صفحه 1:
جهتیابی اسکاندیا
Skandia Navigator Leif
Edvinsson
صفحه 2:
صفحه 3:
اسکاندیا یک شرکت خدمات مالی سوئدي است که بدلیل جلودار بودن در امر اندازه گيري دانش خود به
ا ل ا ان لاا و لور ريو
داد و در سال 1994 بعنوان اولين شرکت بزرگ, گزارش سرمایه فكري خود را به ييوست صورنواق
مالی ستی به سمامداران عرضه کرد آسکاندیا بطور وسیعی ابزارهازو روشهای متتلف اندازه گيري
سرمایه فكري را تجریه کرد و سرانجام ابزار اندازه گيري خاص خود را تحت عنوان جهت یابی اسکاندیا
به همراه مدل ایجاد ارزش مریوط توسعه داد . ادوینسون بعنوان معمار مباحث ابتكاري فوق در شرکت
اسکاندیا, یک مدل جامع و پوياي گزارش دهی سرمایه فكري که جهت یابی اسکاندیا نام داشت را با بنج
حوره ملی» مشتري, فرایندی توسعه و توساری و انسانی مطرح تمود لذا مدل جهت يابي اسكاندياء بر
حير د مساو ل سن حال مرقط با هم مسرترمي شود اين جوز ها بارشد از 1 کانون
مالی:تمرکز مالی جهت یابی اسکاندیا تصویربرداری از نتیجه مالی فعالیت های ما است . برخی آن را به
عتوان يى رسيد ميشتاستد . در اينجا اسست كه ما اضداف بلند مدت و همجنين بخش بيزركى از شراط كلى
براى ديذكاه هاى ديكر را ايجاد ميكنيم . 2 - كانون مشتري : تمركز بر روى مشترى نشان ميدهد
یک سازمان به خوبی نیاز های مشتری های خود را از طریق محصولات و خدمات پاسخگو باشد . 3-
كاتون قرايندها : لبن بخش شامل سوالای مان ما چگونه پشتیانی از مشتريان را اراذه ميكنيم ؟ ليا ما
به شيوه درست كار ميكنيم ؟ به عبارت ديكر فعاليت هاى اين كانون به اهميت سرمايه ساختارى مربوط
است :4 - کانون توسحه تجديد : نوسازی و توسنعه تمركز با هدق اطمينان از تجديد سازمان در دواز
مدت و در بخش پایداری آن است . برای رشد و سود آوری بلتد مدت در خال حاظر چه مراحل و
اقداماتى بايد اتجام دهيم ؟ بری رشیدن شرکت به توسعه و درک و برآوزدن تبارهاف قشتربان چه باید
كرد ؟ 5 - كانون انساني : لین کانون قلب سازمان اشت و براق ايجاد اززش در سارمان آلزامی است ۰
فرایند خلق دانش در اين زمینه کانون قابل مشاهده است
صفحه 4:
ابزارهای مرتبط
۶
3 3
کاربردها
صفحه 5:
صفحه 6: