انتخابات به صراحت به دفاع از آشوبگران پرداخت و اخبار این حوادث را به تحو گسترده‌ای پوشش می‌داد. ‏# شبکه‌های متعددی (بیش از ۱۷ شبکه) که در قللب برنامه‌های سرگرمی و تجاری و تبلیغات بازرگلنی فعالیت می‌کنند. عموما به تبلیغ وسایل بدن‌سازی. انجام بهتر عمل جنسی. کالاهای آرایشی. و ابزارهای زیبایی می‌پردازند. و شبکه‌هایی که به تبلیغات دینی می‌پردازند مثل: ‏۴ ۱۱6۵1 -۲۷ ۳01۱۵01- که هر دو به تبلیغ مسیحیتمی ردازند ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 13:
#در حال حاضر ایران با بیش از ۴۱ میلیون کاربر از نظر تعداد و درصد استفاده از اینترنت قرار دارد. ایمیل در اغتشاشات بعد از انتخابات نقش بی‌بدیل ایمیل در ساماندهی اغتشاشگران نمایان شد. تنها راه جلوگیری از ایمیل قطع کامل اینترنت است. و الا در سرعتی چندثانیه‌ای و حداكثر جند دقيقداى می‌توان یک مطلب و پیام را هر چند با حجم بالایی از مطالب باشدء برای افراد زیادی ارسال کرد. هیچ یک از سروبس‌های امنیتی و اطلاعاتی نیز نمی‌توانند محتوای ایمیل‌ها را کنترل نمایند. در اغتشاشات بعد از انتخابات گفته شد که فردى مثل محسن سازكارا روزانه ايميلهايى براى حدود 8 ميليون كاربر ارسال می‌کند. نتى در صدر كشورهاى خاورميانه

صفحه 14:
۶ ماهواوه: © استعماركران ف نأورى ساخت ماهواره را در اختيار خوذ دارند و با ترفندهاى مختلفى از دستيابى ساير كشورها به اين فن‌آوری جلوگیری می‌کنند. در نتیجه عملاً هم سودآوری بسیار بالایی از این راه دارند و هم سیاست‌های فرهنگی و استعماری خود را بر کشورها تحمیل می‌کنند و به هيج وجه اجازة استفاده از این وسایل علیه غرب و فرهنگ غرب و مافع غرب را نمی‌دهند. © كنترل اطلاعلتى و ارتباطلتى جهان را در اختيار دارند. همانطور كه مىدانيم امروزه بسيارى از فعاليتهاى ‎ol lbh)‏ همراه تلویزیون, رادیو ايتترنت و امثال آلنء وابسته به ماهواره است. و عمدة ماهواردها تيز ماهوارمهاى اجارمائ با هزيتدهاى بالا است. ذر حال حاضر در کشور ما امکان دریافت حدود ۳:۰۰ شبک1 تلویزیونی ماهوارهای و چندین هزار شبکة رادیوسی ماهوارهای وجود دارد. از آنجا که بخش عمده‌ای از استفادهکنندگان ماهواره در ایران به زیان‌های خارجی تسلط ندارند. بیش از ۷۰ درصد استفاده کنندگان به دتبال دیدن فیلم‌های مستهجن و شوها و شبکه‌های ایرنیان ضد انقلاب هستند. در شهرهای بزرگ و شهرهای مرزی میانگین بین ۳۰ تا ۴۰ درصد مردم از ماهواره استفاده مىكتند تزدیک به ۲۰ درصد استفاده کنندگان توجونان (۱۲ تا ۱۸ ساله) هستند و ۵۵ درصد جواننان (۱۸ تا ۴۵ ساله) و از نظر جنسیتی ۶۰ درصد زنان و ۴۰ درصد مردان.

صفحه 15:
"بهره‌برداری از رسانه‌های داخلی: #نویسندگان کتاب «ساخت شبکه‌های مسلمان میانه‌رو» در مقدم کتاب خود از تأسیس و حمایت از رسانه‌های داخلی و بومی به جای استفاده بیشتر از رسانه‌های آمریکایی دفاع کرده و می‌نویسند: «رادیو ساوا (581۷3) (از سال ۲۰۰۲ رااندازی شد) و شبكة تلویزیونی )0,50 ‎(AL Hurra)‏ )3 سال ۲۰۰۳ راه اندازی شد) به عنوان نمایندگان دولت آمریکا تلقی می‌گردنده و با وجود هزینه‌های زیادشان, در مثبت جلوه دادن برخوردها نسبت به آمریکا ناکام مانده‌اند. ما معتقدیم که هزینه‌هایی که روی رادیو سوا و شبکه تلویزیونی ره مصرف می‌شود. بهتر است که در حمایت از خروجی‌های رسائه محلی و روزنامه‌نگارانی که به برنامه‌های کثرت‌گرایانه و دموکراتیک وفادار هستند خرج شود.» #در سند تأملات راهبردی حزب مشارکت تأکید ویژه‌ای بر بهره‌گیری از رسانه‌های مجازی و سنتی و دفاع از روزنامه‌نگاران و به کارگیری روزنامه‌ها و مجلات محلی و استانی در جهت تقوبت تحزب و ترویج اهداف حزب صورت گرفته است .

صفحه 16:
ادبیات مکتوب: داستان ‎oligS‏ 3 رمان ؟ یکی از اثرگذارترین قالب‌های ادبی داستان‌های کوتاه و رمان است. قرلن کریم نیز در بسیاری از موارد برای انتقال معارف خود از قالب داستان استفاده کرده است. در میان قالب‌های مختلف ادبی در ادبیات منتور می‌توان گفت قللب «داستان کوتاه». «داستان بلند» و «رمان» از جملة بهترین قالب‌ها برایانتقال مفاهیم ارزشی و اعتقادی و دینی است. گذشتگان ما به این حوزه توجه ویّه داشتند. داستان‌های کوتاه مثنوی معنوی؛ داستان‌های گلستان سعدی؛ داستان‌هایی که در کتاب‌های حدیثی و اخلاقی مورد توجه بزرگان بوده است؛ داستان راستان شهید مطیهری, همگی از داستان‌های کوتاه خیلی تأثیرگذار بودند. اریاب فرهنگ و هنر غرب در روزگار حاضر از این ابزار نیز استفادة فراوان می‌برند؛ تولید رمان و داستان‌های کودکان و نوجوانان متتاسب با فرهنگ مدرن غرب و در تقابل با فرهنگ اسللامی. رمان هری‌پاتره هر چند امروزه تعداد مخاطبان رمان و به طور کلی کتاب نسبت به مخاطبان رسانه‌های صوتی و تصویری ناچیز است اما نقش اجتماعی و فرهنگی رمان‌ها را نباید نادیده گرفت. بسیاری از همان برنامه‌های صوتی و تصویری بر اساس کتاب‌ها و رمان‌ها تدوین و تولید می‌شوند. بررسی که در کتابخانه‌های کشور انجام گرفته است نشان می‌دهد که پس از کتاب‌های درسی و کمک درسی. مطالعة داستان‌های کوتاه و رمان بیشترین آمار را در میان مراجعه کنندگان یه کتابخلنه ره خود اختصاص داده است. ‎a‏

صفحه 17:
L ‏ع‎ ww * نگاهی به نشریات عمومی در دکه‌های فروش نشریات نشان از استفادة بهينة فرهنگ غربى از اين فضا در كشور دارد. متأسفانه حساسيت مسؤولان فرهنگی کشور بر تقتریات: صرفً وبا در آغلب موارد حناسیت‌های سیاسی و امتیتی است. حساسیت فزهنگی و اجتماعی با اضلا ندارندو یا بسیار تادر است: در سال‌های اخیر طیق وسیعی از نشریات در کشور تولید می‌شوند که رسالت خود را تبلیغ غرب و فرهنگ غرب می‌دانند. بخش زیادی از آنها به آگهی‌های تبلیغاتی آن هم از نوع تبليغات لوازم مصرفی و آرایشی و جراحی‌های زیبایی و امثال آنن اختصاص دارد نشریاتی که «خوب» را به «لذت و شادى و رفاه» تفسير می‌کنند و سعادت را در لذت حداکثری از مواهب > ارزش را با لذت و رفاه و شادی یکسان تلقی می‌کنند. مصرف‌گرایی و تجمل را تبلیغ می‌کنند. و غریزة تنوع طلبی افراد را تحریک می‌کنند.

صفحه 18:
فیلم و سینما ‎ue‏ توجه به اينکه حدود هشتاد درصد اطلاعات ما از طریق بینلیی به دست ‎ie‏ نقش رسانه‌های تصوبری در فرهنگ جامعه به خوبی روشن می‌شود. از طرفی فقدان فرهنگ مطالعه مخصوصا در کشور ما نقش و اثرگذاری رسانه‌های صوتی و تصویری را چند برایر کرده است. هالیوود سالانه نزدیک به ۷۰۰ فیلم سینمایی تولید می‌کند که افزون بر درآمد هنگفت. نزدیک به ۱۵ میلیارد دلار سود خالص, ۷۸ درصد سینماها و تلویزیون‌های دنیا را نیز تغذیه می‌کند.

صفحه 19:
‎ope‏ از ابزار رسانه تا جایی که توانسته است عليه جمهوری اسلامی استفاده کرده است. به عنوان نمونه فیلم‌هایی مثل «بدون دخترم هرگز». «سربازان آیت الم «مستند ترس مقدس»؛ «۳۰۰». «اسکندر» (۲۰۰۴؛ «پرسپولیس»؛ «سنگسار ثریا(۲۰۰۸) ‎=

صفحه 20:
پویانمایی (انیمیشن سازی؛ کار تون‌سازی) این هنر در میان کودکان و نوجوانان طرفداران فروانی دارد. از طریق کارتون‌ها مفاهیم بسیاری را به بچه‌ها می‌توان منتقل کرد. اینکه می‌بينيم بلافاصله بعد از پخش یک کارتون که مورد توجه کودکان قرار می‌گیرده تصویر ُن در جاهای مختلف در لباس‌هاء دفترهاء کیف‌های مدرسه» و امتال آن حک می‌شود. نشان از جذابیت و الگودهی این نوع فعاليتها است. يكى از مشهورترين شركتهاى سركرمى و انيميشن در آمريكا شركت والت ديسنى ‎Disney Company)‏ ۷۷۱۴ ۲۳۱6۵) است که در سال ۱۹۲۳ ‎p> bug‏ برادر به نامهاى وللت و روى او. دیسنی تأسیس شد و در سال ۰۲۰۰۶ ۱۳۷ هزار کارمند و ۵۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار درآمد داشته است. جللب است بدانیم که پنتاگون از دههٌ پنجاه به بعد ارتباط نزدیکی با شرکت دیزنی دارد.

صفحه 21:
بازی‌های رایانه‌ای غرب در جنگ نرم خود علیه کشورهای دیگر به وييْه عليه اسلام و تشيع از تکنولوٍی بازی‌های رایانه‌ای استفاده‌های فراولنی می‌کند. از این طریق می‌کوشند تا ذهن و فکر کودکان و نوجوانان رابه سوی اهداف خود سوق دهند. و همراه و سازگار با اندیشه‌های خود تمايند. ذائقة ارزشى و فرهنگی آنان را همسو با اهداف استعماری خود کنند. و در این عرصه بسیار هم موفق بوده‌اند. در بسیاری از بازی‌های رایانه‌ای وارداتی سبک زندكى غير اسلامى و غير ايرلنى تبليغ مىشود و از آنجا که این نوع بازی‌ها می‌توانند مستقيما با كودكان و نوجوانان ارتباط برقرار كنند. نقش تربیتی بسیار زیادی دارند. دنياى غرب از اين فضا نهايت استفاده را در جهت ترويج ارزشهاى خود مىبرد. =

صفحه 22:
اسباب بازی #اسباب‌بازیهای تولید شده در کشورهای غربی اغلب مروج و مبلغ فرهنگ غرب‌اند. و سعی می‌شود که کودکان از همان سنین با ظواهر و آداب فرهنگ غرب انس بگیرند. جالب است بدانیم که باربی از ابتدایی پیدایش خود (در سال ۱۹۵۹) تاکنون بیش از ۵۰۰ بار در نقش‌های ظاهر شده است: ار افسر پلیس, معلم» پزشک» دامپزشک» خواننده. نوازنده. ژیمناست. خلبان» مهماندار هواپیما؛ ... در سال ۱۹۹۰ در طول جنك نخست عراق و آمريكا با پوشش یونیفورم نظامی آمریکایی ظاهر شد. پس از ۱۱ سپتامبر یونیفورم نیروهای ضد تروریست را پوشید. تا به حال گفته‌اند بیش از یک میلیارد عرسک باربی در کشورهای مختلف جهان به فروش رفته است. سب

صفحه 23:
۲989000 عرصة ورزشس *استفادة فراوان از فضای ورزشگاه‌هاء ورزشکاران و توليد و ترويج ورزش‌های همسو با فرهنگ غرب.

صفحه 24:
۲989000 به كار كيرى هنرمندانة نمادها و مدها یکی از ابزارهای جنگ نرم استفادة وسیع و هترمتدانه از تمادها است.

صفحه 25:
استفاده از ظرفیت مراکز علمی (آموزشی و پژوهشی) بسیاری از دانشكادهاى معتبر جهانى در اختيار استعماركران است. و به طور حساب‌شده و برنمه ریزی شده اهداف آنان را ذنبال مىكتند. متون درسى و غير درسى ساير كشورهاء همگی یا قریب بهافاقآنها متونی ترجمه شنده و معمولاً با فاصلة زملنى قلبل توجهى از دانشكامهاق غرب است. بسيارى از اشتادان و متحققان. کشورهای جهان سوم. تحصي لكردههاى دانشكادهاى غرب هستند. و فرصتهاى مطالعلتى و سفرهاى علمى بسيارى از آنها نيز در غرب و دانشكادهاى غرب سيرى مىشود. © يكى از شكردهاى جنك نرم و نيرو سازى و كلار سازى براى اين جنى دعوت از فعالان داتشجويى و دانشجویان فعال در عرصه‌های سیاسی برای شرکت در سمینارهای به ظاهر علمی در خارج از كشور و به دامن انداختن آنها است. # در طرح خاورميانة بزرگ آمریکا پر مسألة تربيت مدير و دورههاى آموزش مديريت در كشورهاى خاورميانه مديريت در خاورميانه, تأکید ویژه‌ای شده است. در این طرح آمده است: «با توجه به ضرورت آموزش را شورهای صنعتی جهان باید دوره‌های آموزشی یکساله برای دانشجویان این رشته تدارک ببینند.» [ایرنا؛ ۸۵ اسفند. ۱۳۸۲] آموزش مربیان مهارت‌های زندگی برای کودکان از سوی سازمان, یونیسف. در ایران. تک

صفحه 26:
۲989000 مقررات بین‌المللی حقوق بشر؛ حقوق اقلیت‌ها. حقوق زنان و امثال آن

صفحه 27:
شکردهای جنگ نرم #مقام معظم رهبرى فرمودند: «اين كه ما بتوانيم طرح كلى دشمن را در مورد خودمان بدانیم» بخشى از توان دفاعى ماست؛ به اين مسأله توجه داشته باشيد. ندانستن اينكه دشمن جه در سر دارد و جه مىخواهد بكندء غفلتى است كه ممكن است ما را از امكان برخورد و دفاع محروم کند؛ ما باید این را کاملاً بدانیم.» (۲۲/ ۲ ۱۳۸۲)

صفحه 28:

صفحه 29:
شگردهای اجتماعی

صفحه 30:
‎a+ 4 ۰ =‏ مهم الکوسازی‌های فرهنکی و اجتماعی نقش الگوها در جهت‌دهی به زندگی فرهنگی و اجتماعی جوانان و نوجوانان بر کسی پوشیده نیست. یکی از شگردهای غربیان برای تسخیر ذهن و جان جوانان, معرفی الگوهای متناسب با فرهنگ غرب است. الگوی ورزشکاران, ورزشکاران غربی معرفی می‌شود. الگوی هنرمندان, هنرمندان هالیوودی معرفی می‌شوند. با اين كار در حقيقت ناخودآگاهآلیناسیون فرهنگی و ارزشی رخ می‌دهد. الگوی زندگی یک جوان مسلمان شیعه, یک غربی لیبرال بی دین معرفی می‌شود و تمام آرزوی این جوان آن است که مثل فلان هنرپيشة هالیوودی راه برود و حرف بزند و رفتار کند! ‎ ‏کت

صفحه 31:
تغيير در سبك زندگی #فرماندهان جک نرم براى تغيير باورها و | دگرگون کردن شيوة زندگی افراد وارد شوند. تغییر در نوع پوشش, آرايش» (كرايش عجیب به آرایش‌های آشکار از سوی زنان در ایران نشان از تغییر در سبک زندگی است) طرز خوراک و نوع معماری و مدها و مدل‌های مختلف زمينة تغییر در باورها و ارزش‌های افراد را هم فراهم می‌کنند. هر چند پذیرش این نوع تغییرات خود به یک معنی معلول تغییر در باورها و ارزش‌ها و ذهنیت‌ها هم هست. به تعبیر دقیق‌تر رابطة تأثیر متقابل دارند.ابزارهای رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی و تبلیغی و ابزارهای مکتوب و تصویری همگی برای تغییر در سبک. زندگی در خدمت گرفته می‌شوند. و به صورت آرام و غیر مستقیم اهداف پشت پرده را عملیاتی می‌کنند. ش‌های جامعه هدفه سعی می‌کنند از راه

صفحه 32:
حقوق زنان و اقلیت‌های دینی #[فصل پنجم] «مسلمانان میانه‌رو نسبت به زنان مسلمان نظر مساعد دارند و پذیرای کثرت‌گرایی دینی و گفت‌وگوی بین دینی هستند. برای نمونه مسلمانان میان‌رو استدلال می‌کنند که احکام تبعيض آميز در قرآن و سنت در مورد جايكاه زنان در جامعه و خانواده (مثئل نصف بودن ارث دختران نسبت به يسران) بايد بر اين اساس تفسير مجدد گردد که شرایط امروزه با شرلیط حاکم در زمان پیامبر یکسان نیست. مسلمانان ميانهرو همجنين از حقوق زنان برای دسترسی به تحصیلات و خدمات بهداشتی و حتی مشارکت کامل در فرایندهای سیاسی از جمله حق برخورداری از پست‌های سیاسی دفاع می‌کنند. به همین مسلمانان میانه‌رو از شهروندی برابر و حقوق قانونی غیرمسلمانان طرفداری می‌کنند.» دورة آموزشی «قدام محلی» تغیبر جهانی» در سال‌های ۸۲-۷۹ سیم

صفحه 33:
ترویج قومیتگرایی يب وحدت ملى و از بين بردن و يا تشعیف همبستگی اجماعی از شگردهای دشمنان در جنك نرم عليه جمهورى اسلامى است. و متأسفانه استعمار بير در دوران گذشته زمینه‌ها و اسباب لازم برای اختلاف افکنی میان کشورهای اسلامی را فراهم کرده است. استعمارگران از قبل کوشیدند تا جفرافیای سیاسی کشورهای خاورمیانه و اسلامی را به گونه‌ای تقسیم کنند که زمینه‌های بالقوة ناآرامی و نامنی به ویژه ناآرامی‌های قومی و نژادی و مذهبی را فراهم کنند. به عنوان مثال, كردها را بين کشورهای سوریه. ترکیه. عراق و ایران تقسیم کردند. و يا در لبنان قدرت سیاسی را به صورتی اهمگون میان اقوام و مذاهب مختلف تقسیم کردند که همواره زمينة تفرقه‌افکنی و ایجاد اختلاف را داشته باشند. یکی از مسولین امنیتی آمریکا (للین) تأکید می‌کند که مهم‌ترین محور و مورد مصرف بودجة جنگ نرم علیه جمهوری اسلامی باید کمک به گسترش فدرالیسم قومی در ایران باشد.

صفحه 34:
بهره‌برداری از اسیب‌های اجتماعی یکی از مهم‌ترین زمینه‌های موفقیت جنگ نرم دشمنان علیه جمهوری اسلامی, برجسته کردن آسیب‌ها و نقاط آسیب‌خیز جامعه است: وجود مشکلات اقتصادی, سیاسی, اجتماعی, فرهنگی همگی بیشترین کمک را به دشمنان در جنگ نرم علیه جمهوری اسلامی می‌کند. حتی سوء استفاده یک مقام مسوول از مقام خود و برخورد نامناسب یک کارمند جزء با ارباب رجوع می‌توانند به سهم و اندازهُ خود در خدمت اهداف دشمنان نظام در جنگ نرم علیه کشور تلقی شوند. فسادهای اداری و مشکلات شهری و ترافیکی و تأخیر در خدمت‌رسانی به مردم و رشوه گرفتن یک مأمور دولتی همگی زمینه‌های روحی و روانی برای فعالیت‌های نرم دشمنان علیه کشور را فراهم می‌کنند. a

صفحه 35:
راه‌های مقابله با جنگ نرم ا أ 7 قرآن كريم راه مقابله و ميزان مقابله با دشمنان را به صراحت بيان كرده است: «فمن اعتدى عليكم فاعتدوا عليه بمثل ما اعتدى ‎(at Adee‏

صفحه 36:
۲989000 پذیرش وجود جنگ #کمان نکن جنگ فقط جنگ نظامى و سخت انسث. ذرك این کد ذر شرايط جنگ نرم قرار داریم» کمک می‌کند تا موقعیت خود را بهتر بشناسیم و وظيفة خود را دقیقتر تین کنیم.

صفحه 37:
بو مه 2 ‎x,‏ ‏تقویت باورها و ترویج ارزش‌ها #اكر هدف اصلى جنك نرم تغيبر باورها و ارزش‌های اسلامی است؟ بنابراین بهترین راه مبارزه با آن ترويج و تقويت فرهنك اسلامى و الهى است. اين جهاد و مبارزة نرم بايد تا جايى اذامه يابد كه توان مخالفان دين و نظام اسلامى به حداقل برسد به كونهاى كه نتوانند هیچ ضربه‌ای به نظام اسلامى وارد سازند. در جنكهاى نرمء هر یک از افراد در خط مقدم جبهه هستند. بنابراین باید هر کدام از آنان, در حد توان» تجهیزات لازم برای مبارزه و مقابله با دشمن را داشته باشد.

صفحه 38:
اگر یکی از اهداف اصلی جنگ نرم. تغیبر ارزش‌های اسلامی و ترویج ارزش‌های غربی به جای ارزش‌های اسلامی است. بنابراين براى مقابله با آن جارهاى جز ترویج و تقویت ارزشهاى اسلامى در ‎dam‏ سطوح و ساحتهاى زندكى مردم نداريم. لازم است نظام جامع اخلاقى و رفتارى انسان مسلمان تدوين كردد و عملیاتی شود. اخلاق اجتماعی» اخلاق سیاسی, اخلاق علم‌اندوزی» اخلاق نقد» اخلاق جنسىء اخلاق خانواده» اخلاق معاشرت. اخلاق شهروندی و امتال آن همگی بر اساس مبانی اسلامی و به شیوه‌ای کاربردی برای سطوح مختلف تدوین گردد و محور فعالیت‌های تربیتی و تعلیمی قرار گیرد.

صفحه 39:
۲989000 استفاده از همان شیوه‌های جنگ نرم #فمن اعتدی علیکم فاعتدوا علیه بمثل ما اعتدی علیکم (بقره. ۱۹۴) و در لين راه بايد این آیه را نصب العین قرار دهیم که «فاعدوا لهم ما استطعتم من قوة» #علامة شرف الدین: لاینتشر الحق الا من حیث ینتشر الباطل #مقام معظم رهبری: «امروز دشمن جبهةٌ وسیعی را با استفاده از ابزارهای ‎SE LS she‏ و کارآمد و نیز با بپهره‌گرفتن از علم و تکنولوژی تشکیل داده است تا جمهوری اسلامی را هدف یک يورش همه جانبة فرهنگی قرار دهد. مقابله با اين تهاجم بسیار خطرناک و ويرانكرء نیازمند هوشیاری و استفاده از ابزار و روش‌های مشابه دشمن ویا شیوه‌های جایگزین آن است.» (۱۳۷۱/۹/۱۹)

صفحه 40:
۲989000 طراحی الگوی اسلامی- بومی پیشرفت #متأسفانه ما هنوز نتوانسته‌ايم الگویی برای توسعه و پیشرفت همه جانبه کشور بر اساس مدل اسلامی و فرهنگ بومی و ایرانی خود طراحی کنیم و این یکی از بزرگترین ضعف‌های علمی و در نتیجه عملی ما است. به همین دلیل است که رهبر معظم انقلاب در سال‌های اخیر به طراحی و ارلئة الگوی اسلامی- ایرانی توسعه تأکید کردند. و تا چنین الگویی در برابر الگوهای غربی و لیبرالی نداشته باشیم. از فعالیت‌های پراکنده و بعضاًمتعارض و خنثی کنندة اثر یکدیگر کاری ساخته نیست.

صفحه 41:
۲989000 به کارگیری هنجاری خودی در طراحی‌هایی اقتصادی ما تا زمانی که در چارچوب برنامه‌های جهانی و غربی حرکت کنیم به طور حتم همواره تلبع آنان و زیردست آنان خواهیم بود. سرنوشت جنگی که میدان آن را دشمن طراحی کرده و به تمام زوایای آشکار و نهان آن آگاهی دارد خیلی روشن است؛ ما برای آنکه ابتکار عمل را در دست بكيريم بليد به قوانين و مقررات اسلامى خود باز گردیم و آنان را محور حركت خود قرار دهيم. در ن صورت با توجه به ظرفيتهايى كه جمهورى اسلامى دارد و با توجه به نیروهای انسانی کارآمد و منلبع سرشار طبیعی قدرت‌های بزرگ چاره‌ای جز پذیرش قواعد بازی ما را ندارند. ما هرگز نباید تسلیم قوانین و مقررات جهانی که مخالف با فرهنگ و باورها و ارزش‌های ما است بشویم.

