الهیات، دین و معنویت

جوان و اخلاق (خودسازی، آسیب ها و آداب معاشرت)

javan_va_adabe_moasherat

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “جوان و اخلاق (خودسازی، آسیب ها و آداب معاشرت)”

جوان و اخلاق (خودسازی، آسیب ها و آداب معاشرت)

اسلاید 1: جوان و اخلاق (خودسازی،آسیبها و آداب معاشرت ) احمد رضائی

اسلاید 2: تعریف اخلاقاخلاق جمع خلق به معنای سرشت ،خو و طبیعت است. خلق به معنای صورت باطنی و درونی آدمی به کار می رود که با درک عمیق و ژرف دیده میشود در مقابل آن واژه خلق یا صورت ظاهر انسان است که با چشم ظاهر قابل دیدن است.

اسلاید 3: علم اخلاق علمی است که صفات نفسانی خوب و بد و اعمال و رفتار اختیاری متناسب با آن را معرفی میکند و شیوه تحصیل صفات نفسانی خوب و انجام اعمال پسندیده و دوری از صفات نفسانی بد و اعمال ناپسند را نشان می دهد.

اسلاید 4: تعریف آدابآداب جمع ادب ودر لغت به معنی تمرین دادن نفس ،حسن اخلاق و راهنمای مردم به کار پسندیده و بازدارنده آن از کار زشت است.در اصطلاح به معنای حفظ حد و اندازه هر چیز و تجاوز نکردن از آن است.

اسلاید 5: تفاوت ادب و اخلاق از نگاه طبرسی1- اخلاق از مسائل مربوط به روح بحث می کند ولی آداب مربوط به افعال بدن است.2-مسائل اخلاقی در طول زمان و در مکانهای مختلف ثابت بوده ولی آداب متغیرند.3-اخلاق علت و آداب معلول و ثمره آن است.4- مسائل اخلاقی قابل استدلال عقلی می باشند ولی آداب تابع ذوق و سلیقه مردم است.

اسلاید 6: اخلاق در قرآناز منظر قرآن پس از قسم های موکد:هرکس نفس خود را پاک کند رستگار شده و هرکس آنر با گناه آلوده سازد نومید و محروم گشته است.(قد افلح من زکیها و قد خاب من دسیها...شمس9)

اسلاید 7: اخلاق در روایاتامام علی ع :نفس خویش را از بدی و آلودگی شهوات پاکیزه سازید تا به بالاترین درجات انسانی نائل شوید.(غررالحکم ص240)

اسلاید 8: امام علی ع:چشمان خود را بیدار نگه دارید و شکم خود را لاغر کنید و قدم های خود را به کار گیرید. از جسم تان بکاهید و بر جان و روح و تربیت نفس خویش بیفزائید.(نهج البلاغه خطبه 183)

اسلاید 9: امام علی خطاب به فرزندش امام حسن ع:دل نوجوان مانند زمین خالی است که هر بذری در آن افشانده شود می پذیرد،از این رو پیش از آنکه دلت سخت گردد به ادب و تربیت تو پرداختم.(نهج البلاغه نامه 31)

25,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید