جهتیابی اسکاندیا – Skandia Navigator Leif Edvinsson
اسلاید 1: جهتیابی اسکاندیاSkandia Navigator Leif EdvinssonMGTools.ir
اسلاید 2: عنوانجهتیابی اسکاندیانوعابزارمراحل استفادهاجراموضوعمدیریت دانش و اطلاعاتسطحسازمانیپیچیدگیمتوسط
اسلاید 3: اسکاندیا یک شرکت خدمات مالی سوئدي است که بدلیل جلودار بودن در امر اندازه گیري دانش خود به خوبی برجسته شده است . اسکاندیا براي اولین بار بصورت داخلی گزارش سرمایه فکري خود را توسعه داد و در سال 1994 بعنوان اولین شرکت بزرگ، گزارش سرمایه فکري خود را به پیوست صورتهاي مالی سنتی به سهامداران عرضه کرد . اسکاندیا بطور وسیعی ابزارها و روشهاي مختلف اندازه گیري سرمایه فکري را تجربه کرد و سرانجام ابزار اندازه گیري خاص خود را تحت عنوان جهت یابی اسکاندیا به همراه مدل ایجاد ارزش مربوط توسعه داد . ادوینسون بعنوان معمار مباحث ابتکاري فوق در شرکت اسکاندیا، یک مدل جامع و پویاي گزارش دهی سرمایه فکري که جهت یابی اسکاندیا نام داشت را با پنج حوزه مالی، مشتري، فرآیندي، توسعه و نوسازي و انسانی مطرح نمود لذا مدل جهت يابي اسكانديا، بر پنج حوزه ي مجزا و در عين حال مرتبط با هم، متمركزمي شود. اين حوزه ها عبارتند از : 1 - كانون مالي:تمرکز مالی جهت یابی اسکاندیا تصویربرداری از نتیجه مالی فعالیت های ما است . برخی آن را به عنوان یک رسید میشناسند . در اینجا است که ما اهداف بلند مدت و همچنین بخش بزرگی از شراط کلی برای دیذگاه های دیگر را ایجاد میکنیم . 2 - كانون مشتري : تمرکز بر روی مشتری نشان میدهد چگونه یک سازمان به خوبی نیاز های مشتری های خود را از طریق محصولات و خدمات پاسخگو باشد . 3-كانون فرايندها : این بخش شامل سوالاتی مانند ما چگونه پشتیبانی از مشتریان را اراده میکنیم ؟ آیا ما به شیوه درست کار میکنیم ؟ به عبارت دیگر فعالیت های این کانون به اهمیت سرمایه ساختاری مربوط است . 4 - كانون توسعه تجديد : نوسازی و توسعه تمرکز با هدف اطمینان از تجدید سازمان در دراز مدت و در بخش پایداری آن است . برای رشد و سود آوری بلند مدت در خال حاظر چه مراحل و اقداماتی باید انجام دهیم ؟ بری رسیدن شرکت به توسعه و درک و برآوردن نیاز های مشتریان چه باید کرد ؟ 5 - كانون انساني : این کانون قلب سازمان است و برای ایجاد ارزش در سازمان الزامی است . فرایند خلق دانش در این زمینه کانون قابل مشاهده است
اسلاید 4: ابزارهای مرتبطاندازه گیری و حسابرسی سرمایه فکری MAGIC مزایابا بررسی پنج حوزه و کانون جهت یابی اسکاندیا با درک صحیح از هدف های کوتاه مدت و بلند مدت خود , و بررسی نیاز های مشتریان و روش فایند وپیش بینی های آینده میتوان نتیجه بسیار خوب و دقیق و مفیدی پیش رو داشت . کاربردهاابزاری کاربردی در جهت اندازه گیری و گزارش دهی در مورد سرمایه فکری.معایب
اسلاید 5: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز
اسلاید 6: MGTools.irبرای کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت امجیتولز مراجعه نمایید...
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.