صفحه 42:
۲989000 بومی کردن شبکه‌های اطلاعاتی #در دنیای جدید. همه یا دست کم بیشتر فعالیت‌های اقتصادی» تجاری, مللی و پولی داخلی و خارجی به وسیلةٌ شبکه‌های الکترونیکی صورت می‌گیرد. فرودگاه‌هاء رادارهاء ماهواره‌ها؛ شبکه‌های رادیهیی و تلویزیینی» ارتباطات تلفنی و حتی آرشیوها و بایگانی‌ها همگی به صورت دیجیتللی و الکترونیکی و با استفاده از نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای الکترونیکی انجام می‌گیرند؛ بسیاری از اطلاعات نظامی و امنیتی و اقتصادی کشورها در راینه‌ها و آرشیوهای الکترونیکی نگه‌داری می‌شوند. بنابرلین اگر سیستم‌های یومی نداشته باشیم نه تنها همواره وابسته به بیگانگان خواهیم بود بلکه هیچ امنیتی در هیچ عرصه‌ای, اعم از اقتصادی, اجتماعی, فرهنگی و نظامی, برای کشور نمی‌توان تأمين کرد.

صفحه 43:
#در جريان حملةٌ سال ۱۹۹۱ آمریکا به عراق یک ویروس سخت‌‌فزاری تعبیه شده در یک چاپگر صنعتی ساخت فرانسه در مرکز مخابرات بغداده موجب شد که بخش گسترده‌ای از شبکه‌های مخابرلتی و اطلاعلتی عراق از کار بیفتد. و یا در جريان حملة دوم آمريكا به عراق در سال ۲۰۰۳ آمریکایی‌ها توانستند همه سیستم‌های راداری و هشدار دهندة دفاع هولیی و دریلیی عراق را از کار بیاندازند به همین دلیل حتی یک هواپیمای جنگندة عراقی نتوانست از جای خود بلند شود! همین تجربه در جنگ آمریکا با صربستان نیز تکرار شد؛ آمریکایی‌ها توانستند شبکه‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مربوط به آب و برق و سوخت صربستان را از کار بياندازند.

صفحه 44:
تکیدات مکرر مام معظم رهبری دربارة میستمپدفند غیرعامل در کشور از همین جانامیمی‌شود. # تأمین امنیت شبکه‌ها و سایت‌های از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. چند نمونة هک سایت‌های شیعی در سال‌های اخیر رخ داد که نشان از اهمیت لين موضوع دارد. هک ۲۸۵ سایت شیمی توسط هکرهای اجیر شده وهابيان در تاريخ ۲۸ شهریور ۱۳۸۷ از جملة سیستانی: سبحانی؛ مکارخ: سایت حرغ ختبرت معضومهه نبایت تخصصی قرلن و تهم البلاغد از جملة سایت‌های هک شنده بودند. برخى از آقايان مثل ليت الله مكارم نيز در جلسة تفسیر خود در حرم حضرت معصومه در همان روز علیه این قدامموضع گیری کرد. و له روز بمد ینی ۲۹ شهریور ۱۳۸۷ گروهی به نام مجاهدان مجازى شيعه سايت اصلى مدرسه ارم را هک کردند و سروراصلی آن را هک کرد و لین یم روی آن کناشتند که «دیروز هکرهای شما در سرورشیمهبودد و مروز ما در سرورشما هستیما» و فزون بآ سایت رسبی دانشگاهعجمان مرا متحده عربی را هک کردند و تصویر گرافیکی «کل یوم عاشورا»را در صفحة تخست آن قرار دادند ۴ سرتیپ غلامرضا جلالی. رئیس سازمان پدافند غير عامل كشورء در مصاحبهاى در تاريخ ؟ مهر ۱۳۸۸ از حملذ ماهوارهایبه صدا وسيما در زمان مناظردهاى اتتخابلتى در طى بنج شب متولى و ختثى كردن أن توسط نیروهای پدافند غیر عامل و نیروهای مخابرات خبر داد نمونه‌ها است. سایت‌های حضرات ‏

صفحه 45:
۲989000 ترویج و تقویت فرهنگ کنابخوانی لبر اسادن ‎Gel LN‏ رسعى سازمان قاى ‎lll ppt‏ در سال ۲۰۰۴ مها ‎So STN‏ کتابهای تولیدی جهان در ۲۲ کشور عربی خاورمیلنه بوده است لین در حللی است که یونان با جمعیتی ۱۱ میلیونی, پنج برابر کل کشورهای عربی کتاب تولید کرده است. #فقدان فرهنگ مطالعه و کتابخولنی و تکیه بر فرهنگ شفاهی هم سطح علمی و فرهنگی مردم را سطحی و پایین نگه می‌دارد و هم زمینه برای تأثیرگذاری بیشتر شایعات و امتال آن را فراهم می‌کند.

صفحه 46:
توجه ویژه به جوانلن در مدیریت مبارزهْ نرم #با توجه به اينکه مخاطب اصلی در جنگ نرم دشمنان عليه جمهوری اسلامی» جوانان هستند؛ اینان بهتر از هر کس دیگری توانلیی درک ابعاد مختلف لین جنگ را دارند؛ باید در این زمینه مدیریت مبارزه با جنگ نرم در حوزه‌های مختلف به ویژه در حوزه‌های فرهنگی را به خود آنان واگذار کرد.

صفحه 47:
رفع آسیب‌ها #همانگونه که پیشتر گفته شد. یکی از مهمترین زمینه‌های جنگ نرم دشمنان علیه حمهون اسلا استفاذه از تقاط ععفاو آسیت‌های اختماعی و اقتسادی و سیانس. است دشمتان با برجسته سازی لین آسیب‌ها و ارلكة تمونه‌های بهتر میکوشند مردم را نسبت به نظام سياسى حاكم مأيوس نمايند به همين دليل همة مسؤولان و همه قوای كشور بايد به صورت مستمر و خستكى نايذير در رفع مشكلات بكوشند.

صفحه 48:
تهية طرح جامع تعليم و تربيت اسلامى ‎LS”‏ عظیم نوجوانان و جونلنی که بخش زیادی از عمر خود را در مدارس و دانشكادها می‌گذراننده ایجاب می‌کندبه آموزش و پرورش آنان به صورت جدی‌تری پرداخته شود. اگر به منلبع درسی و آموزشی آنان توجه نشود و مدارس و دانشگاه‌های ماء به ویژه در رشته‌های علوم انسانی, صرفاً جای جولان نظریه‌های غربی و سکولار باشد. بايد هر زملنی انتظار وقوع فتنه‌های بزرگی را داشت. حقیقت لین است که باور و اعتقاد مقدمة لازم برای عمل است؛ اگر کسی در باورهای خود نسبت به یک موضوع دچار تردید شود. پای او به میدان عمل باز نمی‌شود و اگر ما نظام تعلیمی و تربیتی خود را مورد بازنگری جدی قرار ندهیم. دیری نمی‌پاید که جامعٌ ایمانی ما از درون تهی خواهد شد.

صفحه 49:
تهیه طرح جامع فرهنگی #برای تقلبل با جنگ نرم لازم است سياست‌ها و بینامه‌هاي فرهنگی نظام جمهوری اسلامی در همة عرصه به صورت شفاف و صریح تبیین شود و میاحل قانینی خود را نیز طی کند تا هم میزانی برای بررسی عملکید فرهنگی مسوولان باشد و هم راهنمایی برای حرکت ارباب فرهنگ و هم از بوخوردها و سیاست‌های سلیقه‌ای و جناحی جلوگیری شود. #ما هنوز نمىدانيم دقيقا در عرصة سينماء موسیقی, هنر, ماهواره» پهشش زنان, برخورد با پی‌حجابی» آرادی مطبوعات و امثال ن جه سياستى را بايد داشته باشيم. نمونة بارز لين ناهماهنكىها و در نتيجه ناكارآمدىها را مىتوان در طرح مبارزه با مفاسد اجتماعى كه در سالهاى عا و 1 از سوى نیروی انتظامی به اجرا درآمد مشاهده کرد. نیروی انتظامی که شأنی ‎ge‏ اجرای قانون ندارده و قاعدتاً بليد قانونى كه از ناحية دولت به او ابلاغ مىشود اجرا كند. اما دولت وه ويه رئيس دولت (دكتر احمدى نزاد) با لين طيح مخالفت كرد و در تبليفات انتخابلتى نيز يكى از محورهاى مناظرات و تبلیغات کاندیداها شود. همگی تصمیم به بیخورد با ين طرح داشتند. لين نمونداى كوجى از ندانمکاری‌ها و بی‌برنامه‌گی‌ها در عرصه فرهنگی و اجتماعی است.

صفحه 50:
پایان

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
16,000 تومان